Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Pokalsemifinale FCM-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Det tror jeg reelt set ikke der er nogen, der ved endnu. Men en bødestraf af en art er nok en reel risiko.
    Millionbøder .... https://www.datatilsynet.dk/presse-o...aa-1-2-mio-kr/

    Leave a comment:


  • OBstruktion
    replied
    Jakob Michelsen mener, der er sket større overraskelser i dansk fodbold, end at vi skulle tage til Herning og vinde i morgen, og han ser optimistisk på det.

    http://obstruktion.dk/michelsen-ikke...mer-i-finalen/

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Det er Datatilsynet i Danmark der har ansvaret for at tjekke at reglerne bliver overholdt og de vil som udgangspunkt også fastsætte bødestørrelsen, så vidt jeg har forstået. Jeg vil dog tro at dette vil kunne prøves i en retssag.

    GDPR er ikke en lov, men en forordning, hvilket åbner for en højere grad af fortolkning hos de enkelte lande. I princippet betyder det, at de enkelt landes myndigheder på baggrund af denne forordning skal fastsætte deres egne love indenfor rammerne af forordningen.
    Det kan altså sagtens være at de tyske myndigheder har en anden tolkning af forordningen end de danske, og derfor kan de endelige lovgivning i Tyskland afvige fra den danske på nogle punkter.
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    En anden mulighed er at den tyske divisionsforening (hvad end den hedder) har lavet nogle klare procedurer på tværs af klubberne, hvor de fx. har fået spillerne til at give samtykke til offenliggørelse af disse helbredsoplysninger. Her er det igen et fortolkningsspørgsmål om man kan give et generelt samtykke, fx kontraktperioden ud, eller om man skal give samtykke i hver enkelt situation.
    Mange tak! :-)

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Det er Datatilsynet i Danmark der har ansvaret for at tjekke at reglerne bliver overholdt og de vil som udgangspunkt også fastsætte bødestørrelsen, så vidt jeg har forstået. Jeg vil dog tro at dette vil kunne prøves i en retssag.

    GDPR er ikke en lov, men en forordning, hvilket åbner for en højere grad af fortolkning hos de enkelte lande. I princippet betyder det, at de enkelt landes myndigheder på baggrund af denne forordning skal fastsætte deres egne love indenfor rammerne af forordningen.
    Det kan altså sagtens være at de tyske myndigheder har en anden tolkning af forordningen end de danske, og derfor kan de endelige lovgivning i Tyskland afvige fra den danske på nogle punkter.
    En anden mulighed er at den tyske divisionsforening (hvad end den hedder) har lavet nogle klare procedurer på tværs af klubberne, hvor de fx. har fået spillerne til at give samtykke til offenliggørelse af disse helbredsoplysninger. Her er det igen et fortolkningsspørgsmål om man kan give et generelt samtykke, fx kontraktperioden ud, eller om man skal give samtykke i hver enkelt situation.

    Leave a comment:


  • driflin
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Men hvem ville fastlægge og kassere bøden? Det måtte ja regner bøder her i Tyskland hvis det er pga af EU-lovgivning som gælder nu ja også her i Tyskland. Eller er der måske noget specielt i Danmarks (arbejds)lovgivning som udfylder den EU-lovgivning på en særlig måde?
    Det er Datatilsynet i Danmark der har ansvaret for at tjekke at reglerne bliver overholdt og de vil som udgangspunkt også fastsætte bødestørrelsen, så vidt jeg har forstået. Jeg vil dog tro at dette vil kunne prøves i en retssag.

    GDPR er ikke en lov, men en forordning, hvilket åbner for en højere grad af fortolkning hos de enkelte lande. I princippet betyder det, at de enkelt landes myndigheder på baggrund af denne forordning skal fastsætte deres egne love indenfor rammerne af forordningen.
    Det kan altså sagtens være at de tyske myndigheder har en anden tolkning af forordningen end de danske, og derfor kan de endelige lovgivning i Tyskland afvige fra den danske på nogle punkter.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
    Det tror jeg reelt set ikke der er nogen, der ved endnu. Men en bødestraf af en art er nok en reel risiko.
    Men hvem ville fastlægge og kassere bøden? Det måtte ja regner bøder her i Tyskland hvis det er pga af EU-lovgivning som gælder nu ja også her i Tyskland. Eller er der måske noget specielt i Danmarks (arbejds)lovgivning som udfylder den EU-lovgivning på en særlig måde?

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Men hvad ville ske, hvis de danske klubber ville komme med en udmelding?
    Det tror jeg reelt set ikke der er nogen, der ved endnu. Men en bødestraf af en art er nok en reel risiko.

    Leave a comment:


  • Orskov
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Danmark har altid været duksen i EU med at implementere lovgivning..... Tyskland (og Frankrig) tager lidt lettere på det, da de reelt "sidder på magten"
    Det handler helt klart om fortolkning og om at være på den sikre side. Mener også, at der er nogle danske klubber der tager lettere på det end OB.

    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Spillerforningen med Mads Øland i spidsen har krævet dette.
    Ja eller også er det russernes skyld, der er kun de 2 muligheder :D.

    Leave a comment:


  • mckellberg
    replied
    GDPR var også grunden til, at man ikke meldte noget ud om Ludwigs skadesomfang tidligere på året i øvrigt. OB er meget opmærksomme på dette.

    Leave a comment:


  • mckellberg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Og kan de klubber ikke hente sig en "o.k." fra deres spillere for en udmelding?
    Så vidt jeg ved, så skal spilleren selv melde det ud i så fald.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Og kan de klubber ikke hente sig en "o.k." fra deres spillere for en udmelding?

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Danmark har altid været duksen i EU med at implementere lovgivning..... Tyskland (og Frankrig) tager lidt lettere på det, da de reelt "sidder på magten"
    Men hvad ville ske, hvis de danske klubber ville komme med en udmelding?

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Forstår det ikke. Her i Tyskland er det åbenbart ikke et problem. Klubber melder ud om skader og hvor lang spillere er sandsynligvis ude. Hvis det er EU-lovgivning så må det vel omsættes i alle lande.
    Danmark har altid været duksen i EU med at implementere lovgivning..... Tyskland (og Frankrig) tager lidt lettere på det, da de reelt "sidder på magten"

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Nej ! ! !

    Det er EU-lovgivning som er blevet implementeret (ikke kun i sportsverdenen, men generelt indenfor erhvervslivet, det offentlige og foreninger).

    https://www.dbu.dk/klubservice/perso...dansk-fodbold/
    Forstår det ikke. Her i Tyskland er det åbenbart ikke et problem. Klubber melder ud om skader og hvor lang spillere er sandsynligvis ude. Hvis det er EU-lovgivning så må det vel omsættes i alle lande.

    Leave a comment:

Working...
X