Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt Pokalsemifinale FCM-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
    Spillerforningen med Mads Øland i spidsen har krævet dette.
    Ja eller også er det russernes skyld, der er kun de 2 muligheder :D.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
      Danmark har altid været duksen i EU med at implementere lovgivning..... Tyskland (og Frankrig) tager lidt lettere på det, da de reelt "sidder på magten"
      Det handler helt klart om fortolkning og om at være på den sikre side. Mener også, at der er nogle danske klubber der tager lettere på det end OB.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Men hvad ville ske, hvis de danske klubber ville komme med en udmelding?
        Det tror jeg reelt set ikke der er nogen, der ved endnu. Men en bødestraf af en art er nok en reel risiko.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
          Det tror jeg reelt set ikke der er nogen, der ved endnu. Men en bødestraf af en art er nok en reel risiko.
          Men hvem ville fastlægge og kassere bøden? Det måtte ja regner bøder her i Tyskland hvis det er pga af EU-lovgivning som gælder nu ja også her i Tyskland. Eller er der måske noget specielt i Danmarks (arbejds)lovgivning som udfylder den EU-lovgivning på en særlig måde?
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Men hvem ville fastlægge og kassere bøden? Det måtte ja regner bøder her i Tyskland hvis det er pga af EU-lovgivning som gælder nu ja også her i Tyskland. Eller er der måske noget specielt i Danmarks (arbejds)lovgivning som udfylder den EU-lovgivning på en særlig måde?
            Det er Datatilsynet i Danmark der har ansvaret for at tjekke at reglerne bliver overholdt og de vil som udgangspunkt også fastsætte bødestørrelsen, så vidt jeg har forstået. Jeg vil dog tro at dette vil kunne prøves i en retssag.

            GDPR er ikke en lov, men en forordning, hvilket åbner for en højere grad af fortolkning hos de enkelte lande. I princippet betyder det, at de enkelt landes myndigheder på baggrund af denne forordning skal fastsætte deres egne love indenfor rammerne af forordningen.
            Det kan altså sagtens være at de tyske myndigheder har en anden tolkning af forordningen end de danske, og derfor kan de endelige lovgivning i Tyskland afvige fra den danske på nogle punkter.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Det er Datatilsynet i Danmark der har ansvaret for at tjekke at reglerne bliver overholdt og de vil som udgangspunkt også fastsætte bødestørrelsen, så vidt jeg har forstået. Jeg vil dog tro at dette vil kunne prøves i en retssag.

              GDPR er ikke en lov, men en forordning, hvilket åbner for en højere grad af fortolkning hos de enkelte lande. I princippet betyder det, at de enkelt landes myndigheder på baggrund af denne forordning skal fastsætte deres egne love indenfor rammerne af forordningen.
              Det kan altså sagtens være at de tyske myndigheder har en anden tolkning af forordningen end de danske, og derfor kan de endelige lovgivning i Tyskland afvige fra den danske på nogle punkter.
              En anden mulighed er at den tyske divisionsforening (hvad end den hedder) har lavet nogle klare procedurer på tværs af klubberne, hvor de fx. har fået spillerne til at give samtykke til offenliggørelse af disse helbredsoplysninger. Her er det igen et fortolkningsspørgsmål om man kan give et generelt samtykke, fx kontraktperioden ud, eller om man skal give samtykke i hver enkelt situation.

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Det er Datatilsynet i Danmark der har ansvaret for at tjekke at reglerne bliver overholdt og de vil som udgangspunkt også fastsætte bødestørrelsen, så vidt jeg har forstået. Jeg vil dog tro at dette vil kunne prøves i en retssag.

                GDPR er ikke en lov, men en forordning, hvilket åbner for en højere grad af fortolkning hos de enkelte lande. I princippet betyder det, at de enkelt landes myndigheder på baggrund af denne forordning skal fastsætte deres egne love indenfor rammerne af forordningen.
                Det kan altså sagtens være at de tyske myndigheder har en anden tolkning af forordningen end de danske, og derfor kan de endelige lovgivning i Tyskland afvige fra den danske på nogle punkter.
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                En anden mulighed er at den tyske divisionsforening (hvad end den hedder) har lavet nogle klare procedurer på tværs af klubberne, hvor de fx. har fået spillerne til at give samtykke til offenliggørelse af disse helbredsoplysninger. Her er det igen et fortolkningsspørgsmål om man kan give et generelt samtykke, fx kontraktperioden ud, eller om man skal give samtykke i hver enkelt situation.
                Mange tak! :-)
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #68
                  Jakob Michelsen mener, der er sket større overraskelser i dansk fodbold, end at vi skulle tage til Herning og vinde i morgen, og han ser optimistisk på det.

                  http://obstruktion.dk/michelsen-ikke...mer-i-finalen/

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                    Det tror jeg reelt set ikke der er nogen, der ved endnu. Men en bødestraf af en art er nok en reel risiko.
                    Millionbøder .... https://www.datatilsynet.dk/presse-o...aa-1-2-mio-kr/
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #70
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Spændende at se om man tager Grubbe eller Obbekjær med på onsdag som backup
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Ahhh min dog.
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Nok ikke. Men vi mangler defensive spillere så det ville ikke være umuligt at Obbekjær var med som gardering i nødstilfælde.. Vi må se
                      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                      Tænker der er så mange muligheder for at kløve/Drachmann kan vikariere at man ikke behøver bruge så unge folk.

                      Comment


                        #71
                        Men Yao er der 100% sikkert færdig i OB når han ikke engang kan komme i morgendagens 20 mandstrup..

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Bøjer mig i støvet. Der er åbenbart folk i truppen der skal væk til sommer.

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                            Bøjer mig i støvet. Der er åbenbart folk i truppen der skal væk til sommer.
                            Yao og Fester skal. Harboe må åbenbart være et stykke væk fra holdet men spiller også en plads hvor der er mange muligheder.
                            Resten er skadet eller udtaget

                            Comment


                              #74
                              Har lige smidt hele opsparingen til FCM på 1,70 gange igen. Så nu ryger vi først ud i forlænget..
                              siden 1887

                              Comment


                                #75
                                Tre grunde til at vi vinder.
                                De undervurdere os, når de har hjemmebane.
                                De spiller ikke godt dammen i øjeblikket selv stabile Jacob Poulsen er dårligt kørende.
                                Vi har selvtillid og momentum.

                                Alligevel tror jeg der kun er 1/3 chance for at vi kommer i finalen. Men det er ikke umuligt.

                                Comment

                                Working...
                                X