Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af thesheep Se indlæg
    https://ekstrabladet.dk/plus/sportog...-turne/7746903

    Er der nogen der ved hvad denne artikel omhandler
    Der har vidst været linket og citeret fra den herinde. Den handler mig bekendt om, at OB forsøger at sælge AK.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Det var han jo så åbenlyst ikke. At han skulle spille kant i vores system, og dermed spille så langt tilbage på banen og have en masse defensive pligter, var i hvert fald et crazy fejlcast. Så kan vi så sagtens diskutere, i hvor høj grad det var JHs ansvar ift. Kents, men vi var i hvert fald ikke godt forberedte på, at vi mistede Falk, som vi jo viste et halvt år i forvejen, og havde vist rettidig omhu ved at køre en afløser i stilling, og det var jo det diskussionen gik på.
      Bagklogskabens klare lys?

      Falk er jo heller ikke en typisk kantspiller, og jo også derfor han er røget ind centralt i FCK. Og det med at køre en afløser i stilling kan du da ikke smide over på JH han har jo intet at gøre med hvem der spiller. Som type fastholder jeg stadig at Rasmus Jønsson var et af de bedre bud i superligaen i forhold til at erstatte Falk.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
        Hov.. Har lige en lille detalje i forbindelse med salget af Ludwig, rygterne går på, at vores kære ejer har åbnet pengepungen i forbindelse med erstatningen.
        Jeg tror virkelig ikke på vi får solgt AK i dette vindue. Til dels skal der være nogen, som vil have en ustabil angriber i et nyt formdyk, som samtidig vil give ham en hyre der frister ham væk fra OB. Og hvis man lader ham gå gratis, så frigør man kroner i lønbudgettet, men ikke til transfersum til en erstatning. Og jeg tror ikke vi har fået mange håndører fra Ludwig heller, så der kan ikke være meget i kassen. Så det vil være logisk progression, at NT træder til og åbner læderet til en ny CF, som man har råd til samtidig med AK eventuelt løber sin kontrakt ud hos reserverne.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

          Jeg tror virkelig ikke på vi får solgt AK i dette vindue. Til dels skal der være nogen, som vil have en ustabil angriber i et nyt formdyk, som samtidig vil give ham en hyre der frister ham væk fra OB. Og hvis man lader ham gå gratis, så frigør man kroner i lønbudgettet, men ikke til transfersum til en erstatning. Og jeg tror ikke vi har fået mange håndører fra Ludwig heller, så der kan ikke være meget i kassen. Så det vil være logisk progression, at NT træder til og åbner læderet til en ny CF, som man har råd til samtidig med AK eventuelt løber sin kontrakt ud hos reserverne.
          Muligheden er jo også som det er set før at rive kontrakten i stykker inden afslutningen på transfervinduet, sikkert mod en kompensation til AK .. så er han fri til at spille i Næsby eller hvor han kan lave en aftale i kortere eller længere tid.


          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Hov.. Har lige en lille detalje i forbindelse med salget af Ludwig, rygterne går på, at vores kære ejer har åbnet pengepungen i forbindelse med erstatningen.
            Så der er i det mindste en erstatning på vej .. langt i forhandlingerne?
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Muligheden er jo også som det er set før at rive kontrakten i stykker inden afslutningen på transfervinduet, sikkert mod en kompensation til AK .. så er han fri til at spille i Næsby eller hvor han kan lave en aftale i kortere eller længere tid.

              Det kan ikke afvises JH i desperation laver sådan et træk. På mange måder ikke en løsning der gør noget godt for klubben dog, fordi kompensationen nok langt henad vejen vil udgøre det samme som hans resterende løn. Og igen må vi bare sige at JH altså har lavet nogle rigtig lange, dyre kontrakter, som skulle have været korte, præstationsorienterede kontrakter i stedet. Det ville være fint at have en som AK på en kontrakt, hvor halvdelen af lønnen forudsætter spilletid og delresultater. Så ville det være billigere at have ham gående og sparker støv i ådalen et års tid endnu.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg

                Bagklogskabens klare lys?

                Falk er jo heller ikke en typisk kantspiller, og jo også derfor han er røget ind centralt i FCK. Og det med at køre en afløser i stilling kan du da ikke smide over på JH han har jo intet at gøre med hvem der spiller. Som type fastholder jeg stadig at Rasmus Jønsson var et af de bedre bud i superligaen i forhold til at erstatte Falk.
                I mit tilfælde var det så forklogsskabens klare lys.

                Jeg spejder ærligt talt bare desperat efter den flair og kreativitet, som Falk er en af de største eksponenter for i Superligaen, og som jeg ikke synes er blevet adresseret endnu på transfermarkedet. Hvis Jönsson skal forestille sig at være "svaret" på det, så tror jeg at der er en overhængende fare for, at vi bliver slemt skuffet, når vi ser på det han har leveret, samt hans bekymrende skadeshistorik.

                Han kan sagtens være en del af løsning, men så længe at vi har to centrale midtbanefolk der ikke slår afgørende pasninger, vi spiller med to kanter der mangler fart og evner til at sætte deres direkte modspillere, hvis det er Greve og Jönsson der spiller f.eks., og at vores ene backs spidskompetencer suverænt ligger i det defensive, hvis det er Pereira der spiller, så frygter jeg godt nok for, at vores angribere bliver pauvert serviceret.

                De kvaliteter som Falk har som mellemrumsspiller og i omstillingerne, er i høj grad afgørende for, at Kent kan få succes med den fodbold han også spillede i AaB, hvor Kusk og Thomsen var altafgørende. Jeg kan simpelthen ikke, efter både et glas med valium og stesolid, se hvem der skal løfte den taktstok. Jeg kan desværre se potentielt mange kampe for mig, hvor vi får meget svært ved at skabe chancer, som vi også så det i sidste sæson i nogle af de kampe, hvor Falk ikke var med. Der er i den grad nogle der skal tage nogle udviklingsmæssige kvantespring, hvis det skal løses i den nuværende trup imo.
                https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...en-2016/page34

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Så der er i det mindste en erstatning på vej .. langt i forhandlingerne?
                  Det ved jeg desværre ikke. Men med tanke på, at vi jo nærmest står uden backup, skulle det undre mig meget, hvis der ikke snart sker noget.

                  EDIT: Backuppen bliver med stor sandsynlighed nok Marco Lund....

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

                    I mit tilfælde var det så forklogsskabens klare lys.



                    https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...en-2016/page34
                    Og det var godt set så tidligt, men ændrer vel ikke på mit postulat at Jønsson var et af de bedste bud i ligaen, men ellers giver jeg dig da helt ret i at Falk bare ikke kunne erstattes. I hvert fald ikke det med budget vi har/havde.
                    Last edited by FFM; 14-08-2019, 13:53. Årsag: Lidt flabet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                      Det kan ikke afvises JH i desperation laver sådan et træk. På mange måder ikke en løsning der gør noget godt for klubben dog, fordi kompensationen nok langt henad vejen vil udgøre det samme som hans resterende løn. Og igen må vi bare sige at JH altså har lavet nogle rigtig lange, dyre kontrakter, som skulle have været korte, præstationsorienterede kontrakter i stedet. Det ville være fint at have en som AK på en kontrakt, hvor halvdelen af lønnen forudsætter spilletid og delresultater. Så ville det være billigere at have ham gående og sparker støv i ådalen et års tid endnu.
                      "Udstødte" spillere kan også være gift for en klub, så de penge kan vel også være givet godt ud - hvis det ender sådan. AK må også overveje om han vil slutte karrieren i OB, eller måske som Helenius, lave en sidste flerårig aftale mens han stadig har et navn i SL. Et år blandt reserverne kan betyde afslutningen på hans karriere. Han har potentialet til noget der større end OB, men det virker som han er på vej mod en tidlig fodboldpension.

                      Believe OB

                      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

                        Det ved jeg desværre ikke. Men med tanke på, at vi jo nærmest står uden backup, skulle det undre mig meget, hvis der ikke snart sker noget.

                        EDIT: Backuppen bliver med stor sandsynlighed nok Marco Lund....
                        Man kunne jo drømme om en Høegh men vil det give udfordringer i anførerhierakiet ..
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          "Udstødte" spillere kan også være gift for en klub, så de penge kan vel også være givet godt ud - hvis det ender sådan. AK må også overveje om han vil slutte karrieren i OB, eller måske som Helenius, lave en sidste flerårig aftale mens han stadig har et navn i SL. Et år blandt reserverne kan betyde afslutningen på hans karriere. Han har potentialet til noget der større end OB, men det virker som han er på vej mod en tidlig fodboldpension.
                          Jeg er ret enig, det er ikke et optimalt setup vi har med ham uanset hvad. Det vil nemlig være rigtig skidt, hvis han laver uro i truppen. Han har dog i sine udtalelser om egne præstationer erkendt at det er fuldt ud hans egen skyld han er taget af holdet. Men den ydmyge selvindsigt er nok en stakket frist, hvis han da stadig har nogle sportslige ambitioner. Jeg kan ikke se nogen udgang på det her, hvor OB ikke står tilbage med regningen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Man kunne jo drømme om en Høegh men vil det give udfordringer i anførerhierakiet ..
                            Heerenveen gjorde jo desværre brug af den option med et års forlængelse her i foråret, så han har udløb næste sommer, men skulle det lykkes at hive ham hjem, løber jeg fra København til Odense for at give Jesper Hansen en stor krammer og en highfive.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Loneranger Se indlæg

                              Jeg er ret enig, det er ikke et optimalt setup vi har med ham uanset hvad. Det vil nemlig være rigtig skidt, hvis han laver uro i truppen. Han har dog i sine udtalelser om egne præstationer erkendt at det er fuldt ud hans egen skyld han er taget af holdet. Men den ydmyge selvindsigt er nok en stakket frist, hvis han da stadig har nogle sportslige ambitioner. Jeg kan ikke se nogen udgang på det her, hvor OB ikke står tilbage med regningen.
                              OB kommer sandsynligvis til at stå med en regning, medmindre der kommer nogen kinesere og byder 40 mill. - måske har AK været "tilfreds" med at være i OB, og har manglet "sulten" efter at komme videre til en bedre adr. end Ådalen. Det er svært at klandre JH hvis AK ikke har haft ho'et med i de seneste år, hvor han er blevet etableret med børn osv.

                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Mon ikke der hentes en venstrebenet forsvarer? Det blev der fokuseret meget på i præsentationen af Ludwig, så mon ikke, at det stadigvæk er et ønske at have sådan en i truppen?

                                Comment

                                Working...
                                X