Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Holdet fra sommeren 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
    Jeg tænker at det er ok, hvis vi holder lidt igen. Der vil altid være positioner vi kan forbedre os på, men generelt set synes jeg at vi har en ganske udmærket som den er nu. Vi mangler selvfølgelig en målmand, men den plads kan sagtens gives til Mathias Würtz, hvis de mener han er klar til det. Vi har 2 rigtig fine målmænd og det er længe siden vi har haft 2 hvor jeg har været helt rolig ved at smide begge i kamp i suppen.

    Målmænd: Grytebust / Falke

    Forsvar: KEP / Tverskov / Tingager / Pereira / Barrett / Buus / Desler / Lund

    Midtbane: Edmundsson / Makrini / Lucas J / JJT / Izunna / Thrane / Greve / Yao

    Angreb: AK / Mikkelsen / Jönsson / Festersen

    Så har jeg ikke regnet Jonasson og Skulason med, da det virker som om at begge kan forsvinde i dette vindue - Det kan Mikkelsen vel også. Men vi er booket ind med 2 mand pr plads og som udgangspunkt er det godt. Jeg vil ikke have noget imod at vi lukker vinduet med salg af Jonasson og Skulason, selvom jeg faktisk gerne så begge blive, men det er ikke realistisk i forhold til det der er meldt ud. Sælg dem og smæk døren. Vi skal nok klare os ok med det vi har. En del af dem er jo også nogle fine talenter og igen så er der en hele vejen rundt til at presse dem der er i start opstillingen.

    JH luk vinduet. Sæt en hængelås på og smid nøglen væk
    Tror ikke du skal regne med at Mathias bliver 3 valg. Mathias vil kæmpe for sin plads som første valg på U19 holdet med Oliver. Så han kan få mest mulig spille tid.

    Hvis vi ser på målmand situationen så har du helt ret. Kampen om at være første målmand er meget åben med 2 dygtige målmænd. Vores 3 valg vil ikke få noget spille tid.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Jeg er lodret uenig. Vores midtbane er dybt angstprovokerende. Vi har én spiller der har bevist, at han har kunne finde sig til rette der, og det er El Makrini. Resten er enten uprøvede, har ikke leveret eller leder stadig efter deres position. Det kan risikere at blive noget af et trafikuheld, hvis ikke tingene flasker sig optimalt. Et næsten helt nyt forsvar, har i den grad heller ikke brug for en midtbane der sejler foran dem.
      Så er vi heldigvis i den fordelagtige position, at de allerede har fra første træning til at lære hinanden at kende.
      Jeg er forsigtig optimist.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
        Tror ikke du skal regne med at Mathias bliver 3 valg. Mathias vil kæmpe for sin plads som første valg på U19 holdet med Oliver. Så han kan få mest mulig spille tid.

        Hvis vi ser på målmand situationen så har du helt ret. Kampen om at være første målmand er meget åben med 2 dygtige målmænd. Vores 3 valg vil ikke få noget spille tid.
        Kan man ikke fungerer som 3. valg, samtidigt med at være inde omkring U19 holdet?

        3. valget er vel 3. valg og Falke og Gryte er vel lysår foran lige pt.

        Dvs. kampene på reserveholdet går nok til Falke og i skadestilfælde til Mathias. I mellemtiden kan Mathias så træne med suppe og samtidigt også med U19. Win-win

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
          Jeg tænker at det er ok, hvis vi holder lidt igen. Der vil altid være positioner vi kan forbedre os på, men generelt set synes jeg at vi har en ganske udmærket som den er nu. Vi mangler selvfølgelig en målmand, men den plads kan sagtens gives til Mathias Würtz, hvis de mener han er klar til det. Vi har 2 rigtig fine målmænd og det er længe siden vi har haft 2 hvor jeg har været helt rolig ved at smide begge i kamp i suppen.

          Målmænd: Grytebust / Falke

          Forsvar: KEP / Tverskov / Tingager / Pereira / Barrett / Buus / Desler / Lund

          Midtbane: Edmundsson / Makrini / Lucas J / JJT / Izunna / Thrane / Greve / Yao

          Angreb: AK / Mikkelsen / Jönsson / Festersen

          Så har jeg ikke regnet Jonasson og Skulason med, da det virker som om at begge kan forsvinde i dette vindue - Det kan Mikkelsen vel også. Men vi er booket ind med 2 mand pr plads og som udgangspunkt er det godt. Jeg vil ikke have noget imod at vi lukker vinduet med salg af Jonasson og Skulason, selvom jeg faktisk gerne så begge blive, men det er ikke realistisk i forhold til det der er meldt ud. Sælg dem og smæk døren. Vi skal nok klare os ok med det vi har. En del af dem er jo også nogle fine talenter og igen så er der en hele vejen rundt til at presse dem der er i start opstillingen.

          JH luk vinduet. Sæt en hængelås på og smid nøglen væk
          ari, HJ....TM og vel også Lucas er mulige afgange - kunne vi få skippet dem afsted og hentet lidt mere kvalitet ind ville det være mere end godkendt.

          er forsigtig optimist - men mener ikke alt er SÅ godt så man bare skal "sætte hængelås på" men nu er JH i en position hvor han ikke i ren desperation SKAL ud og finde et eller andet - og det er bestemt en god situation at være i.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jeg er lodret uenig. Vores midtbane er dybt angstprovokerende. Vi har én spiller der har bevist, at han har kunne finde sig til rette der, og det er El Makrini. Resten er enten uprøvede, har ikke leveret eller leder stadig efter deres position. Det kan risikere at blive noget af et trafikuheld, hvis ikke tingene flasker sig optimalt. Et næsten helt nyt forsvar, har i den grad heller ikke brug for en midtbane der sejler foran dem.
            Jeg synes at du overdriver en smule. JJT og Greve kan sagtens være med på superliganiveau og forhåbentlig kan Izunna rette ind, og meldingerne på Thrane er da ikke helt skidt. Med et nyt forbedret forsvar med, der kan spille bold hele vejen over, så giver det da også til midtbanen. Jeg siger ikke at vi bliver mestre eller lignende, men den midt er god nok, hvis vi spiller som et hold, gør vi ikke bliver vi slagtet, men sådan vil det være uanset hvem vi smider på midten.
            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
              Tror ikke du skal regne med at Mathias bliver 3 valg. Mathias vil kæmpe for sin plads som første valg på U19 holdet med Oliver. Så han kan få mest mulig spille tid.

              Hvis vi ser på målmand situationen så har du helt ret. Kampen om at være første målmand er meget åben med 2 dygtige målmænd. Vores 3 valg vil ikke få noget spille tid.
              Derfor kunne det eksempelvi være en U19 målmand
              Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                Jeg synes at du overdriver en smule. JJT og Greve kan sagtens være med på superliganiveau og forhåbentlig kan Izunna rette ind, og meldingerne på Thrane er da ikke helt skidt. Med et nyt forbedret forsvar med, der kan spille bold hele vejen over, så giver det da også til midtbanen. Jeg siger ikke at vi bliver mestre eller lignende, men den midt er god nok, hvis vi spiller som et hold, gør vi ikke bliver vi slagtet, men sådan vil det være uanset hvem vi smider på midten.
                Men vi vil også mere end bare "være med" ..
                Vi har 4-5 spillere over gennemsnittet .. Det skal altså min. være et par stykker mere ..
                En kæde er ikke stærkere end svageste led og her tænker jeg ikke på Greve eller JJT..
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg
                  Jeg synes at du overdriver en smule. JJT og Greve kan sagtens være med på superliganiveau og forhåbentlig kan Izunna rette ind, og meldingerne på Thrane er da ikke helt skidt. Med et nyt forbedret forsvar med, der kan spille bold hele vejen over, så giver det da også til midtbanen. Jeg siger ikke at vi bliver mestre eller lignende, men den midt er god nok, hvis vi spiller som et hold, gør vi ikke bliver vi slagtet, men sådan vil det være uanset hvem vi smider på midten.
                  Greve kan sagtens begå sig i Superligaen ja, men hvilken position skal han spille? Det synes jeg stadig står hen i det uvisse. JJT er jeg ikke overbevist om er klar til at spille en bærende rolle endnu, og i så fald, hvor skal det så være? Kantspiller er han i hvert fald ikke af natur, og skal han spille centralt må enten Mo eller Izunna jo vige fra pladsen.

                  Det er da godt, at der er så mange der stadig tror på, at Izunna og Mo kan blive en god duo centralt. Personligt tror jeg desværre, at det er et sisyfosprojkekt, i særdeleshed, når vi ikke har særligt meget at skyde med af offensiv kvalitet på backs og kanter. Jeg har ikke hørt noget om, at Thrane skulle se god ud, men de havde jo første træning i mandags, så foreløbige tilbagemeldinger på ham, må i hvert fald være på et meget løst grundlag. Det jeg kan konstatere er bare, at han befandt sig langt langt ude i periferien i AaB, og at jeg personligt absolut ikke forventer, at han skal påtage sig nogen særligt afgørende rolle på holdet i nærmeste fremtid.

                  Tilbage har vi så en pærevælling af folk som Yao, Edmundsson og Jönsson, der nok ærligt talt befinder sig bedre på en af de to forreste pladser, og en Lucas Jensen som der vel reelt ikke rigtigt er nogle der tror på kommer til at lykkedes på kort sigt?

                  Jeg spejder ærligt talt bare desperat efter den flair og kreativitet, som Falk er en af de største eksponenter for i Superligaen, og som jeg ikke synes er blevet adresseret endnu på transfermarkedet. Hvis Jönsson skal forestille sig at være "svaret" på det, så tror jeg at der er en overhængende fare for, at vi bliver slemt skuffet, når vi ser på det han har leveret, samt hans bekymrende skadeshistorik.

                  Han kan sagtens være en del af løsning, men så længe at vi har to centrale midtbanefolk der ikke slår afgørende pasninger, vi spiller med to kanter der mangler fart og evner til at sætte deres direkte modspillere, hvis det er Greve og Jönsson der spiller f.eks., og at vores ene backs spidskompetencer suverænt ligger i det defensive, hvis det er Pereira der spiller, så frygter jeg godt nok for, at vores angribere bliver pauvert serviceret.

                  De kvaliteter som Falk har som mellemrumsspiller og i omstillingerne, er i høj grad afgørende for, at Kent kan få succes med den fodbold han også spillede i AaB, hvor Kusk og Thomsen var altafgørende. Jeg kan simpelthen ikke, efter både et glas med valium og stesolid, se hvem der skal løfte den taktstok. Jeg kan desværre se potentielt mange kampe for mig, hvor vi får meget svært ved at skabe chancer, som vi også så det i sidste sæson i nogle af de kampe, hvor Falk ikke var med. Der er i den grad nogle der skal tage nogle udviklingsmæssige kvantespring, hvis det skal løses i den nuværende trup imo.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Men vi vil også mere end bare "være med" ..
                    Vi har 4-5 spillere over gennemsnittet .. Det skal altså min. være et par stykker mere ..
                    En kæde er ikke stærkere end svageste led og her tænker jeg ikke på Greve eller JJT..
                    Men det gælder jo alle hold. Jeg er enig i at det ikke er en overvældende midtbane, men så er det heller ikke værre, mener jeg. Vi skal også stadig tænke på at vi nu er en klub, der skal udvikle talenter og de skal spille et eller andet sted. Det bliver så mest på fløjene som det ser ud, og så skal Izunna og JJT slås om pladsen ved siden af Makrini. Tverskov og Greve bliver vel 4 mand til den centrale del. Edmundsson og Jensen shiner bestemt ikke, men måske med lidt mere kontinuerlig spilletid kan de blive bedre.
                    Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Greve kan sagtens begå sig i Superligaen ja, men hvilken position skal han spille? Det synes jeg stadig står hen i det uvisse. JJT er jeg ikke overbevist om er klar til at spille en bærende rolle endnu, og i så fald, hvor skal det så være? Kantspiller er han i hvert fald ikke af natur, og skal han spille centralt må enten Mo eller Izunna jo vige fra pladsen.
                      Den plads skal JJT have og det håber jeg at han får fra sæsonstarten af. Jeg er enig i at Makrini og Izunna ikke passer sammen, og det tror jeg heller ikke at de kommer til. Det betyder ikke at de ikke kan spille sammen i kortere dele af kampene, men det er kun mod mindre hold at det holder hele kampen. Det forbedrede forsvar er jeg sikker på kan skabe det fundament, som gør at JJT kan få den rolle jeg tror han er ment til at skal have, og som jeg mener han nok skal blive god nok til at løfte med mere kontinuerlig spilletid.

                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Det er da godt, at der er så mange der stadig tror på, at Izunna og Mo kan blive en god duo centralt. Personligt tror jeg desværre, at det er et sisyfosprojkekt, i særdeleshed, når vi ikke har særligt meget at skyde med af offensiv kvalitet på backs og kanter. Jeg har ikke hørt noget om, at Thrane skulle se god ud, men de havde jo første træning i mandags, så foreløbige tilbagemeldinger på ham, må i hvert fald være på et meget løst grundlag. Det jeg kan konstatere er bare, at han befandt sig langt langt ude i periferien i AaB, og at jeg personligt absolut ikke forventer, at han skal påtage sig nogen særligt afgørende rolle på holdet i nærmeste fremtid.

                      Tilbage har vi så en pærevælling af folk som Yao, Edmundsson og Jönsson, der nok ærligt talt befinder sig bedre på en af de to forreste pladser, og en Lucas Jensen som der vel reelt ikke rigtigt er nogle der tror på kommer til at lykkedes på kort sigt?
                      Der var en her på forum der skrev at nogle AAB fans mente at der var potentiale i Thrane og at han i deres øjne er bedre end Greve. Det lyder da fornuftigt. Han er stadig en ung spiller, så hvorfor ikke tro på det? Yao virker som et fint talent der kan bringe nogle skud udefra til vores offensiv og kan stadig skoles. Jeg er enig i at Yao, Edmundsson og Jönsson nok er angribere, men det var Falk også engang. Det vigtigste er mere om de passer ind i holdet, på de pladser de nu engang får. Det er da ikke optimalt, men det punkt når vi nok aldrig, selvom vi alle nok gerne vil det.

                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Jeg spejder ærligt talt bare desperat efter den flair og kreativitet, som Falk er en af de største eksponenter for i Superligaen, og som jeg ikke synes er blevet adresseret endnu på transfermarkedet. Hvis Jönsson skal forestille sig at være "svaret" på det, så tror jeg at der er en overhængende fare for, at vi bliver slemt skuffet, når vi ser på det han har leveret, samt hans bekymrende skadeshistorik.

                      Han kan sagtens være en del af løsning, men så længe at vi har to centrale midtbanefolk der ikke slår afgørende pasninger, vi spiller med to kanter der mangler fart og evner til at sætte deres direkte modspillere, hvis det er Greve og Jönsson der spiller f.eks., og at vores ene backs spidskompetencer suverænt ligger i det defensive, hvis det er Pereira der spiller, så frygter jeg godt nok for, at vores angribere bliver pauvert serviceret.

                      De kvaliteter som Falk har som mellemrumsspiller og i omstillingerne, er i høj grad afgørende for, at Kent kan få succes med den fodbold han også spillede i AaB, hvor Kusk og Thomsen var altafgørende. Jeg kan simpelthen ikke, efter både et glas med valium og stesolid, se hvem der skal løfte den taktstok. Jeg kan desværre se potentielt mange kampe for mig, hvor vi får meget svært ved at skabe chancer, som vi også så det i sidste sæson i nogle af de kampe, hvor Falk ikke var med. Der er i den grad nogle der skal tage nogle udviklingsmæssige kvantespring, hvis det skal løses i den nuværende trup imo.
                      Vi har haft en del glasben ansat gennem årene, hvordan det går med Jönsson visse. En ting er sikkert vi kan ikke erstatte Falk, og vi kan ikke købe spillere som Thomsen og Kusk. Det er noget at vi skal bygge op selv. Derfor er det godt at vi har spillere som eksempelvis Yao, Greve og JJT - Spillere som har vist at de har et talent. Det skal udvikles og det sker bla ved spilletid og hårdt arbejde på træningsbanen. Det her er ikke anderledes end da vi skulle køre Kadrii, Falk og Emil ind. De talenter vi har nu er nok ikke lige så store, men de har måske andre forcer, samtidig har de mere et hold bag dem end de 3 andre havde da nedturen startede for alvor.

                      Jeg er sikker på at vi er på rette vej. Der skal arbejdes hårdt for det, men vi når top 6
                      Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                        Eller også er det på tide at andre skal være bindeledet imellem midt og angreb.
                        Jeg er ikke i tvivl om at når Falk ikke er der, skal andre træde i karakter, og det er jeg ikke i tvivl om at de nok skal.

                        Jeg har fuld tiltro til Kent.
                        Det skete så ikke ...
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                          Det skete så ikke ...
                          Nej det gjorde det ikke.

                          Det så ellers godt ud med JJT, men hvem fanden havde også lige set ham blive skadet og være ude så mange runder, og så i en f*cking træningskamp.

                          Men om ikke andet, så håber jeg at han kommer tilbage og kan komme med noget af det vi så i de sidste kampe med ham, det var der trods alt takter i.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                            Nej det gjorde det ikke.

                            Det så ellers godt ud med JJT, men hvem fanden havde også lige set ham blive skadet og være ude så mange runder, og så i en f*cking træningskamp.

                            Men om ikke andet, så håber jeg at han kommer tilbage og kan komme med noget af det vi så i de sidste kampe med ham, det var der trods alt takter i.
                            Med al ære og respekt for JJ, så er han ikke, på nuværende tidspunkt, manden der kan løfte vores spil. Det synes jeg er et for stort pres at lægge på en 20 årigs skuldre. Han var for svingende. Men det kan sagtens ske på længere sigt.

                            MvH ChrisOB
                            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Greve kan sagtens begå sig i Superligaen ja, men hvilken position skal han spille? Det synes jeg stadig står hen i det uvisse. JJT er jeg ikke overbevist om er klar til at spille en bærende rolle endnu, og i så fald, hvor skal det så være? Kantspiller er han i hvert fald ikke af natur, og skal han spille centralt må enten Mo eller Izunna jo vige fra pladsen.

                              Det er da godt, at der er så mange der stadig tror på, at Izunna og Mo kan blive en god duo centralt. Personligt tror jeg desværre, at det er et sisyfosprojkekt, i særdeleshed, når vi ikke har særligt meget at skyde med af offensiv kvalitet på backs og kanter. Jeg har ikke hørt noget om, at Thrane skulle se god ud, men de havde jo første træning i mandags, så foreløbige tilbagemeldinger på ham, må i hvert fald være på et meget løst grundlag. Det jeg kan konstatere er bare, at han befandt sig langt langt ude i periferien i AaB, og at jeg personligt absolut ikke forventer, at han skal påtage sig nogen særligt afgørende rolle på holdet i nærmeste fremtid.

                              Tilbage har vi så en pærevælling af folk som Yao, Edmundsson og Jönsson, der nok ærligt talt befinder sig bedre på en af de to forreste pladser, og en Lucas Jensen som der vel reelt ikke rigtigt er nogle der tror på kommer til at lykkedes på kort sigt?

                              Jeg spejder ærligt talt bare desperat efter den flair og kreativitet, som Falk er en af de største eksponenter for i Superligaen, og som jeg ikke synes er blevet adresseret endnu på transfermarkedet. Hvis Jönsson skal forestille sig at være "svaret" på det, så tror jeg at der er en overhængende fare for, at vi bliver slemt skuffet, når vi ser på det han har leveret, samt hans bekymrende skadeshistorik.

                              Han kan sagtens være en del af løsning, men så længe at vi har to centrale midtbanefolk der ikke slår afgørende pasninger, vi spiller med to kanter der mangler fart og evner til at sætte deres direkte modspillere, hvis det er Greve og Jönsson der spiller f.eks., og at vores ene backs spidskompetencer suverænt ligger i det defensive, hvis det er Pereira der spiller, så frygter jeg godt nok for, at vores angribere bliver pauvert serviceret.

                              De kvaliteter som Falk har som mellemrumsspiller og i omstillingerne, er i høj grad afgørende for, at Kent kan få succes med den fodbold han også spillede i AaB, hvor Kusk og Thomsen var altafgørende. Jeg kan simpelthen ikke, efter både et glas med valium og stesolid, se hvem der skal løfte den taktstok. Jeg kan desværre se potentielt mange kampe for mig, hvor vi får meget svært ved at skabe chancer, som vi også så det i sidste sæson i nogle af de kampe, hvor Falk ikke var med. Der er i den grad nogle der skal tage nogle udviklingsmæssige kvantespring, hvis det skal løses i den nuværende trup imo.
                              Det er både pinligt og kvalmende, at man som fan kan have et bedre billede af truppens formåen end træneren og klubbens sportslige ledelse.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Det er både pinligt og kvalmende, at man som fan kan have et bedre billede af truppens formåen end træneren og klubbens sportslige ledelse.
                                Hatten af for din analyse!

                                Comment

                                Working...
                                X