Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Jeg synes tit jeg hører den når en spiller skal forsvares "jamen han er god uden bold", problemet er vel her, som jeg ser det at Casper Nielsen relativt ofte har problemer defensivt (det er en subjektiv betragtning, men jeg synes ofte han står forkert/bliver sat) og ikke laver mange erobringer ... så skriver du at det heller ikke er direkte erobringer er hvad han skal, er vi så ikke ude i en meget perifær rolle, som mange andre reelt kunne udføre og måske samtidig kunne mere på andre fronter.
    Jeg er helt enig i at han har meget energi, jeg er ikke enig i at han samlet set er en god ide på et superligahold, hvis vi skal se på den overordnede betydning spilleren har og ikke kun på når han har, eller ikke har, bolden :).
    At du tit hører det drejer sig måske om at der faktisk findes en del af disse spillere og at de findes på rigtig mange fodboldhold? Og måske hører du det tit fordi det ikke er noget du bemærker/værdsætter når du ser fodbold - men derfor kan det jo godt være sandt? Jeg tænker jo også at der er en grund til at en dygtig træner som JM bruger CN hver gang han har muligheden for det og rent faktisk har succes med det. Du kan selvfølgelig sige at det må være i mangel på bedre - men i Superligaen stiller alle hold jo med samtlige spillere "i mangel på bedre".

    Comment


      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

      Nu er det ikke kun arbejdet uden bold defensivt, som viser en spillers værdi for holdet. Jeg er ikke selv vanvittigt nørdet omkring alle de her statistikker, men jeg tør godt konstatere at CN nok er den spiller i OB som tager flest højintense løb. En stor del af disse sker ned bag modstanderens bagkæde og giver den ekstra plads til de øvrige offensivspillere, som mangler når han ikke er med. Greve, eske og de andre vi har forsøgt os med, tager ikke ligeså mange af de her løb, fordi de er mere til at spille i små rum. Derfor giver alternativerne ikke den samme dynamik i vores offensiv, hvorfor vi bliver nemme at gennemskue og mere ufarlige uden CN, sådan som jeg ser kampene.
      Egentlig synes jeg faktisk også at Eske er en bedre presspiller og bolderobre end CN, men offensivt kommer der for lidt, fordi han ikke tager tilstrækkeligt med løb, som strækker modstanderen og giver ubalance. Det skal han til at få lært, hvis han skal blive en profil på et OB-hold under JM. Generelt kan de unge spillere lære meget af CN, for han tager mange vanvittige løb ned i hjørnerne med en mand i ryggen. Ofte mister han den, fordi teknikken svigter, men han kæmper ufortrødent videre og laver samme løb minuttet efter. Her føler jeg at typer som eske og Greve lige bruger 5-10 min på at slå et par sikre, men ligegyldige pasninger, inden de igen tør at sætte tingene på spil i et løb, hvor risikoen er større for at de mister kuglen. I måden som OB spiller på, passer det bare bedre at vi er insisterende i vores dybe fra midtbanen, så angribernes mere letlæselige løb ikke er det eneste vi kommer med til at true bagkæden.
      Eske er givetvis en bedre bolderobrer end CN. Men ikke enig i at han er en bedre presspiller. Jo, måske i momenter. Men set over 90 minutter, så får man en mere konsistent og aggressiv presspiller i CN som det er lige nu.

      Comment


        Louis Mafouta er med i reserveholdskampen idag.
        https://www.transfermarkt.com/louis-...spieler/461790


        Comment


          Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
          Louis Mafouta er med i reserveholdskampen idag.
          https://www.transfermarkt.com/louis-...spieler/461790

          Ja det ville være synd at sige, at det var et imponerende CV han rendte rundt med :D

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg

            Ja det ville være synd at sige, at det var et imponerende CV han rendte rundt med :D
            Han får da bare en 4-årig kontrakt og et sikkert skudsmål fra vores sportsdirektør, det er set før...

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Virker jo som en spiller efter Jesper Hansens hoved, så mon ikke han skriver kontrakt med ham

              Comment


                Har ingen problem med at man leder efter den uslebne diamant. Han er med i dagens reservekamp mod EfB

                https://www.ob.dk/nyhedsarkiv/reserv...af-esbjerg-fb/

                Comment


                  Selvfølgelig er det fint, at han får lov at vise sig frem. Worst case, så ryger han videre i systemet.

                  Det kan jo være en vennetjeneste for en agent.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                    Han får da bare en 4-årig kontrakt og et sikkert skudsmål fra vores sportsdirektør, det er set før...

                    MvH ChrisOB
                    Det er også set i en hel del tilfælde at sådan en type spiller er blevet sendt videre uden kontrakt...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                      Han får da bare en 4-årig kontrakt og et sikkert skudsmål fra vores sportsdirektør, det er set før...

                      MvH ChrisOB
                      Nu tror ikke at vi henter en spiller uden at JM giver "tommelfingeren op". Og stoler meget på JM. På den baggrund glæder mig om hver prøvespiller vi får.
                      Ser det altid som en chance.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                        Det er også set i en hel del tilfælde at sådan en type spiller er blevet sendt videre uden kontrakt...
                        Den her er dog lidt ekstrem, han kunne tilsyneladende ikke spille sig på et hold fra den tredjebedste række i Frankrig og har heller ikke vist noget før det og er 24.
                        Der må være andre årsager til at de tager ham ind, eventuelt at der skal plejer interesser ... kan dog ikke se hvorfor det skulle ske med ham her, agenterne tjener jo ikke styrtende på den mand (eller det gør de muligvis, men det er så en anden sag).
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

                          Den her er dog lidt ekstrem, han kunne tilsyneladende ikke spille sig på et hold fra den tredjebedste række i Frankrig og har heller ikke vist noget før det og er 24.
                          Der må være andre årsager til at de tager ham ind, eventuelt at der skal plejer interesser ... kan dog ikke se hvorfor det skulle ske med ham her, agenterne tjener jo ikke styrtende på den mand (eller det gør de muligvis, men det er så en anden sag).
                          Kan ikke spille sig på holdet? Det virker underligt, når han eftersigende skulle have scoret 8 mål i 9 kampe.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg

                            Kan ikke spille sig på holdet? Det virker underligt, når han eftersigende skulle have scoret 8 mål i 9 kampe.
                            Ja, det lyder meget underligt ... måske er transfermarkt ikke opdateret, eller hvor har du den info fra, den ene kilde må tage fejl.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Står der ikke 1 mål i 8 kampe?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Står der ikke 1 mål i 8 kampe?
                                Tror Driflin har info fra en anden kilde ... transfermarkt viser ikke noget i den stil, slet ikke.
                                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                                Jeg er ikke fan.
                                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                                Comment

                                Working...
                                X