Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Sommervindue 2019

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg

    Hvad med at lade nogle af de største talenter nå førsteholdet? Hvis talentet er så stort skal der nok være penge at tjene efter nogle år på superligaholdet, og så ville det ikke bare være spin når JH udtaler at holdets stamme skal være egne talenter. Men det er nok for højt et ønske at bede om ærlig kommunikation fra OB.
    Tror bare ikke at det er så sort/hvidt. Tit og ofte bliver talenter ikke til det store på seniorsiden efter de er skreget op til det helt store som 14-15 årige.
    Så er det oftest bedst at have 2-3 fugle i hånden end 10 på taget. Og det at få dem ud kan også generere penge down the line.

    Og så kan man også argumentere for at Marcus Alstrup & Co kunne blive pænt indebrændte hvis OB forhindrede et skifte til Barcalona som kunne være et Once in a Lifetime eventyr. Sådan noget spredes hurtigt i miljøet og det kunne gøre at en ny spiller fravælger OB da man ikke er sikker på at kunne komme afsted igen.
    Jeg tror bare vi må acceptere at de aller største talenter bliver solgt og det kun er de næstbedste der bliver. Selv FCM,FCN og FCK har været nød til at gøre det i enkelte tilfælde de senere år.

    Vi skal bare sørge for at blive godt betalt. Og det må gerne være i 10-20 mill kr laget fremover for de aller bedste

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

      Ville være fedt, hvilket også ville betyde bedre salgspriser end de sædvanlige 4 mill vi får for vores talenter alt imens vi kan se VB, Lyngby og andre få 7-16-20 mill for deres talenter.
      Og det gælder bare for OB at få presset niveauet derop for de bedste. Og man er godt på vej IMO

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

        Så vores talentmasse er ganske middelmådig og langt fra at kunne nå superligaklasse?

        Er vi ikke bare lysår fra at kunne leve op til strategien om at satse på egne talenter støttet af profiler udefra?
        Vi har pt rigtig mange unge på kontrakt og nogle af dem skal nok nå enten at blive solgt eller komme i truppen. Men jeg erkender da at det er de færreste af vores unge der brænder Superligaen af når de endelig kommer der op. Det bliver tit fyld. Derfor er det da ekstra vigtigt hvis man kunne sælge unge talenter for 10-20 mill hver sommer som kan bruges på SL forstærkninger

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

          Så vores talentmasse er ganske middelmådig og langt fra at kunne nå superligaklasse?

          Er vi ikke bare lysår fra at kunne leve op til strategien om at satse på egne talenter støttet af profiler udefra?
          Desværre er det nok sandheden. Tror ikke Tonny har skabt noget af betydning, spørgsmålet er om han reelt er dygtig nok

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

            Desværre er det nok sandheden. Tror ikke Tonny har skabt noget af betydning, spørgsmålet er om han reelt er dygtig nok
            Det siger du efter et år hvor vi har solgt 2 unge for 20 mill som vel er rekord i OB og Bayern/Barca er måske på trapperne med de næste millioner?
            Obbekjær er et kæmpe talent og vores U17 ser rigtig gode ud.

            Vi er kommet sent igang og processen tager mange år. Man kan ikke konkludere på noget endnu. Andet end det går fremad

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

              Det siger du efter et år hvor vi har solgt 2 unge for 20 mill som vel er rekord i OB og Bayern/Barca er måske på trapperne med de næste millioner?
              Obbekjær er et kæmpe talent og vores U17 ser rigtig gode ud.

              Vi er kommet sent igang og processen tager mange år. Man kan ikke konkludere på noget endnu. Andet end det går fremad
              Det har vi da før gjort Tonny, altså solgt de her åbenlyse talenter. Det er de næstbedste der skal gøre gode nok. Prøv du at kigge på u landsholdsudtagelse ift. FCM, FCN og FCK

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                Det siger du efter et år hvor vi har solgt 2 unge for 20 mill som vel er rekord i OB og Bayern/Barca er måske på trapperne med de næste millioner?
                Obbekjær er et kæmpe talent og vores U17 ser rigtig gode ud.

                Vi er kommet sent igang og processen tager mange år. Man kan ikke konkludere på noget endnu. Andet end det går fremad
                Regner du Jørgensen med ? Ikke ligefrem et Tonny talent vel ?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                  Det har vi da før gjort Tonny, altså solgt de her åbenlyse talenter. Det er de næstbedste der skal gøre gode nok. Prøv du at kigge på u landsholdsudtagelse ift. FCM, FCN og FCK
                  Vi har aldrig solgt for 20 mill på 1 kalenderår så den holder ikke helt. Og de 3 klubber har brugt mange flere år på et meget højere budget for at nå dertil hvor de er idag. Du kan simpelthen ikke klandre Tonny for at OB har forsømt akademiet i mange mange år..

                  Men jeg er meget enige i at vi skal have gjort de næstbedste gode nok. Det gør man kun ved hårdt arbejde

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Regner du Jørgensen med ? Ikke ligefrem et Tonny talent vel ?
                    FCN ville ikke give ham en kontrakt. OB tog ham ind og udviklede ham til den han var inden han blev solgt.
                    Jens Stage kom fra Brabrand et par år før han blev solgt videre. Victor havde vidst heller ikke spillet længe for FCKs U hold da han blev solgt.

                    Ganske alm i alle klubber

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Vi har aldrig solgt for 20 mill på 1 kalenderår så den holder ikke helt. Og de 3 klubber har brugt mange flere år på et meget højere budget for at nå dertil hvor de er idag. Du kan simpelthen ikke klandre Tonny for at OB har forsømt akademiet i mange mange år..

                      Men jeg er meget enige i at vi skal have gjort de næstbedste gode nok. Det gør man kun ved hårdt arbejde
                      Vi har da solgt talenter før, også til høje priser. Jeg sidder ikke med en præcis oversigt, men priserne er jo altså steget voldsomt de senere år, så du kan ikke helt sammenligne. Og hvis du tæller Mathias Jørgensen med, køber jeg ikke dit tal overhovedet. Der er flere end 3 klubber, der har flere spillere på u-holdene, synes du skal gå ind på DBUs side og få dig en øjenåbner.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Vi har da solgt talenter før, også til høje priser. Jeg sidder ikke med en præcis oversigt, men priserne er jo altså steget voldsomt de senere år, så du kan ikke helt sammenligne. Og hvis du tæller Mathias Jørgensen med, køber jeg ikke dit tal overhovedet. Der er flere end 3 klubber, der har flere spillere på u-holdene, synes du skal gå ind på DBUs side og få dig en øjenåbner.
                        Det behøver jeg ikke. Jeg ved det godt. Men du fatter åbenbart ikke at mange klubber har haft fokus på ungdomsarbejdet i en lang årrække før os og OB har været håbløst bagud på det område og kommer totalt fra baghjul samtidig med man kæmper mod budgetter 2-3-4 gange højere på akademi siden.
                        Giv det nu noget mere tid inden du konkludere på noget du ikke har indsigt i andet end på overfladen

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Det behøver jeg ikke. Jeg ved det godt. Men du fatter åbenbart ikke at mange klubber har haft fokus på ungdomsarbejdet i en lang årrække før os og OB har været håbløst bagud på det område og kommer totalt fra baghjul samtidig med man kæmper mod budgetter 2-3-4 gange højere på akademi siden.
                          Giv det nu noget mere tid inden du konkludere på noget du ikke har indsigt i andet end på overfladen
                          Jeg har nu spurgt mig lidt frem, og det skulle jeg måske have ladet være med, for det hjalp ikke på humøret.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Det behøver jeg ikke. Jeg ved det godt. Men du fatter åbenbart ikke at mange klubber har haft fokus på ungdomsarbejdet i en lang årrække før os og OB har været håbløst bagud på det område og kommer totalt fra baghjul samtidig med man kæmper mod budgetter 2-3-4 gange højere på akademi siden.
                            Giv det nu noget mere tid inden du konkludere på noget du ikke har indsigt i andet end på overfladen
                            Men nu er jeg også lidt uenig i den historieforfalskning som der foregår i disse år, sikkert anført af Jesper Hansen, som Martin Davidsen ofte helt ukritisk gengiver. Jeg fulgte talentarbejdet tæt i slut 0'erne, og der var der faktisk ganske glimrende trænere ansat, der var 6 træninger om ugen, og der kom faktisk nogle rimeligt dygtige spillere igennem. Så den der sang om, at der intet skete, at der ingen klub var osv. kan jeg simpelthen ikke genkende. Vi blev f.eks. U-17 mestre i den periode, og havde klassefolk som Henrik Clausen, Joakim Mattson, Plambech og Uffe P ansat.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                              Men nu er jeg også lidt uenig i den historieforfalskning som der foregår i disse år, sikkert anført af Jesper Hansen, som Martin Davidsen ofte helt ukritisk gengiver. Jeg fulgte talentarbejdet tæt i slut 0'erne, og der var der faktisk ganske glimrende trænere ansat, der var 6 træninger om ugen, og der kom faktisk nogle rimeligt dygtige spillere igennem. Så den der sang om, at der intet skete, at der ingen klub var osv. kan jeg simpelthen ikke genkende. Vi blev f.eks. U-17 mestre i den periode, og havde klassefolk som Henrik Clausen, Joakim Mattson, Plambech og Uffe P ansat.
                              Men alt det arbejde blev jo smadret på 5-6 år i krisen hvor andre fortsatte arbejdet og endda havde større fokus.
                              Jeg erkender Plambech og Uffes arbejde selvfølgelig

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                                Jeg er ikke i tvivl om, at JH er en supergod mand på de indre linjer, en ordentlig mand med værdierne i orden, en der skaber en god kultur, en man kan stole på, en dygtig politiker der har sine excelark i orden og styr på tingene.
                                Ja han har da fået sæt en modernisering af Ådalen i gang, hvilket ikke er lykkedes andre gennem de sidste 40 år

                                Comment

                                Working...
                                X