Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
    Det gør klubberne jo stadig idag - det må fandme være deres egen hovedpine.

    Jeg er bare spændt på at se hvordan priserne ser ud. Forskel fra kamp til kamp eller fra slutspil til slutspil osv?
    Det er så vidt jeg har forstået kun aftalt i overordnede træk. Man skal lige have arrangeret en ny tv aftale først før de forhandlinger går igang

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Det eneste jeg sådan frygter ved det her er at nogen begynder at overspendere for at være sikker på den 6.plads. Bruge penge de ikke har..
      Men man kan jo håbe at de fleste har lært lidt
      Det kunne man godt frygte ja... Jeg skal da heller ikke klandre nogen for hvis de godt kan frygte lidt at de ellers kan blive sendt noget bag ud, hvis ikke de hapser top-6 inden de første sæsoner er gået...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Er det en helt ny TV aftale med tv stationerne der skal laves, eller laver man en ny fordeling ud fra de penge der er..?
        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Er det en helt ny TV aftale med tv stationerne der skal laves, eller laver man en ny fordeling ud fra de penge der er..?
          Altså umiddelbart er der jo aftale frem til 2021. Men mon ikke at der bliver lavet en tillæg til den anden der eller lign..
          Dette har jeg ikke 100% styr på

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Altså umiddelbart er der jo aftale frem til 2021. Men mon ikke at der bliver lavet en tillæg til den anden der eller lign..
            Dette har jeg ikke 100% styr på
            Der må vel komme et eller andet ja, Superligaen bliver mere værd, det var vel også pointen i det hele... Vi må se hvad det ender ud med, jeg er nok bare lidt rundt på gulvet...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Altså umiddelbart er der jo aftale frem til 2021. Men mon ikke at der bliver lavet en tillæg til den anden der eller lign..
              Dette har jeg ikke 100% styr på
              Det bliver nemlig interessant. Gad vide om ikke især FCK vil have det synspunkt, at de store klubber - især dem selv og BIF - skal kompenseres, fordi pengene skal deles mellem flere hold?
              Aftalen skal jo laves om, da der er flere til at dele pengene.

              Comment


                Det var tv-pengene der sendte forhandlingerne på grund første gang. Jeg kan på ingen måde forestille mig, at det aspekt ikke allerede er forhandlet på plads denne gang. Jeg tror ikke på, at FCK og FCM bare har sagt "det ser vi på til den tid". Jeg er overbevist om, at det der fik forhandlingerne til at falde på plads, var at man kunne blive enige om tv-pengenes fordeling, og at det allerede ligger fast hvem der får hvad.
                "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                Kluden Krew - O'ense Internationals

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Det var tv-pengene der sendte forhandlingerne på grund første gang. Jeg kan på ingen måde forestille mig, at det aspekt ikke allerede er forhandlet på plads denne gang. Jeg tror ikke på, at FCK og FCM bare har sagt "det ser vi på til den tid". Jeg er overbevist om, at det der fik forhandlingerne til at falde på plads, var at man kunne blive enige om tv-pengenes fordeling, og at det allerede ligger fast hvem der får hvad.
                  Jammen fordelingen er også lavet i grove træk. Men det er punktet om der skal laves ny tv aftale eller tillægsaftale jeg ikke ved noget om

                  Comment


                    Kampen om at undgå nedrykningsspillet, starter vel egentlig også først i mellemrunden/runde. 2... Man er jo ikke i noget nedrykningsspil fordi man bliver 7´er efter de første 26 runder... der missede man bare mesterskabsspillet...

                    Jeg ved så ikke helt om jeg forstår strukturen når vi så endelig kommer til det egentlige nedrykningsspil, altså efter mellemrunden/runde. 2... Der er selvfølgelig de 2 første "omvendte" semifinaler, hvor vindernes sæsoner slutter, og taberne går videre... og der møder de tabere så nr. 2 og 3 fra 1. Division... Er det korrekt..?
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Kampen om at undgå nedrykningsspillet, starter vel egentlig også først i mellemrunden/runde. 2... Man er jo ikke i noget nedrykningsspil fordi man bliver 7´er efter de første 26 runder... der missede man bare mesterskabsspillet...

                      Jeg ved så ikke helt om jeg forstår strukturen når vi så endelig kommer til det egentlige nedrykningsspil, altså efter mellemrunden/runde. 2... Der er selvfølgelig de 2 første "omvendte" semifinaler, hvor vindernes sæsoner slutter, og taberne går videre... og der møder de tabere så nr. 2 og 3 fra 1. Division... Er det korrekt..?
                      Overblik fra dr.dk om "mellem"-runde/nedrykningsplayoff:

                      De otte nederste hold skal spille et nedrykningsspil.

                      De otte hold deles i to puljer med fire hold i hver, som også møder hinanden to gange, hvilket giver seks kampe til hver.
                      * De to bedste i begge puljer og nummer tre eller fire fra mesterskabsslutspillet kæmper om en plads i Europa League-kvalifikationen.

                      * De to dårligste hold i hver pulje skal spille nedryknings-knockout. Nummer tre i den ene pulje møder nummer fire i den anden pulje og omvendt.
                      * De to tabere mødes både ude og hjemme, hvoraf taberen rykker ned. Vinderen skal i en nedrykningsfinale mod 2'eren fra 1. division. De to vindere mødes også over to kampe. Her går vinderen fri af nedrykning, mens taberen møder nummer tre fra 1. division om den sidste plads i Superligaen.

                      * Vinderen af 1. division rykker direkte op i Superligaen.
                      "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                      Kluden Krew - O'ense Internationals

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                        Kampen om at undgå nedrykningsspillet, starter vel egentlig også først i mellemrunden/runde. 2... Man er jo ikke i noget nedrykningsspil fordi man bliver 7´er efter de første 26 runder... der missede man bare mesterskabsspillet...

                        Jeg ved så ikke helt om jeg forstår strukturen når vi så endelig kommer til det egentlige nedrykningsspil, altså efter mellemrunden/runde. 2... Der er selvfølgelig de 2 første "omvendte" semifinaler, hvor vindernes sæsoner slutter, og taberne går videre... og der møder de tabere så nr. 2 og 3 fra 1. Division... Er det korrekt..?
                        Jeg tror du har misforstået det lidt... De to ikke som ikke bliver nummer et eller to i en af de to puljer efter grundspil skal: først på en overlevelsestur med BS, hvor det hold, der ikke kan gå til Lofoten, skal ud i en konkurrence med en kvinde der kan spå i kaffegrums om at forudsige resultatet mellem nummer 7 og 8 Københavnerserien, klarer de den skal møde et hold af russiske cirkusbjørne i en træklatringkonkurrence, mens de andre ror regatta på Sortedams Dosseringen mod 11 spejdere... herefter trækkes der lod om et bord på Barbar Bar, hvor vinderholdet skal drikke absinth mod bartenderne fra Guldfasanen! herefter er jo tydeligt at se, hvem der fortjener at komme Europa League og hvem der rykker ned!

                        Sorry, jeg måtte bare lige ud med det... Jeg tror Riflen har givet det rigtige om end ikke mindre gøgleragtige svar...
                        Last edited by kbhob; 21-06-2015, 15:19.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                          Overblik fra dr.dk om "mellem"-runde/nedrykningsplayoff:

                          De otte nederste hold skal spille et nedrykningsspil.

                          De otte hold deles i to puljer med fire hold i hver, som også møder hinanden to gange, hvilket giver seks kampe til hver.
                          * De to bedste i begge puljer og nummer tre eller fire fra mesterskabsslutspillet kæmper om en plads i Europa League-kvalifikationen.

                          * De to dårligste hold i hver pulje skal spille nedryknings-knockout. Nummer tre i den ene pulje møder nummer fire i den anden pulje og omvendt.
                          * De to tabere mødes både ude og hjemme, hvoraf taberen rykker ned. Vinderen skal i en nedrykningsfinale mod 2'eren fra 1. division. De to vindere mødes også over to kampe. Her går vinderen fri af nedrykning, mens taberen møder nummer tre fra 1. division om den sidste plads i Superligaen.

                          * Vinderen af 1. division rykker direkte op i Superligaen.
                          så det vil sige endnu en pulje - denne gang med 6 hold - der spiller om en enkelt EL plads - rigtigt forstået??

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
                            Jeg tror du har misforstået det lidt... De to ikke som ikke bliver nummer et eller to i en af de to puljer efter grundspil skal: først på en overlevelsestur med BS, hvor det hold, der ikke kan gå til Lofoten, skal ud i en konkurrence med en kvinde der spå i kaffegrums om at forudsige resultatet mellem nummer 7 og 8 Københavnerserien, klarer de den skal møde et hold af russiske cirkusbjørne i en træklatringkonkurrence, mens de andre ror regatta på Sortedams Dosseringen mod 11 spejdere... herefter trækkes der lod om et bord på Barbar Bar, hvor vinderholdet skal absinth mod bartenderne fra Guldfasanen! herefter er jo tydeligt at se, hvem der fortjener at komme Europa League og hvem der rykker ned!

                            Sorry, jeg måtte bare lige ud med det... Jeg tror Riflen har givet det rigtige om end ikke mindre gøgleragtige svar...
                            DET ville jeg gerne se det er fremtiden for fodbold....

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                              Overblik fra dr.dk om "mellem"-runde/nedrykningsplayoff:

                              De otte nederste hold skal spille et nedrykningsspil.

                              De otte hold deles i to puljer med fire hold i hver, som også møder hinanden to gange, hvilket giver seks kampe til hver.
                              * De to bedste i begge puljer og nummer tre eller fire fra mesterskabsslutspillet kæmper om en plads i Europa League-kvalifikationen.

                              * De to dårligste hold i hver pulje skal spille nedryknings-knockout. Nummer tre i den ene pulje møder nummer fire i den anden pulje og omvendt.
                              * De to tabere mødes både ude og hjemme, hvoraf taberen rykker ned. Vinderen skal i en nedrykningsfinale mod 2'eren fra 1. division. De to vindere mødes også over to kampe. Her går vinderen fri af nedrykning, mens taberen møder nummer tre fra 1. division om den sidste plads i Superligaen.

                              * Vinderen af 1. division rykker direkte op i Superligaen.
                              Det var den jeg havde misset, de ryger direkte ned ja, så er jeg ved at være med tror jeg... Takker...
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Det var den jeg havde misset, de ryger direkte ned ja, så er jeg ved at være med tror jeg... Takker...
                                man må sige der er en del kampe hvor man kan redde livet - langt til nedrykning. Men også langt til oprykning for 1. divisions holdene.....mon ikke de skal ud og ruste markant op - så de kan sikre sig oprykning næste sæson mens det endnu er "let"

                                edit: og så skal man virkelig gøre alt for at undgå de 2 nederste pladser i nedrykningsspillet - det bliver til mange knaæd eller fald kampe - selv hvis man vinder den første kan man ryge ud.....

                                Comment

                                Working...
                                X