Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Superliga struktur

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jesus! Hold da op for en gøglerliga vi får! Så vidt jeg lige forstår, så kan nummer 14 via et slutspil, 3 knald eller fald kamp opnå at komme i Europa league...
    Nr. 3-4 stykker kan efter 36 kampe tabe en kamp til et hold, som måske har undgået nedrykning med 1 point, og derfor så misse Europa! Hold nu op med at smadre fodbolden!
    Jeg ved godt, at jeg er en naiv idealist, men jeg ville hellere undvære tv pengene i dansk fodbold, og så ha' 18 hold, der spillede i en klassisk liga om et mesterskab!

    Comment


      Et hold kan i princippet tabe ALLE de 26 første kamp og stadigvæk nå i Europa! Aaaaargh...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
        Et hold kan i princippet tabe ALLE de 26 første kamp og stadigvæk nå i Europa! Aaaaargh...
        Arh, det bliver nok meget svært, når pointene ikke halveres eller skæres væk. Der er 6 kampe i et nedrykningsgruppespil til hvert hold: det kan max blive til 18 points. Hvis du har 0 points til at starte med, og de andre hold har f.eks. 20, så er du nr sidst på forhånd.

        MEN: Hvis du taber alle kampe - eller f.eks. kører så dårligt som Silkeborg i denne sæson (12 points efter 26 kampe) - så kan du alligevel redde livet i nedrykningsfinalen. DET er mærkeligt. I praksis kan et hold være elendigt hele vejen igennem: hvis de i sidste ende kan klare 0-0 hjemme og 1-1 ude i de afgørende kampe, så overlever de. Principielt kan det gøres med 0 points i samtlige kampe indtil de afgørende 2 knock-out kampe.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          kan godt følge hvad du siger. Men TV pengene alene gør at det bedre kan betale sig at komme med i Top6..
          Min vurdering er at man nok skal i gruppespillet før at du kan opveje forskellen...
          Okay, jeg ved selvfølgelig heller ikke hvordan de præcist fordeles, den aftale kommer vel også til at se noget anderledes ud nu... men der er selvfølgelig et stykke vej til gruppespillet, tænker der er 2-3 kval. runder først, så det er selvfølgelig et sats så, enig...
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Jeg skrev INTET om uafgjorte! Vi er enige om at nr. 7, 10, 11 og 14 mødes i et af nedrykningsgrupperne, der kunne godt være 5 point mellem nr. 10 og 14 efter 26 runder. Hvis nummer 14 så får to sejre over nummer 10 og resten af kampene i gruppen ender uafgjort (det er et tænkt eksempel, ja bevares), så bliver de nummer to i nedrykningsgruppen. Så går de videre til playoff kampene, som de vel i princippet kan spille uafgjort alle sammen og gå videre på udebanemål eller straffe, og så er de i Europa med TO regulære sejre i hele sæsonen!

            Comment


              Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
              Jesus! Hold da op for en gøglerliga vi får! Så vidt jeg lige forstår, så kan nummer 14 via et slutspil, 3 knald eller fald kamp opnå at komme i Europa league...
              Nr. 3-4 stykker kan efter 36 kampe tabe en kamp til et hold, som måske har undgået nedrykning med 1 point, og derfor så misse Europa! Hold nu op med at smadre fodbolden!
              Jeg ved godt, at jeg er en naiv idealist, men jeg ville hellere undvære tv pengene i dansk fodbold, og så ha' 18 hold, der spillede i en klassisk liga om et mesterskab!
              Jeg vil sige 16 hold, men er ellers helt enig med dig...

              Jeg afskyr det der er sket, jeg kan slet ikke beskrive det...
              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

              Comment


                Det er simpelthen uforståeligt, at et hold efter en succesfuld sæson med en sikker 3. plads kan tabe alt i en hop-eller-top-duel mod en næsten-nedrykker. Det er slutningen af sportslig ånd og sund fornuft, bare latterligt.
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Okay, jeg ved selvfølgelig heller ikke hvordan de præcist fordeles, den aftale kommer vel også til at se noget anderledes ud nu... men der er selvfølgelig et stykke vej til gruppespillet, tænker der er 2-3 kval. runder først, så det er selvfølgelig et sats så, enig...
                  Hvad jeg sådan lige hører så satser man på at lave en ny TV aftale der springer alle rammer. Så kommer fordelingen af pengene, men uanset hvordan kommer nr 6 efter 26 kampe til at tjene millioner mere end nr 7. Meget mere end i dag..
                  Så alle vil gå stenhårdt efter den

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Hvad jeg sådan lige hører så satser man på at lave en ny TV aftale der springer alle rammer. Så kommer fordelingen af pengene, men uanset hvordan kommer nr 6 efter 26 kampe til at tjene millioner mere end nr 7. Meget mere end i dag..
                    Så alle vil gå stenhårdt efter den
                    Derudover må man heller ikke underkende den sikkerhed, der er i at være nummer 6 frem for nummer 7, og dermed undgå nedrykningsspøgelset. Man kan allerede fra vinterpausen begynde at se frem mod næste sæson, velvidende at man ikke på nogen som helst måde kan rykke ned. Det giver alt andet lige nummer 6 en stor fordel over nummer 7,8,9 osv.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Det er simpelthen uforståeligt, at et hold efter en succesfuld sæson med en sikker 3. plads kan tabe alt i en hop-eller-top-duel mod en næsten-nedrykker. Det er slutningen af sportslig ånd og sund fornuft, bare latterligt.
                      Kan jeg godt følge. Tror heller ikke at alle er tilfredse med den

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                        Derudover må man heller ikke underkende den sikkerhed, der er i at være nummer 6 frem for nummer 7, og dermed undgå nedrykningsspøgelset. Man kan allerede fra vinterpausen begynde at se frem mod næste sæson, velvidende at man ikke på nogen som helst måde kan rykke ned. Det giver alt andet lige nummer 6 en stor fordel over nummer 7,8,9 osv.
                        Kæmpe fordel

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Hvad jeg sådan lige hører så satser man på at lave en ny TV aftale der springer alle rammer. Så kommer fordelingen af pengene, men uanset hvordan kommer nr 6 efter 26 kampe til at tjene millioner mere end nr 7. Meget mere end i dag..
                          Så alle vil gå stenhårdt efter den
                          Lyder spændende, eller, det ved jeg ikke... men hvor om alting er så vælger jeg at tro dig, du har jo sådan haft meget godt styr på det her indtil videre... det ville jo selvfølgelig heller ikke give så meget mening hvis ikke der var noget særligt ved at opnå top-6...

                          Det må så være bonussen ved at blive nr. 7/den første taber, at man jo da så er forholdsvis sikker på videre deltagelse i de sjove semifinaler... det er måske også fair nok, hvad ved jeg, der må jo følge sådanne ting med en sådan syret struktur...
                          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
                            Derudover må man heller ikke underkende den sikkerhed, der er i at være nummer 6 frem for nummer 7, og dermed undgå nedrykningsspøgelset. Man kan allerede fra vinterpausen begynde at se frem mod næste sæson, velvidende at man ikke på nogen som helst måde kan rykke ned. Det giver alt andet lige nummer 6 en stor fordel over nummer 7,8,9 osv.
                            Der vil selvfølgelig være den sikkerhed, uden tvivl... Det jeg tænkte på var de sæsoner der uden tvivl vil opstå, hvor nr. 7 er så langt foran nr. 11 og 14 af de ikke kan hentes...
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                              Lyder spændende, eller, det ved jeg ikke... men hvor om alting er så vælger jeg at tro dig, du har jo sådan haft meget godt styr på det her indtil videre... det ville jo selvfølgelig heller ikke give så meget mening hvis ikke der var noget særligt ved at opnå top-6...

                              Det må så være bonussen ved at blive nr. 7/den første taber, at man jo da så er forholdsvis sikker på videre deltagelse i de sjove semifinaler... det er måske også fair nok, hvad ved jeg, der må jo følge sådanne ting med en sådan syret struktur...
                              Det eneste jeg sådan frygter ved det her er at nogen begynder at overspendere for at være sikker på den 6.plads. Bruge penge de ikke har..
                              Men man kan jo håbe at de fleste har lært lidt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Det eneste jeg sådan frygter ved det her er at nogen begynder at overspendere for at være sikker på den 6.plads. Bruge penge de ikke har..
                                Men man kan jo håbe at de fleste har lært lidt
                                Det gør klubberne jo stadig idag - det må fandme være deres egen hovedpine.

                                Jeg er bare spændt på at se hvordan priserne ser ud. Forskel fra kamp til kamp eller fra slutspil til slutspil osv?

                                Comment

                                Working...
                                X