Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Byrådsmøde om kunstgræsbaner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
    Redigeret.
    Dit indlæg fortæller mig at du ikke har læst tråden igennem, kan du ikke gøre det først?
    Har set, at du ikke kan lide kunstbaner, men synes det er sjovt, at du lige pludselig begynder at vende diskussionen den vej, når du ikke kan køre "korruptionskortet" mere

    Comment


      Oprindeligt indsendt af majs Se indlæg
      FC Odense
      Du får ret, og jeg får fre’ 😎
      Believe OB

      ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

      Ligegyldige kampe eksisterer ikke

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Har set, at du ikke kan lide kunstbaner, men synes det er sjovt, at du lige pludselig begynder at vende diskussionen den vej, når du ikke kan køre "korruptionskortet" mere
        Slap nu af med alle teorierne, jeg spiller ikke kort ... jeg debatterer ærligt og ud fra fakta og intet andet, lidt ærgerligt at begynde på den slags.
        Nej jeg er ikke fan, men uanset så bør man kunne sætte sig ud over det, i forhold til om noget er ret og rimeligt.

        OB ønskede jo en model hvor kommunen betalte udgifterne og OB fik indtægterne, det mener jeg ikke er rimeligt og det kan jeg garantere dig at der er bred opbakning til i den del der ikke er fan af OB i Odense, hvilket måske kan indikere at der er noget galt.
        Nu bliver det en anden model, men stadig med kunstgræs i et naturområde ... hvad synes DU, er det skide smart når vi ved at der forsvinder flere tons ud i naturen og her er kritikken bestemt ikke kun rettet mod OB, slet ikke ... det er jo kommunen der bevilger det.

        Det er også baseret på den historie OB har med kommunen og der ser det samlet set bare ikke godt ud og det er ikke urimeligt at mistænke, som jeg ser det, at nepotisme har indvirket på beslutningerne.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Slap nu af med alle teorierne, jeg spiller ikke kort ... jeg debatterer ærligt og ud fra fakta og intet andet, lidt ærgerligt at begynde på den slags.
          Nej jeg er ikke fan, men uanset så bør man kunne sætte sig ud over det, i forhold til om noget er ret og rimeligt.

          OB ønskede jo en model hvor kommunen betalte udgifterne og OB fik indtægterne, det mener jeg ikke er rimeligt og det kan jeg garantere dig at der er bred opbakning til i den del der ikke er fan af OB i Odense, hvilket måske kan indikere at der er noget galt.
          Nu bliver det en anden model, men stadig med kunstgræs i et naturområde ... hvad synes DU, er det skide smart når vi ved at der forsvinder flere tons ud i naturen og her er kritikken bestemt ikke kun rettet mod OB, slet ikke ... det er jo kommunen der bevilger det.

          Det er også baseret på den historie OB har med kommunen og der ser det samlet set bare ikke godt ud og det er ikke urimeligt at mistænke, som jeg ser det, at nepotisme har indvirket på beslutningerne.
          Men det handler Jo ikke om OB. Det handler om at børn og unge i kommunen har mulighed for at spille fodbold til en pris der kan betales. Tror jeg sgu de fleste ob-relation eller ej har det ganske fint.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
            Men det handler Jo ikke om OB. Det handler om at børn og unge i kommunen har mulighed for at spille fodbold til en pris der kan betales. Tror jeg sgu de fleste ob-relation eller ej har det ganske fint.
            Okay, så det faktum at ALLE andre baner kunstgræsbaner er blevet realiseret under dårligere økonomiske betingelser for klubber og foreninger, end dem OB først foreslog, får dig ikke til at tænke at det åbenbart er muligt?
            Det viser jo at det godt kan lade sig gøre, og samtidig er det vel heller ikke rimeligt at OB får bedre vilkår end resten ... og ja, så kan der jo altså spilles fodbold andre steder end i OB.
            Last edited by Entusiastens; 30-08-2018, 14:06.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              Men det handler Jo ikke om OB. Det handler om at børn og unge i kommunen har mulighed for at spille fodbold til en pris der kan betales. Tror jeg sgu de fleste ob-relation eller ej har det ganske fint.
              Nu er OB jo langt fra eneste mulighed hvis man vil spille fodbold i Odense kommune. Fodbold for børn og unge kan også gøres langt billigere end hvad OB i forvejen tager for et medlemsskab.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Redigeret.
                Dit indlæg fortæller mig at du ikke har læst tråden igennem, kan du ikke gøre det først?
                "Ifølge Miljøstyrelsen er der generelt ikke miljøproblemer med gummigranulat fra kunstgræsbaner.- Generelt vurderer vi, at hvis man sikrer sig en fornuftig opbygning af kunstgræsbanen, så er risikoen for udledning af miljøskadelige stoffer minimal. Det, man skal være opmærksom på, er, at vi ikke får en spredning af gummigranulatet, når det kommer med hjem under sko, siger Anne Nielsen, civilingeniør i Miljøstyrelsen.
                Miljøstyrelsen arbejder lige nu på en vejledning til, hvordan kunstgræsbanerne bør anlægges.
                - Kunstgræsbanerne har eksisteret de sidste 10-15 år. Ved de første, man har anlagt, har man ikke været så opmærksom på, hvordan man skulle anlægge dem. Derfor har der været nogle sager, hvor der har været diskussion om, hvorvidt der kunne være problemer med udledning af miljøproblematiske stoffer fra banerne, siger Anne Nielsen."

                "På de nye baner skal der bygges ’sluser’, så gummifyldet kommer af, inden man forlader banen, ligesom der etableres kanter, så fyldet ikke forsvinder ud i naturen."


                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                  "Ifølge Miljøstyrelsen er der generelt ikke miljøproblemer med gummigranulat fra kunstgræsbaner.- Generelt vurderer vi, at hvis man sikrer sig en fornuftig opbygning af kunstgræsbanen, så er risikoen for udledning af miljøskadelige stoffer minimal. Det, man skal være opmærksom på, er, at vi ikke får en spredning af gummigranulatet, når det kommer med hjem under sko, siger Anne Nielsen, civilingeniør i Miljøstyrelsen.
                  Miljøstyrelsen arbejder lige nu på en vejledning til, hvordan kunstgræsbanerne bør anlægges.
                  - Kunstgræsbanerne har eksisteret de sidste 10-15 år. Ved de første, man har anlagt, har man ikke været så opmærksom på, hvordan man skulle anlægge dem. Derfor har der været nogle sager, hvor der har været diskussion om, hvorvidt der kunne være problemer med udledning af miljøproblematiske stoffer fra banerne, siger Anne Nielsen."

                  "På de nye baner skal der bygges ’sluser’, så gummifyldet kommer af, inden man forlader banen, ligesom der etableres kanter, så fyldet ikke forsvinder ud i naturen."


                  https://www.dr.dk/nyheder/viden/milj...rener-miljoeet

                  ... og så er miljøstyrelsen i de her år så styret af dem der står bag den, at det vist er meget svært at regne med hvad der kommer derfra.

                  https://www.altinget.dk/foedevarer/a...tof-tal-for-eu

                  Som jeg husker det er der en del andre sager.
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Arbejdet med de omtalte kunstbaner er allerede gået i gang

                    https://www.fyens.dk/odense/Gravemas...rtikel/3282505

                    Inden der er afklaring

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Arbejdet med de omtalte kunstbaner er allerede gået i gang

                      https://www.fyens.dk/odense/Gravemas...rtikel/3282505

                      Inden der er afklaring
                      Virker ret tåbeligt ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        https://www.dr.dk/nyheder/viden/milj...rener-miljoeet

                        ... og så er miljøstyrelsen i de her år så styret af dem der står bag den, at det vist er meget svært at regne med hvad der kommer derfra.

                        https://www.altinget.dk/foedevarer/a...tof-tal-for-eu

                        Som jeg husker det er der en del andre sager.
                        OT: Rolig nu, jeg har meget med dem at gøre og det der er sket er at man har villet normalisere styrelsen, så den enkelte embedsmænd ikke længere kan forfølge kæpheste autonomt. MST er blevet svækket gevaldigt ved udflytningen, ja, men at der kommer lidt styring på synes jeg ikke er et problem.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
                          Virker ret tåbeligt ...
                          Jooooooo. En lille bitte bitte smule vel....

                          Comment


                            Typsik Odense Kommune..

                            Comment


                              Stadig ingen afklaring efter bestyrelsesmøde i OB amatør

                              https://www.fyens.dk/odense/Kunstban...rtikel/3283305

                              Man har opgivet at få flere penge ud af kommunen til drift og vedligeholdese. Så enten finder man finansiering ellers takker man nej og projektet som er gået igang standes.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Stadig ingen afklaring efter bestyrelsesmøde i OB amatør

                                https://www.fyens.dk/odense/Kunstban...rtikel/3283305

                                Man har opgivet at få flere penge ud af kommunen til drift og vedligeholdese. Så enten finder man finansiering ellers takker man nej og projektet som er gået igang standes.
                                Det vanskeligt at overskue, jeg håber meget på at der findes en brugbar løsning. Alt andet vil være dræbene for OS&E. Konsekvenserne af et stop for det projekt er imø uoverskuelige, og vil kun føre til at udviklingen af proff-afd. bliver bombet tilbage til start. Jeg er enig med ChrisOBs udsagn, "jeg er træt af konflikter .. osv". De står i vejen for at udvikle OB.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X