Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Byrådsmøde om kunstgræsbaner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
    Proff afdelingen er vel også eliteholdene i ungdoms afdelingen. Ellers er løsningen jo egentlig ligetil, proff afdelingen må vige pladsen for breddefodbolden, og finde egnede egnede forhold andetsteds.


    Mener faktisk at alle u-holdene betaler kontigent til amatør afdelingen og alle uden kontrakt betaler kontigent. (kan være lavet om for nyligt.)

    Amatør afdeling for mere kontigent offentlige tilskud m.m.

    Tænker at hvis OB-Proff bliver i ådalen så gør u-holdene også, men vil stadig formelt høre under amatør afdelingen. Jeg syntes det er naturligt de færreste på u-holdene har kontrakt eller også er de på en amatør aftale.
    Kan godt se hvad du siger - hvis TPI fuldtidsansætter U-trænere, gør det dem jo ikke nødvendigvis til en professionel klub.
    Svært lige at trække et sted hvor grænsen skal gå.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Og det får de vel i 2020 på Falen på det nye areal ikke? Altså græsbaner
      Det lader det da til, men de baner de får der, giver dem ikke det nødvendige antal græsbaner samlet set.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
        Jo, i min verden skal kommunen betale, uanset hvad klubben hedder.

        Hvis OB vil have plast og gummi ned i Ådalen, ja så skal de have samme vilkår som andre.

        Det vil de bare ikke, de vil gerne have græs.
        ... og det kan de ikke få fordi de ikke kan blive enige med de andre klubber, så kan OB ikke diktere at de skal have bedre forhold end alle andre.
        Der er intet unfair i det Chuck, reelt skal i faktisk håbe på at OB ikke kommer igennem med det, da det vil skabe endnu mere uvilje blandt dem der ikke er hardcore fans.
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          ... og det kan de ikke få fordi de ikke kan blive enige med de andre klubber, så kan OB ikke diktere at de skal have bedre forhold end alle andre.
          Der er intet unfair i det Chuck, reelt skal i faktisk håbe på at OB ikke kommer igennem med det, da det vil skabe endnu mere uvilje blandt dem der ikke er hardcore fans.
          Du må have været meget tæt på den aftale, siden du kan konkludere så sikkert, hvad der er fair og unfair.
          Hvis OB har givet afkald på x antal græsbaner mod man så fik de kunststofbaner uden at skulle afholde en ekstraomkostning, så er det da unfair, hvis ekstraregningen alligevel ender hos OB amatør? Det er amatørafdelingens opfattelse og derfor har de rettet henvendelse (partsindlægget, som du så fint kalder det). Der er indtil videre ingen, der har modsat sig den udlægning. Hvis det var så klokkeklart, at det var OB, der skulle have stået for udgifterne, så burde det have været ganske nemt for kommunen at afvise forslaget? Det har det jo åbenbart ikke været.
          Du bliver ved med at forholde dig til de to kunststofbaner, som om de var på linje med alle andre kunststofbaner, der er opført i kommunen. Det er de bare ikke, fordi de har haft andre formål end de normale kunststofbaner. Det er en særlig ordning, og derfor er der ikke nødvendigvis noget odiøst i, at der også laves særlige regler.

          Hvis det fra start har fremgået tydeligt, at OB skulle afholde mer-udgiften, så er det self ærgerligt for OB, for så er der nok ikke noget at komme efter. Vi må vente og se.

          Jeg har ikke noget mod, at du har din holdning. Den er anderledes end min - fair nok. Du har nok også ret i, at min kærlighed til OB kan have indflydelse. Men det virker så til gengæld voldsomt provokerende på mig, at du ikke selv forholder dig til det hele, men kun det, der passer ind i dit kram, samtidig med at du belære os om, at vi ikke kan se helheden. Kan godt være, at nogle af os er for tæt på til at kunne se hele problematikken, men du er så til gengæld for højt oppe på din piedestal til at kunne få detaljerne med. Altså, at du starter med at kalde det korruption er simpelthen så håbløst et udgangspunkt.

          Jeg stopper her. Giver ingen mening at tærske mere rundt i det her så længe, at der ikke er flere oplysninger.

          Nu blev den sidste del lidt vred og personlig, så vil da godt lige slutte af med at sige, at det er åndssvagt at smide Troll-kortet overfor dig. Det ved jeg godt, at du ikke er, og dit engagement er et udtryk for oprigtig interesse (ellers spilder du fandme for meget af dig liv ;) ).
          "I-er-fans-så-I-forstår-det-ikke"-kortet kunne så til gengæld også spilles lidt mindre, hvis du forstår (og vil forstås).

          Comment


            https://www.odense.dk/politik/dagsor...agsordenID=527

            Punkt 13.

            Det ser ud til at det bliver på samme vilkår som en anden forening, OB kommer altså ikke til at tjene penge på udlejningen.

            Det store problem for mig at se er nu den kraftigt øgede forurening i et naturområde, tilsyneladende er som minimum et flertal hos både OB og i byrådet (der er visse derinde som jeg tænker stemmer imod kunstgræs) , ligeglade med at der kommer endnu flere tons gummi ud i området.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              https://www.odense.dk/politik/dagsor...agsordenID=527

              Punkt 13.

              Det ser ud til at det bliver på samme vilkår som en anden forening, OB kommer altså ikke til at tjene penge på udlejningen.

              Det store problem for mig at se er nu den kraftigt øgede forurening i et naturområde, tilsyneladende er som minimum et flertal hos både OB og i byrådet (der er visse derinde som jeg tænker stemmer imod kunstgræs) , ligeglade med at der kommer endnu flere tons gummi ud i området.
              Som jeg startede med at sige. Det var en formalitet at behandle den sag. Videre .... rul noget græs ud. Undskyld tæppe uden gummi.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                ... og det kan de ikke få fordi de ikke kan blive enige med de andre klubber, så kan OB ikke diktere at de skal have bedre forhold end alle andre.
                Der er intet unfair i det Chuck, reelt skal i faktisk håbe på at OB ikke kommer igennem med det, da det vil skabe endnu mere uvilje blandt dem der ikke er hardcore fans.
                Reelt set, skal alle vel bare håbe på, at man i stedet investerer i en infrastruktur der muliggør ordentlige græsbaner i Ådalen?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                  https://www.odense.dk/politik/dagsor...agsordenID=527

                  Punkt 13.

                  Det ser ud til at det bliver på samme vilkår som en anden forening, OB kommer altså ikke til at tjene penge på udlejningen.

                  Det store problem for mig at se er nu den kraftigt øgede forurening i et naturområde, tilsyneladende er som minimum et flertal hos både OB og i byrådet (der er visse derinde som jeg tænker stemmer imod kunstgræs) , ligeglade med at der kommer endnu flere tons gummi ud i området.
                  Du starter tråden med "særbehandling" og sågar påstande om "korruption" (som du ikke rigtig kender definitionen af).... og kan ikke argumentere for / dokumentere dine påstande... og da der så lige pludselig ikke er en "sag"... bliver du "miljøforkæmper" i stedet for....

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                    Du starter tråden med "særbehandling" og sågar påstande om "korruption" (som du ikke rigtig kender definitionen af).... og kan ikke argumentere for / dokumentere dine påstande... og da der så lige pludselig ikke er en "sag"... bliver du "miljøforkæmper" i stedet for....
                    Jep, det er konspirationslogik. Hvis det ene ikke er galt, så går vi bare til noget andet, der er galt. Og det er de samme onde menneskers skyld, for de er bare onde og skyldige i alt ondt.
                    Sorry, @Entusiastens, men når du skifter fokus fra korruption og særbehandling til forurening, så ryger det rationelle i det. Hvad er det så vi snakker om?

                    Comment


                      https://www.fyens.dk/debat/-Jeg-skam...rtikel/3280501

                      Jeg vil godt bekende kulør her, jeg er forfatter til dette debatindlæg.

                      Det er et yderst ømtåleligt emne og hvor udfaldet af det her risikerer at have stor indflydelse på økonomien for byens øvrige foreningers muligheder for at udvikle sig. Jeg føler at jeg med et ben i hver lejr, kan forholde mig forholdsvis objektiv, måske 49-51 i FC Odenses favør. Jeg har tidligere været ude med riven i forhold til at OB har brugt superligaspillere i debatten om Ådalens indiskutable meget ringe faciliteter. Men når jeg som person går i flæsket på Rasmus Festersen, Kenneth Emil og nu Thorborg, skyldes det at i forhold til medierne, er det en ret ulige kamp at kæmpe, når man skal op imod kendte ansigter. De får en helsides artikel, vi andre får et debatindlæg hvor vi som ofte bare fremstår som nogle ynkelige brokkerøve.

                      Så sent som sidste år, var jeg på kommunen for at snakke med flere ansatte i elite og fritids-afdelingen for at fortælle dem at toiletter i vores lille klubhus altså er en mangelvare. På trods af at bestyrelser gennem vores 18 årige historie har gjort afdelingen opmærksom på at vi står og pisser i et beplantet område hvor Sanderumskolens børn leger i frikvarterene, troede de blot at vi manglede badefaciliteter. De var da overbeviste om at vi havde et toilet... Det er op ad bakke, og måske derfor at bestyrelsesmedlemmer i flæng og ad flere omgange opgav kampen.

                      Der er ikke en på det her debatforum, som skal være i tvivl om at det stikker i hjertet når man lige pludselig skal tage en kamp mod ens hjerteklub, og offentligt skal gøre dem til skurke.

                      I mit debatindlæg er sidste afsnit skåret fra. Det skyldes at jeg her rettede en, indrømmet, lidt for personlig kritik at Thorborg. Jeg var godt selv klar over da jeg trykkede send, at dette afsnit var lige på grænsen. Men jeg forenede mig med tanken om der der kunne komme et eller andet form for efterspil, hvis det blev trykt. Jeg var klar til at tage skraldet. Desværre blev et citat som stod skrevet lige inden ovennævnte afsnit heller ikke trykt. "Den som har evnen, har pligten" af M.M Møller.

                      I min verden har Thorborg en forbandet pligt, qua sin status som en af landets absolut rigeste personer, til at være primus motor i udviklingen af både OB, men også resten af byens foreninger. Jeg mener ikke at han bare skal punge ud i øst og i vest, men hvis han evt startede med at sørge for OB amatør, vil det frigive rigtigt mange penge som vil komme byens øvrige foreningsliv til gode. Kunne man samtidig stoppe Anders w. Bertelsens forbrug af kommunale kroner i Marienlyst, ja så kunne man komme endnu længere, og faktisk være tæt på at være i mål.

                      Det er et faktum, at Odense ligger helt i bund i forhold til at støtte sine foreninger, sammenlignet med landets øvrige kommuner, og derfor er det en torn i øjet på mange når byens førende sports brand får en så stor del af kagen. Berettiget eller ej. Det hjælper simpelthen ikke OB a/s OG amatører når strukturen er så indviklet, at det for menigmand er nærmest umuligt at skelne mellem a/s og amatør, hvem er det i virkeligheden som får mest gavn af de kommunale kroner som smides i projektet.

                      Alle herinde er udmærket klar over at OB stadig skiller vandene i byen, de gamle 09´er og 13 fjolser får jo brænde til bålet, hvergang en mindre forening får nej til en ansøgning i en af kommunens puljer, mens OB får 30 års råderet over stadion, 2 nye plastikbaner i Ådalen, er ved at flytte dyrskuet ud af byen.

                      OB har et imageproblem i Odense, hverken Carl Nielsen musik i højtalerne, Bull-burgere i fanzonen eller 3 point på stadion er nok for at gøre op med problemet. Det stikker simpelthen dybere end det. Det virklige problem er heller ikke Jesper Hansen, OB´s konstante salg af profiler eller superligaholdets evindelige evne til pointtab til hold i krise. Nej det egentlige problem er at dem som er OB´s fødekilder konstant føler sig overrumplet og til side-sat af OB.

                      Er klubber som FC Odense, Kildemosen, Røde Stjerne uden ungdomshold så fødekilde til OB når der ikke kommer talenter fra os? I den grad, det handler ikke kun om at sende ungdomsspillere til OB. Hvis disse klubbers voksne medlemmer konstant føler sig undertrykt af OB, så har vi balladen, for så kommer de ikke på stadion. Resultaterne er lort, OB ødelægger direkte/indirekte vores klubs udviklingsgrundlag ved at være storforbruger af de begrænsede midler som kommunen stiller til rådighed.

                      Hvorfor tager man som erklæret OB fan kampen op mod ens hjerteklub? Fordi at jeg også står med et ben i den anden lejr. Jeg er via en generalforsamling valgt til at varetage vores medlemmers interesser
                      Last edited by majs; 30-08-2018, 02:44.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                        Du starter tråden med "særbehandling" og sågar påstande om "korruption" (som du ikke rigtig kender definitionen af).... og kan ikke argumentere for / dokumentere dine påstande... og da der så lige pludselig ikke er en "sag"... bliver du "miljøforkæmper" i stedet for....
                        Redigeret.
                        Dit indlæg fortæller mig at du ikke har læst tråden igennem, kan du ikke gøre det først?
                        Last edited by Entusiastens; 29-08-2018, 23:44.
                        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                        Jeg er ikke fan.
                        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                        Comment


                          Jeg er ked af at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal mene om dette. Jeg er normalt ret god til det. For mig er det vigtigste at der kommer forbedringer for OB nu. Men også at det ikke går urimeligt ud over andre klubber og kommunens økonomi. Og, som jeg jo faktisk har skrevet i denne tråd, at jeg foretrækker rigtigt anlagte baner fremfor kunstgræs - som findes i meget forskellige kvaliteter.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                            https://www.odense.dk/politik/dagsor...agsordenID=527

                            Punkt 13.

                            Det ser ud til at det bliver på samme vilkår som en anden forening, OB kommer altså ikke til at tjene penge på udlejningen.

                            Det store problem for mig at se er nu den kraftigt øgede forurening i et naturområde, tilsyneladende er som minimum et flertal hos både OB og i byrådet (der er visse derinde som jeg tænker stemmer imod kunstgræs) , ligeglade med at der kommer endnu flere tons gummi ud i området.
                            Jeg har ærligt talt svært ved at se hvordan banerne skal kunne generere 50000 kr i lejegebyr fra andre klubber. Hvis OB har banerne 50 timer om ugen vil det betyde at de i gennemsnit har banerne 7 timer om dagen. Fordelt på 2 baner giver det 3,5 time pr bane pr. dag, inklusiv weekends. Vil det være nok til at kunne dække OB´s behov? Uden at vide det med sikkerhed, vil jeg da tro et træningspas for et elitehold i en klub af OB´s størrelse og ambitionsniveau vil ligge på 2 timer. De træner vel 4 gange om ugen foruden kamp. Som jeg ser det, dækker det ikke klubbens behov, giver OB en ekstraregning på + 150.000 kr. uden at de forventede 50.000 kr. kommer ind på baneleje.
                            Projektet er en falliterklæring for både OB og byens øvrige foreninger. Det er slet og ret spild af penge, da hverken økonomi eller fordelingen af banetider er realistiske. Om det er politikere eller embedsmænd som har sat dette regnestykke op, er det tydeligvis en eller nogen som ikke aner hvad de her har med at gøre. Jeg har været stor modstander af den model som OB amatør tidligere på ugen fremlagde hvor kommunen skulle afholde alle udgifter. Men som OB fan og foreningsmand er jeg naturligvis splittet. Jeg ønsker OB´s ligahold det bedste, jeg kan se amatør-afdelingens dilemma, samtidig kan kommunen ikke tillade sig at give en forening gunstigere forhold end andre i byen, uanset status. Vi må alle huske på at byens idrætsforeninger ikke kun består af fodboldklubber, så der skal være penge hele vejen rundt, og hvorfor er udvikling af fodboldtalenter vigtigere end udvikling af bordtennis, badminton, håndbold og atletik talenter? blot for at nævne nogle få idrætsgrene...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                              Jeg er ked af at jeg ikke kan finde ud af hvad jeg skal mene om dette. Jeg er normalt ret god til det. For mig er det vigtigste at der kommer forbedringer for OB nu. Men også at det ikke går urimeligt ud over andre klubber og kommunens økonomi. Og, som jeg jo faktisk har skrevet i denne tråd, at jeg foretrækker rigtigt anlagte baner fremfor kunstgræs - som findes i meget forskellige kvaliteter.s
                              Jeg er på dit hold her, det er vanskeligt at forholde sig til. I FS i dag er der et "partsindlæg" fra en der er involveret i AC Odense. Han mener det er Thorborg der bør spytte i kassen, i det han øjensynligt ikke støtter breddeidræt på nogen måder i Odense. Jeg skal ikke kunne sige det, men det lyder lidt "syret" for mig. Jeg ønsker selvf. også de bedst mulige betingelser for OB a/s, og helst her og nu. OB a/s er for mange år siden sakket agterud i fht. alle andre hold i SL. Jeg hæfter mig selvf. også ved Claus Eders udtalelse om at det kan betyde en kontingentstigning på 1000 kr. for breddespillere i OB. Hvis det bliver en realitet kan det måske også betyde at medlemstallet falder så drastisk at der ikke er brug for de ekstra baner i fht. OB.
                              Believe OB

                              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                                Jeg er på dit hold her, det er vanskeligt at forholde sig til. I FS i dag er der et "partsindlæg" fra en der er involveret i AC Odense. Han mener det er Thorborg der bør spytte i kassen, i det han øjensynligt ikke støtter breddeidræt på nogen måder i Odense. Jeg skal ikke kunne sige det, men det lyder lidt "syret" for mig. Jeg ønsker selvf. også de bedst mulige betingelser for OB a/s, og helst her og nu. OB a/s er for mange år siden sakket agterud i fht. alle andre hold i SL. Jeg hæfter mig selvf. også ved Claus Eders udtalelse om at det kan betyde en kontingentstigning på 1000 kr. for breddespillere i OB. Hvis det bliver en realitet kan det måske også betyde at medlemstallet falder så drastisk at der ikke er brug for de ekstra baner i fht. OB.
                                FC Odense

                                Comment

                                Working...
                                X