Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ob - fcm 19/8-2018 (kamptråd)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    En lidt mærkelig kamp at komme hjem fra. I lang tid var jeg i tvivl om, hvor vidt FCM enten var dårlige eller bare undervurderede os. Og tilsvarende var jeg usikker på, om vores forsvar virkelig kunne holde FCM væk fra store chancer en hel kamp. Da FCM scorede faldt det hele på plads: de ventede bare på at få den ene chance, og så ville den kamp være afgjort - endnu en dag på kontoret mellem top og bund.

    Endelig ville skæbnen (eller OB`s spillere?) det anderledes: vi gik som sådan ikke ned efter deres scoring, og satsningen kom noget før, end det er set med KN som træner. Respekt for det. Og det gav så resultat (da jeg lige havde forladt min plads - øv). Og dermed fik vi et, i min optik, fortjent resultat med fra kampen. FCM fik ikke lov til at skrive historien om at være mest effektive.

    Den store test er nu at lave opfølgningen. Det betyder enten sejr eller uafgjort i Nørreskoven - og helst en sejr. Den skal sikres ved at fortsætte på samme måde som mod FCM, og ved at vi brunger megen fysik ind i duellerne. Det har VB det traditionelt set ikke godt med. Ender det med et nederlag næste weekend kan gårsdagens resultat næppe bruges til mere end at have givet lidt glæde en kort stund - og det er ikke nok for os med den situation vi pt. er i.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
      Jeg synes sgu RJL var god i går! Han var forfærdelig i Hobro, men han spillede sig flot op i går. Han gjorde næsten alt rigtigt.

      Eskesen, RJL og Drachmann var mine personlige favoritter fra gårsdagens kamp.
      Ikke enig.

      Synes han laver nogle vågede ting, som også flere gange endte med dumme boldtab på egen banehalvdel. Især den hvor han, ja forsøger han at drible eller hvad, lige uden for eget felt, og smider så bolden.

      Og så er der målet, hvor Ryan giver mere plads til FcM'erne end de nogensinde har fået før. Skidt.
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
        Den store test er nu at lave opfølgningen. Det betyder enten sejr eller uafgjort i Nørreskoven - og helst en sejr. Den skal sikres ved at fortsætte på samme måde som mod FCM, og ved at vi brunger megen fysik ind i duellerne. Det har VB det traditionelt set ikke godt med. Ender det med et nederlag næste weekend kan gårsdagens resultat næppe bruges til mere end at have givet lidt glæde en kort stund - og det er ikke nok for os med den situation vi pt. er i.
        Jeg er virkelig spændt på Vejle kampen. Vi spillede godt i går, men jeg er meget spændt på om drengene kan sætte sig op til sådan en kamp. Det burde de kunne. I nyere tid har vi altså haft det ganske fint med Vejle som modstander også på deres hjemmebane, og vi plejer altid at blive mange deroppe i Nørreskoven, så jeg håber inderligt at det er næste weekend hele lortet vender!

        Jeg har en god følelse med kampen, men der ligger jo også altid tanken om, at det lige kunne passe, at Schoop og Greve scorer et mål hver og vinder 2-1. 😄

        Comment


          Jeg synes godt nok, at skæbnen er hård ved OB. Vi møder i går de forsvarende danske mestre, ja i en decimeret udgave, men stadig, og dominerer i 89 ud af 93 minutter. De har én rigtig chance (som er en retur på stolpen), som de scorer på og vi vader i både halve og hele muligheder. Spillerne flyver ind i tacklingerne og kæmper nærmest endnu bedre end mod FCK. Vi havde som MINIMUM fortjent uafgjort i den kamp, og det må være tydeligt for enhver nu, at vi mangler én oppe foran, der kan losse lortet i kassen, når vi får muligheden.

          Det havde fandme ikke være til at bære, hvis vi ikke fik mindst 1 point med hjem igår. Jeg synes der var rigtig mange positive takter i spillet, og defensivt så det langt bedre ud, når KEP ikke var med. Det var meget mere afstemt nede bagved. Det håber jeg JM holder fast i. Nu skal drengene så vise, at det ikke bare var fordi man mødte et godt hold, og at man kan følge op på udebane (!) mod en oprykker.

          Comment


            Vi skal have solgt en angriber før vi henter en ny, det tør jeg godt at spå om. Spørgsmålet er så om det skal være Helenius eller Festersen. Sidstnævnte har jo sagt, at han gerne vil slutte karrieren i OB. Så mon ikke vi er ude i et salg af Helle?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
              Vi skal have solgt en angriber før vi henter en ny, det tør jeg godt at spå om. Spørgsmålet er så om det skal være Helenius eller Festersen. Sidstnævnte har jo sagt, at han gerne vil slutte karrieren i OB. Så mon ikke vi er ude i et salg af Helle?
              Den er sgu` svær. Kan rigtig godt lide Festersen som type, men er meget sikker på, at han ikke har mere at bidrage med i OB. Og på trods af de store udfald Helenius har, så vælger jeg at det skal være ham, vi holder på. Der er jo også en mulighed for, at han kommer igen - hos angribere er det jo meget psyken der er afgørende for deres præstation. Alternativt kunne et par mål fra hans side jo også åbne op for et salg?

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                Vi skal have solgt en angriber før vi henter en ny, det tør jeg godt at spå om. Spørgsmålet er så om det skal være Helenius eller Festersen. Sidstnævnte har jo sagt, at han gerne vil slutte karrieren i OB. Så mon ikke vi er ude i et salg af Helle?
                Det er meget muligt vi skal. Men ville det ikke være komisk at skulle sælge sin topscorer for at få løst vores angrebsproblem/scoringskrise?

                Comment


                  Helt overordnet synes jeg vi spiller langt bedre, og ikke mindst har et langt bedre udtryk, end vi havde under Kent Nielsen. Vi lider under en kombination af manglende forstærkninger, nøglespillere som er faldet igennem (og dermed et hierarki i uorden), manglende marginaler, mental ramthed fra sidste sæson, samt lidt omstillingsbesvær fra Kents tilgang til JMs (som dog bliver bedre og bedre).

                  Jeg er stadig optimist, men vi skal gerne have en sejr meget meget snart.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Jeg synes godt nok, at skæbnen er hård ved OB. Vi møder i går de forsvarende danske mestre, ja i en decimeret udgave, men stadig, og dominerer i 89 ud af 93 minutter. De har én rigtig chance (som er en retur på stolpen), som de scorer på og vi vader i både halve og hele muligheder. Spillerne flyver ind i tacklingerne og kæmper nærmest endnu bedre end mod FCK. Vi havde som MINIMUM fortjent uafgjort i den kamp, og det må være tydeligt for enhver nu, at vi mangler én oppe foran, der kan losse lortet i kassen, når vi får muligheden.

                    Det havde fandme ikke være til at bære, hvis vi ikke fik mindst 1 point med hjem igår. Jeg synes der var rigtig mange positive takter i spillet, og defensivt så det langt bedre ud, når KEP ikke var med. Det var meget mere afstemt nede bagved. Det håber jeg JM holder fast i. Nu skal drengene så vise, at det ikke bare var fordi man mødte et godt hold, og at man kan følge op på udebane (!) mod en oprykker.
                    Jeg er enig i 99% af dit indlæg, det eneste jeg ikke er helt enig i er at FCM er dicimeret. Den trup Thorup råder over er vel på de første 25 pladser markante sl-spillere der ville kunne forstærke ALLE hold i ligaen, så de må være et spørgsmål om taktik og opstilling og modstander hvilke spillere der er i startopstillingen. Okusun som "falsk 9'er i går" afslørede sammen med Mayron George at de gerne ville mase et skrøbelig cf hos OB .. det lykkedes ikke godt for dem takket være den nye konstellation i cf måske.
                    Believe OB

                    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Jeg er enig i 99% af dit indlæg, det eneste jeg ikke er helt enig i er at FCM er dicimeret. Den trup Thorup råder over er vel på de første 25 pladser markante sl-spillere der ville kunne forstærke ALLE hold i ligaen, så de må være et spørgsmål om taktik og opstilling og modstander hvilke spillere der er i startopstillingen. Okusun som "falsk 9'er i går" afslørede sammen med Mayron George at de gerne ville mase et skrøbelig cf hos OB .. det lykkedes ikke godt for dem takket være den nye konstellation i cf måske.
                      Selvfølgelig er FCM decimerede og i spare-mode i går. De spiller uden Onuachu, Wikheim, Sviatchenko og Kian Hansen fra start, fire klare profiler og stamspillere. Det er at dumme debatten ned at påstå, at det er det bedste FCM kunne stille på dagen.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Selvfølgelig er FCM decimerede og i spare-mode i går. De spiller uden Onuachu, Wikheim, Sviatchenko og Kian Hansen fra start, fire klare profiler og stamspillere. Det er at dumme debatten ned at påstå, at det er det bedste FCM kunne stille på dagen.
                        Svia er skadet. Ellers enige. Men er altså generelt ikke super imponerede over FCM mm Paul er i topform på toppen. Syntes ikke de ligner et mesterhold

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Selvfølgelig er FCM decimerede og i spare-mode i går. De spiller uden Onuachu, Wikheim, Sviatchenko og Kian Hansen fra start, fire klare profiler og stamspillere. Det er at dumme debatten ned at påstå, at det er det bedste FCM kunne stille på dagen.
                          Nu er det sådan (måske overraskende for dig) at FCM IKKE må stille med 16 spillere på banen. Jeg anser dem ikke for svækkede af at de 4 spillere er ude når erstatningerne har det niveau de har.
                          Believe OB

                          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                            Nu er det sådan (måske overraskende for dig) at FCM IKKE må stille med 16 spillere på banen. Jeg anser dem ikke for svækkede af at de 4 spillere er ude når erstatningerne har det niveau de har.
                            Så Okosun og George er fuldgode erstatninger for Onuachu og Wikheim, er det sådan jeg skal forstå det?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Selvfølgelig er FCM decimerede og i spare-mode i går. De spiller uden Onuachu, Wikheim, Sviatchenko og Kian Hansen fra start, fire klare profiler og stamspillere. Det er at dumme debatten ned at påstå, at det er det bedste FCM kunne stille på dagen.
                              Jeg tror ikke nødvendigvis Kian Hansen ville indgå i FCM's stærkeste opstilling. Derudover er en Onuachu i den nuværende forfatning heller ikke noget at råbe hurra for. Men klart at Wikheim og Svia ville have startet hvis der ikke var skader og de skulle spille en afgørende kamp om mesterskabet.
                              Men det er altså ikke fordi det hold FCM stillede med i går er svagere end det de gennemsnitligt stiller med - de har en bred trup og roterer generelt en del, især når de spiller europæisk.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Så Okosun og George er fuldgode erstatninger for Onuachu og Wikheim, er det sådan jeg skal forstå det?
                                Du kan næsten forstå som du vil, men når taktikken åbenlyst er at trykke vores cf på den fysiske del i håb om sammenbrud, så JA .. det er den taktiske del jeg omtaler. Det er muligt det er en fejl af Thorup, men det er vel svært lægge OB til last.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X