Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Sæsonen slut

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
    Hvis dét er din tolkning, så forstår jeg godt hvis spillerne føler forumbrugere kan være svære at tilfredsstille / nå ind til.

    Jeg synes derimod at KEPs udtalelse var et skulderklap til de trofaste fans.
    👍
    Så forstår jeg KEPs udtalelse også.
    Der er sikker mange ting man kan og skulle kritisere om klubben. Men at fortolke ALT hvad kommer der som negativ er trættende.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
      Mener da jeg har hans mailadresse et sted ;-)
      Så er det jo bare med at komme i gang..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Som én der sad med 1600 andre og hundefrøs i det der føltes som 20 minusgrader til Lyngby kampen og i skuffelsen efter GF kampen alligevel stod og klappede så er jeg da glad for, at han er ked af at skuffe mig. Ændrer ikke på, at det er en uheldig udtalelse.

        Man er ikke kun anfører på et fodboldhold, man er ambassadør for alt, hvad der har med OB at gøre.

        Hver gang man skuffer én i periferien så bliver denne i hvert fald ikke en del af det faste gennemsnit. Derfor skal han være lige så ked af at skuffe dem, som han er af at skuffe mig.

        Hans opgave er at skabe begejstringen der kan fange flere, så OB bliver et samlingspunkt; det gør man ikke ved at fremhæve ét segment fremfor et andet.

        Uanset hvordan man vender og drejer det, så er det jo dét, han gør. Og det er uheldigt.

        MvH ChrisOB
        Touche - Olé - bravo - superb - exatamente - hurra - bien - yes - spot on :)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Chuck Se indlæg
          Hvis du nu havde fulgt lidt med herinde, så kendte du allerede svarene på de spørgsmål du selv stiller.
          Det er simpelthen, på alle måder, en om’er, det indlæg der, bobby ...
          Muligt du mener det er en ommer, men det er jo så typisk dansk. Og hvorfor så det. Jo fordi, vi har den holdning, at du ikke må brokke dig, du skal jo bare gøre noget i stedet. Også slevom det faktuelt, er umuligt andet end at give udtryk for sin utilfredshed. Det er lidt frasen om at man ikke må brokke sig hvis ikke man stemmer til de der folketingsvalg. Mens det rent faktisk forholder sig helt omvendt. For hvis du stemmer så har du da netop valgt det lort der bliver lavet, og hvis du stemmer igen er du dobbelt op på tåbelig. Hvis du derimod ikke stemmer, så har du sagt fra og har alt muligt ret til at brokke dig over dem der vælger at støtte dysfunktionalitet. Det samme kan man vel sige om dem der kontinuerligt "støtter" projekt Niels Thorborg ved at dukke op til hans underholdning søndag efter søndag. Hvis altså man sætter tingene på spids.

          Når det så er sagt, så har jeg ikke fulgt med som du formulere det, det vedkender jeg mig fuldt og fast. Men derfor var det indlæg jeg svarede på, da helt hen i skoven, både i betragtning af ovenstående, men også i den optik, at man da må sætte grænser for hvor nedladende man kan være i sin tone. Det er nemlig blevet tilladt, at tale ned til folk, hvis blot du pakker det ind i noget indirekte. Men kalder man en skovl for en skovl og en spade for .... så får man satme på puklen. Men der er lavet utallige undersøgelser, på vores cognitive dissonans, som forklare hvorfor, vi hader at høre sandheden. Pak det ind så er du høflig ik... Det bliver ikke her, heller ikke selvom du mener det er en ommer ;)

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
            Vil nok mene at OSE/OB har gjort sig fortjent til ikke at stå først på listen.

            ... og ja, Kent Nielsen er en sympatisk mand, det er han ... meget venlig og nede på jorden.
            og mega kedelig, og hamrende usund at se på. På ingen måde en stærk lederskikkelse i min optik. Og jeg mener seriøst, at din fysiske fremtoning som tidl sportsmand, samt leder for sportsfolk, har direkte afkast i den respekt, du efterlader dig. Jeg ville på ingen måde kunne identificere mig med KNs fremtoning eller udseende som sportsudøver i OB. Men skulle han anbefale rødvin og sovs, så ville jeg straks være tilbagelænet, og føle mig i både venlige or trygge hænder.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
              👍
              Så forstår jeg KEPs udtalelse også.
              Der er sikker mange ting man kan og skulle kritisere om klubben. Men at fortolke ALT hvad kommer der som negativ er trættende.
              Der er for for få positive ting, der kan agere modvægt. Det synes jeg personligt man skal fokusere på i stedet for på dem, der brokker sig.

              Det er for mig mere trættende at der er folk der bliver ved med, som jeg ser det, at polere en lort, mest af alt fordi de aldrig vil erkende at størstedelen af det negative er realisme.

              At blive ved med at lede efter nuancer, hvor der reelt ikke er nogen forhindrer nødvendig handling.

              Og så er der intet andet ord tilbage.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                Muligt du mener det er en ommer, men det er jo så typisk dansk. Og hvorfor så det. Jo fordi, vi har den holdning, at du ikke må brokke dig, du skal jo bare gøre noget i stedet. Også slevom det faktuelt, er umuligt andet end at give udtryk for sin utilfredshed. Det er lidt frasen om at man ikke må brokke sig hvis ikke man stemmer til de der folketingsvalg. Mens det rent faktisk forholder sig helt omvendt. For hvis du stemmer så har du da netop valgt det lort der bliver lavet, og hvis du stemmer igen er du dobbelt op på tåbelig. Hvis du derimod ikke stemmer, så har du sagt fra og har alt muligt ret til at brokke dig over dem der vælger at støtte dysfunktionalitet. Det samme kan man vel sige om dem der kontinuerligt "støtter" projekt Niels Thorborg ved at dukke op til hans underholdning søndag efter søndag. Hvis altså man sætter tingene på spids.

                Når det så er sagt, så har jeg ikke fulgt med som du formulere det, det vedkender jeg mig fuldt og fast. Men derfor var det indlæg jeg svarede på, da helt hen i skoven, både i betragtning af ovenstående, men også i den optik, at man da må sætte grænser for hvor nedladende man kan være i sin tone. Det er nemlig blevet tilladt, at tale ned til folk, hvis blot du pakker det ind i noget indirekte. Men kalder man en skovl for en skovl og en spade for .... så får man satme på puklen. Men der er lavet utallige undersøgelser, på vores cognitive dissonans, som forklare hvorfor, vi hader at høre sandheden. Pak det ind så er du høflig ik... Det bliver ikke her, heller ikke selvom du mener det er en ommer ;)
                Beklager da hvis jeg har udtrykt mig nedladende, det har ikke været meningen men jeg er helt uenig.

                Man siger ikke fra ved ikke at stemme .. man lader stå til.
                Hvis man ikke er tilfreds med hvad er og ikke kan se sig selv i de muligheder der er, så må man sq stille op selv i stedet for at være passivaggressiv ... var det direkte nok?
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                  Der er for for få positive ting, der kan agere modvægt. Det synes jeg personligt man skal fokusere på i stedet for på dem, der brokker sig.

                  Det er for mig mere trættende at der er folk der bliver ved med, som jeg ser det, at polere en lort, mest af alt fordi de aldrig vil erkende at størstedelen af det negative er realisme.

                  At blive ved med at lede efter nuancer, hvor der reelt ikke er nogen forhindrer nødvendig handling.

                  Og så er der intet andet ord tilbage.

                  MvH ChrisOB
                  Jeg har ikke problemer med, at man er negativ i denne situation. Det er lidt umuligt andet.

                  Jeg har dog ikke det store problem med udtalelsen. Den var nok ikke så smart for en anfører, der gerne skulle samle klubbens fans. Men omvendt ser jeg det også som et tegn på, at han går op i det og er lidt i sine følelsers vold. Og en af de ting OB har brug for nu er en anfører (og spillere), der tør sige noget og kalde en spade for en spade.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Der er for for få positive ting, der kan agere modvægt. Det synes jeg personligt man skal fokusere på i stedet for på dem, der brokker sig.

                    Det er for mig mere trættende at der er folk der bliver ved med, som jeg ser det, at polere en lort, mest af alt fordi de aldrig vil erkende at størstedelen af det negative er realisme.

                    At blive ved med at lede efter nuancer, hvor der reelt ikke er nogen forhindrer nødvendig handling.

                    Og så er der intet andet ord tilbage.

                    MvH ChrisOB
                    Nu tror jeg ikke at ting er kun sort eller kun hvid. Der er altid nuancer. Hvor stor de er er andet spørgsmål... Og synes en nuanceret kritik er en skarpere kritik end en generelle kritik som kun vil nedgøre.
                    Klubbens situation og ledelsens handlinger bekymrer mig ja også meget. Svært at se noget positivt der med holdets mangelnde udvikling og mangelnde fremskridt i hensigt af fasciliteterne. Måske at ungdomsarbejde udvikler sig står på den positive side.
                    Men selv hvis jeg er skuffet og ser klubben i en dårlig tilstand må jeg ja ikke fortolke hver udtalelse af en spiller på en negativ måde og kun lede efter en negativ betydning i den.
                    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                    - Norbert Elgert -

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Nu tror jeg ikke at ting er kun sort eller kun hvid. Der er altid nuancer. Hvor stor de er er andet spørgsmål... Og synes en nuanceret kritik er en skarpere kritik end en generelle kritik som kun vil nedgøre.
                      Klubbens situation og ledelsens handlinger bekymrer mig ja også meget. Svært at se noget positivt der med holdets mangelnde udvikling og mangelnde fremskridt i hensigt af fasciliteterne. Måske at ungdomsarbejde udvikler sig står på den positive side.
                      Men selv hvis jeg er skuffet og ser klubben i en dårlig tilstand må jeg ja ikke fortolke hver udtalelse af en spiller på en negativ måde og kun lede efter en negativ betydning i den.
                      Graden af hvor meget folk vil lede efter det negative bestemmes af graden af skuffelse og utilfredshed. Fair? Næ, men som fan skal du ikke gå for meget op i "fair" Vi kan ikke stoppe utilfredshed med et par små positive historier, når det overordnede billede f.eks er total afmagt kontra århusiansk fest i en vigtig hjemmekamp. Bare se hvilken tynd linje der er imellem eufori og fiasko, da Horsens udlignede imod Brøndby. Nogle gange er ting i fodbold så sort/hvidt at det er totalt omsonst at italesætte de positive ting.

                      Hvis noget er totalt modsat det, som du anser for at være den rigtige retning- resultatmæssigt, spillemæssigt, udviklings og udtryksmæssigt, så er nuancerne komplet ligegyldige.

                      Hvis en sportsdirektør, træner, leder, spiller, whatever ikke er gode nok, så er de ikke gode nok. Så er det ligegyldigt at de er flinke og sympatiske mennesker- og gør deres bedste.

                      Så er det ligegyldigt at de har været uheldige eller uskarpe trods godt spil. Bundlinjen fortæller hele historien, as far as I'm concerned.

                      Og så er det i øvrigt ikke at nedgøre spillere ved at sige, de ikke er gode nok. Eller sportsdirektøren. Det er konstatere, at det er at udsætte det uundgåelige hvis man hele tiden finder små tidbits af positive brudstykker, der så godt som ingen indflydelse har på bundlinjen.

                      Det er som at rose en bygning uden dører og vinduer. Før eller siden må man erkende, at man ikke kan bruge bygningen til dens egentlige formål, i og med at man ikke kan komme ind.

                      Nogle gange virker det som om der eksisterer en absurd situation, hvor nogle er mere trætte af at nogle påpeger noget er skidt, end de er at der er noget, der er skidt.

                      Man burde være mere vrede på dem, der hverken indfrier målsætninger eller forstærker spillertrupper, end på "os"

                      Og have forståelse for, at frustration kun bebrejdes dem, der skaber frustrationen.

                      Og det er ikke dem, der i årevis før og i årevis efter har lagt og kommer til at lægge deres liv og sjæl i klubben.

                      Nuancer dræber evnen til at slå en streg i sandet og kalde en spade for en spade.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Jeg har ikke problemer med, at man er negativ i denne situation. Det er lidt umuligt andet.

                        Jeg har dog ikke det store problem med udtalelsen. Den var nok ikke så smart for en anfører, der gerne skulle samle klubbens fans. Men omvendt ser jeg det også som et tegn på, at han går op i det og er lidt i sine følelsers vold. Og en af de ting OB har brug for nu er en anfører (og spillere), der tør sige noget og kalde en spade for en spade.
                        Jeg bebrejder ham det heller ikke, jeg forstår bare dem, eller de, eller ham/hende der har en anden mening.

                        Jeg har mere forståelse for dem, der siger noget i frustration end jeg har for dem, der konstant vil lede efter noget positivt at sige om en udvikling, der reelt ikke er der.

                        Der skal sadles om - mere fokus på hvorfor vi så kun har 3-4000 faste. Kunne det tænkes fordi mange føler sig fremmedgjort?

                        Jeg er negativ, men tager alligevel til Århus for at støtte drengene, jeg er én af dem, han er ked af at skuffe.

                        Jeg synes så han skal være lige så ked af at han og holdet missede en potentiel mulighed for at øge udbuddet af faste fans.

                        Det skal jo starte et eller andet sted. Ikke?

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Jeg bebrejder ham det heller ikke, jeg forstår bare dem, eller de, eller ham/hende der har en anden mening.

                          Jeg har mere forståelse for dem, der siger noget i frustration end jeg har for dem, der konstant vil lede efter noget positivt at sige om en udvikling, der reelt ikke er der.

                          Der skal sadles om - mere fokus på hvorfor vi så kun har 3-4000 faste. Kunne det tænkes fordi mange føler sig fremmedgjort?

                          Jeg er negativ, men tager alligevel til Århus for at støtte drengene, jeg er én af dem, han er ked af at skuffe.

                          Jeg synes så han skal være lige så ked af at han og holdet missede en potentiel mulighed for at øge udbuddet af faste fans.

                          Det skal jo starte et eller andet sted. Ikke?

                          MvH ChrisOB
                          KEP forsøger at tale til den faldende stamme. Fair nok. Han er da helt sikkert også ked af det andet du skriver.
                          Jeg kunne godt lide hans udtalelse selv om jeg for længst er holdt op med at komme til kampe. Definitivt efter jeg for tre år siden flyttede fra Odense C og nu enten skal sindsygt tidligt op eller ikke kan komme med færge hjem i seng. Men jeg vil finde løsninger, når OB igen er en klub, jeg kan respektere og helst med flere gode vundne kampe.
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                            Når det så er sagt, så har jeg ikke fulgt med som du formulere det, det vedkender jeg mig fuldt og fast.
                            Godt så, for Plum er rent faktisk én af dem “vi” går til, når det bliver lidt tungt og teknisk med tallene ;-)

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                              Beklager da hvis jeg har udtrykt mig nedladende, det har ikke været meningen men jeg er helt uenig.

                              Man siger ikke fra ved ikke at stemme .. man lader stå til.
                              Hvis man ikke er tilfreds med hvad er og ikke kan se sig selv i de muligheder der er, så må man sq stille op selv i stedet for at være passivaggressiv ... var det direkte nok?
                              "No real social change has ever been brought about without a revolution" Citat Emma Goldman - altså historisk kan du ikke finde et eneste eksempel der underbygger din påstand om at man ved ikke at stemme, lader stå til. Politisk er det en helt anden diskussion, men mekanismen er den samme. Ønsker du reel forandring, så kan du ikke blive ved med at deltage, det er nemlig at støtte det nuværende. Og det skaber kun status quo. Jeg tror sådan set du er enig, da du jo mener folk skal søge forandringen. Men hvis brok er lige med pres, hvis fravær er lige med faldende indtægter, så vil det vel også være en aktion i sig selv, og med til at skabe ændring, eller sætte en dagsorden for ændring. Også i OB.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af bobbyG Se indlæg
                                "No real social change has ever been brought about without a revolution" Citat Emma Goldman - altså historisk kan du ikke finde et eneste eksempel der underbygger din påstand om at man ved ikke at stemme, lader stå til. Politisk er det en helt anden diskussion, men mekanismen er den samme. Ønsker du reel forandring, så kan du ikke blive ved med at deltage, det er nemlig at støtte det nuværende. Og det skaber kun status quo. Jeg tror sådan set du er enig, da du jo mener folk skal søge forandringen. Men hvis brok er lige med pres, hvis fravær er lige med faldende indtægter, så vil det vel også være en aktion i sig selv, og med til at skabe ændring, eller sætte en dagsorden for ændring. Også i OB.
                                Jep, intet kan ændres indefra, mere vold kaos og væbnet oprør. Vi skal tage Thorborgs aktiver og gøre dem til folkets.
                                Argh...

                                Comment

                                Working...
                                X