Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd FCK-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    BT karakterer. Joao får ufortjent den dårligste. 02

https://www.bt.dk/superligaen/droemm...karakterer-her
    Jeg er ret overbevist om, at BTs karaktergivning primært er et domæne for folk i aktivering. Det er i hvert fald ikke folk med fodboldforstand eller overblik der sidder med det.

Et af de bedste eksempler jeg har set må være, da AaB spillede 1-1 i Parken i 1. runde i den her sæson og kørte FCK ud af brættet, inden vi vidste hvor dårlige FCK reelt var. Alligevel havde FCK-spillerne den højeste gennemsnitskarakter.

Comment

Set fra spiontogt på de dyre pladser i Parken var det et ok resultat, hvor vi skulle have udnyttet vores korte momentum mellem ca. 53. og 60. minut for at få noget med hjem. Vi er tandløse oppe foran, men spiller en absolut godkendt defensiv kamp - Skovs frispark er bare godt hakket ind. Nej, Gryte ser måske ikke 100% godt ud, men det var et godt spark. Selv om FCK er nede i en bølgedal, så er spillere som Boilesen og Vavro for stor en mundfuld for vores offensiv; der mangler vi lige en bid kvalitet. Jønsson har lige fat i noget til sidst, men ikke nok.

Optur var til gengæld de utroligt mange gange, hvor vi spiller den ret sikkert rundt i egne rækker. Der var også nogle gode opspil - som så slutter, når der skal produkt på. Og Casper Nielsen er en ok spiller; så længe han ikke har bolden. Han skal bare slippe den pronto til en sikker station, når han har den, ellers bliver det synd for ham. Det er rigtigt, at FCK er i en skidt forfatning efter deres standard, men så ringe er de heller ikke. Perreira gjode det fint, Tverskov er min MoM og Ryan, Casper og JJ pillede det meste af FCKs offensiv ned og spillede sig ofte godt ud af det. Nu mangler vi at ting lykkes på den sidste 1/3.

Comment

Enig. Og jeg er hver skuffet, overrasket eller forundret. Jeg var helt forberedt på det. Også efter 6-1 sejren..
        Nogen vil kalde det lyseslukker, andre bare negativ. Jeg kalder det en realist med øjne i hovedet
        Det var også derfor jeg reagerede på de indlæg, der gav udtryk for, at vi var nærmest på niveau med FCN og at de var sikre på at vi fik point.

Nu har vi fået 0 points i to af de 3 udekampe, hvor vi ikke regnede med point. Den første hjalp vi selv til med en hovedløs beslutning- i dag er det marginaler, som vi både ikke får af en nosseløs dommer og som vi heller ikke selv er dygtige nok til at opsøge.

Hvor Greve konstant lagde for upræcise afleveringer fremad og Casper Nielsen upræcise generelt.

Jeg synes også 1-0 afspejler kampens forløb.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Enig. Og jeg er hver skuffet, overrasket eller forundret. Jeg var helt forberedt på det. Også efter 6-1 sejren..
          Nogen vil kalde det lyseslukker, andre bare negativ. Jeg kalder det en realist med øjne i hovedet
          Tror de fleste af os var forberedt på nederlaget, derfor synes jeg det er ekstra ærgerligt at vi ikke hev et point hjem i dag, for det havde ikke været helt væk fra vinduet. Kampen var chancefattig og bliver afgjort på et frispark vi ikke ser mange af i superligaen i den kvalitet, og havde gryte havde haft en af sine helt store dage, så havde han måske endda nuppet den. At fck var bedst er det vidst kun cn som er uenig i, men rigtig mange kampe, hvor der ikke skabes flere chancer alt i alt, slutter 0-0. Det gjorde den desværre ikke i dag

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

Og Casper Nielsen er en ok spiller; så længe han ikke har bolden. Han skal bare slippe den pronto til en sikker station, når han har den, ellers bliver det synd for ham.
            Så det jeg lidt læser dig skrive, som også er min egen opfattelse, er at Casper Nielsen slet ikke passer ind på det her hold. Han er en fin spiller når han får noget frihed til at bevæge sig og kan bruge sin løbekapacitet til at dække store områder af banen.

Bliver han til gengæld bedt om at være en stor del af spillet i små rum og i centrale områder, så kommer han i den grad til kort. Han er overmatchet i spillet med bolden i en kamp som i dag og mod FCN, og det bliver bestemt ikke bedre, når modstanderne er hold som Brøndby og FCM der i den grad excellerer i deres presspil. Og så mangler han bare tekniske og kreative evner, når vi rammer sidste tredjedel.

Jeg ser meget af Spelmann i Casper Nielsen. Lidt mindre temperament og opportunisme og lidt mere taktisk sans, men ellers kan jeg godt se mange paralleller. Spelmann var netop også en spiller som man pinedød skulle presse ind i konceptet under Troels, men han fandt jo aldrig sin rolle eller kom til at se god ud i den tid. Det var først da Ove P kom til, og Spelmann fik en meget fri rolle som en af de forreste spillere, at hans kvaliteter kom til sin ret. Så kan man så diskutere, hvor meget kvalitet den spillestil havde i længden.

Jeg synes ikke vi skal ende ud i nogen hetz af Casper, men jeg synes simpelthen bare, at det er åbenlyst, at han ikke passer ind i den måde vi gerne vil spille på, hvor meget pænt man så end kan sige om hans indstilling og arbejdsiver. Og når han så gang på gang bliver overmatchet og laver nogle graverende fejl, som får mange af os til at spyde ild, så går det nemlig hen og bliver synd for ham, som du også skriver.

Casper er for mig bare et åbenlyst fejlkøb ift. spillestil og type, og han selv og OB ville nok gøre hinanden en stor tjeneste ved at gøre en ende på samarbejdet til sommer. Jeg kunne godt se Casper gøre en god figur hos Hobro, SønderjyskE, Randers eller et andet hold der har en mindre teknisk krævende stil, men på et OB-hold med top 6-ambitioner og nogle klare spillemæssige ambitioner, har jeg svært ved at se, at han skulle kunne blive dygtig nok.

Comment

Det var en kamp hvor vi viste defensivt en meget stabilt præstation. Pereira overraskede mig meget. Ham spillede en rigtig god kamp lige så som Tverskov.
              Ryan viste en fin første halvleg men blev lidt usynliger i anden mens Barrett hold niveauet bedre.
              Men vi skabte næsten intet i deres halvdel og det skylder midtbanen hvor det var vel kun Greve som kom med den nødvendige energi og evner "at skabe noget".
              Derud stiller sig 2 spørgsmål for mig:
              1. Hvad er det med Rømer? Er han for dårlig at få spilletid på midtbanen selvom det er alt andet end prangende med CN/JJT dertid???
              2. Hvad er det med JJT? Ham er langt fra at sætte sig på spillet og vise noget af det ekstraordinære og kreative vi forventer af ham i offensiven. Det var allerede i slutning af sidste sæson at ham virkede træt men det er meget tidligt allerede nu derfor. Ham bliver mere og mere anonym og kan bare ikke huske mere hvornår ham var sidst kampafgørend for os. Som profil mangler ham stabilitet og frygter at ham udvikler sig til en af de "evige talenter".
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
                Tror de fleste af os var forberedt på nederlaget, derfor synes jeg det er ekstra ærgerligt at vi ikke hev et point hjem i dag, for det havde ikke været helt væk fra vinduet. Kampen var chancefattig og bliver afgjort på et frispark vi ikke ser mange af i superligaen i den kvalitet, og havde gryte havde haft en af sine helt store dage, så havde han måske endda nuppet den. At fck var bedst er det vidst kun cn som er uenig i, men rigtig mange kampe, hvor der ikke skabes flere chancer alt i alt, slutter 0-0. Det gjorde den desværre ikke i dag
                Der var rigeligt tid til at blive farlige efter scoringen. Det lykkedes kun en enkelt gang sådan rigtigt, så når nu FCK scorede i en jævn kamp så er det fortjent nok at vi taber.

Andre hold har haft evnerne til at udfordre det tunge midterforsvar- også dem der ikke er Atletico, men det kunne vi ikke. Så synes jeg det er fortjent vi taber. Målt på mængden af upræcise afleveringer fremad banen.

MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Så det jeg lidt læser dig skrive, som også er min egen opfattelse, er at Casper Nielsen slet ikke passer ind på det her hold. Han er en fin spiller når han får noget frihed til at bevæge sig og kan bruge sin løbekapacitet til at dække store områder af banen.

Bliver han til gengæld bedt om at være en stor del af spillet i små rum og i centrale områder, så kommer han i den grad til kort. Han er overmatchet i spillet med bolden i en kamp som i dag og mod FCN, og det bliver bestemt ikke bedre, når modstanderne er hold som Brøndby og FCM der i den grad excellerer i deres presspil. Og så mangler han bare tekniske og kreative evner, når vi rammer sidste tredjedel.

Jeg ser meget af Spelmann i Casper Nielsen. Lidt mindre temperament og opportunisme og lidt mere taktisk sans, men ellers kan jeg godt se mange paralleller. Spelmann var netop også en spiller som man pinedød skulle presse ind i konceptet under Troels, men han fandt jo aldrig sin rolle eller kom til at se god ud i den tid. Det var først da Ove P kom til, og Spelmann fik en meget fri rolle som en af de forreste spillere, at hans kvaliteter kom til sin ret. Så kan man så diskutere, hvor meget kvalitet den spillestil havde i længden.

Jeg synes ikke vi skal ende ud i nogen hetz af Casper, men jeg synes simpelthen bare, at det er åbenlyst, at han ikke passer ind i den måde vi gerne vil spille på, hvor meget pænt man så end kan sige om hans indstilling og arbejdsiver. Og når han så gang på gang bliver overmatchet og laver nogle graverende fejl, som får mange af os til at spyde ild, så går det nemlig hen og bliver synd for ham, som du også skriver.

Casper er for mig bare et åbenlyst fejlkøb ift. spillestil og type, og han selv og OB ville nok gøre hinanden en stor tjeneste ved at gøre en ende på samarbejdet til sommer. Jeg kunne godt se Casper gøre en god figur hos Hobro, SønderjyskE, Randers eller et andet hold der har en mindre teknisk krævende stil, men på et OB-hold med top 6-ambitioner og nogle klare spillemæssige ambitioner, har jeg svært ved at se, at han skulle kunne blive dygtig nok.
                  Spelmann kunne da i det mindste score en del mål. Også vigtige.

Men der var en herinde der sagde det meget godt idag. Casper gør det okay. Når han ikke har bolden.

Comment

dommeren mener bestemt ikke santanders forseelse var til rødt....syntes fandme det er tyndt

hav dog nosserne til at sige du har lavet en fejl

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      dommeren mener bestemt ikke santanders forseelse var til rødt....syntes fandme det er tyndt

Underligt de ikke spurgte til den episode med Skov

Comment

Oprindeligt indsendt af Århusianer Se indlæg
                        Du forstår ikke? Så prøver jeg igen. Det er plat og barnligt at nægte at udtale hans navn, bare fordi du er pigesur over at han skiftede til en konkurrent :)
                        Okay så. Lad os prøve med Rasmus Falsk.
                        OB: Danske mestre i 2075/6

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Jamen det lyder jo som om at han mener det er en tackling? Det er jo klokkeklart at han sparker Tverskov. Kan umuligt være en hensynsløs tackling. Gjorde mig godt nok træt at høre. "Der er ikke unødigt stor kraft". Så man må godt sparke modspilleren så længe det ikke er alt for hårdt, absurd.

Comment

Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                            Jamen det lyder jo som om at han mener det er en tackling? Det er jo klokkeklart at han sparker Tverskov. Kan umuligt være en hensynsløs tackling. Gjorde mig godt nok træt at høre. "Der er ikke unødigt stor kraft". Så man må godt sparke modspilleren så længe det ikke er alt for hårdt, absurd.
                            ja det er det jeg ikke forstår. Det er jo ikke i nærheden af at være noget der ligner en tackling - manden sparker ud efter tverskov = rødt kort - færdig slut

Comment

Reaktioner

http://www.ob.dk/artikel/reaktioner-...fck-28495.aspx

Comment

Kent:
                                "Men samtidig er jeg meget ærgerlig over, at vi fandt den kvalitet, vi skulle bruge, på den sidste tredjedel af banen."
                                😂
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

Comment

Working...
                                X