Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stort blogindlæg - og spørgeskema - fra Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Stort blogindlæg - og spørgeskema - fra Stemmer fra Ådalen

    Vi har meget nyt på programmet. Først og fremmest vil jeg henlede opmærksomheden på et blogindlæg, hvor Stemmer Fra Ådalens vært og redaktør Martin Davidsen analyser de store temaer i OB anno 2018 og trækker tråde til både fortid og fremtid.

    Blogindlægget - med lækker grafik - kan læses her: http://obstemmer.dk/blogindlaeg-ob-s...goerende-2018/

    Du kan også høre det indtalt: https://soundcloud.com/obstemmer/kom...de-2018-for-ob

    --

    Slutteligt vil vi bede jer alle sammen om en tjeneste. Vi vil gerne vide mere om vores lyttere, så derfor har vi lavet et spørgeskema, som vi håber, at I vil bruge 5-10 minutter på.

    Formålet er naturligvis at lave en endnu bedre podcast i 2018, og der bliver trukket lod om en Stemmer fra Ådalen-kop og en MÅLMAND-bog blandt alle besvarelserne.

    Du finder spørgeskemaet her: http://bit.ly/2sbSf1s

    Tusind tak! :-)
    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

    #2
    Super blogindlæg, som vel tager fat i alle de problemstillinger vi for tiden kan identificere i OB.

    Comment


      #3
      Super godt - takker

      Comment


        #4
        Perfekt blogindlæg af MD! Det rammer han helt præcist. Smukt arbejde som altid, og jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg sætter pris på jeres arbejde!

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
          Perfekt blogindlæg af MD! Det rammer han helt præcist. Smukt arbejde som altid, og jeg kan ikke beskrive hvor meget jeg sætter pris på jeres arbejde!
          Det burde vel ellers være nemt nok at beskrive - det er vel det antal kroner du donerer til projektet

          Men ja, det er super herligt med et så seriøst OB medie!!

          Comment


            #6
            Rigtigt godt indlæg der kommer næsten hele vejen rundt omkring de interessante problemstillinger og spørgsmål der cirkulerer rundt om klubben! Jeg synes måske der er et par ting der er lidt søgte i forhold til, hvor afgørende 2018 kan blive.

            Fortællingen om de syv fede år, efterfulgt af de syv magre år, er jo et godt billede på OBs udvikling, jeg ser dog bare ikke rigtigt nogle åbenlyse grunde til, at sidstnævnte stime ikke skulle ende med at blive længere end syv år, og at en top 6 placering nødvendigvis vil indvarsle nogle lidt federe år. Jeg føler lidt, at vigtigheden af at ende i top 6 måske bliver overvurderet lidt. Det kan sagtens have en betydning for selvforståelsen og i forsøget på at ændre fortællingen om OB, men det kan samtidig også blive en brat opvågning og et vidnesbyrd om, at OB stadig er meget langt fra det gode selskab.

            SønderjyskE fik lige klemt sig med sidste sæson, men det var bestemt ikke nogen entydig god oplevelse for dem. Ét point blev det til i de første seks kampe, og så fik de så reddet sig et par sejre hjem til sidst, da alt spænding mere eller mindre var suget ud af det slutspil. Men de fik ikke just taget noget momentum med sig ind i næste sæson. På samme måde, er det jo ikke et urealistisk scenarie, at OB ender med at kommer derfra med én eller to sejre i 10 kampe og en god portion nederlag. Det er selvsagt bedre end at ende uden for top 6, men noget kæmpe selvtillidsboost ser jeg det ikke nødvendigvis som, hvis udfaldet bliver, at man tager en stime af nederlag og meget få sejre med sig ind i en ny sæson.

            Og har det at komme i top 6 eller ej overhovedet nogle konsekvenser for, hvordan OB skal drives fremadrettet? En placering i top 6 vil selvsagt give nogle flere TV- og entréindtægter, men jo næppe indtægter der gør, at OB kan vækste nævneværdigt på det sportslige budget, ligesom at klubben stadig vil være en sælgende klub der er afhængige af transferindtægter og med al sandsynlighed må lade den største profil gå til sommer. Samtidig er der klubber der kommer bagfra der i den grad vil presse OB på den top 6 position, hvis de overhovedet ender med at opnå den. AGF har nogle større økonomiske muskler og har så absolut også nogle klare og tydelige ambitioner. Ligeledes er der AaB der også er ved at bygge noget spændende op, og som i den grad positionerede sig ift. OB i det her vindue, ved at gå ud og hente Kasper Kusk. Fælles for de to klubber er, at de er langt længere tilbage i deres opbygningsproces af deres nuværende hold, end OB er, hvorfor det også er sandsynligt, at den positive udviklingskurve er stejlere for de to hold.

            Og har top 6 nogle konsekvenser for, hvilke nøglepersoner der skal tegne OB i de kommende år? Med mindre at OB kommer i akut nedrykningsfare, hvilket jeg anser for værende ret usandsynligt, så har jeg svært ved at se et scenarie, hvor Kent Nielsen ikke tilbydes en ny kontrakt indenfor de næste 11 måneder. Så er spørgsmålet selvfølgelig, om han er villig til at forlænge, men han ligner i hvert fald ikke en der skal ud og prøve sig i det store udland, og det er jo begrænset, hvor mange spændende tilbud der er herhjemme.

            Et scenarie hvor man beslutter sig for at prøve noget andet end Kent, har jeg svært ved at se for mig. Til det virker relationen mellem JH og Kent ganske enkelt for tæt og det virker ikke til, at der er et klart pres fra bestyrelsen. Samtidig kan man jo også stille sig selv det spørgsmål, om Jesper Hansen skal have lov til at være sportslig leder sammen med den fjerde cheftræner på seks år. Selv de største JH-apologetikere må erkende, at problemerne ikke kan blive ved med at være cheftrænerens skyld, så jeg har meget svært ved at se ham deltage i en slagtning af Kent uden selv at ryge med i faldet.

            Så jeg køber ikke helt, at 2018 er et så afgørende år ift. klubbens sportslige og strategiske udvikling. Jeg tror at det resultatmæssige spektre for, at OB mere eller mindre er status quo både på det økonomiske plan og på hvilke nøglepersoner der skal tegne klubben fremover, er meget bredt, så jeg forventer helt klart et 2018, hvor OB tager meget få skridt i nogle af de retninger.

            Der hvor der kan ske nogle afgørende ting i 2018, som der også peges på i indlægget, er på hele facilitetsfronten, hvor man forhåbentlig endelig får den afklaring. Det vil betyde meget, omend de frugter der vil kunne høstes af det nok ligger nogle år ude i fremtiden.

            Jeg vil da meget gerne bidrage til dramaet omkring OB og tro på, at 2018 ender med at blive et brydningsår på mange måder, men helt ærligt så tror jeg, at 2018 over lange stræk vil komme til at ligne 2017, og OB fortsat vil indtage pladsen som en af Superligaens grå mus og mere stabile klubber.
            Last edited by Sheed; 06-02-2018, 16:09.

            Comment


              #7
              Jeg kunne i øvrigt ikke lade være med at studse over kommentaren:

              "Det er i princippet hul i hovedet at evaluere transfervinduer få dage efter de er overstået"

              og så læse længere nede:"Også selvom ungdomsarbejdet bliver bedre og bedre"

              Er det ikke ligeså præmaturt at fælde en dom over udviklingen i ungdomsarbejdet, som det er at evaluere transfervinduet nu? Vi har jo hverken set de nye transfers eller produkterne af den ændrede talentudvikling spille endnu. Hvad er om ikke andet de tydelige tegn på, at ungdomsarbejdet nu er klart bedre end det var førhen? Jeg føler ikke helt, at det faktum, at der er en 2-3 fuldtidstrænere mere, er et skudsikkert argument. Jeg kan heller ikke få øje på, at U19- og U17-holdene præsterer bedre i de her år, end man gjorde før i tiden. Er OBs udvikling på ungdomsområdet ikke bare et udslag af den helt generelle udvikling der er i fodbolden på det område, mere end det reelt er noget man kan kalde en satsning?

              Jeg synes i hvert fald ikke det er helt fair over for Uffe P og de folk der tidligere tegnede butikken på ungdomsfronten, at man allerede bedømmer deres ungdomsarbejde som dårligere end det der er nu. Hvis vi bare tager de sidste godt 10 år, har den ungdomsafdeling været med til at udvikle spillere som: AK, Matti Lund, Eriksen, Falk, Høegh, Kasper Larsen, Jacob Rasmussen, Greve, Desler og Thomasen.

              Jeg synes der er nogle ret pæne årgangsvine i mellem, og den høst skal jo også ses i lyset af, at man i dele af den periode havde en sportslig ledelse der slet ikke prioriterede vigtigheden at få skabt en synergi mellem talentarbejde og seniorfodbold, og som ikke var villige til at give de unge den tid og tillid der skal til. Her er der unægteligt også tabt nogle spillere på gulvet, som kunne have fået en fin karriere.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Jeg kunne i øvrigt ikke lade være med at studse over kommentaren:

                "Det er i princippet hul i hovedet at evaluere transfervinduer få dage efter de er overstået"

                og så læse længere nede:"Også selvom ungdomsarbejdet bliver bedre og bedre"

                Er det ikke ligeså præmaturt at fælde en dom over udviklingen i ungdomsarbejdet, som det er at evaluere transfervinduet nu? Vi har jo hverken set de nye transfers eller produkterne af den ændrede talentudvikling spille endnu. Hvad er om ikke andet de tydelige tegn på, at ungdomsarbejdet nu er klart bedre end det var førhen? Jeg føler ikke helt, at det faktum, at der er en 2-3 fuldtidstrænere mere, er et skudsikkert argument. Jeg kan heller ikke få øje på, at U19- og U17-holdene præsterer bedre i de her år, end man gjorde før i tiden. Er OBs udvikling på ungdomsområdet ikke bare et udslag af den helt generelle udvikling der er i fodbolden på det område, mere end det reelt er noget man kan kalde en satsning?

                Jeg synes i hvert fald ikke det er helt fair over for Uffe P og de folk der tidligere tegnede butikken på ungdomsfronten, at man allerede bedømmer deres ungdomsarbejde som dårligere end det der er nu. Hvis vi bare tager de sidste godt 10 år, har den ungdomsafdeling været med til at udvikle spillere som: AK, Matti Lund, Eriksen, Falk, Høegh, Kasper Larsen, Jacob Rasmussen, Greve, Desler og Thomasen.

                Jeg synes der er nogle ret pæne årgangsvine i mellem, og den høst skal jo også ses i lyset af, at man i dele af den periode havde en sportslig ledelse der slet ikke prioriterede vigtigheden at få skabt en synergi mellem talentarbejde og seniorfodbold, og som ikke var villige til at give de unge den tid og tillid der skal til. Her er der unægteligt også tabt nogle spillere på gulvet, som kunne have fået en fin karriere.

                Umådelig svært at være uenig .

                Tænker også at hypen omkring vores ungdomsarbejde skyldes at JH vil fremstå som en ham
                som har sat en posetiv udvikling igang ( ved at smide en masse OB blod ud )

                Hvor er den målbare fremgang ?
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Umådelig svært at være uenig .

                  Tænker også at hypen omkring vores ungdomsarbejde skyldes at JH vil fremstå som en ham
                  som har sat en posetiv udvikling igang ( ved at smide en masse OB blod ud )

                  Hvor er den målbare fremgang ?

                  Eller fordi at der er blevet investeret langt flere penge i det de sidste par år.

                  Nu er problemet ved ungdomsarbejde jo at det ikke giver resultater med det samme, men er en langsigtet investering. Derudover synes jeg nu ikke at Uffe P's afsked var videre dramatisk og det virkede til at det var hans eget valg.

                  Comment


                    #10
                    “Træneren kigger et år frem. Sportsdirektøren kigger tre år frem. Og bestyrelsen skal kigge endnu længere frem og tegne de lange streger.”
                    ��������
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Eller fordi at der er blevet investeret langt flere penge i det de sidste par år.

                      Nu er problemet ved ungdomsarbejde jo at det ikke giver resultater med det samme, men er en langsigtet investering. Derudover synes jeg nu ikke at Uffe P's afsked var videre dramatisk og det virkede til at det var hans eget valg.
                      Hvor mange penge er "langt flere"? Hvor meget har man vækstet ift. investering i ungdomsarbejdet bare sådan umgefähr?

                      Du kan vel ikke være uenig i, at det er alt for tidligt at fælde en dom over hvorvidt det arbejde der bliver lavet nu er bedre, end det arbejde der blev lavet førhen? Og kvaliteten af det arbejde skal vel ikke bare måles på, at man kaster flere penge efter det, og det deraf bliver bedre? Det burde være en selvfølge. Kvaliteten af arbejdet skal vel måles i, hvor mange spilleminutter og transferindtægter man får igen for de nuværende investeringer, sammenlignet med hvad man fik ud af det dengang. Det er vel den eneste rimeligt målestok for, om noget kvalitativt gøres "bedre".

                      Comment


                        #12
                        Hvorfor hører jeg i dag alt for få af jeres udsendelser og det selvom jeg faktisk har kunnet lide hvad jeg hørte.
                        Som jeg skrev meget tidligt kan I risikere at være begyndt for sent. Vi er mange der er resignerende overfor klubben nu.
                        Jeg har en gang sendt jer penge.
                        Tror som landet ligger det kunne være bedre med kortere udsendelser. Jeg læser faktisk oftere Obstruktion end jeg hører jer.
                        At bo på Ærø betyder også noget. Jeg er ikke eneste OB fan her. Kommunen er ikke nævnt i spørgeskemaet. Måtte krydse Svendborg for at kunne besvare.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Umådelig svært at være uenig .

                          Tænker også at hypen omkring vores ungdomsarbejde skyldes at JH vil fremstå som en ham
                          som har sat en posetiv udvikling igang ( ved at smide en masse OB blod ud )

                          Hvor er den målbare fremgang ?

                          Syntes generelt det er for rosenrødt , venligsindet og ukritisk efter min smag .

                          Men vildt fedt at der er nogle som lægger et arbejde i at beskæftige sig med OB .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Hvor mange penge er "langt flere"? Hvor meget har man vækstet ift. investering i ungdomsarbejdet bare sådan umgefähr?

                            Du kan vel ikke være uenig i, at det er alt for tidligt at fælde en dom over hvorvidt det arbejde der bliver lavet nu er bedre, end det arbejde der blev lavet førhen? Og kvaliteten af det arbejde skal vel ikke bare måles på, at man kaster flere penge efter det, og det deraf bliver bedre? Det burde være en selvfølge. Kvaliteten af arbejdet skal vel måles i, hvor mange spilleminutter og transferindtægter man får igen for de nuværende investeringer, sammenlignet med hvad man fik ud af det dengang. Det er vel den eneste rimeligt målestok for, om noget kvalitativt gøres "bedre".
                            Nu skriver jeg jo i det du citerer at det er en langsigtet investering, så nej kan ikke måles endnu. Men fuldtidstrænere og dermed bedre træning og den forhåbentlig store investering i faciliteter, sammenholdt med det øgede øens Hold samarbejde burde da så absolut give bedre forudsætninger for talentudvikling. Og klubben kan vel ikke gøre så meget mere end at gøre forudsætningerne så gode som muligt?

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Nu skriver jeg jo i det du citerer at det er en langsigtet investering, så nej kan ikke måles endnu. Men fuldtidstrænere og dermed bedre træning og den forhåbentlig store investering i faciliteter, sammenholdt med det øgede øens Hold samarbejde burde da så absolut give bedre forudsætninger for talentudvikling. Og klubben kan vel ikke gøre så meget mere end at gøre forudsætningerne så gode som muligt?
                              Hvis ligaholdet intet har at byde på så kan det blive svært at lokke de største talenter til uanset hvem og hvor mange trænere der er . Så er der stor mulighed for at de bedste unge spillere kigger mod FCN , FCM og andre som har bevist sit værd ift at udvikle spillere , få dem på Superligaholdet og sælge dem godt .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment

                              Working...
                              X