Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stort blogindlæg - og spørgeskema - fra Stemmer fra Ådalen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Hvis ligaholdet intet har at byde på så kan det blive svært at lokke de største talenter til uanset hvem og hvor mange trænere der er . Så er der stor mulighed for at de bedste unge spillere kigger mod FCN , FCM og andre som har bevist sit værd ift at udvikle spillere , få dem på Superligaholdet og sælge dem godt .
    Derfor er det jo præcist nødvendigt at give dem de bedste forudsætninger for at udvikle sig, og det får de jo kun hvis vi investerer i området. Derudover har vi jo faktisk de sidste par år lokket spillere til fra bl.a. FCN og FCK.

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Derfor er det jo præcist nødvendigt at give dem de bedste forudsætninger for at udvikle sig, og det får de jo kun hvis vi investerer i området. Derudover har vi jo faktisk de sidste par år lokket spillere til fra bl.a. FCN og FCK.


      Hvad er status på de spillere vi har til ?
      817 ⚪️
      Y.N.W.A ❤️

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
        Hvad er status på de spillere vi har til ?
        Undskyld, men er ikke sikker på hvad du spørger om?

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
          Undskyld, men er ikke sikker på hvad du spørger om?
          Sorry :-) der manglede et “ lokket “

          hvad er status på de spillere vi har lokket til ?

          Gør de sig gældende på deres hold eller er de det tynde øl
          ?
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
            Sorry :-) der manglede et “ lokket “

            hvad er status på de spillere vi har lokket til ?

            Gør de sig gældende på deres hold eller er de det tynde øl
            ?
            Den ene der kom fra FCN var til centerforsvaret og det er så absolut blandt u-19s svageste led.
            De er to kæmpestore og meget tunge drenge, gode på dødbolde men alt for langsomme.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Den ene der kom fra FCN var til centerforsvaret og det er så absolut blandt u-19s svageste led.
              De er to kæmpestore og meget tunge drenge, gode på dødbolde men alt for langsomme.
              Mathias Bonde skulle vist have været med på træningslejren, men blev skadet.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                Mathias Bonde skulle vist have været med på træningslejren, men blev skadet.
                I de kampe jeg har set, har han ikke skilt sig ud, han bliver også 20 om ganske kort tid.
                Det er egentlig kun Mathias Jørgensen der har gjort det og det var så mest i vinterturneringen her for et par uger siden ... det meste er lidt gråt, som jeg ser det.
                Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                Jeg er ikke fan.
                Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                  Mathias Bonde skulle vist have været med på træningslejren, men blev skadet.
                  Det skulle han ikke, så vidt jeg har forstået. Mads Frøkjær og Anton Pedersen (det er ham den tunge dreng fra Nordsjælland, som Entusiastens omtaler) missede træningslejren på grund af skader, men jeg mener bestemt, Jesper Hansen sagde i Stemmer fra Ådalen, at Bonde er et godt stykke fra superligaholdet.
                  SLO

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                    Det skulle han ikke, så vidt jeg har forstået. Mads Frøkjær og Anton Pedersen (det er ham den tunge dreng fra Nordsjælland, som Entusiastens omtaler) missede træningslejren på grund af skader, men jeg mener bestemt, Jesper Hansen sagde i Stemmer fra Ådalen, at Bonde er et godt stykke fra superligaholdet.
                    Byttede vist om på dem, for også der jeg hørte det :)

                    Comment


                      #25
                      Lidt off topic. Men kan nogen åbne denne og poste et eller andet

                      https://www.fyens.dk/debat/Sport-Hvo...rtikel/3228716

                      Tænker det er et læs værd

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Lidt off topic. Men kan nogen åbne denne og poste et eller andet

                        https://www.fyens.dk/debat/Sport-Hvo...rtikel/3228716

                        Tænker det er et læs værd
                        her er tekst (hvis den er låst?) har ikke lige tid til at sige noget klogt om det

                        Som daglig læser af Fyens Stiftstidende vil jeg gerne ytre mig lidt om det, der interesserer mig mest i avisen, nemlig sporten.


                        Danmarks vel nok to største sportsgrene er fodbold og håndbold. Derfor glædede jeg mig til EM i håndbold i Kroatien, hvor jeg selvfølgelig regnede med at skulle læse Karsten Sørensens daglige reportager derfra, ja eller en anden af FS's håndboldreportere.


                        Men nej, vi sagesløse læsere af FS måtte finde os i Tommy Poulsen fra Horsens Folkeblad. Jeg vil tro, at det har noget at gøre med, at man kunne spare lidt ved at dele Tommy med Horsens Folkeblad. Det er ikke en kritik af Tommy, som er en dygtig reporter.


                        Men det er en kritik af Fyens Stiftstidende, fordi jeg så til min skræk ser, at souschef på Sportfyn, Leif Rasmussen, får en betalt ferie i Spanien mod at skrive løst og fast om en ligegyldig træningslejr OB er på. Ikke ligegyldig for OB selvfølgelig, men for læserne synes jeg, at det er frås at sende en reporter med.


                        Det viser jo bare, at alle de mennesker, som af og til jamrer over, at sporten i avisen primært drejer sig om OB, har ret. Det er da o.k., hvis avisen mener, at det er til læsernes bedste, men så burde avisen også mene, at det ville være bedst at sende en af sine egne folk til EM i Kroatien.


                        Af og til får jeg den idé, at jeg burde gøre som langt de fleste unge mennesker, læse nyheder på de digitale medier. Og derved spare ca. 5000 kroner om året.


                        Men jeg må indrømme, jeg vil få det svært med det, da jeg synes det bedste ved dagen er min morgenkaffe i selskab med avisen. Så jeg ender nok med at blive hængende. Men kære ledelse, hør på, hvad jeres læsere mener.


                        Svar:


                        Idet sportsredaktionen erkender, at følelser og sympatier er en vigtig del af sport, vælger vi at se bort fra de mere ironiske og personlige betragtninger. Ja, vi følger OB tæt, fordi det er øens eneste Superliga-klub, der efter flere sæsoner nu spiller med om top-seks. Akkurat som vi på samme vis følger professionelle klubber GOG, Odense HC, Odense Bulldogs og Svendborg Rabbits yderst tæt, og i øvrigt dækker badminton, svømning, cykling og speedway m.m. udførligt. Vi trækker også med glæde på det arbejde, som udføres yderst kompetent af kollegerne på de øvrige aviser i Jysk Fynske Medier - akkurat som det omvendte er tilfældet. Tak for interessen. Venlig hilsen Niels Abildtrup, sportsredaktør

                        Comment


                          #27
                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Lidt off topic. Men kan nogen åbne denne og poste et eller andet

                          https://www.fyens.dk/debat/Sport-Hvo...rtikel/3228716

                          Tænker det er et læs værd

                          Som daglig læser af Fyens Stiftstidende vil jeg gerne ytre mig lidt om det, der interesserer mig mest i avisen, nemlig sporten.

                          Danmarks vel nok to største sportsgrene er fodbold og håndbold. Derfor glædede jeg mig til EM i håndbold i Kroatien, hvor jeg selvfølgelig regnede med at skulle læse Karsten Sørensens daglige reportager derfra, ja eller en anden af FS's håndboldreportere.

                          Men nej, vi sagesløse læsere af FS måtte finde os i Tommy Poulsen fra Horsens Folkeblad. Jeg vil tro, at det har noget at gøre med, at man kunne spare lidt ved at dele Tommy med Horsens Folkeblad. Det er ikke en kritik af Tommy, som er en dygtig reporter.

                          Men det er en kritik af Fyens Stiftstidende, fordi jeg så til min skræk ser, at souschef på Sportfyn, Leif Rasmussen, får en betalt ferie i Spanien mod at skrive løst og fast om en ligegyldig træningslejr OB er på. Ikke ligegyldig for OB selvfølgelig, men for læserne synes jeg, at det er frås at sende en reporter med.

                          Det viser jo bare, at alle de mennesker, som af og til jamrer over, at sporten i avisen primært drejer sig om OB, har ret. Det er da o.k., hvis avisen mener, at det er til læsernes bedste, men så burde avisen også mene, at det ville være bedst at sende en af sine egne folk til EM i Kroatien.

                          Af og til får jeg den idé, at jeg burde gøre som langt de fleste unge mennesker, læse nyheder på de digitale medier. Og derved spare ca. 5000 kroner om året.

                          Men jeg må indrømme, jeg vil få det svært med det, da jeg synes det bedste ved dagen er min morgenkaffe i selskab med avisen. Så jeg ender nok med at blive hængende. Men kære ledelse, hør på, hvad jeres læsere mener.

                          Svar:

                          Idet sportsredaktionen erkender, at følelser og sympatier er en vigtig del af sport, vælger vi at se bort fra de mere ironiske og personlige betragtninger. Ja, vi følger OB tæt, fordi det er øens eneste Superliga-klub, der efter flere sæsoner nu spiller med om top-seks. Akkurat som vi på samme vis følger professionelle klubber GOG, Odense HC, Odense Bulldogs og Svendborg Rabbits yderst tæt, og i øvrigt dækker badminton, svømning, cykling og speedway m.m. udførligt. Vi trækker også med glæde på det arbejde, som udføres yderst kompetent af kollegerne på de øvrige aviser i Jysk Fynske Medier - akkurat som det omvendte er tilfældet. Tak for interessen. Venlig hilsen Niels Abildtrup, sportsredaktør
                          http://www.kildemosen.dk - Odenses hyggeligste serieklub!

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Adimus Se indlæg
                            her er tekst (hvis den er låst?) har ikke lige tid til at sige noget klogt om det

                            Som daglig læser af Fyens Stiftstidende vil jeg gerne ytre mig lidt om det, der interesserer mig mest i avisen, nemlig sporten.


                            Danmarks vel nok to største sportsgrene er fodbold og håndbold. Derfor glædede jeg mig til EM i håndbold i Kroatien, hvor jeg selvfølgelig regnede med at skulle læse Karsten Sørensens daglige reportager derfra, ja eller en anden af FS's håndboldreportere.


                            Men nej, vi sagesløse læsere af FS måtte finde os i Tommy Poulsen fra Horsens Folkeblad. Jeg vil tro, at det har noget at gøre med, at man kunne spare lidt ved at dele Tommy med Horsens Folkeblad. Det er ikke en kritik af Tommy, som er en dygtig reporter.


                            Men det er en kritik af Fyens Stiftstidende, fordi jeg så til min skræk ser, at souschef på Sportfyn, Leif Rasmussen, får en betalt ferie i Spanien mod at skrive løst og fast om en ligegyldig træningslejr OB er på. Ikke ligegyldig for OB selvfølgelig, men for læserne synes jeg, at det er frås at sende en reporter med.


                            Det viser jo bare, at alle de mennesker, som af og til jamrer over, at sporten i avisen primært drejer sig om OB, har ret. Det er da o.k., hvis avisen mener, at det er til læsernes bedste, men så burde avisen også mene, at det ville være bedst at sende en af sine egne folk til EM i Kroatien.


                            Af og til får jeg den idé, at jeg burde gøre som langt de fleste unge mennesker, læse nyheder på de digitale medier. Og derved spare ca. 5000 kroner om året.


                            Men jeg må indrømme, jeg vil få det svært med det, da jeg synes det bedste ved dagen er min morgenkaffe i selskab med avisen. Så jeg ender nok med at blive hængende. Men kære ledelse, hør på, hvad jeres læsere mener.


                            Svar:


                            Idet sportsredaktionen erkender, at følelser og sympatier er en vigtig del af sport, vælger vi at se bort fra de mere ironiske og personlige betragtninger. Ja, vi følger OB tæt, fordi det er øens eneste Superliga-klub, der efter flere sæsoner nu spiller med om top-seks. Akkurat som vi på samme vis følger professionelle klubber GOG, Odense HC, Odense Bulldogs og Svendborg Rabbits yderst tæt, og i øvrigt dækker badminton, svømning, cykling og speedway m.m. udførligt. Vi trækker også med glæde på det arbejde, som udføres yderst kompetent af kollegerne på de øvrige aviser i Jysk Fynske Medier - akkurat som det omvendte er tilfældet. Tak for interessen. Venlig hilsen Niels Abildtrup, sportsredaktør
                            Sig det er løgn.

                            Comment


                              #29
                              Rigtig fint indlæg af Martin. Dejligt grundigt og gennemarbejdet og helt utroligt hvor sjældent der gås så indholdsmæssigt til sagen i fodboldmedierne.

                              Jeg har én indvending - mod påstanden om, at det skulle være latterligt, at påstå at Kent og Jesper Hansen ikke har flyttet OB. Virkeligheden er selvfølgelig at der er en lang række måder at opgøre netop det på. En er placeringer - de er blevet moderat forbedret, noget andet er pointtal og afstand til konkurrenterne - hvor der ikke er nogen nævneværdig forskel, og endelig klubbernes yndlingstema når det går dårligt - spillet. Her er det min analyse, at de udfordringer vi fik da Kent kom til klubben er de samme udfordringer vi har i dag og når man ser hvor mange bestilte spillerhandler fra cheftræneren, der har været i perioden, må man bare sige, at det er ret tæt på at være en katastrofe.

                              Endelig er jeg glad for der sættes fokus på de store spørgsmål. For mig er det meget svært at se at de mellemregninger, der stilles op i indlægget rent faktisk skulle ende med et positivt resultat, så længe klubben ikke har en plan for hvor man skal hen, hvordan man skal spille, hvornår hvad skal ske og hvordan det skal ske.

                              Når man ser den spredte fægtning og modstridende udmeldinger omkring lokal forankring, forsøg på at flere tilskuere, budgetter til spillerhandler, måder man ønsker at spille på, hvor træningsanlæggene skal ligge og hvad de skal kunne, hvornår man gerne vil være tilbage i toppen osv., så står det ganske klart, at der simpelthen ikke er en plan.
                              Dét er for mig at se det altoverskyggende problem.

                              Klub, spillere, fans, sponsorer tænder på et projekt. Sådan er vi som mennesker - i vores arbejdsliv, i vores stemmeafgivelse og i vores sportstilhørsforhold. Det fyldte stadion da Esbjerg rykkede op og havde nyt stadion. Det fyldte Brøndby Stadion da de gamle korryfæer vendte hjem og forstærkede Brøndbyånden. Det er årsagen til at sponsorer flokkes om FCK. Det var årsagen til at OB fik et stærkt sponsornetværk, kunne tiltrække gode spillere og fik høje tilskuertal under Kim Brink - der var et projekt, der var en vision, vi vidste alle sammen hvor vi skulle hen.

                              I dag virker projektet - som det ganske rigtigt beskrives - til at være at undgå underskud. At have et godt erhvervsnetværk. Måske at bevare et hold i superligaen. Og det er meget simpelt - det lokker hverken fans, spillere eller de ambitiøse sponsorer til.

                              Comment


                                #30
                                Tak Shots og Adimus

                                Comment

                                Working...
                                X