Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Mon ikke idéen med Michelsen er, at OB også skal være bedre defensivt, især end man har været i foråret.

    Men nej, OB kommer nok ikke til at være et af de hold der lavede flest mål, men det har vi jo heller ikke været i de sidste sæsoner under Kent. Michelsen har hverken i SønderjyskE eller Hammarby haft en angriber der har lavet 10 mål, så han formår jo åbenlyst også at finde mål fra andre positioner, bl.a. via dødbolde. Hvordan han så vil lykkes med det med den nuværende trup, vil da blive spændende at følge.
    Jeg kan ikke rigtigt se, hvor målene skal komme fra i den 4-5-1 du foreslår :-)

    Men lad os nu se. Jeg ser med spænding frem til den nye sæson og hvad vores spillestil bliver.

    Comment


      Lad os nu se hvad manden står for når han får en bedre trup end han nogensinde har haft.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Mon ikke idéen med Michelsen er, at OB også skal være bedre defensivt, især end man har været i foråret.

        Men nej, OB kommer nok ikke til at være et af de hold der lavede flest mål, men det har vi jo heller ikke været i de sidste sæsoner under Kent. Michelsen har hverken i SønderjyskE eller Hammarby haft en angriber der har lavet 10 mål, så han formår jo åbenlyst også at finde mål fra andre positioner, bl.a. via dødbolde. Hvordan han så vil lykkes med det med den nuværende trup, vil da blive spændende at følge.
        Det er jeg sikker på er et af kriterierne, måske det første og største. Spørgsmålet er så hvad "Mini-Mou" vil gøre for at det ikke belaster vores offensiv alt for hårdt.
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Lad os nu se hvad manden står for når han får en bedre trup end han nogensinde har haft.
          Er den bedre end den han havde i sølvsæsonen?

          Men vi må da håbe der fulgte lidt spiller løfter med

          Comment


            Ja, okay.. Må indrømme jeg sgu ikke ved noget om pålideligheden af diverse statistik sider.
            Fandt 2018 her https://1x2.se/statistik/sverige/allsvenskan/statistik med 49,9 til Hammarby.
            Og 2017 her
            https://1x2.se/statistik/sverige/all...2017/statistik med 49,233 til Hammarby.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
              Lad os nu se hvad manden står for når han får en bedre trup end han nogensinde har haft.
              Hammarbys trup er klart bedre end OBs, i hvert fald relativt set ift. ligaen, som du også kan se på stillingen i den svenske liga lige nu.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Hvis det bliver Michelsen, så er der måske en lille 'kulturrevolution' på vej.

                Har gode venner i Sdr., og de vil sikkert blive grønne og blå af misundelse, for der har han heltestatus. Hans omdømme i Sønderjyske blev i høj grad skabt af, at han var ret tilpasningsdygtig i fht klubbens kultur og god til at skabe det rette spændingsniveau i mandskabet. Som jeg hører det var der nogle gange temperament på bag kulisserne, mens han i medierne virker mere tilbageholdende. Det er muligvis den kontante stil, som bare ikke duede i Hammarby, eller også var det ikke helt klappet af med ledelsen der. Det kunne også blive en udfordring i en OB-trup, som har været meget glade for Kent, som lader til at have en lidt mere afdæmpet stil.

                Det kunne gå begge veje, alt efter hvordan han kommer ind på truppen; det er måske meget fint, at han fik den oplevelse i Sverige - det kan måske komme ham og OB til gode, at han lige fik et hak i barken. Samtidigt har han en energi og gejst, som har været savnet.

                I fht det taktiske så tror jeg ikke, han er gift med en bestemt opstilling, men hans varemærke har klart været mere direkte spil, end vi har set med Kent. På den front virker skiftet meget logisk, men det er for mig et stort spørgsmål, om spillerne kan lægge stilen om - og hvor hurtigt. Det kommer nok til at kræve noget arbejde, og der er bare mere pres på i Odense end i Haderslev, så jeg håber meget på, at vi kan få rimelige resultater i starten, så der bliver lidt arbejdsro.
                Spændende indspark. Lyder som en type, vi virkelig godt kunne bruge.

                Hvad angår det spillemæssige, så kan jeg faktisk godt se det nuværende hold spille langt mere direkte, typerne er der. Vi har nogle backer med fart, vi har en Greve, som jeg ser som en fremragende omstillingsspiller, og vi har en AK der også er supergiftig i det direkte spil, hvor en Helenius også kan indgå fint som angriberen med ryggen til mål der modtager og skaber plads. Casper Nielsen er også en spiller der passer fint i det direkte spil. Vi mangler en stærk centralforsvarer der kan spille bolden frem i banen, en JJT bliver en vigtig spiller som fordeler. kløve passer sådan set også fint ind. Altså med 2 markante forstærkninger ser det rigtigt godt ud.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                  Jeg kan ikke rigtigt se, hvor målene skal komme fra i den 4-5-1 du foreslår :-)

                  Men lad os nu se. Jeg ser med spænding frem til den nye sæson og hvad vores spillestil bliver.
                  Det er jeg på sin vis enig i, men som sagt, han har vist at han har kunnet få spillere der normalt ikke er målscorere til at lave pænt med mål. Absalonsen havde max lavet 5 mål på en sæson, han lavede 12. Nicolaj Madsen havde lavet 4 mål i de tre foregående sæsoner, så lavede han 9. Bjørn Paulsen lavede 8 mål i Sverige fra midtbanen i sidste sæson. Det var også ham der forløste Dal Hende som venstre back, hvor han også lavede mange mål fra.

                  Jeg har da også svært ved at se, at CN, JJT og Rømer skulle blive spillere der laver små 10 mål på en sæson, men det kan være nogle nye roller forløser dem. Eller det kan være, at man ramme rigtigt på en enkelt eller to nye signings der kan gøre det.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Hvis det bliver Michelsen, så er der måske en lille 'kulturrevolution' på vej.

                    Har gode venner i Sdr., og de vil sikkert blive grønne og blå af misundelse, for der har han heltestatus. Hans omdømme i Sønderjyske blev i høj grad skabt af, at han var ret tilpasningsdygtig i fht klubbens kultur og god til at skabe det rette spændingsniveau i mandskabet. Som jeg hører det var der nogle gange temperament på bag kulisserne, mens han i medierne virker mere tilbageholdende. Det er muligvis den kontante stil, som bare ikke duede i Hammarby, eller også var det ikke helt klappet af med ledelsen der. Det kunne også blive en udfordring i en OB-trup, som har været meget glade for Kent, som lader til at have en lidt mere afdæmpet stil.

                    Det kunne gå begge veje, alt efter hvordan han kommer ind på truppen; det er måske meget fint, at han fik den oplevelse i Sverige - det kan måske komme ham og OB til gode, at han lige fik et hak i barken. Samtidigt har han en energi og gejst, som har været savnet.
                    Det er nogle gode pointer du ruller op her. Der er ingen tvivl om, at han har en meget mere kontant og direkte facon, og den kan helt sikkert opleves på flere måder. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...mandskabspleje

                    Jeg kunne godt frygte, at især nogle af de unge fynske drenge vil have svært ved den facon. Der virker for mig som nogle typer med et ret mildt temperament og måske ikke lige skabt til den kontante stil. Folk som AK og Helenius virker i den grad også som nogle typer der har brug for at blive klappet på ryggen jævnligt, og ikke skal punkes med, at de gør det for dårligt.

                    Når det så er sagt, så sidder vi alle og skriger på et OB-hold der viser noget mere attitude og udstråler noget vindermentalitet. Det tror jeg godt Jakob kan skabe med det rette mix, spørgsmålet er så om det passer til den nuværende trup, og om den skal til at udskiftes fra ende til anden stort set i de næste vinduer, som man måtte gøre under Kent.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Det er nogle gode pointer du ruller op her. Der er ingen tvivl om, at han har en meget mere kontant og direkte facon, og den kan helt sikkert opleves på flere måder. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...mandskabspleje

                      Jeg kunne godt frygte, at især nogle af de unge fynske drenge vil have svært ved den facon. Der virker for mig som nogle typer med et ret mildt temperament og måske ikke lige skabt til den kontante stil. Folk som AK og Helenius virker i den grad også som nogle typer der har brug for at blive klappet på ryggen jævnligt, og ikke skal punkes med, at de gør det for dårligt.

                      Når det så er sagt, så sidder vi alle og skriger på et OB-hold der viser noget mere attitude og udstråler noget vindermentalitet. Det tror jeg godt Jakob kan skabe med det rette mix, spørgsmålet er så om det passer til den nuværende trup, og om den skal til at udskiftes fra ende til anden stort set i de næste vinduer, som man måtte gøre under Kent.
                      Man kunne også håbe at han er en mand der lærer af sine fejl

                      Comment


                        [QUOTE=Sheed;147461]Det er jeg på sin vis enig i, men som sagt, han har vist at han har kunnet få spillere der normalt ikke er målscorere til at lave pænt med mål. Absalonsen havde max lavet 5 mål på en sæson, han lavede 12. Nicolaj Madsen havde lavet 4 mål i de tre foregående sæsoner, så lavede han 9. Bjørn Paulsen lavede 8 mål i Sverige fra midtbanen i sidste sæson. Det var også ham der forløste Dal Hende som venstre back, hvor han også lavede mange mål fra.

                        Mange trænere har nogle yndlingsspillere, Michelsen har Bjørn Paulsen, som stadig spiller i Hammarby, ville være dejligt med en midterforsvarer, der også scorer mål, men han er nok for dyr.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Det er nogle gode pointer du ruller op her. Der er ingen tvivl om, at han har en meget mere kontant og direkte facon, og den kan helt sikkert opleves på flere måder. https://www.tipsbladet.dk/nyhed/skan...mandskabspleje

                          Jeg kunne godt frygte, at især nogle af de unge fynske drenge vil have svært ved den facon. Der virker for mig som nogle typer med et ret mildt temperament og måske ikke lige skabt til den kontante stil. Folk som AK og Helenius virker i den grad også som nogle typer der har brug for at blive klappet på ryggen jævnligt, og ikke skal punkes med, at de gør det for dårligt.

                          Når det så er sagt, så sidder vi alle og skriger på et OB-hold der viser noget mere attitude og udstråler noget vindermentalitet. Det tror jeg godt Jakob kan skabe med det rette mix, spørgsmålet er så om det passer til den nuværende trup, og om den skal til at udskiftes fra ende til anden stort set i de næste vinduer, som man måtte gøre under Kent.
                          Det lyder sgu mærkeligt. Decideret usympatisk. Det var ikke min opfattelse af ham.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                            Det lyder sgu mærkeligt. Decideret usympatisk. Det var ikke min opfattelse af ham.
                            Ja, det lyder meget underligt som om han ikke helt forstår eller er ligeglad med, hvordan det påvirker mennesker at blive udstillet.
                            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                            Jeg er ikke fan.
                            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                              Det lyder sgu mærkeligt. Decideret usympatisk. Det var ikke min opfattelse af ham.
                              Nu skal vi så regne med at det er Sverige. Der er kultur forskel ... de er jo lidt specielle deroppe.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                                Det lyder sgu mærkeligt. Decideret usympatisk. Det var ikke min opfattelse af ham.
                                Det virker lidt mærkeligt det der er foregået deroppe. I sønderjyske blev han rost til skyerne af spillerne for sin mandskabspleje. Det kan jeg ikke forestille mig var tilfældet, hvis han hang spillere ud til træning.
                                Det lød dog generelt bare som om han var totalt fejlcastet til opgaven deroppe. Der var vidst ikke forventningsafstemt ret godt imellem træner og den øverste ledelse. Det må vi da håbe OB kan gøre lidt bedre

                                Comment

                                Working...
                                X