Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Mener bestemt han spillede 4-4-2 eller 4-4-1-1 i Hammerby
    4-1-4-1 – 19 gange
    4-4-1-1 – 8 gange
    4-4-2 - 3 gange

    Sådan var formationerne fordel over 30 ligakampe i sidste sæson. Alternativerne til 4-1-4-1 blev først for alvor introduceret i sidste tredjedel af sæsonen. Hvorfor kan vi så gisne om.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Sandsynligheden er da absolut, at vi bevæger os i den retning ja. Da Michelsen havde succes med SønderjyskE, var de det hold der med afstand havde bolden mindst i hele ligaen. Hammarby havde bolden næstmindst i sidste sæson, i den her sæson har de bolden næstmest.

      Så jeg kan ikke se det som andet end et opgør med Kents stil. Havde man ville videreføre dele af den, havde man vel ansat en der rent faktisk havde bevist, at han kunne levere den slags fodbold?
      Hvor får du tallene fra? Umiddelbart kan jeg ikke finde en statistik hvor de havde boldbesiddelsen 2. Mindst? Kan finde hvor de ligger på 49,2% hvilket gør dem til dem med 13 mest boldbesiddelse, men der er så under 1% op til nr 9, så ikke fordi de nødvendigvis bare har nægtet at have bolden. Og umiddelbart er forskellen mellem 17 og 18 sæsonen 0,7%. Men kan godt være at mine tal er helt ved siden af.

      Comment


        Man ansætter en træner, der har stået for det modsatte af Kent?

        So much for det "fundament", som den nye træner skulle "bygge videre på".

        Jeg er tilfreds med sådan et opgør, men kan godt være nervøs qua Sheeds pointer.

        Det kan jo godt være endnu en uigennemtænkt ansættelse. Det ville langt fra være første gang fra den kant.

        MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          4-1-4-1 – 19 gange
          4-4-1-1 – 8 gange
          4-4-2 - 3 gange

          Sådan var formationerne fordel over 30 ligakampe i sidste sæson. Alternativerne til 4-1-4-1 blev først for alvor introduceret i sidste tredjedel af sæsonen. Hvorfor kan vi så gisne om.
          Ja okay. Jeg fulgte med lidt i starten. Og der var det mest de 2 første. Men det har så ikke virket. Så har han prøvet noget nyt med det materiale han havde.
          Mon ikke udgangspunket i OB stadig er 4-4-2 med 4-4-1-1 som alternativ. Og vi skal stadig være gode på bolden

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Ja okay. Jeg fulgte med lidt i starten. Og der var det mest de 2 første. Men det har så ikke virket. Så har han prøvet noget nyt med det materiale han havde.
            Mon ikke udgangspunket i OB stadig er 4-4-2 med 4-4-1-1 som alternativ. Og vi skal stadig være gode på bolden
            Det håber jeg ikke. Jeg håber at Michelsen får lov at spille den slags fodbold han har haft succes med, det er det eneste rigtige. At ansætte en træner for at bede ham om at lave sig om, kan jeg slet ikke se meningen i. Det var jo angiveligt også der en del af clinchen med Hammarby-ledelsen lå.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
              Det håber jeg ikke. Jeg håber at Michelsen får lov at spille den slags fodbold han har haft succes med, det er det eneste rigtige. At ansætte en træner for at bede ham om at lave sig om, kan jeg slet ikke se meningen i. Det var jo angiveligt også der en del af clinchen med Hammarby-ledelsen lå.
              Hvis han startede med 4-4-2 i Hammerby er det vel også et tegn på at det er det han helst vil. Men ellers er jeg enig i det du siger.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Hvis han startede med 4-4-2 i Hammerby er det vel også et tegn på at det er det han helst vil. Men ellers er jeg enig i det du siger.
                Det gjorde han så heller ikke. 18 ud af de første 19 kampe var det 4-1-4-1.

                Comment


                  -------------Gryte

                  RJL - KEP - Ny - Barret
                  ----------Tverskov
                  Fester - JJT - CN - Kløve
                  ------------ AK/Helenius

                  En god midtstopper med evner i luften, så har vi et fint hold med god fysik og stærke lunger. Fester spillede faktisk på en kant i Vestsjælland, hvor han var rigtig god. Men måske mangler der en offensiv kreatør

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                    -------------Gryte

                    RJL - KEP - Ny - Barret
                    ----------Tverskov
                    Fester - JJT - CN - Kløve
                    ------------ AK/Helenius

                    En god midtstopper med evner i luften, så har vi et fint hold med god fysik og stærke lunger. Fester spillede faktisk på en kant i Vestsjælland, hvor han var rigtig god. Men måske mangler der en offensiv kreatør
                    Byt Fester og CN og smid Rømer ind centralt, så tror jeg vi er mere hen ad noget af det rigtige. Jeg ser også Tverskov som oplagt 6er i Michelsens system.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
                      -------------Gryte

                      RJL - KEP - Ny - Barret
                      ----------Tverskov
                      Fester - JJT - CN - Kløve
                      ------------ AK/Helenius

                      En god midtstopper med evner i luften, så har vi et fint hold med god fysik og stærke lunger. Fester spillede faktisk på en kant i Vestsjælland, hvor han var rigtig god. Men måske mangler der en offensiv kreatør
                      Jeg tror ikke at AK eller Helenius er typerne der vil befinde sig vel alene på toppen.

                      Comment


                        Hvis det bliver Michelsen, så er der måske en lille 'kulturrevolution' på vej.

                        Har gode venner i Sdr., og de vil sikkert blive grønne og blå af misundelse, for der har han heltestatus. Hans omdømme i Sønderjyske blev i høj grad skabt af, at han var ret tilpasningsdygtig i fht klubbens kultur og god til at skabe det rette spændingsniveau i mandskabet. Som jeg hører det var der nogle gange temperament på bag kulisserne, mens han i medierne virker mere tilbageholdende. Det er muligvis den kontante stil, som bare ikke duede i Hammarby, eller også var det ikke helt klappet af med ledelsen der. Det kunne også blive en udfordring i en OB-trup, som har været meget glade for Kent, som lader til at have en lidt mere afdæmpet stil.

                        Det kunne gå begge veje, alt efter hvordan han kommer ind på truppen; det er måske meget fint, at han fik den oplevelse i Sverige - det kan måske komme ham og OB til gode, at han lige fik et hak i barken. Samtidigt har han en energi og gejst, som har været savnet.

                        I fht det taktiske så tror jeg ikke, han er gift med en bestemt opstilling, men hans varemærke har klart været mere direkte spil, end vi har set med Kent. På den front virker skiftet meget logisk, men det er for mig et stort spørgsmål, om spillerne kan lægge stilen om - og hvor hurtigt. Det kommer nok til at kræve noget arbejde, og der er bare mere pres på i Odense end i Haderslev, så jeg håber meget på, at vi kan få rimelige resultater i starten, så der bliver lidt arbejdsro.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Byt Fester og CN og smid Rømer ind centralt, så tror jeg vi er mere hen ad noget af det rigtige. Jeg ser også Tverskov som oplagt 6er i Michelsens system.
                          Det vil da være en succes med et målsnit på 0.5 pr kamp så.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Det gjorde han så heller ikke. 18 ud af de første 19 kampe var det 4-1-4-1.
                            Okay. Lad os se hvad de præsenterer i den kommende uge

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                              Hvor får du tallene fra? Umiddelbart kan jeg ikke finde en statistik hvor de havde boldbesiddelsen 2. Mindst? Kan finde hvor de ligger på 49,2% hvilket gør dem til dem med 13 mest boldbesiddelse, men der er så under 1% op til nr 9, så ikke fordi de nødvendigvis bare har nægtet at have bolden. Og umiddelbart er forskellen mellem 17 og 18 sæsonen 0,7%. Men kan godt være at mine tal er helt ved siden af.
                              Fra Whoscored (Opta) og Wyscout.

                              https://pasteboard.co/Hn9vL27.png
                              https://pasteboard.co/Hn9wKQC.png
                              https://pasteboard.co/Hn9x4tb.png

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                                Det vil da være en succes med et målsnit på 0.5 pr kamp så.
                                Mon ikke idéen med Michelsen er, at OB også skal være bedre defensivt, især end man har været i foråret.

                                Men nej, OB kommer nok ikke til at være et af de hold der lavede flest mål, men det har vi jo heller ikke været i de sidste sæsoner under Kent. Michelsen har hverken i SønderjyskE eller Hammarby haft en angriber der har lavet 10 mål, så han formår jo åbenlyst også at finde mål fra andre positioner, bl.a. via dødbolde. Hvordan han så vil lykkes med det med den nuværende trup, vil da blive spændende at følge.

                                Comment

                                Working...
                                X