Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner efter Kent

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
    Så du tror vi bliver et decideret kontra hold?
    Umiddelbart tror jeg ikke det nødvendigvis bliver et opgør så meget som en omlægning, men kan godt være jeg undervurderer det..
    Jeg vil da håbe at OB står fast på at vi stadig skal være boldfaste og dominerende, og at indslusningen af talenter fortsætter.
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Så du tror vi bliver et decideret kontra hold?
      Umiddelbart tror jeg ikke det nødvendigvis bliver et opgør så meget som en omlægning, men kan godt være jeg undervurderer det..
      Sandsynligheden er da absolut, at vi bevæger os i den retning ja. Da Michelsen havde succes med SønderjyskE, var de det hold der med afstand havde bolden mindst i hele ligaen. Hammarby havde bolden næstmindst i sidste sæson, i den her sæson har de bolden næstmest.

      Så jeg kan ikke se det som andet end et opgør med Kents stil. Havde man ville videreføre dele af den, havde man vel ansat en der rent faktisk havde bevist, at han kunne levere den slags fodbold?

      Comment


        Ganske usexet. Men tror stadig på en bedre tid end under Kent

        Comment


          Først forsøgte man at kopiere Horsens, så Aab og nu Sønderjyske, for fanden, hvor er det forudsigeligt..

          Comment


            Lidt mere fra TipsBladet

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...ny-cheftraener
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
              Først forsøgte man at kopiere Horsens, så Aab og nu Sønderjyske, for fanden, hvor er det forudsigeligt..
              Ja, det er faktisk det mest bedrøvelige. Det er endnu et forsøg på ren og skær kopiering, og hold kæft hvor er det sørgeligt, at man ikke har større visioner og mere opfindsomhed med OB. Mon ikke Marcel Rømer og Marc Pedersen står i en OB-trøje inden længe.

              Comment


                Hellere kontrabold end trillen rundt frem og tilbage. Jeg vil se vilje og hidsighed! Så gør det mig sku ikke så meget, hvordan vi spiller. Mener faktisk vi har et godt hold, til lidt mere direkte bold.
                En ny midtstopper, så ser det faktisk nogenlunde ud

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Ja, det er faktisk det mest bedrøvelige. Det er endnu et forsøg på ren og skær kopiering, og hold kæft hvor er det sørgeligt, at man ikke har større visioner og mere opfindsomhed med OB. Mon ikke Marcel Rømer og Marc Pedersen står i en OB-trøje inden længe.
                  Rolig nu. Lad os nu lige se hvad der sker.
                  Nægter simpelthen på at OB bare kaster den røde tråd væk som er gennemført helt ned til U12.
                  Men det er da muligt at den bliver justeret lidt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                    Det er så en god del af "folkekravet" der opfyldes .. og jeg er enig i at det er en omlægning af stilen, men den har vel været antydet af JH en del mdr. at spillet skulle lægges om. Jeg vil håbe det ikke betyder længere vej til holdetfor de mest indlysende talenter.
                    Det har været antydet ja, og jeg tror helt sikkert også, at det er det der er ræsonnementet bag beslutningen, hvis det ender sådan, det er bare en meget drastisk ændring af spillestilen, fra boldbesiddende og offensivt fokuseret, til en duelorienteret og mere defensiv stil, og det vil nok kræve nogle ændringer af spillermaterialet.

                    Umiddelbart ser det ikke ud til, at man har castet en mand der passer til flere af de talenter vi har i hvert fald. Greve ligner ærligt talt dead man walking i Michelsens system. JJT i et system med meget duelspil og ikke særligt meget boldbesiddelse, argh vel. Tilgengæld tror jeg meget vel, at vi kan se Rømer komme ind på holdet nu. En løbestærk duelspiller centralt på midten, er lige noget for Michelsen. Det samme med Casper Nielsen.

                    Hvis jeg var Mathias Jørgensen, ville jeg også lige tænke mig om en ekstra gang, inden jeg skrev under på en forlængelse med OB. Michelsen har næsten udelukkende spillet med én angriber i SønderjyskE og Hammarby. Med AK, Helenius, Festersen og sågar Yao, bliver der godt nok langt til spilletid ligepludselig.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                      Det har været antydet ja, og jeg tror helt sikkert også, at det er det der er ræsonnementet bag beslutningen, hvis det ender sådan, det er bare en meget drastisk ændring af spillestilen, fra boldbesiddende og offensivt fokuseret, til en duelorienteret og mere defensiv stil, og det vil nok kræve nogle ændringer af spillermaterialet.

                      Umiddelbart ser det ikke ud til, at man har castet en mand der passer til flere af de talenter vi har i hvert fald. Greve ligner ærligt talt dead man walking i Michelsens system. JJT i et system med meget duelspil og ikke særligt meget boldbesiddelse, argh vel. Tilgengæld tror jeg meget vel, at vi kan se Rømer komme ind på holdet nu. En løbestærk duelspiller centralt på midten, er lige noget for Michelsen. Det samme med Casper Nielsen.

                      Hvis jeg var Mathias Jørgensen, ville jeg også lige tænke mig om en ekstra gang, inden jeg skrev under på en forlængelse med OB. Michelsen har næsten udelukkende spillet med én angriber i SønderjyskE og Hammarby. Med AK, Helenius, Festersen og sågar Yao, bliver der godt nok langt til spilletid ligepludselig.
                      Mener bestemt han spillede 4-4-2 eller 4-4-1-1 i Hammerby

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Rolig nu. Lad os nu lige se hvad der sker.
                        Nægter simpelthen på at OB bare kaster den røde tråd væk som er gennemført helt ned til U12.
                        Men det er da muligt at den bliver justeret lidt
                        Er der gennemført en rød tråd omkring spillestil helt ned til U12? Det er ærligt talt ny viden for mig.

                        Jeg må bare sige, at hvis ansættelsen af Michelsen ikke betyder, at vi skal til at spille meget mere på omstillinger, og med større fokus på duelspil og defensiven, så giver den ansættelse da først slet ikke nogen mening. Hvis man gerne vil have en træner der kan levere noget bold henad det Kent står for, så ansæt da en der har bevist det.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Sandsynligheden er da absolut, at vi bevæger os i den retning ja. Da Michelsen havde succes med SønderjyskE, var de det hold der med afstand havde bolden mindst i hele ligaen. Hammarby havde bolden næstmindst i sidste sæson, i den her sæson har de bolden næstmest.

                          Så jeg kan ikke se det som andet end et opgør med Kents stil. Havde man ville videreføre dele af den, havde man vel ansat en der rent faktisk havde bevist, at han kunne levere den slags fodbold?
                          Det kunne godt virke som en trodsreaktion. Og det kan da godt bekymre mig. De har nok også været trætte af at se holdet tabe kampe, hvor vi havde bolden nok så meget uden at komme i nærheden af noget.

                          Men jeg synes også, der har været klar ubalance ift. hvordan klubben har omtalt man gerne vil spille - og så det vi rent faktisk har set på banen under Kent Nielsen.

                          Jeg kan godt være bekymret for hvor godt en spiller om JJT vil passe ind på et Michelsen hold. Og flere andre af de unge.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Er der gennemført en rød tråd omkring spillestil helt ned til U12? Det er ærligt talt ny viden for mig.

                            Jeg må bare sige, at hvis ansættelsen af Michelsen ikke betyder, at vi skal til at spille meget mere på omstillinger, og med større fokus på duelspil og defensiven, så giver den ansættelse da først slet ikke nogen mening. Hvis man gerne vil have en træner der kan levere noget bold henad det Kent står for, så ansæt da en der har bevist det.
                            Ja så vidt jeg ved er der. Ned til der hvor man spiller 11 mod 11..
                            Det er ikke den “Støbt i beton” faste spillestil/tråd som FCN har. Men der er en linie hele vejen ned. Det har Tonny sørget for.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlæg
                              Først forsøgte man at kopiere Horsens, så Aab og nu Sønderjyske, for fanden, hvor er det forudsigeligt..
                              Så hvis man ansætter en træner der har været i en anden klub, så forsøger man at kopiere den klub?

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                                Er der gennemført en rød tråd omkring spillestil helt ned til U12? Det er ærligt talt ny viden for mig.

                                Jeg må bare sige, at hvis ansættelsen af Michelsen ikke betyder, at vi skal til at spille meget mere på omstillinger, og med større fokus på duelspil og defensiven, så giver den ansættelse da først slet ikke nogen mening. Hvis man gerne vil have en træner der kan levere noget bold henad det Kent står for, så ansæt da en der har bevist det.
                                Det mener jeg Tonny Hermansen udtalte i et længere interview i Stemmer fra Ådalen. Spørgsmålet er så hvad grundelementerne i den spillestil er.

                                Hver gang jeg har set den omtalt synes jeg jo de har sagt, at vi gerne vil være teknisk stærke og være i stand til at tage ejerskab over kampene. Men samtidig understreget, at man også vil kunne spille direkte og netop undgå kampe med alt for mange tilbage- eller sidevendte afleveringer. Sådan har jeg i hvert fald hele tiden forstået det. Det har godt nok bare ikke været tydeligt på banen de seneste år.

                                Comment

                                Working...
                                X