Oprindeligt indsendt af FFM
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Ny træner efter Kent
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af FFM Se indlægSå du tror vi bliver et decideret kontra hold?
Umiddelbart tror jeg ikke det nødvendigvis bliver et opgør så meget som en omlægning, men kan godt være jeg undervurderer det..
Så jeg kan ikke se det som andet end et opgør med Kents stil. Havde man ville videreføre dele af den, havde man vel ansat en der rent faktisk havde bevist, at han kunne levere den slags fodbold?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Liam1 Se indlægFørst forsøgte man at kopiere Horsens, så Aab og nu Sønderjyske, for fanden, hvor er det forudsigeligt..
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægJa, det er faktisk det mest bedrøvelige. Det er endnu et forsøg på ren og skær kopiering, og hold kæft hvor er det sørgeligt, at man ikke har større visioner og mere opfindsomhed med OB. Mon ikke Marcel Rømer og Marc Pedersen står i en OB-trøje inden længe.
Nægter simpelthen på at OB bare kaster den røde tråd væk som er gennemført helt ned til U12.
Men det er da muligt at den bliver justeret lidt
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægDet er så en god del af "folkekravet" der opfyldes .. og jeg er enig i at det er en omlægning af stilen, men den har vel været antydet af JH en del mdr. at spillet skulle lægges om. Jeg vil håbe det ikke betyder længere vej til holdetfor de mest indlysende talenter.
Umiddelbart ser det ikke ud til, at man har castet en mand der passer til flere af de talenter vi har i hvert fald. Greve ligner ærligt talt dead man walking i Michelsens system. JJT i et system med meget duelspil og ikke særligt meget boldbesiddelse, argh vel. Tilgengæld tror jeg meget vel, at vi kan se Rømer komme ind på holdet nu. En løbestærk duelspiller centralt på midten, er lige noget for Michelsen. Det samme med Casper Nielsen.
Hvis jeg var Mathias Jørgensen, ville jeg også lige tænke mig om en ekstra gang, inden jeg skrev under på en forlængelse med OB. Michelsen har næsten udelukkende spillet med én angriber i SønderjyskE og Hammarby. Med AK, Helenius, Festersen og sågar Yao, bliver der godt nok langt til spilletid ligepludselig.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægDet har været antydet ja, og jeg tror helt sikkert også, at det er det der er ræsonnementet bag beslutningen, hvis det ender sådan, det er bare en meget drastisk ændring af spillestilen, fra boldbesiddende og offensivt fokuseret, til en duelorienteret og mere defensiv stil, og det vil nok kræve nogle ændringer af spillermaterialet.
Umiddelbart ser det ikke ud til, at man har castet en mand der passer til flere af de talenter vi har i hvert fald. Greve ligner ærligt talt dead man walking i Michelsens system. JJT i et system med meget duelspil og ikke særligt meget boldbesiddelse, argh vel. Tilgengæld tror jeg meget vel, at vi kan se Rømer komme ind på holdet nu. En løbestærk duelspiller centralt på midten, er lige noget for Michelsen. Det samme med Casper Nielsen.
Hvis jeg var Mathias Jørgensen, ville jeg også lige tænke mig om en ekstra gang, inden jeg skrev under på en forlængelse med OB. Michelsen har næsten udelukkende spillet med én angriber i SønderjyskE og Hammarby. Med AK, Helenius, Festersen og sågar Yao, bliver der godt nok langt til spilletid ligepludselig.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlægRolig nu. Lad os nu lige se hvad der sker.
Nægter simpelthen på at OB bare kaster den røde tråd væk som er gennemført helt ned til U12.
Men det er da muligt at den bliver justeret lidt
Jeg må bare sige, at hvis ansættelsen af Michelsen ikke betyder, at vi skal til at spille meget mere på omstillinger, og med større fokus på duelspil og defensiven, så giver den ansættelse da først slet ikke nogen mening. Hvis man gerne vil have en træner der kan levere noget bold henad det Kent står for, så ansæt da en der har bevist det.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægSandsynligheden er da absolut, at vi bevæger os i den retning ja. Da Michelsen havde succes med SønderjyskE, var de det hold der med afstand havde bolden mindst i hele ligaen. Hammarby havde bolden næstmindst i sidste sæson, i den her sæson har de bolden næstmest.
Så jeg kan ikke se det som andet end et opgør med Kents stil. Havde man ville videreføre dele af den, havde man vel ansat en der rent faktisk havde bevist, at han kunne levere den slags fodbold?
Men jeg synes også, der har været klar ubalance ift. hvordan klubben har omtalt man gerne vil spille - og så det vi rent faktisk har set på banen under Kent Nielsen.
Jeg kan godt være bekymret for hvor godt en spiller om JJT vil passe ind på et Michelsen hold. Og flere andre af de unge.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægEr der gennemført en rød tråd omkring spillestil helt ned til U12? Det er ærligt talt ny viden for mig.
Jeg må bare sige, at hvis ansættelsen af Michelsen ikke betyder, at vi skal til at spille meget mere på omstillinger, og med større fokus på duelspil og defensiven, så giver den ansættelse da først slet ikke nogen mening. Hvis man gerne vil have en træner der kan levere noget bold henad det Kent står for, så ansæt da en der har bevist det.
Det er ikke den “Støbt i beton” faste spillestil/tråd som FCN har. Men der er en linie hele vejen ned. Det har Tonny sørget for.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægEr der gennemført en rød tråd omkring spillestil helt ned til U12? Det er ærligt talt ny viden for mig.
Hver gang jeg har set den omtalt synes jeg jo de har sagt, at vi gerne vil være teknisk stærke og være i stand til at tage ejerskab over kampene. Men samtidig understreget, at man også vil kunne spille direkte og netop undgå kampe med alt for mange tilbage- eller sidevendte afleveringer. Sådan har jeg i hvert fald hele tiden forstået det. Det har godt nok bare ikke været tydeligt på banen de seneste år.
Comment
Comment