Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - sæsonafslutning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Super godt show denne gang.
    Og som mange nævner så er det rart at have fået en stemme i Peter Brix. Han siger det jeg tænker og mener 95% af tiden.

    Men var nu dybt skuffet over at i ikke fik spurgt Jesper Hansen om en status mht faciliteterne.. Vi har hørt at man er i gang med at installere et nyt køkken.. Man hvad skal der ellers ske? Og hvornår? Hvad er planen? Hvornår er OB endelig up to date anno 2017 og kan igen kan vise spillere rundt i Ådalen uden at skulle undskylde i hver anden sætning..
    Og måske i samme ombæring gik Jack eller Jesper på klingen om den historie der er ude med SDU?

    Disse højaktuelle emner kunne man godt have brugt nogle minutter på emm

    Comment


      #32
      Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
      Det skal du bestemt ikke beklage. Tak for at du tog dig tid til det. Jeg er helt enig i dit indlæg og glad for, at du tager kampen. Fordi polarisering i mellem folk der gerne vil OB, det kan umuligt være i nogens interesse.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        #33
        Ja, det har du ret i. Det er vigtige emner, som jeg gerne ser, at vi får spurgt nærmere ind til. Vores hidtil mest populære udsendelse var faktisk Jesper Hansen Special, så forhåbentlig kan vi gentage det i den nærmeste fremtid. Måske når transfervinduet er overstået...
        Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


        Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

        Comment


          #34
          Oprindeligt indsendt af skarven Se indlæg
          Ja, det har du ret i. Det er vigtige emner, som jeg gerne ser, at vi får spurgt nærmere ind til. Vores hidtil mest populære udsendelse var faktisk Jesper Hansen Special, så forhåbentlig kan vi gentage det i den nærmeste fremtid. Måske når transfervinduet er overstået...
          Lovede han ikke også at han ville komme igen til en special? Eller lovede han blot at han ville besøge studiet igen? Kan ikke lige huske det helt præcist.

          Men tak for endnu en god podcast. Jeg har lyttet og doneret til samtlige afsnit, og det vil jeg blive ved med. Jeg elsker simpelthen at lytte med, og I gør et kanon godt stykke arbejde.

          I sige bare til, når i skal have hjælp til gode bud på nye OB kopper. ;-)

          Comment


            #35
            Forhåbentlig er der snart nyt på Kop-fronten. Vi laver en lille pakke med logo, lindorm samt den korrekte OB-CMYK for blå, og herfra er det jo op til jeres fantasi og evner. Hold øje med vores Facebook!

            Og med hensyn til Jesper er han meget flink til at stille op. Jeg kan ikke mindes, at han har sagt nej på noget tidspunkt.
            Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


            Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

            Comment


              #36
              Jeg kan da lige bidrage med, at jeg også var begejstret for sidste afsnit - og sæsonen generelt. Mit lille bidrag fortsætter også til hver udsendelse. De penge er godt givet ud.

              Her er en lille kommerciel ting, I kan pitche til Jack (hvis han ikke læser med herinde) - sådan i forlængelse af successen med Helveg-trøjen:
              Legendekopper som limited edition. Jeg er meget begejstret for min OB-kop, men jeg kunne nok godt supplere den med en Høgh, Helveg eller Hemmingsen-kop f.eks. Eller en "Miraklet" kop.
              Altså som supplement til den faste serie af generel OB-kop.

              Comment


                #37
                Fed idé med legendekopper - den tager jeg med til fanpanelet!
                Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


                Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

                Comment


                  #38
                  Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                  Hey

                  Jeg fører min egen personlige kamp mod fortællingen om det slemme debatforum eller nok endnu bredere kritiske publikum der efter sigende skulle være ganske unikt på Fyn. Jeg køber den bare slet ikke. Alle klubber er forskellige i den forstand, at de har forskellig historik og så alligevel ikke så meget. I OB er der kommet en fortælling om, at det hele skulle være urimeligt kritisk. Den fortælling bliver igen og igen automatisk viderefortalt, meget gerne af OB selv. Jeg fatter det desværre ikke. Klubber har præcist de fans og den opbakning i sin omverden, som man gør sig fortjent til. Det tror jeg er ganske unniverselt.

                  Kritik, pres og omverdenens holdning er en del af fodboldklubbers forudsætninger. Der SKAL være snak rundt om fodboldklubber, det lever det hele af. I OB har vi en selvforståelse, historik, position osv. som så clasher med virkeligheden for tiden. Det kan du vel finde 500 fodboldklubber der lever i lige nu. Her er "stemningen" da præcist den samme, i forskellige grader.

                  Det er ikke en dyt mere kritisk i Odense end så mange andre steder. I Brøndby var debatkulturen så hidsig, at deres egen bestyrelsesformand og ejer gik forrest i kritikken. Det var i en klub, der er et langt sundere sted end OB. Går det skidt i en periode følger stemningen automatisk med. Og forventer man at omgivelser og især fans kun siger noget når det går godt, har man ikke forståelse for passion og fankultur i nogen som helst sportsgren.

                  Hvis jeg var OB-ejer ville jeg ønske at alle snakkede om OB altid. Uanset hvad de så mente.

                  OBs debatforum er en institution i den forstand, at den blev skabt i 90'erne og der kom hurtigt en stor gruppe der åbent diskuterede OB. Det var første gang, at der var et on-going læserbrev tilgængeligt for alle. Her blev alt vendt, udstillet og diskuteret. Det synes man ikke var rart dengang, og den holdning har aldrig forladt klubben. Virkelig usundt.

                  Nu er der debat andre steder - og der er vel reelt 10 gange så meget debataktivitet omkring OB alene på Facebook end på forum.

                  Spiller du rigtig dårligt og gør holdet det super skidt, er forum jo ikke et sted hvor man søger hen for at komme på bedre tanker. Det er jo også her, at man kommer af med sin frustration, debatterer hvorfor det går dårligt osv. Der er altid nogen i den slags snakke, som bliver grovere end gennemsnittet. Men herre gud - kom da videre, og accepter at folk diskuterer fodbold på alle mulige niveeauer.

                  Grænsen går for mig altid ved at tingene bliver til trusler. Har man lyst til at være usaglig i ren frustration, so be it. Så har man nok heller ikke så mange at reelt diskutere med. De ting følges jo ad.

                  Nå sorry - det blev lige en svada.
                  Meget enig, og jeg er også Brix fan, måske vi skulle have en Brix kop :-)

                  ps. fodbold FM gav mig ret i, at OB ligger til et 4-tal ;-)

                  Comment


                    #39
                    Som en af dem der sad bag os sagde, når nu Gryte bliver solgt, så køber Jesper Hansen en skadet Målmand der tidligere har spillet godt.

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af ultimatew Se indlæg
                      Som en af dem der sad bag os sagde, når nu Gryte bliver solgt, så køber Jesper Hansen en skadet Målmand der tidligere har spillet godt.
                      Køber er nok et forkert ord :). Det bliver en fra 1. Div eller en anden transferfri.. Også muligt at der bare satses på Thomas Mikkelsen og Oliver bliver backup indtil sommer..
                      Som fan håber jeg ikke han bliver solgt. Jeg frygter at en stor transfer bare ryger ned i hullet og at der ikke bliver brugt noget nævneværdigt på at forstærke truppen..
                      Så kan man som fan være ligeglad. De har på intet tidspunkt vist handlekraft under Jesper Hansen når man har modtaget million transfers så hvorfor skulle det blive anderledes denne gang?
                      Hvis jeg bare vidste hvad planen var for transferoverskud osv ville det ville nemmere at forholde sig til..

                      Comment


                        #41
                        med fare for at begå helligbrøde, så tror jeg faktisk ikke, vi kan lave så stor en handel på Gryte, som nogen måske tænker. For Gryte har en svaghed og det er højden og dominans i feltet, og skal man skyde en målmand af i en relativ stor handel til en god liga, er det bare en stor dealbreaker. Så hvis det skulle lykkedes, at få gode penge for Gryte, skal der være en klub, hvor man ikke har stort behov for en høj og dominant målmand, og det har de fleste større klubber bare. Højde er et stort issue for målmænd mange steder.

                        Så selvom Gryte har gjort det fantastisk, kunne jeg godt forestille mig, at det er begrænset hvor meget vi kan skyde ham afsted for, hvorfor det sagtens kan vise sig, at vi holder ham. Jeg er mest nervøs for, at BIF tager ham, end at han ryger til større liga.

                        Comment


                          #42
                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          med fare for at begå helligbrøde, så tror jeg faktisk ikke, vi kan lave så stor en handel på Gryte, som nogen måske tænker. For Gryte har en svaghed og det er højden og dominans i feltet, og skal man skyde en målmand af i en relativ stor handel til en god liga, er det bare en stor dealbreaker. Så hvis det skulle lykkedes, at få gode penge for Gryte, skal der være en klub, hvor man ikke har stort behov for en høj og dominant målmand, og det har de fleste større klubber bare. Højde er et stort issue for målmænd mange steder.

                          Så selvom Gryte har gjort det fantastisk, kunne jeg godt forestille mig, at det er begrænset hvor meget vi kan skyde ham afsted for, hvorfor det sagtens kan vise sig, at vi holder ham. Jeg er mest nervøs for, at BIF tager ham, end at han ryger til større liga.
                          Umuligt!! Der er lavet en kontrakt med Troels B om at de ikke prøver at købe ham.. Vidste du ikke det?

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Det er jo netop mig der accepterer præmissen, og dig der ikke gør det. Klubbens egen målsætning og budget siger top 6 på yderste mandat, det er vi 1 point fra med 7 kampe igen og 21 point at spille om. Helt objektivt og fair bedømt, er det meget tæt på opfyldelse, så sæt man næsten kan komme, uden helt at gøre det, men det er jo heller ikke slut. Synes, dig og andre, på forhånd formoder hvor mange point OB vil få efter julepausen, men det vil jeg da afvente at se, vil da lade kampene spille, og når 26. spillerunde er færdig, så må man jo tage en endelig vurdering.
                            Men det er altså også en simplificering af tingenes tilstand der vil noget. Du kan også sige at vi med et top 6 budget og ligaens 3-4 bedst betalte træner burde ligge solidt til i det midterfeldt der hedder 4-8 .. der ligger vi altså sidst ligegyldigt hvordan du vender og drejer det. Og netop de hold i 4-8 feltet er vel der hvor træner og kontinuitet skal gøre forskellen. Det er den så heller ikke. Kigger vi på udviklingen pointsmæssigt, så er der altså heller ikke sket noget. Det til trods for at, det bliver italesat at vi har flere points end sidste år. Det er altså også et søgt argument, for sæsonen sidste år gav et snit på 1,39 points pr kamp. I år ligger vi på 1,31 ... Jeg ved så godt at vi havde en del på papiret lettere kampe i nedrykningsspillet i sidste sæson som øgede points gennemsnittet. Men kigger vi de foregående sæsoner så har vi heller ikke her hævet pointgennemsnittet af betydning. 1,21/1,28 til 1,31 ! Det er altså ikke en udvikling. Det er stagnation. At det ikke alene er KNs ansvar kan vi let blive enige om. Men JH og KN har ikke rykket os i nogen positiv retning det er et faktum, der kun understreges af at vi hverken er blevet mere stabile, elller er kommet tættere på toppen af ligaen, som jo altså stadig er den langsigtede målsætning.

                            Comment


                              #44
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              med fare for at begå helligbrøde, så tror jeg faktisk ikke, vi kan lave så stor en handel på Gryte, som nogen måske tænker. For Gryte har en svaghed og det er højden og dominans i feltet, og skal man skyde en målmand af i en relativ stor handel til en god liga, er det bare en stor dealbreaker. Så hvis det skulle lykkedes, at få gode penge for Gryte, skal der være en klub, hvor man ikke har stort behov for en høj og dominant målmand, og det har de fleste større klubber bare. Højde er et stort issue for målmænd mange steder.

                              Så selvom Gryte har gjort det fantastisk, kunne jeg godt forestille mig, at det er begrænset hvor meget vi kan skyde ham afsted for, hvorfor det sagtens kan vise sig, at vi holder ham. Jeg er mest nervøs for, at BIF tager ham, end at han ryger til større liga.
                              Med tanke på, at Joronen efterlydende skifter til FCK for 6-6,5 mio, så bør vi altså godt kunne få 10 for Superligaens bedste keeper. Jeg synes også, at Joronen er dygtig, men jeg ser altså Grytebust som endnu stærkere.

                              Comment


                                #45
                                Jeg er ikke uenig i essensen af det du skriver, men det handler alene om præmissen for at give karakteren. Jeg vurderer på, hvor langt man ligger fra den officielle målsætning, og her må jeg indskyde, at jeg ikke vurderer en random selvopfunden målsætning. Fodbold er både over mega komplekst, og på den anden side megasimpelt. Jeg tror, Kim Brink engang sagde, at uanset hvor godt du gør det på alle mulige parametre, får man stadig kun 3 point for en sejr. Så der er den komplekse diskussion ja, men den tager jeg ikke her, her vurderer jeg hvor langt man er fra målsætningen, og hvordan holdet har præsteret point og formmæssigt, ud fra hvad der kan forventes ift. budget og målsætning igen. Der vurderer jeg, ligesom samtlige paneldeltagere i fodboldFM, Martin Davidsen, og lur mig om ikke alle udefra betragtere af OB kommer frem til det samme: at OB har præsteret under middel til et 4-tal, som er acceptabelt med væsentlige mangler. Det er ikke et 02, det er alt for farvet af skuffelsens følelse efter SIF kampen. Jeg kender så også skalaen ret godt, så ved hvordan karakterene anvendes.

                                Comment

                                Working...
                                X