Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Stemmer fra Ådalen - sæsonafslutning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Jeg takker lige på vegne af podcastholdet for rosen. Det har været sjovt og meget lærerigt for os alle. Vi er trods alt nybegyndere de fleste af os.

    Jeg har det personligt ret svært ved at finde hoved og hale i OBs "process". Jeg har nok fundet en ro i, at de virkelig balancerer på en smal sti lige nu. Vi forventer nok alle, at OB tydeligt bevæger sig fremad. Det kan være i ambitionerne uden for banen omkring investering i klubben eller i spillere, og det er selvfølgelig i spillet på banen. At holdet snart finder et udtryk man kan forholde sig til. Sandheden er vel den, at når OB vinder for tiden bliver der lagt nogle få procenter i jubelbarometeret og når de så taber ryger der en del flere procenter ud af samme barometer.

    Klubben lever i sin egen skygge lige nu, og skal kæmpe en hård kamp i handling og ikke ord, for at få de rigtige mange tvivlere tilbage i folden. Man forventer at klubben tager et skridt frem og de små musseskridt udfordrer i den grad tålmodigheden hos flere af os.

    Jeg synes dog, at det er i klubledelsen, at kampen skal tages. Mange af de ting som Bordingaard talte om i vores podcast. Det er her den virkelig kamp står. At OB bliver knivskarpe udenfor banen, at der arbejdes strategisk og stenhårdt på at mindske det økonomiske hul til især AGF og FCM. Den debat er langt mere afgørende om Thrane er god nok som trupspiller i OB :-)

    Omkring det med at gå lidt hårdere til JH eller andre gæster, så tager vi alt input med i betragtning, så kom endelig med det.

    Comment


      #17
      Du har ret så langt, at det er en kunstig bedømmelse. Vi dømmer sæsonen som den ser ud i dag - det var den præmis jeg gjorde det ud fra - det er helt klart ret fortænkt. Men ikke desto mindre er OB sluttet som nummer 8. Tæt på målsætningen men udenfor. Hvis jeg skal bedømme OBs process i et større perspektiv, vil jeg gøre det ud fra langt flere parametre end hvor vi tilfældigvis ligger efter en kamp den 10 december. Så er opgaven og måske også karakteren en anden. Ikke nødvendigvis bedre.

      Table of Justice er en interessant tabel, man sagtens kan bruge til noget i min optik. Den er som alt andet statistik ikke nogen endegyldig sandhed. Men den er trods alt mere nuanceret end så meget andet.

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Det irriterer bare min sans for ordentlighed, at man giver en så dårlig bedømmelse på et forkert grundlag, for målsætningen skal helt faktuelt ikke opnås før 26 spillerunde. Der er altså syv runder til at indhente et point, det er jo meget muligt!

        Bedømt koldt og råt på objektive resultater, og ikke alt muligt hejs med table of justice, så er vi et point fra målsætningen med 21 point at spille om, det er tilstrækkeligt, men ikke prangende.
        Jeg køber så slet ikke din præmis for, hvordan man skal lave sådan en bedømmelse. Hvis det er en middelkarakter bare at være i spil til at opnå sin målsætning efter 19/26 kampe, så synes jeg godt nok, at barren er sat lavt. Det ville da være en kæmpe fiasko, hvis OB ikke var i spil til at kunne opnå deres målsætning efter 3/4 af grundspillet. Nu er man i spil, men man er på den forkerte side af stregen, og tillader man sig at være så nuanceret, at man også kigger på, hvem man har spillet mod og hvem der er tilbage, viser programmet jo, at man har 3 af de 4 sværeste udebanekampe tilbage fortsat, ergo har man stadig en stor del af de allersværeste kampe tilgode, som andre har været igennem.

        Præmissen for den her bedømmelse, om man kan lide den eller ej, var jo at bedømme OBs præstation i efteråret. I den sammenhæng er der jo to parametre der klart er mest relevante at bedømme udfra. Og det er OBs egen målsætning og udmeldinger om egen kvalitet, og det er klubbens økonomiske forudsætning. I den sammenhæng er en 7. eller 8. plads jo en underpræstation, og det bliver den ikke mindre af, når man kigger på den proces OB har været igennem, og den anciennitet som man har i ledelsen og spillerne, sammenlignet med de hold der lige nu ligger foran.

        Kunne man så fremskrive resultaterne lidt og konkludere, at OB ift. de modstandere man har mødt, faktisk har præsteret bedre end nogle af de hold der ligger umiddelbart foran, kunne jeg måske snige mig op på 4. Men det er jo lige præcis det man ikke kan. Vi vandt 3 udekampe i 2017. Alle mod hold der ikke var i top 6 sidste sæson, eller ligger der nu. At vi skulle vinde i enten Brøndby, Farum eller Parken vil være en kæmpe overraskelse, og det her efterår har samtidigt vist, at vi jo langt fra kan bogføre 7-9 point på hjemmebane, når modstanderne er hold som Helsingør, Lyngby og AGF.
        Last edited by Sheed; 11-12-2017, 11:37.

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg

          Jeg synes dog, at det er i klubledelsen, at kampen skal tages. Mange af de ting som Bordingaard talte om i vores podcast. Det er her den virkelig kamp står. At OB bliver knivskarpe udenfor banen, at der arbejdes strategisk og stenhårdt på at mindske det økonomiske hul til især AGF og FCM. Den debat er langt mere afgørende om Thrane er god nok som trupspiller i OB :-)
          Jeg er meget enig. Guderne skal vide, at jeg i den grad har advokeret i mange år snart for, at OB får et større fremsyn og en mere visionær måde at drive klubben fremad på. Jeg er også evindeligt træt af at skulle spejle mig i andre klubbers middelmådighed og trøste mig med, at "det er i det mindste ikke ligeså slemt som AGF". Der er behov for, at der tænkes nogle større tanker i OB, og at man tør at tage nogle chancer strategisk, fremfor at cruise sig til middelmådighed, som er mit umiddelbare take på den nuværende udvikling.

          I har kradset lidt i overfladen, men jeg ser stadig frem til, at i forhåbentlig en dag får lavet den helt højpandede udsendelse om, hvordan og i hvilken retning OB skal udvikle sig i mange år frem. Hvad skal være OBs DNA og raison d'être, hvad skal skille OB ud fra resten af mængden på sigt. Det er og bliver jo bare den store elefant i rummet, og noget vi i den grad mangler at få italesat fra klubbens egen side. Jeg ved ikke, hvem der vil være kvalificeret til den debat, men jeg håber i laver den på et tidspunkt, for det er så ufatteligt vigtigt, at OB snart får signaleret en retning og igangsat en fortælling, for den nuværende kan de færreste genkende sig selv i og lade sig begejstre over, er min oplevelse.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Jeg køber så slet ikke din præmis for, hvordan man skal lave sådan en bedømmelse. Hvis det er en middelkarakter bare at være i spil til at opnå sin målsætning efter 19/26 kampe, så synes jeg godt nok, at barren er sat lavt. Det ville da være en kæmpe fiasko, hvis OB ikke var i spil til at kunne opnå deres målsætning efter 3/4 af grundspillet. Nu er man i spil, men man er på den forkerte side af stregen, og tillader man sig at være så nuanceret, at man også kigger på, hvem man har spillet mod og hvem der er tilbage, viser programmet jo, at man har 3 af de 4 sværeste udebanekampe tilbage fortsat, ergo har man stadig en stor del af de allersværeste kampe tilgode, som andre har været igennem.

            Præmissen for den her bedømmelse, om man kan lide den eller ej, var jo at bedømme OBs præstation i efteråret. I den sammenhæng er der jo to parametre der klart er mest relevante at bedømme udfra. Og det er OBs egen målsætning og udmeldinger om egen kvalitet, og det er klubbens økonomiske forudsætning. I den sammenhæng er en 7. eller 8. plads jo en underpræstation, og det bliver den ikke mindre af, når man kigger på den proces OB har været igennem, og den anciennitet som man har i ledelsen og spillerne, sammenlignet med de hold der lige nu ligger foran.
            Det er jo netop mig der accepterer præmissen, og dig der ikke gør det. Klubbens egen målsætning og budget siger top 6 på yderste mandat, det er vi 1 point fra med 7 kampe igen og 21 point at spille om. Helt objektivt og fair bedømt, er det meget tæt på opfyldelse, så sæt man næsten kan komme, uden helt at gøre det, men det er jo heller ikke slut. Synes, dig og andre, på forhånd formoder hvor mange point OB vil få efter julepausen, men det vil jeg da afvente at se, vil da lade kampene spille, og når 26. spillerunde er færdig, så må man jo tage en endelig vurdering.

            Comment


              #21
              Jeg vil også gerne sige en stor tak for en rigtig fin sæson af Stemmer fra Aadalen. Som andre også er inde på, så er det måske vigtigere end nogensinde, at der er let tilgængeligt indhold om OB. Jeg er meget stor fan af podcasts, og forbruger dem hver eneste dag. Og det har været en fornøjelse at lytte alle jeres afsnit igennem.
              Det jeg synes, at i gør allerbedst, det er, at i har plads til alle typer gæster. Jeg håber, at i vil blive ved med at caste gæster efter diversitet. Peter Brix må for min skyld meget gerne være med hver gang. Men i OB, og sikkert alle andre steder, er der en bred palet af fantyper, som jeg faktisk også synes, at forum repræsentere, men det er nogle helt sikkert uenige i, derfor synes jeg også, at alle slags holdninger skal repræsenteres i fremtiden, som de er blevet i den her sæson.
              Til sidst vil jeg spørge jer, mener i virkelig, at forum er så hårdt? For eksempel er i ude med karakterer, som jeg er meget enige i, men som man ikke just vil glæde sig til at ringe hjem og fortælle sine forældre, og straks bliver i også mødt med, at nu er i for hårde. Kenneth Emil Petersen som jeg og stort set alle andre elsker, han er også ude efter forum næsten hver gang, at han får lejligheden til det. Prøv at tænk på, hvis alt hvad han siger før under og efter kampene blev skrevet ned herinde, ville han så være så fremstå meget bedre selv? Jeg synes bare, at det er lidt for nemt at gøre forum til en prygleknap.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                Jeg vil også gerne sige en stor tak for en rigtig fin sæson af Stemmer fra Aadalen. Som andre også er inde på, så er det måske vigtigere end nogensinde, at der er let tilgængeligt indhold om OB. Jeg er meget stor fan af podcasts, og forbruger dem hver eneste dag. Og det har været en fornøjelse at lytte alle jeres afsnit igennem.
                Det jeg synes, at i gør allerbedst, det er, at i har plads til alle typer gæster. Jeg håber, at i vil blive ved med at caste gæster efter diversitet. Peter Brix må for min skyld meget gerne være med hver gang. Men i OB, og sikkert alle andre steder, er der en bred palet af fantyper, som jeg faktisk også synes, at forum repræsentere, men det er nogle helt sikkert uenige i, derfor synes jeg også, at alle slags holdninger skal repræsenteres i fremtiden, som de er blevet i den her sæson.
                Til sidst vil jeg spørge jer, mener i virkelig, at forum er så hårdt? For eksempel er i ude med karakterer, som jeg er meget enige i, men som man ikke just vil glæde sig til at ringe hjem og fortælle sine forældre, og straks bliver i også mødt med, at nu er i for hårde. Kenneth Emil Petersen som jeg og stort set alle andre elsker, han er også ude efter forum næsten hver gang, at han får lejligheden til det. Prøv at tænk på, hvis alt hvad han siger før under og efter kampene blev skrevet ned herinde, ville han så være så fremstå meget bedre selv? Jeg synes bare, at det er lidt for nemt at gøre forum til en prygleknap.

                Hey

                Jeg fører min egen personlige kamp mod fortællingen om det slemme debatforum eller nok endnu bredere kritiske publikum der efter sigende skulle være ganske unikt på Fyn. Jeg køber den bare slet ikke. Alle klubber er forskellige i den forstand, at de har forskellig historik og så alligevel ikke så meget. I OB er der kommet en fortælling om, at det hele skulle være urimeligt kritisk. Den fortælling bliver igen og igen automatisk viderefortalt, meget gerne af OB selv. Jeg fatter det desværre ikke. Klubber har præcist de fans og den opbakning i sin omverden, som man gør sig fortjent til. Det tror jeg er ganske unniverselt.

                Kritik, pres og omverdenens holdning er en del af fodboldklubbers forudsætninger. Der SKAL være snak rundt om fodboldklubber, det lever det hele af. I OB har vi en selvforståelse, historik, position osv. som så clasher med virkeligheden for tiden. Det kan du vel finde 500 fodboldklubber der lever i lige nu. Her er "stemningen" da præcist den samme, i forskellige grader.

                Det er ikke en dyt mere kritisk i Odense end så mange andre steder. I Brøndby var debatkulturen så hidsig, at deres egen bestyrelsesformand og ejer gik forrest i kritikken. Det var i en klub, der er et langt sundere sted end OB. Går det skidt i en periode følger stemningen automatisk med. Og forventer man at omgivelser og især fans kun siger noget når det går godt, har man ikke forståelse for passion og fankultur i nogen som helst sportsgren.

                Hvis jeg var OB-ejer ville jeg ønske at alle snakkede om OB altid. Uanset hvad de så mente.

                OBs debatforum er en institution i den forstand, at den blev skabt i 90'erne og der kom hurtigt en stor gruppe der åbent diskuterede OB. Det var første gang, at der var et on-going læserbrev tilgængeligt for alle. Her blev alt vendt, udstillet og diskuteret. Det synes man ikke var rart dengang, og den holdning har aldrig forladt klubben. Virkelig usundt.

                Nu er der debat andre steder - og der er vel reelt 10 gange så meget debataktivitet omkring OB alene på Facebook end på forum.

                Spiller du rigtig dårligt og gør holdet det super skidt, er forum jo ikke et sted hvor man søger hen for at komme på bedre tanker. Det er jo også her, at man kommer af med sin frustration, debatterer hvorfor det går dårligt osv. Der er altid nogen i den slags snakke, som bliver grovere end gennemsnittet. Men herre gud - kom da videre, og accepter at folk diskuterer fodbold på alle mulige niveeauer.

                Grænsen går for mig altid ved at tingene bliver til trusler. Har man lyst til at være usaglig i ren frustration, so be it. Så har man nok heller ikke så mange at reelt diskutere med. De ting følges jo ad.

                Nå sorry - det blev lige en svada.

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                  Hey

                  ...........
                  Nå sorry - det blev lige en svada.
                  Det skal du bestemt ikke beklage. Tak for at du tog dig tid til det. Jeg er helt enig i dit indlæg og glad for, at du tager kampen. Fordi polarisering i mellem folk der gerne vil OB, det kan umuligt være i nogens interesse.

                  Comment


                    #24
                    Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
                    Hey

                    Jeg fører min egen personlige kamp mod fortællingen om det slemme debatforum eller nok endnu bredere kritiske publikum der efter sigende skulle være ganske unikt på Fyn. Jeg køber den bare slet ikke. Alle klubber er forskellige i den forstand, at de har forskellig historik og så alligevel ikke så meget. I OB er der kommet en fortælling om, at det hele skulle være urimeligt kritisk. Den fortælling bliver igen og igen automatisk viderefortalt, meget gerne af OB selv. Jeg fatter det desværre ikke. Klubber har præcist de fans og den opbakning i sin omverden, som man gør sig fortjent til. Det tror jeg er ganske unniverselt.

                    Kritik, pres og omverdenens holdning er en del af fodboldklubbers forudsætninger. Der SKAL være snak rundt om fodboldklubber, det lever det hele af. I OB har vi en selvforståelse, historik, position osv. som så clasher med virkeligheden for tiden. Det kan du vel finde 500 fodboldklubber der lever i lige nu. Her er "stemningen" da præcist den samme, i forskellige grader.

                    Det er ikke en dyt mere kritisk i Odense end så mange andre steder. I Brøndby var debatkulturen så hidsig, at deres egen bestyrelsesformand og ejer gik forrest i kritikken. Det var i en klub, der er et langt sundere sted end OB. Går det skidt i en periode følger stemningen automatisk med. Og forventer man at omgivelser og især fans kun siger noget når det går godt, har man ikke forståelse for passion og fankultur i nogen som helst sportsgren.

                    Hvis jeg var OB-ejer ville jeg ønske at alle snakkede om OB altid. Uanset hvad de så mente.

                    OBs debatforum er en institution i den forstand, at den blev skabt i 90'erne og der kom hurtigt en stor gruppe der åbent diskuterede OB. Det var første gang, at der var et on-going læserbrev tilgængeligt for alle. Her blev alt vendt, udstillet og diskuteret. Det synes man ikke var rart dengang, og den holdning har aldrig forladt klubben. Virkelig usundt.

                    Nu er der debat andre steder - og der er vel reelt 10 gange så meget debataktivitet omkring OB alene på Facebook end på forum.

                    Spiller du rigtig dårligt og gør holdet det super skidt, er forum jo ikke et sted hvor man søger hen for at komme på bedre tanker. Det er jo også her, at man kommer af med sin frustration, debatterer hvorfor det går dårligt osv. Der er altid nogen i den slags snakke, som bliver grovere end gennemsnittet. Men herre gud - kom da videre, og accepter at folk diskuterer fodbold på alle mulige niveeauer.

                    Grænsen går for mig altid ved at tingene bliver til trusler. Har man lyst til at være usaglig i ren frustration, so be it. Så har man nok heller ikke så mange at reelt diskutere med. De ting følges jo ad.

                    Nå sorry - det blev lige en svada.
                    Lidt som myten om at OB altid taber til hold i krise ... det sker helt sikkert, men ikke oftere end det faktum at OB ofte taber, berettiger til :).

                    Odense er jo også tredjestørste by i landet og har ikke taget et mesterskab siden 89, det er snart 30 år og vil selvfølgelig vække kritk, det er helt rimeligt.

                    Ligalandsholdet er lige blevet udtaget, med 0 spillere fra OB ... det siger altså også noget, om det nuværende niveau og den manglende eufori.
                    Last edited by Entusiastens; 11-12-2017, 13:57.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Lidt som myten om at OB altid taber til hold i krise ... det sker helt sikkert, men ikke oftere end det faktum at OB ofte taber berettiger til :).

                      Odense er jo også tredjestørste by i landet og har ikke taget et mesterskab siden 89, det er snart 30 år og vil selvfølgelig vække kritk, det er helt rimeligt.

                      Ligalandsholdet er lige blevet udtaget, med 0 spillere fra OB ... det siger altså også noget, om det nuværende niveau og den manglende eufori.
                      Der er vist ingen som påstår at OB altid taber til hold i krise. Det er en myte du har bygget op der ;-) :-P
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                        Det skal du bestemt ikke beklage. Tak for at du tog dig tid til det. Jeg er helt enig i dit indlæg og glad for, at du tager kampen. Fordi polarisering i mellem folk der gerne vil OB, det kan umuligt være i nogens interesse.
                        +1
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #27
                          Tak for en fantastisk god podcast! Meget flot at I har kunnet udgive den stort set hver uge. Det er den eneste podcast, jeg hører. Synes det er et fint mix af kritikere og ja-hatte, måske med overvægt af det sidste. I formår at holde min interesse fanget hele vejen igennem, det er ellers ikke let. Kæmpe thumbs up
                          Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                            Tak for en fantastisk god podcast! Meget flot at I har kunnet udgive den stort set hver uge. Det er den eneste podcast, jeg hører. Synes det er et fint mix af kritikere og ja-hatte, måske med overvægt af det sidste. I formår at holde min interesse fanget hele vejen igennem, det er ellers ikke let. Kæmpe thumbs up
                            Jeg syntes det er for pænt. Jeg ved godt, at der er grænser for hvor hårdt man kan gå til JH for at holde en god kontakt, men han slipper efter min mening alt for let om ved det og han fremstiller nærmest sig selv som en stor mester i sportsdirektør verden. Det er rigtigt fint med alle nuancer. Jeg kan måske godt være meget kritisk, men syntes andre er lalleglade eller overdrevne naive i holdningen til NT, JH, KN mv.

                            Comment


                              #29
                              Er virkelig begejstret for den podcast. Det giver mig på én eller anden måde afløb for en masse at sidde og lytte til andre fans, der ser tingene nogenlunde som jeg selv og har de samme 'pains'. Keep it up.

                              Comment


                                #30
                                Kan kun tilslutte mig koret af glade lyttere. Peter Brix er min mand i studiet, og jeg er glad for at den kritiske men kærlige tilgang får så megen plads. Det kunne hurtigt blive til et rygklapperprogram, men jeg synes der er en god balance.

                                Karaktererne for sæsonen hidtil synes jeg også er hårde - særligt undrer Simon Voetmanns kommentar mig, da han ser meget mere positivt på OB’s situtation end mig.

                                Jeg håber der kommer nogle flere sponsorer til, så I kan købe noget bedre udstyr. Det er ofte svært at høre hvad der bliver sagt, særligt hvis man som jeg hører programmet mens der er støj i baggrunden.
                                OB: Danske mestre i 2075/6

                                Comment

                                Working...
                                X