Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: Aab-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Dejlige points på kontoen. Det er klart også det bedste at sige om en kamp, som nok ikke vinder nogen skønhedspriser, det er vi nok ret enige om. Men grimme points er også points:-)

Når talen så kommer til, om det går bedre end sidste år, så er det første der falder mig ind, hvor utroligt marginal forskel, der reelt er på holdene i superligaen. Helsingør mangler noget individuel kvalitet i bunden, og FCK har det, men deres præstationer for tiden taler jo sit eget sprog om, at penge og dermed spillere med højere individuel kvalitet ikke skaber en afgørende kvalitetsforskel i sig selv. Resten af holdene ligger indenfor et meget smalt spektrum, så situationen er den, at alle virkelig kan slå alle (og de fleste slår Helsingør).

Vi er bedre defensivt end sidste år; måske fordi KEP spiller bedre og Tingager har fået mere erfaring (mens Gryte bare er pisse god, og det var han også sidste år), og de er bedre sammenspillet, sådan at defensiven samlet set lukker ned for flere ting. Offensivt mener jeg derimod vi er dårligere end (eller lige så dårlige som) sidste efterår. Vi har haft nogle gode tilløb til chanceskabende spil i f.eks. kampen imod Lyngby, som vel nærmest var den bedste kamp i hele efteråret, men generelt er det svært offensivt. Vi har ingen individualister, der rammer topformen, som Joan og til dels Jønne gjorde det i (dele af) foråret - og uden dem er vi ordinære.

Jeg kan sagtens følge tankegangen, at det ikke kan række til top6. Det er en helt rimelig argumentation, pseudo-videnskabelige stats eller ej. Ca. 1 mål per kamp burde ikke være nok til top 6; det er sådan set argumentation nok.
    Omvendt skal vores konkurrenter - Lyngby, AaB, AGF - ramme et højere niveau for at gå forbi, mens Hobro og Horsens skal blive ved med at overpræstere. Hvis Hobro sælger Kirkevold i vinterpausen og Antipas går i stykker igen (fordi det gør han), så bliver det vanskeligt for dem. Med andre ord: de andre er altså ikke bedre (endnu - Lyngby kan være på vej).

Hvis vi ligefrem kunne ramme noget offensiv kvalitet; hell, så er top 6 ligefrem realistisk. Hvis ikke, så tror jeg heller ikke 1 mål per kamp er nok i længden.
    Meget enig - jeg mener som sådan ikke der kan være nogen tvivl om at vores defenssiv er blevet bedre. Det der går mig lidt på er at den nærmest bliver hyldet som fantastisk og bare i stand til at holde modstanderne fra chancer og mål overhovedet....og DET mener jeg ikke den er. HElt grundlæggende så handler det nok om - om jeg føler mig tryg når vi stiller os ned og forsøger at forsvare et resultat hjem. Tror jeg på at det nok skal gå.
    Og det gør jeg nok ikke endnu, den gik igår men tryg var ikke vildt begejstret da jeg så Kent gik over til 5 mands forsvar for at parkere bussen. Og det var endda kun små 20 min vi virkeligt skulle stå og forsvare - og så med en 2-0 føring.
    - Men det gik heldigvis.
    Men at niveauet er hævet, mener jeg ikke der kan være tvivl om. KEP har hævet niveauet, Tingager fået mere erfaring og syntes også jeg kan se Tverskov begynder at vise noget af det niveau han havde før sin skadespause. Og ja - Gryte er fantastisk.

Angrebet der mangler stadig meget - tror i AKs tilfælde det er rigtigt meget mentalt. 6 mål i 14 kampe (hvoraf han har spillet hvor mange?) er måske ikke vanvittigt imponerende, men dog markant bedre end sidste år. Men hold op hvor var det tydeligt i går at der mangler noget endnu - sæsonen for 2 år siden havde han skudt første gang - måske ikke scoret på begge de chancer, men han havde fået skudet ind. I går holder han for længe på bolden, forsøger at lægge den helt rigtigt til rette og så fiser det hele ud i sandet.
    Angrebet mangler meget endnu - Joan ser ud til at være på retur og det kan jo hjælpe lidt. Helenius stadig helt væk....

Kan det så blive til top 6? Ja da. Men det kan ligeså godt glippe. Hobro skal holde på kirkevold og undgå skade til Antipas....ja men hvad hvis der kommer et stort bud på Gryte? Så er det os der er grundigt fucked. Ligaen er igen i år utroligt tæt - og der er mange hold der ligger og roder i et stort midterfelt, så der skal ikke en ret lang stime af dårlige resultater til at vi igen er langt væk. - eller en god stime før vi ligger rigtigt luunt i svinget.
    5 kampe tilbage i efteråret og bortset fra FCM kampen så er det alle opgør hvor vi bør få point - helst sejre - hvis vi for alvor skal kunne tro på at vi holder os i top 6. 10 point er det helt urealistisk?
    OB - Sønderjydske
    ACH - OB
    OB - Hobro
    FCM - OB
    OB - Silkeborg

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
      Meget enig - jeg mener som sådan ikke der kan være nogen tvivl om at vores defenssiv er blevet bedre. Det der går mig lidt på er at den nærmest bliver hyldet som fantastisk og bare i stand til at holde modstanderne fra chancer og mål overhovedet....og DET mener jeg ikke den er. HElt grundlæggende så handler det nok om - om jeg føler mig tryg når vi stiller os ned og forsøger at forsvare et resultat hjem. Tror jeg på at det nok skal gå.
      Og det gør jeg nok ikke endnu, den gik igår men tryg var ikke vildt begejstret da jeg så Kent gik over til 5 mands forsvar for at parkere bussen. Og det var endda kun små 20 min vi virkeligt skulle stå og forsvare - og så med en 2-0 føring.
      - Men det gik heldigvis.
      Men at niveauet er hævet, mener jeg ikke der kan være tvivl om. KEP har hævet niveauet, Tingager fået mere erfaring og syntes også jeg kan se Tverskov begynder at vise noget af det niveau han havde før sin skadespause. Og ja - Gryte er fantastisk.

Angrebet der mangler stadig meget - tror i AKs tilfælde det er rigtigt meget mentalt. 6 mål i 14 kampe (hvoraf han har spillet hvor mange?) er måske ikke vanvittigt imponerende, men dog markant bedre end sidste år. Men hold op hvor var det tydeligt i går at der mangler noget endnu - sæsonen for 2 år siden havde han skudt første gang - måske ikke scoret på begge de chancer, men han havde fået skudet ind. I går holder han for længe på bolden, forsøger at lægge den helt rigtigt til rette og så fiser det hele ud i sandet.
      Angrebet mangler meget endnu - Joan ser ud til at være på retur og det kan jo hjælpe lidt. Helenius stadig helt væk....

Kan det så blive til top 6? Ja da. Men det kan ligeså godt glippe. Hobro skal holde på kirkevold og undgå skade til Antipas....ja men hvad hvis der kommer et stort bud på Gryte? Så er det os der er grundigt fucked. Ligaen er igen i år utroligt tæt - og der er mange hold der ligger og roder i et stort midterfelt, så der skal ikke en ret lang stime af dårlige resultater til at vi igen er langt væk. - eller en god stime før vi ligger rigtigt luunt i svinget.
      5 kampe tilbage i efteråret og bortset fra FCM kampen så er det alle opgør hvor vi bør få point - helst sejre - hvis vi for alvor skal kunne tro på at vi holder os i top 6. 10 point er det helt urealistisk?
      OB - Sønderjydske
      ACH - OB
      OB - Hobro
      FCM - OB
      OB - Silkeborg
      Jeg tænker 6-8p. 10 er umiddelbart for meget når kampen i midtjylland er en stensikker 0.. Vi ligger ikke godt til dem(de ligger ikke godt til os) og lige nu er de så stærke at det kræver et mirakel..

Comment

Sønderjyske er mere end til at tale med for tiden.. De har dog en 'force' sammen med FCM som er blevet blåstemplet af dommerstanden i SL. De er 'fysisk stærke', og til dem som dermed vildledes til at tro, at det har noget at gøre med mand-mod-mand dueller med armene på plads, hvor den ene bare legitimt verfer den anden væk, fordi han ret og slet er kraftigere bygget? Nej! Det er det ikke! Det er derimod et spil, hvor man hele tiden i ny og næ smider om sig med små eftertacklinger, træden over fødderne, skub i ryggen og så fremt! En strategi man får fripas til, hvor kun hver tredje situation dømmes og igen hvor der tillades 5-10 af de dømte af slagsen før der falder kort. Netop OB har det gang på gang svært mod netop denne type modstandere fordi at vores småspil slås effektivt i stykker, og vi blot skal uddele en sviner den anden, så kommer dommeren stormende som en anden Jens Lyn med kortet så højt strakt, at det giver efterfølgende strækskade. Strækskaden kan tildels også forklares med at dommeren gennem samtlige forrige minutter ivrigt har vinket spillet videre, som en der er med på de nyeste dommertrends. Men hvis dommeren skulle forvilde sig til at dele sol og vind lige, så slår vi Sjr. Så kommer Horsens ude, og der er jeg mere end skeptisk! Jeg har en fæl fornemmelse af at IZU bliver den lille i duellen med Okusun, men blot et gæt herfra. Horsens er meget godt kørende for tiden, både i åbent spil og i standardsituationer. Det næste bliver at ham Qvist kastet målspark op i vores 5-meter. Jeg sælger hellere end gerne for en deler:) Men hjemme mod Hobro skal vi have 3 point! Hvis vi ikke kan tæmme en nordmand, for så 'smalle' er Hobro faktisk, så kan snakke så meget vi vil om stærk defensiv.. Der SKAL 3 point på kontoen i den kamp! FCM ude sælger jeg i den grad også for en deler!! Tror bare ikke på point der, men ofte har vi overrasket mod formodede overmænd.. Hjemme mod Silkeborg bør vi også vise klassen og hente 3 point. Frygter dog et pointtab der.. Barret har af flere gange haft det svært mod Gammelby lidet afhjulpet af at Jønne lunter rundt foran som en afbrændt svovlstik..

Alt i alt giver det 8-10 point..

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Jeg tænker 6-8p. 10 er umiddelbart for meget når kampen i midtjylland er en stensikker 0.. Vi ligger ikke godt til dem(de ligger ikke godt til os) og lige nu er de så stærke at det kræver et mirakel..
          Det er i hvert fald vigtigt, at vi får så mange point som muligt i de resterende kampe i 2017. Vores forårs program er umiddelbart svært med udekampe i parken, BIF og FCN samt kampe mod AGF og Randers, som må forventes at agere i en eller anden form i vinterpausen (og som nok ville være bedre at møde på den her side af årsskiftet) med nye trænere i begge klubber.
          Læg dertil en Lyngby kamp, som heller ikke bliver en walk-over. Top6 skal grundlægges nu, som jeg ser det.

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
            Det er i hvert fald vigtigt, at vi får så mange point som muligt i de resterende kampe i 2017. Vores forårs program er umiddelbart svært med udekampe i parken, BIF og FCN samt kampe mod AGF og Randers, som må forventes at agere i en eller anden form i vinterpausen (og som nok ville være bedre at møde på den her side af årsskiftet) med nye trænere i begge klubber.
            Læg dertil en Lyngby kamp, som heller ikke bliver en walk-over. Top6 skal grundlægges nu, som jeg ser det.
            Det er jeg enig i. Det bliver tough efter vinterpausen. Men den følelse sidder de fleste andre fans nok også med.. Der er bare ingen sikre 3p mere og jeg har bange anelser uanset hvem vi møder..
            Jeg tror stadig ikke på Top 6 hvis jeg skulle tippe pr dd.. Men det bliver nok først afgjort i 26. Spillerunde

Comment

Det er jeg enig i. Det bliver tough efter vinterpausen. Men den følelse sidder de fleste andre fans nok også med.. Der er bare ingen sikre 3p mere og jeg har bange anelser uanset hvem vi møder..
              Jeg tror stadig ikke på Top 6 hvis jeg skulle tippe pr dd.. Men det bliver nok først afgjort i 26. Spillerunde
              Jeg ved heller ikke om jeg tror på det men med et så relativt let program skal der altså mere end 6 point (2 sejre ud af 5....eller 1 sejr og 3 uafgjorte....) Det går ikke hvis top 6 ambitionerne skal tages bare lidt seriøst.
              fcm kampen anser jeg i den sammenhæng for værende gratis - ingen forventninger.

Comment

Jeg er faktisk begyndt st tro en smule på det , men for at bevare den tro når foråret kommer skal de sidste 5 kampe i 2017 give mindst 9 point .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                  med LO fik vi point men resten var sq ikke kønt ...
                  Nej men ja vi fik sejrene nu.

Som vi har nu en stærk defensiv og måske ikke så god offensiv. Men vi får pointene. Så det helt fint med
                  Mig

Comment

Nej, det er enormt svært at spå om - men det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre, at det er os, der sniger os med i Top6.
                    Jeg sidder dog også stadig og holder øje med afstanden til de nederste 4 hold. Jeg gider simpelthen ikke ende i noget lort. Og ligesom jeg sagtens kan se for mig, at vi ender i Top6, så kan jeg også sagtens se et svært forår for mig, hvor vi taber en del og har en skældende og smældende Kent stående ude på sidelinjen.

SÅ pleeeease, en masse point i de sidste 5 kampe her, gerne 9-10 stykker, så der er positive strømme omkring OB, så man også kan bruge foråret til at bygge på, begynde at give mere spilletid til Eskesen f.eks.. Det kan måske også gøre vores rekruttering lidt nemmere

Comment

Nej, det er enormt svært at spå om - men det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre, at det er os, der sniger os med i Top6.
                      Jeg sidder dog også stadig og holder øje med afstanden til de nederste 4 hold. Jeg gider simpelthen ikke ende i noget lort. Og ligesom jeg sagtens kan se for mig, at vi ender i Top6, så kan jeg også sagtens se et svært forår for mig, hvor vi taber en del og har en skældende og smældende Kent stående ude på sidelinjen.

SÅ pleeeease, en masse point i de sidste 5 kampe her, gerne 9-10 stykker, så der er positive strømme omkring OB, så man også kan bruge foråret til at bygge på, begynde at give mere spilletid til Eskesen f.eks.. Det kan måske også gøre vores rekruttering lidt nemmere
                      har det på nøjagtig samme måde :)

Comment

Præcis det samme her, og det er også nu vi skal hente de nødvendige point, fordi få runder før ligaen bliver opdelt, der går vi en svær tid i møde på papiret, og jeg tror de fire kampe muligvis gør at vi ender udenfor top 6, hvis ikke der hentes nok point i de kommende 4 kampe.

Runde 21 - FCN ude.
                        Runde 22 - FCK ude.
                        Runde 23 - Lyngby hjemme.
                        Runde 24 - Brøndby ude.

Jeg må ærligt indrømme at jeg selv har mere fokus på de fire i bunden end vores top 6 placering 😊

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-spillerunde-1

3 mand på rundens hold. Der må have været nogle sløje præstationer på højre midt i den her runde, siden Joan kan komme på - men okay, han var med i de to målgivende aktioner, og det er i sidste ende målene, der tæller...

Comment

https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-spillerunde-1

3 mand på rundens hold. Der må have været nogle sløje præstationer på højre midt i den her runde, siden Joan kan komme på - men okay, han var med i de to målgivende aktioner, og det er i sidste ende målene, der tæller...
                            Fedt. - Måske er vi lidt for kritiske overfor vores egne(OB) spillere. Dejligt at Izunna får vist meget i denne sæson, og at sidste sæson åbentbart var en komme igang sæson, håber det holder med ham.

Comment

Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                              Jeg tror og håber, at denne korte video vil hjælpe mange herinde: https://www.youtube.com/watch?v=w7zPZsLGK18
                              Den demonstrere værktøjet expected goals på få minutter. Det er altså ikke bare hokus pokus, rigtig mange har brugt i flere år. Jeg troede faktisk, at den var blevet bredt anerkendt, og blev anvendt af hvem som helst efterhånden.
                              Jeg tror måske også bare, at folk bliver forvirret over terminologien (det gjorde jeg). 'Table of Justice', 'Expected goals', 'præstation vs. resultat' er nogle af de begreber, som fodboldfagfolk anvender flittigt for tiden. Og bottomline er vel, at man ikke længere fokuserer blindt på resultater, men på kvaliteten af præstationerne - fordi man har fået værktøjer (software), der understøtter den tankegang.

Jeg køber det 100%, og mener også, at vi over tid vil få problemer, hvis vi ikke begynder at præstere bedre offensivt.

Men det som ingen kan tage fra os lige nu er, at Grytebust snupper en højere procentdel af skud, end den gennemsnitlige målmand. Ligesom Aguero (i videoen) scorer på flere skud end forventet. Og lige præcis dén individuelle kvalitet er altså også en del af spillet, som vi lever godt af for tiden.

Comment

Det bliver interessant med de sidste kampe i efteråret.

Hvis vi vil spille med hvor det er sjovt skal vi gerne kunne lave minimum 10 og gerne 12 point ud af 15 mulige på de fem kampe. Får vi under 9, så bør vi ikke ligge der.

Comment

Working...
                                X