Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nedtakt: Aab-OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nedtakt: Aab-OB

    Det var ikke kønt – men hvor er det da bare et fantastiskresultat. Nu er statistikken efterhånden ved at være til at bruge til noget.
    2016/17: Efter 14 kampe: 11-23 (-12) 10 point
    2017/18: Efter 14 kampe: 15-11 (+4) 21 point

    Hvis man stadig mener, at det er held og tilfældigheder, er det efterhåndensvært at tage seriøst. OB-holdet har forbedret sig markant pointmæssigt,defensivt og strukturmæssigt – dog ikke offensivt i min optik. Ubesejrede i 5kampe 11 point – det er sgu en dejlig og imponerende stime. Tænk hvis derkommer format over offensiven……..

    OB spiller på ingen måde sprudlende – men de spiller effektivt – at lukke 11mål ind i 14 kampe er bare stor klasse og så er jeg ligeglad med, hvor mange afslutningerde andre har. Det er lige meget hvor mange chancer OB har, hvis de ikke kanscore på dem – på samme måde er det lige meget, hvor mange afslutninger deandre har, hvis de ikke scorer på dem. Og det gør de åbenbart ikke - 3-4 kampekan være held og tilfældigheder. Men nu er det 14 kampe – nu er der ved af væreet statistisk materiale, som man ikke kan se bort fra. Pilen peger kun en vej –og det er opad – lækkert!

    #2
    Ingen sagde noget i TV, men er jeg den eneste der tænker der var off-side ved 2-0 målet. Mener Fester står længere fremme end Tingager da han rammer bolden ?!

    Comment


      #3
      Giver dig ret i, at kampen i dag ikke var køn, men vi formår store dele af kampen, at forsvare os både med og uden bold. Der er lange perioder, hvor AaB egentlig bør presse os, men vi kører bare bolden rundt alá FCK. Det er ikke underholdende, men det giver sejre, og hvis vi havde været skarpere i dag, så havde vi også lukket kampen til 3-0. Alt i alt en god defensiv kamp, men vi mangler dog lidt Greve til at sætte en modstander på sin førstebrerøring, som vil give os et overtal frem i banen.

      Min MoM er i øvrigt Mikkel Desler. Jeg synes virkelig, at han står godt defensivt. Sten Grytebust tager det han skal. Frederik Tingager og Kenneth Emil Petersen gør det også godt.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
        Ingen sagde noget i TV, men er jeg den eneste der tænker der var off-side ved 2-0 målet. Mener Fester står længere fremme end Tingager da han rammer bolden ?!
        Jeg tænkte godt over det. Glæder mig lidt til at se den i slow igen.

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
          3-4 kampekan være held og tilfældigheder. Men nu er det 14 kampe – nu er der ved af væreet statistisk materiale, som man ikke kan se bort fra. Pilen peger kun en vej –og det er opad – lækkert!
          Det er jo noget decideret vrøvl du skriver her. 3-4 kampe kan være held og tilfældigheder, men det kan 14 kampe ikke? Hvis du seriøst mener det, så har du altså ikke styr på simpel sandsynlighedsregning og varians. Selvfølgelig kan du være heldig eller uheldig over 14 kampe, du kan også være heldig eller uheldig over et væsentligt længere stræk og meget peger på, at OB har haft variansen på deres side i det her efterår, hvad de absolut ikke havde i sidste efterår.

          Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, hvor mange chancer OB har eller hvor mange chancer modstanderen har. Det er en absurd holdning. Det er jo netop det der over tid afgør resultaterne, og som bør være en afgørende rettesnor for, hvordan man bedømmer udviklingen af sit arbejde.

          Og hvad er det så i øvrigt for noget statistisk materiale, som man ikke kan se bort fra?

          Comment


            #6
            Det var ikke mange ord om kampen i en nedtaktstråd :-)

            Lækre 3 point i dag, og et cleansheet. Det er sådan en dejlig følelse :-)
            Havde egentlig en god fornemmelse inden kampen, men det har så ofte vist sig slet ikke at holde. Det gør det i dag, og det var 3 fortjente point, og rigtig vigtige point, da det ligesom var nu vi skulle vise at vi er en seriøs bejler til top-6... Jeg synes så godt nok også AaB er helt utroligt ringe når de kommer til de afgørende situationer, det kan de virkelig ikke finde ud af, men det skal ikke tage noget fra os, vi var bedre i dag.

            Det er ikke det hele der er lige godt, men det er nok mod et AaB hold. :-)
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              #7
              Synes også Desler var vores bedste. Forsvaret viste en god præstation, især Tingager (tror stadig det var mere sit mål end Festers) og KEP.
              Desuden var Fester helt overbevisende; løb som er sort, var bevægelig og vores bedste angriber. At AK ikke scorede med de chancer ham havde var bare skuffende.
              Med Joan går det åbenbart fremad. Men ret langsomt. Alt for mange forkerte beslutninger hvor ham fejlede med sine driblinger selvom der stod medspillere i en god position og det ville være bedre med en aflevering. Og Jønne gjorde det bedre end sidst - hvad desværre betyder ikke sååp meget fordi ham var virkelig dårlig i denne sæson.
              Venter for lang tid nu på en stor kamp af JJT. Ham mister alt for mange bolde, viste også overraskend mange tekniske fejl med bolden i dag. Og denne kikser ham leverer igen og igen ... håber ham får det under kontrol hurtigt.
              Alt in alt ingen god kamp. Men vi kan åbenbart virkelig tro på vores forsvar.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #8
                Desler får bare en 4 fra BT. Det er ja latterligt.
                https://www.bt.dk/superligaen/taet-p...edium=facebook
                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                - Norbert Elgert -

                Comment


                  #9
                  Tipsbladet har følgende overskrift. "Thomasen med ny flot indsats for OB". Hvilken kamp har de set? Jeg synes han var pivringe i 75 ud af de 90 min.

                  https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/bedst-og-vaerst-thomasen-med-ny-flot-indsats-ob

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                    Ingen sagde noget i TV, men er jeg den eneste der tænker der var off-side ved 2-0 målet. Mener Fester står længere fremme end Tingager da han rammer bolden ?!
                    Jeg syntes også at der er offside. Og bolden var ude over sidelinien da vi får hjørne. Der skulle have været indkast til Aab.. Kan ikke lige huske om det var ved mål 1 eller 2..
                    Men dejligt med lidt held og marginaler

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                      Desler får bare en 4 fra BT. Det er ja latterligt.
                      https://www.bt.dk/superligaen/taet-p...edium=facebook
                      Jeg er enig i Deslers karakter, særlig første halvleg var ringe fra hans side, han skal virkelig steppe op hvis han skal være førstevalg på højre back.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                        Tipsbladet har følgende overskrift. "Thomasen med ny flot indsats for OB". Hvilken kamp har de set? Jeg synes han var pivringe i 75 ud af de 90 min.

                        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...lot-indsats-ob
                        Det syntes kommentatorerne på tv også.
                        Vi får igen point ved effektiv udnyttelse af få chancer. Jeg kan ikke storjuble, men man må da være taknemmelig over fakta, som de præsenteres først i tråden.
                        Jeg ser sådan på det, at idet jeg ikke regner med Jesper Hansen forstærker i vinterpausen (måske tværtimod) så er top-6 meget afhængig af, at Hobro sælger Kirkevold, for ellers bliver vi nok kun nr 7. Lyngby er bedre end os, så jeg tror de ender i top-6.
                        Men det er altså meget rarere at være fan nu end sidste år.
                        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                        OB - engang var vi gode

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                          Det er jo noget decideret vrøvl du skriver her. 3-4 kampe kan være held og tilfældigheder, men det kan 14 kampe ikke? Hvis du seriøst mener det, så har du altså ikke styr på simpel sandsynlighedsregning og varians. Selvfølgelig kan du være heldig eller uheldig over 14 kampe, du kan også være heldig eller uheldig over et væsentligt længere stræk og meget peger på, at OB har haft variansen på deres side i det her efterår, hvad de absolut ikke havde i sidste efterår.

                          Selvfølgelig er det ikke ligegyldigt, hvor mange chancer OB har eller hvor mange chancer modstanderen har. Det er en absurd holdning. Det er jo netop det der over tid afgør resultaterne, og som bør være en afgørende rettesnor for, hvordan man bedømmer udviklingen af sit arbejde.

                          Og hvad er det så i øvrigt for noget statistisk materiale, som man ikke kan se bort fra?
                          Det er altid herligt at provokere sortseerne lidt.

                          Du ved nok godt, hvad jeg mener med at det 14 kampe kan bruges til noget i forhold til 4. Og du mener også, at 14 kampe er et væsensligt bedre statistiks grundlag end 4 kampe. Så lad være med at begrave den på baggrund af formuleringer.

                          Hvis din definition af ikke at have variansen på sin side eller have svarer til at gå fra ikke at have oparbejdet en stærk defensiv struktur til at have oparbejdet en defensiv struktur, så er vi enige - det er jo netop det, som har udløst den store forskel i resultaterne. Jeg ved godt, at det er ubehageligt at indse, hvis man hader JH og/eller KN. Hvis jeg forstår dig rigtigt, mener du med den fremhævede formulering, at størrelsen OB ikke har udviklet sig - men den har bare været ude for, hvad der er normal afvigelse fra normalværdien. Ellers må du uddybe.

                          Der har været så meget snak om at der er så og så mange skud inden for rammen mod OB og derfor er OBs defensiv ikke stærk - den er bare heldig kombineret med en klasse målmand - se det er nonsens og en fordrejning af virkeligheden. Hvor mange kvalificerede afslutninger præsterede Aab? Ikke nok til at vinde en fodboldkamp, hvor OB scorer 2.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                            Det syntes kommentatorerne på tv også.
                            Vi får igen point ved effektiv udnyttelse af få chancer. Jeg kan ikke storjuble, men man må da være taknemmelig over fakta, som de præsenteres først i tråden.
                            Jeg ser sådan på det, at idet jeg ikke regner med Jesper Hansen forstærker i vinterpausen (måske tværtimod) så er top-6 meget afhængig af, at Hobro sælger Kirkevold, for ellers bliver vi nok kun nr 7. Lyngby er bedre end os, så jeg tror de ender i top-6.
                            Men det er altså meget rarere at være fan nu end sidste år.
                            Ja det er noget mere behageligt i år. Vi må jo erkende at kontinuiteten har flyttet de bitte bitte marginaler over på vores side.. For vi spiller altså ikke en døjt bedre en sidste sæson samlet set. Men vi står bedre på banen og folk ved hvad de skal uden dog at kunne udføre det særlig tit.

                            Og så har vi bare en frygtingydende målmand. Fuck han er god. Hans niveau er langt over superligaen og han fortjener at spille i Bundesligaen eller lign
                            Håber bare at der går 1-2 år og det samtidig lykkedes os at score en kæmpe transfer som kan hjælpe os på den lange bane.. Men gruer for den dag vi skal undvære ham..

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                              Jeg er enig i Deslers karakter, særlig første halvleg var ringe fra hans side, han skal virkelig steppe op hvis han skal være førstevalg på højre back.
                              Der er jeg decideret uenig. Desler spillede rigtig god defensivt og var igen og igen med at skabe noget i offensiven. Ud over sin stor løbepensum - det viser ham ja altid - var ham rigtig vigtigt for os i dag. Der gik ja ikke så meget i offensiven, især i første halvleg men uden ham gik næsten intet i dag.
                              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                              - Norbert Elgert -

                              Comment

                              Working...
                              X