Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Det bet ville jeg også tage. Med mindre vi virkelig kommer i nedrykningsfare, hvilket vi trods alt burde holde os ude af, selvom der kun er 6 point ned til de rigtigt kedelige pladser, så tror jeg heller ikke på, at der sker noget som helst. Ambitionsniveauet er simpelthen ikke højere for OB i de her år. En midterplacering og et årsregnskab med sorte tal på bundlinjen, vil givet blive anset på de indre linjer, som en kæmpe succes på nuværende tidspunkt.
    Præcis. Samtidig med er superliga holdet bare ikke hele OB og der har JH en høj stjerne ved ledelsen..

Comment

Det bet ville jeg også tage. Med mindre vi virkelig kommer i nedrykningsfare, hvilket vi trods alt burde holde os ude af, selvom der kun er 6 point ned til de rigtigt kedelige pladser, så tror jeg heller ikke på, at der sker noget som helst. Ambitionsniveauet er simpelthen ikke højere for OB i de her år. En midterplacering og et årsregnskab med sorte tal på bundlinjen, vil givet blive anset på de indre linjer, som en kæmpe succes på nuværende tidspunkt.
      Men er der udsigt til sorte tal på bundlinjen? Det tror jeg ikke vi skal regne med. Der er ikke mange tilskuere til vores kampe, og pladserings penge er ikke imponerende.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Men er der udsigt til sorte tal på bundlinjen? Det tror jeg ikke vi skal regne med. Der er ikke mange tilskuere til vores kampe, og pladserings penge er ikke imponerende.
        Det ved jeg ikke for at være helt ærlig. OS&E gør jo ikke meget for at give offentligheden lidt indsigt i de økonomiske forhold, så det må jo bero på gisninger.

Nu har man talt meget om den økonomiske og sportslige turnaround, så her 4½ år inde i JHs periode, burde en 5-8. plads vel give et nogenlunde balanceret økonomisk resultat, hvis vi skal kunne blåstemple den turnaround. Hvis OB ender sæsonen som de ligger nu, og OS&E går ud med et underskud på et tocifret millionbeløb igen, drevet af et større minus på OB-fronten bl.a., så må man i hvert fald for alvor til at genoverveje den nuværende forretningsmodel,
        Last edited by Sheed; 29-12-2017, 01:32.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
          Men når man sælger Grytebust...
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Men når man sælger Grytebust...
            Kan tidligst ske i næste transfervindue der først åbner næste år og kan dermed ikke tælle med i 2017 regnskabet ...
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Det ved jeg ikke for at være helt ærlig. OS&E gør jo ikke meget for at give offentligheden lidt indsigt i de økonomiske forhold, så det må jo bero på gisninger.

Nu har man talt meget om den økonomiske og sportslige turnaround, så her 4½ år inde i JHs periode, burde en 5-8. plads vel give et nogenlunde balanceret økonomisk resultat, hvis vi skal kunne blåstemple den turnaround. Hvis OB ender sæsonen som de ligger nu, og OS&E går ud med et underskud på et tocifret millionbeløb igen, drevet af et større minus på OB-fronten bl.a., så må man i hvert fald for alvor til at genoverveje den nuværende forretningsmodel,
              OS&E’s regnskaber er faktisk ret detaljeret og ledelsesberetningen meget detaljeret der giver et ok indtryk af hvordan de fleste aktiviteter har udviklet sig. Ikke at regnskaberne er delt ud på de enkelte aktiviteter men transfer indtægter og udgifter fremgår samt værdien af truppen, leje af stadion mv er specificeret ...

I øvrigt også i regnskabet at målsætningen fremgår som bestyrelsen har underskrevet. Det er den jeg forholder mig til og ikke hvad JH og KN finder på til lejligheden i forskellige interviews...
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Svært at sige om regnskabet bliver med sorte tal i 2017.. Mon ikke at det bliver omkring breakeven

Men 2018 kunne godt gå hen og blive et vendepunkt hvis bare OB klarer sig middel i superligaen.

* Et salg af Grytebust kunne godt fylde kassen med 8-10 mill. Måske også et salg af Andreas Søndergaard kunne give millioner
                * Kai Thor har Facebook ordren og mere travlt end nogensinde
                * LiveCulture er nu 1 firma og burde kunne tjene penge. G n R koncerten kommer til at lune godt i regnskabet
                * Odeon hotellet åbner til sommer og ligner noget der driftsmæssigt kunne blive godt

Hvis det lykkedes dem at få Arena Fyn og hotellet derude i nogenlunde balance kunne det det godt blive et fornuftigt regnskab

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Simpelthen så trist at man ikke har større ambitioner(måske til egne evner?)
                  Ambitionerne er top 6, det har man klart meldt ud.
                  Hvad er det I vil have JH til at melde ud? Vi vil i Europa, vi kigger efter landsholdspillere eller...?
                  Jeg vil ikke have udmeldinger, men handling. Og hvis der ikke sker noget, og OB ikke lykkedes med top 6, så skal JH ud.
                  Hvis det bare agurketiden som presser, så forstår jeg det udemærket 😊

Comment

Oprindeligt indsendt af MPL Se indlæg
                    Ambitionerne er top 6, det har man klart meldt ud.
                    Hvad er det I vil have JH til at melde ud? Vi vil i Europa, vi kigger efter landsholdspillere eller...?
                    Jeg vil ikke have udmeldinger, men handling. Og hvis der ikke sker noget, og OB ikke lykkedes med top 6, så skal JH ud.
                    Hvis det bare agurketiden som presser, så forstår jeg det udemærket 
                    Nu var det ikke en snak om Top whatever

Dette var snakken om at Jesper og resten af banden ikke virker som nogle der er proaktive i at finde og justere truppen hele tiden for at opnå bedst mulig placering.
                    Man melder hele tiden ud at “man ser hvad der dukker op af muligheder” og man stadig er tilfreds med en trup der efter 1,5 år stadig ikke præsterer og lever op til det man forventer..
                    Dette er altså en branche hvor man skal passe og pleje fans og sponsorer. Også i medierne.
                    Her vil det ikke gøre noget at virke lidt proaktiv i jagten på succes.. At man hele tiden luger ud i de dårligste og henter noget frisk blod.. Det virker bestemt ikke sådan når man følger OB.

Man stiller sig tilfreds med middelmådighed i ledelsen. De ligner ikke nogen der jagter succes. Hvis dette så ikke passer er man ihvertfald god til at få det til at se sådan ud..
                    Og som du nævner vil vi se handling. Og jeg er enig. Men hvis man hverken ser udmeldinger med ambitioner eller handling er det bare svært ikke at skuffet som fan

Comment

Jeg håbede lige, da jeg så overskriften, men nej - det var sgu fucking Lyngby der havde sikret sig denne mand (lovende, men lad os nu se, kender ham ikke).
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

OB - engang var vi gode

Comment

Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Jeg håbede lige, da jeg så overskriften, men nej - det var sgu fucking Lyngby der havde sikret sig denne mand (lovende, men lad os nu se, kender ham ikke).
                        De prøver i det mindste

Comment

De prøver i det mindste
                          Ja ja, og vi prøver også... kontinuteten. 😣
                          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                          - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                            Ja ja, og vi prøver også... kontinuteten. 
                            Den bedste måde at holde kontinuitet på er at småjustere hvert vindue og være på forkant med kommende salg vha tidlige indkøb....

Comment

Den bedste måde at holde kontinuitet på er at småjustere hvert vindue og være på forkant med kommende salg vha tidlige indkøb....
                              Sats på en grundstamme og så løbende skifte ud på de svagere positioner og derigennem styrke bredden, så bundniveauet hæves - sådan kan man sagtens ruste et hold til at arbejde sig mod toppen, når man ikke har vilde budgetter.

Men alt det er ligegyldigt, hvis man har dybt indskrænkede ledere, hvis evner ud i transfer og - rent ud sagt - held i bedste fald er tvivlsomme.

Den her "Køber kun stort, hvis man FALDER over dem" approach som JH har anlagt sig får jeg lange løg af.

MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Sats på en grundstamme og så løbende skifte ud på de svagere positioner og derigennem styrke bredden, så bundniveauet hæves - sådan kan man sagtens ruste et hold til at arbejde sig mod toppen, når man ikke har vilde budgetter.

Men alt det er ligegyldigt, hvis man har dybt indskrænkede ledere, hvis evner ud i transfer og - rent ud sagt - held i bedste fald er tvivlsomme.

Den her "Køber kun stort, hvis man FALDER over dem" approach som JH har anlagt sig får jeg lange løg af.

MvH ChrisOB
                                Nu er det jo muligt at det ikke forholder sig sådan i virkeligheden. Men han er ihvertfald super god til at få det til at lyde sådan..
                                Jeg er udemærket klar over at man ikke skal vise alle sine kort før et transfervindue, men når man gang på gang er ultra defensiv i sin udmelding vedrørende et transfervindue og så samtidig lykkedes med meget lidt, kommer man bare til at virke lidt amatøragtig udadtil..

Comment

Working...
                                X