Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kontinuitet min bare......Køb kvalitet nu eller drop strategien

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Optimismen er godt nok væk pt., at vi kan starte så dårligt og være overspillet af FCN, i store dele af kampen er skidt, heldig at de kun fik scoret et mål i første halvleg.

    Er begyndt at tvivle på KN, så dårligt er hans spiller materiale ikke, at vi skal fremstå så tynde, måske skulle han have brugt træningskampene på at forsøge at vinde og bygge noget resultatorienteret ind på holdet. Syntes vi starter med tabermentalitet, og lynhurtigt overlader alle kampens præmiser til FCN.

    Har troet på KN, men må give hans kritikere ret, der er sgu ikke meget mestertræner over ham,

    Comment


      #17
      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Syntes efterhånden at "vores" projekt begynder at ligne det man prøvede i BIF med Thomas Frank for et par år tilbage..
      Langsom og kedelig lortefodbold ingen kan holde ud at se på. Og ingen resultater giver.. Man havde heller ikke spillerne til det man prøvede at praktisere.
      Det har vi heller ikke i OB og får det heller ikke. For det kræver en økonomi som vi ikke har og nok heller ikke får..

      Dette projekt bliver aldrig en succes. Ja vi kommer til at vinde nogle kampe og se noget til tider opløftende spil. Men rigtig godt bliver det ikke.
      Så lige pt ligger vi bare i en form for dvale hvor vi kun kommer til at tage millimeter skridt og top 6 rammer vi aldrig med dette setup.
      I mens sidder vi fans bare tilbage og kan se det ske. Og kan ikke gøre en skid ved det.
      Det er jo en smagssag ... Barcelona for nogle år siden og Spanien de sidste 15 år er bestemt min kop te, men ja ... det kræver bedre spillere.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

      Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

      Comment


        #18
        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Det er jo en smagssag ... Barcelona for nogle år siden og Spanien de sidste 15 år er bestemt min kop te, men ja ... det kræver bedre spillere.
        Og det er jo hele pointen. Sådan en type spil kræver fodboldspillere der er rigtig gode med bolden for at det virker og fedt at se på..
        Og der er vi jo ikke i nærheden af at være. Og jeg tvivler vi kommer det, da vi ikke kan hente sådanne spillere og hvis vi endelig finder en bliver han solgt.

        Men generelt gider jeg ikke se Barca bold. Er meget mere til Real Madrid bold

        Comment


          #19
          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          "Problemet" ved Nordsjællands kontinuitet er, at de spytter spændende unge spillere ud, som hurtigt bliver solgt, og så får de, over en hel sæson, problemer med at holde kadencen, fordi vi stadig har med unge spillere at gøre, og de kommer til at få downperioder. Vi var heldige at møde dem på "de rigtige" tidspunkter i sidste sæson - i starten og lige før vinterpausen, hvor det unge hold henholdsvis ikke var sammenspillet og hvor de var nede i en bølgedal.
          Fordelen ved FCN er den afklarethed og tydelighed der gennemsyrer hele organisationen. En tradition for 'at sådan gør vi tingene her'. De har lige skudt Ingvartsen, Lobotka og Marcondes afsted og alligevel er deres fans forholdvis rolige og afklarede. For ledelsen var været skarp i kommunikation, forventningsafstemning og målsætning. Man er ligeledes skarp på spilkoncept og tit er det fedt at se på. Klub, trup og fans er på samme side. Mange af de samme begreber kan man overføre til SønderjyskE. Deres måde at spille bold på er en hel anden, men den har også sin charme. I AC Horsens har også - uanset om man ikke kan li' lange indkast og uskøn tonseri - en fuldstændig afklarethed mellem klub, trup og fans.

          Hvad så med OB?
          Her veksler kommunikationen mellem urealistiske målsætninger, radiotavshed, forvirrende meldinger om signinger. Først vil man have en angriber, så var det man havde i truppen godt nok. Så viste det sig, at det var det ikke alligevel. Så melder Überbossen ud at tjae, tjoe, øh, bøh, man havde da lige smidt et hav af lønkroner afsted på spillere man godt vidste ikke ville kunne hjælpe OB. What the actual fuck!? Der er helt alvorligt bedre og skarpere kommunikation når jeg holder julefrokost med drengekliken.

          De fleste OB-fans kan næsten tilgive alt, hvis der blod, jord, græs, sved, krampe og ÆRLIGHED/KLARHED på bundlinjen.
          Der er kun én gang det sidste lange stykke tid den for alvor har været til stede. Det var ved ansættelsen af Ove P.
          1. OP er midlertidig caretaker 2. Målet er overlevelse. Bum! Ikke så meget pis.
          Alle var med på præmissen - Ove var konstant tydelig i pressen og gentog det samme budskab igen og igen: Ja, det er en midlertidig tjans. Nej, jeg får ikke forlænget aftalen. Ja, Kent kommer og tager over. Ja, vi skal overleve koste hvad det vil. Nej, jeg er ikke ked af, at jeg ikke skal fortsætte i OB, for det har vi ikke aftalt.

          Siden duoen JH/KN har styret biksen har det være en apatisk gang sovs med nogle små peaks hist og her, der har sørget for at døse medierne og plantet små falske håb i fanbasen.

          Det er efterhånden kun folk med rynker og begyndende grå hår der rigtig kan huske hvad begrebet 'Ægte/Klassisk OB' er. Det er som om vores ticifrede OB-CPR-nummer, der definerer hvem vi er, bliver frataget et ciffer hver sæson efterhånden, og det der snart kun de sidste fire cifre der er tilbage. Hvis der ikke snart sker en brat hjertestarter, så kan man godt frygte de sidste OB-CPR-cifre forsvinder og vejen tilbage bliver uoverskuelig, grænsende til umulig lang. Vi er jo næsten værre end landsholdet når der var værst under Morten Olsen.

          Kommunikationen under selve kampene er i min bog heller ikke god nok. Det er som om KN kaster rundt med skuffede, hysteriske, opgivende bebrejdelser. "Arj for helvede" råbt 57 gange er bare ineffektiv og irriterende kommunikation. Bagefter står KN og FØLER vi var gode i 20. minutter og vi KUNNE have været LIDT mere skarpe på den sidste trediedel.

          En tydelig boss udsteder brutale ordrer, giver krystalklare guidelines og er hamrende præcis i ris og ros.
          Kendetegnende var Hjulmand mere tydelig og mere kritisk efter kampen end KN. Hjulmand følte ikke en skid - han udtalte sig med autoritet og præcision.

          FCK, BIF, FCM sidder tungt på tre pladser, så er der tre tilbage at kæmpe om. Her har de klubber, der har et afklaret koncept et forspring.
          Her ser jeg FCN og SE foran os. Om trupperne er til det, er så en anden sag. AaB og AGF har handlet stærkt ind. Lad os sige, at FCN og AaB tager de næste to. Så er der en plads tilbage. Tror vi på vi kan holde AGF, LBK, SE, RFC, SIF bag os? Mon ikke bare ét af de hold kan sætte noget fornuftigt sammen, der er mere pågående og stabilt end vores boldbesiddelse i bagkæden?

          Jeg er overbevist om at vi havner foran FCH, ACH, HIK. Vi havner på 9-10 plads og kan forhåbentligt sætte nogle gode playoff kampe sammen, så der stadig er Supperbold i Odense.

          Medmindre det utænkelige sker at JH smider adskillige transferbomber af de helt lækre, så er der ingen chance i helvede for vi kommer i top 6. Det må eksperter og kommentatorer vel snart kunne fatte.

          MvT
          Last edited by Marco van Tasten; 20-07-2017, 00:43.
          Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
            ...

            MvT
            Det er jeg helt enig i.
            Alt for ofte har man set ét på banen - og bagefter skulle høre noget helt andet fra Kent om, at vi havde været tætte på at vinde hvis vi lige havde været lidt skarpere. Og hvad sker der for hans totalt ukonstruktive udbrud under kampene - det er pinligt og lige før, jeg hellere ville høre på Bo Henriksen.
            Og nu det her med kontinuitet. Så skal vi tro på, at det alene får os i top6, efter et mareridt af en sæson?
            Al den 'tilfredshed', som JH og Kent altid har ytret om truppen, især efter endnu et fejlslagent/passivt vindue, kan jeg næsten ikke holde ud - især ikke når man så på skrømt prøver at hente en Fellah eller ham englænderen. Har JH belejligt fundet på kontinuiteten, fordi han ikke magter transfergamet, eller fordi der ikke er penge?
            Og sidste sæson under vores utroligt lange serie nederlag - der blev stadig snakket top6 som mål.
            Og så den her spillestil, som Kent føler kan bringe os i top6. Et eller andet sted er den et symbol på den uærlige retorik, som præger butikken. Vi magter den jo ikke - alligevel skal den gennemføres, fordi...??
            JH, Kent og ham kommunikationsfyren har et kæmpemæssigt arbejde foran sig med at skabe fælles fodslag. De kunne starte med at sige tingene, som de er.
            Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

            Comment


              #21
              Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
              Fordelen ved FCN er den afklarethed og tydelighed der gennemsyrer hele organisationen. En tradition for 'at sådan gør vi tingene her'. De har lige skudt Ingvartsen, Lobotka og Marcondes afsted og alligevel er deres fans forholdvis rolige og afklarede. For ledelsen var været skarp i kommunikation, forventningsafstemning og målsætning. Man er ligeledes skarp på spilkoncept og tit er det fedt at se på. Klub, trup og fans er på samme side. Mange af de samme begreber kan man overføre til SønderjyskE. Deres måde at spille bold på er en hel anden, men den har også sin charme. I AC Horsens har også - uanset om man ikke kan li' lange indkast og uskøn tonseri - en fuldstændig afklarethed mellem klub, trup og fans.

              Hvad så med OB?
              Her veksler kommunikationen mellem urealistiske målsætninger, radiotavshed, forvirrende meldinger om signinger. Først vil man have en angriber, så var det man havde i truppen godt nok. Så viste det sig, at det var det ikke alligevel. Så melder Überbossen ud at tjae, tjoe, øh, bøh, man havde da lige smidt et hav af lønkroner afsted på spillere man godt vidste ikke ville kunne hjælpe OB. What the actual fuck!? Der er helt alvorligt bedre og skarpere kommunikation når jeg holder julefrokost med drengekliken.

              De fleste OB-fans kan næsten tilgive alt, hvis der blod, jord, græs, sved, krampe og ÆRLIGHED/KLARHED på bundlinjen.
              Der er kun én gang det sidste lange stykke tid den for alvor har været til stede. Det var ved ansættelsen af Ove P.
              1. OP er midlertidig caretaker 2. Målet er overlevelse. Bum! Ikke så meget pis.
              Alle var med på præmissen - Ove var konstant tydelig i pressen og gentog det samme budskab igen og igen: Ja, det er en midlertidig tjans. Nej, jeg får ikke forlænget aftalen. Ja, Kent kommer og tager over. Ja, vi skal overleve koste hvad det vil. Nej, jeg er ikke ked af, at jeg ikke skal fortsætte i OB, for det har vi ikke aftalt.

              Siden duoen JH/KN har styret biksen har det være en apatisk gang sovs med nogle små peaks hist og her, der har sørget for at døse medierne og plantet små falske håb i fanbasen.

              Det er efterhånden kun folk med rynker og begyndende grå hår der rigtig kan huske hvad begrebet 'Ægte/Klassisk OB' er. Det er som om vores ticifrede OB-CPR-nummer, der definerer hvem vi er, bliver frataget et ciffer hver sæson efterhånden, og det der snart kun de sidste fire cifre der er tilbage. Hvis der ikke snart sker en brat hjertestarter, så kan man godt frygte de sidste OB-CPR-cifre forsvinder og vejen tilbage bliver uoverskuelig, grænsende til umulig lang. Vi er jo næsten værre end landsholdet når der var værst under Morten Olsen.

              Kommunikationen under selve kampene er i min bog heller ikke god nok. Det er som om KN kaster rundt med skuffede, hysteriske, opgivende bebrejdelser. "Arj for helvede" råbt 57 gange er bare ineffektiv og irriterende kommunikation. Bagefter står KN og FØLER vi var gode i 20. minutter og vi KUNNE have været LIDT mere skarpe på den sidste trediedel.

              En tydelig boss udsteder brutale ordrer, giver krystalklare guidelines og er hamrende præcis i ris og ros.
              Kendetegnende var Hjulmand mere tydelig og mere kritisk efter kampen end KN. Hjulmand følte ikke en skid - han udtalte sig med autoritet og præcision.

              FCK, BIF, FCM sidder tungt på tre pladser, så er der tre tilbage at kæmpe om. Her har de klubber, der har et afklaret koncept et forspring.
              Her ser jeg FCN og SE foran os. Om trupperne er til det, er så en anden sag. AaB og AGF har handlet stærkt ind. Lad os sige, at FCN og AaB tager de næste to. Så er der en plads tilbage. Tror vi på vi kan holde AGF, LBK, SE, RFC, SIF bag os? Mon ikke bare ét af de hold kan sætte noget fornuftigt sammen, der er mere pågående og stabilt end vores boldbesiddelse i bagkæden?

              Jeg er overbevist om at vi havner foran FCH, ACH, HIK. Vi havner på 9-10 plads og kan forhåbentligt sætte nogle gode playoff kampe sammen, så der stadig er Supperbold i Odense.

              Medmindre det utænkelige sker at JH smider adskillige transferbomber af de helt lækre, så er der ingen chance i helvede for vi kommer i top 6. Det må eksperter og kommentatorer vel snart kunne fatte.

              MvT
              Den eneste "rigtige" måde at spille på er den, der skaber resultater. Hvis Kents spillestil havde givet resultater, så sad vi nok ikke her og hev os selv igennem den ene tråd efter den anden med frustrationen hængende langt oppe i halsen over den samlede pakke.

              Men når det går så trægt, både på og udenfor banen, så sidder du og hiver hovedpointen frem: Hvad er OB? Er det nips og hårbånd? Er det en anden klubs DNA DE forsøger at blande med vor egen?

              Mister vi os selv dag for dag, når nipseriet ikke giver resultater? Betyder det noget at flid og tacklinger har en vigtig plads i OBs nyere og gamle historie? Ja for fanden, imo. Er det alfa omega? Eller er der både plads til Ulrik Moseby og Tobias Grahn? Så længe den overordnede plan er fight for trøjen? Ja for helvede, imo.

              Jeg har det som dig - kommunikation betyder noget. Og distancen har aldrig været større. Da OB blev FCK light mistede vi også os selv, selv om spillestilen var i tråd med traditionen. Vi brugte for mange penge, I get it, det skal vi ikke gøre igen, men behøves vi at gå i den modsatte grav? Der findes vel en mellemvej imellem at smide om sig med pengene og så at gå discountvejen mod toppen.

              Det hjælper heller ikke, at vi har Skyggemanden over dem alle, der sidder i sit palæ i Hunderup som en nærmest anonym sagnfigur, som en anden Timmi Johansen - man ved han er der, men man ser ham aldrig - og man spørger sig selv: Hvad er OB for ham? En forretnings fritidsklub? Et (tungt) vedhæng til en underholdningskoncern? Hvad?

              Og hvad vigtigere er: Hvor lang snor har Kent og Jesper? Den er kort, meget kort hos os, men hvad med hos pengemands-Timmi Johansen?

              Vi forlanger jo ikke, at han går sugardaddy vejen som Jan Bech Andersen i Bundbæ - men jeg ville personligt gerne have, at han udviste langt mere interesse for, udadtil, vores klub og ikke bare lader Kent og Jesper agere talende hoveder i en rollercoaster af en PR strategi. Men ak - som med Timmi ser vi ham nok ikke på banen - så vi må nøjes med Gøg og Gokke, i den tragikomiske udgave.

              Og det er jeg ærligt talt pisse hamrende træt af, og det er du også.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                Fordelen ved FCN er den afklarethed og tydelighed der gennemsyrer hele organisationen. En tradition for 'at sådan gør vi tingene her'. De har lige skudt Ingvartsen, Lobotka og Marcondes afsted og alligevel er deres fans forholdvis rolige og afklarede. For ledelsen var været skarp i kommunikation, forventningsafstemning og målsætning. Man er ligeledes skarp på spilkoncept og tit er det fedt at se på. Klub, trup og fans er på samme side. Mange af de samme begreber kan man overføre til SønderjyskE. Deres måde at spille bold på er en hel anden, men den har også sin charme. I AC Horsens har også - uanset om man ikke kan li' lange indkast og uskøn tonseri - en fuldstændig afklarethed mellem klub, trup og fans.

                Hvad så med OB?
                Her veksler kommunikationen mellem urealistiske målsætninger, radiotavshed, forvirrende meldinger om signinger. Først vil man have en angriber, så var det man havde i truppen godt nok. Så viste det sig, at det var det ikke alligevel. Så melder Überbossen ud at tjae, tjoe, øh, bøh, man havde da lige smidt et hav af lønkroner afsted på spillere man godt vidste ikke ville kunne hjælpe OB. What the actual fuck!? Der er helt alvorligt bedre og skarpere kommunikation når jeg holder julefrokost med drengekliken.

                De fleste OB-fans kan næsten tilgive alt, hvis der blod, jord, græs, sved, krampe og ÆRLIGHED/KLARHED på bundlinjen.
                Der er kun én gang det sidste lange stykke tid den for alvor har været til stede. Det var ved ansættelsen af Ove P.
                1. OP er midlertidig caretaker 2. Målet er overlevelse. Bum! Ikke så meget pis.
                Alle var med på præmissen - Ove var konstant tydelig i pressen og gentog det samme budskab igen og igen: Ja, det er en midlertidig tjans. Nej, jeg får ikke forlænget aftalen. Ja, Kent kommer og tager over. Ja, vi skal overleve koste hvad det vil. Nej, jeg er ikke ked af, at jeg ikke skal fortsætte i OB, for det har vi ikke aftalt.

                Siden duoen JH/KN har styret biksen har det være en apatisk gang sovs med nogle små peaks hist og her, der har sørget for at døse medierne og plantet små falske håb i fanbasen.

                Det er efterhånden kun folk med rynker og begyndende grå hår der rigtig kan huske hvad begrebet 'Ægte/Klassisk OB' er. Det er som om vores ticifrede OB-CPR-nummer, der definerer hvem vi er, bliver frataget et ciffer hver sæson efterhånden, og det der snart kun de sidste fire cifre der er tilbage. Hvis der ikke snart sker en brat hjertestarter, så kan man godt frygte de sidste OB-CPR-cifre forsvinder og vejen tilbage bliver uoverskuelig, grænsende til umulig lang. Vi er jo næsten værre end landsholdet når der var værst under Morten Olsen.

                Kommunikationen under selve kampene er i min bog heller ikke god nok. Det er som om KN kaster rundt med skuffede, hysteriske, opgivende bebrejdelser. "Arj for helvede" råbt 57 gange er bare ineffektiv og irriterende kommunikation. Bagefter står KN og FØLER vi var gode i 20. minutter og vi KUNNE have været LIDT mere skarpe på den sidste trediedel.

                En tydelig boss udsteder brutale ordrer, giver krystalklare guidelines og er hamrende præcis i ris og ros.
                Kendetegnende var Hjulmand mere tydelig og mere kritisk efter kampen end KN. Hjulmand følte ikke en skid - han udtalte sig med autoritet og præcision.

                FCK, BIF, FCM sidder tungt på tre pladser, så er der tre tilbage at kæmpe om. Her har de klubber, der har et afklaret koncept et forspring.
                Her ser jeg FCN og SE foran os. Om trupperne er til det, er så en anden sag. AaB og AGF har handlet stærkt ind. Lad os sige, at FCN og AaB tager de næste to. Så er der en plads tilbage. Tror vi på vi kan holde AGF, LBK, SE, RFC, SIF bag os? Mon ikke bare ét af de hold kan sætte noget fornuftigt sammen, der er mere pågående og stabilt end vores boldbesiddelse i bagkæden?

                Jeg er overbevist om at vi havner foran FCH, ACH, HIK. Vi havner på 9-10 plads og kan forhåbentligt sætte nogle gode playoff kampe sammen, så der stadig er Supperbold i Odense.

                Medmindre det utænkelige sker at JH smider adskillige transferbomber af de helt lækre, så er der ingen chance i helvede for vi kommer i top 6. Det må eksperter og kommentatorer vel snart kunne fatte.

                MvT
                Helt enig .
                En vigtig ingrediens mangler i meget høj grad , ja den er faktisk ikke eksisterende : TILLID .

                Vi kritiske fans er fra JH's første handlet blevet tysset ned og total overhørt , blevet betragtet som indsigtsløse før sæsonerne og bagkloge når tingene er gået galt . Eksperter og presse lader sig blåøjet fodre med undskyldninger og beretninger om at vi er på rette vej . Imens det usammenhængende klatmaleri er ved at gå i opløsning og rammen som holder det er Begyndt at rådne står de og betragter det og nikker annerkendende . At københavnerpressen og onside ikke gider at gå kritisk til værks og sætte OB under lup er vel forventet , men at 2 x Ratata på Fyens kamp efter kamp , sæson efter sæson , transfervindue efter transfervindue stiltiende ryger fredspibe med NT og den jammerlige duo er aldeles uforståeligt
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                  Helt enig .
                  En vigtig ingrediens mangler i meget høj grad , ja den er faktisk ikke eksisterende : TILLID .

                  Vi kritiske fans er fra JH's første handlet blevet tysset ned og total overhørt , blevet betragtet som indsigtsløse før sæsonerne og bagkloge når tingene er gået galt . Eksperter og presse lader sig blåøjet fodre med undskyldninger og beretninger om at vi er på rette vej . Imens det usammenhængende klatmaleri er ved at gå i opløsning og rammen som holder det er Begyndt at rådne står de og betragter det og nikker annerkendende . At københavnerpressen og onside ikke gider at gå kritisk til værks og sætte OB under lup er vel forventet , men at 2 x Ratata på Fyens kamp efter kamp , sæson efter sæson , transfervindue efter transfervindue stiltiende ryger fredspibe med NT og den jammerlige duo er aldeles uforståeligt
                  Ja der er nogen, der kaster tillid i grams. Det er nok, at de er ansat i OB, skulle man tro - nogle gange.

                  Tillid er noget, man vinder - ikke noget man bare får. End ikke i små doser.

                  MvH ChrisOB
                  1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                  Comment


                    #24
                    I har desværre fuldstændig ret. Man kunne jo håbe NT har en skyggen ontologi på forummet, og at han får tid til at læse med her. Han kan blive godt oplyst om rigets tilstand og udvikling. Jeg forstår ikke at det kan være interessant at være boss for noget som JH har forvandlet til en impotente kønsløs tiger. Tigeren er som bekendt ved at uddø- OB vil lide samme skæbne hvis JH ikke fjernes nu.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                      I har desværre fuldstændig ret. Man kunne jo håbe NT har en skyggen ontologi på forummet, og at han får tid til at læse med her. Han kan blive godt oplyst om rigets tilstand og udvikling. Jeg forstår ikke at det kan være interessant at være boss for noget som JH har forvandlet til en impotente kønsløs tiger. Tigeren er som bekendt ved at uddø- OB vil lide samme skæbne hvis JH ikke fjernes nu.
                      Kent skal samme vej...

                      Comment


                        #26
                        1. Kent Nielsen har efter min bedste overbevisning aldrig haft hjertet med i det her projekt. Han blev lokket med penge. MANGE penge. Desuden var det fristende at forlade AaB med så flotte resultater, som næsten med garanti ikke kunne gentages.

                        2. Selvfølgelig skal og kan man ikke fratage ham æren ved mesterskabet i Aalborg, men den succes hvilede i den grad også på Poul Erik Andreasens og talentafdelingens gode arbejde. Kent Nielsen havde en guldårgang at arbejde med suppleret med fornuftige indkøb. Vi kommer aldrig til at kunne købe spillere med de evner, så vi skal lave dem selv, men problemet er, at vores talentafdeling (trods 7 års lange løfter om det modsatte) fortsat ikke leverer talenter på nævneværdigt niveau. Vi producerer højst talenter til den lavere ende af ligaen og divisionsklubberne.

                        Kent Nielsens cherry picking af spillere har vist sig som et komplet flop. Han har brug for en stærk og dygtig sportsdirektør, men det har han ikke i OB.

                        Vi har en svag træner, en svag sportsdirektør og ingen klubånd tilbage. Vi sejler på alle parametre, og 15 år for sent er klubben nu begyndt med latterlige PR-stunts som "For klubben, for byen, for altid" og pis og lort, der klinger lige så hult som et slag på toppen af Jesper Hansens elskede webergrill hjemme i parcelhuskvarteret i Horsens.

                        Personligt er jeg da lidt bange for, at mulighederne for et turn around er ved at være sejlet forbi. Eneste mulighed tilbage er pengeindsprøjtninger i Brøndby-klassen, og det ser jeg bare ikke ske. Det er ikke umuligt, at en nedrykning kunne være god nok for klubben på lang sigt, hvis man forvalter den rigtigt, men den kunne også gøre klubben til en permanent divisionsklub eller elevatorhold. Det nye Vejle så at sige.
                        OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                        Comment


                          #27
                          Nu har Troels Bech så været ude og skaffe en ny spiller til bif igen. En tysk venstre back med 16 Bundesliga kamp i sidste sæson.

                          Vildt hold de har.

                          Og vi har Jesper Hansen der kun har er netværk i 1 division næsten haha

                          Comment


                            #28
                            Mennesker og fællesskaber er i høj grad styret og forbundet af fortællinger. Fortællinger som giver individet mening og sammenhæng, fortællinger som sammentømrer fællesskabet i en fortælling om, hvem de er i forhold til andre. Det er helt grundlæggende mekanismer i den menneskelige identitetsproces. Fortællingerne skal dog være rodfæstet i den konkrete virkelighed, i den sanselige erfaring, ellers er fortællingen ikke troværdig. Ord er ikke nok i sig selv. F.eks. kan man ikke ændre opfattelsen af kvindefodbold, ved bare at begynde og omtale det mere positivt, for når man så ser kampene, er det jo i bund og grund elendig fodbold i forhold til herrerne, det indtryk kan man ikke ændre på, ved at opfinde fine ord for det. Man ville heller ikke kunne tale Horsens op til at være et sprudlende offensivt mandskab med store tekniske færdigheder, når man ser den flok knoldesparkere i gult.

                            Ord har sine begræsninger.

                            I FCN har man skabt en stærk fortælling, men det er også en fortælling, som tager afsæt i den umiddelbare erfarne virkelighed: der er jo mange unge spillere, de har jo supergode udviklende faciliteter, de har et gennemgående set-up der virker hele vejen ned gennem u-holdene.

                            Fortællingen fungerer i FCN, og andre steder, som den daglige mening, der fastholder dets aktører til strategien, visionen, som skaber glæde, formål, målrettethed. Dermed bliver fortællingen selvforstærkende, og betyder således, at når man rammes af et parameter som spillersalg af profiler, som alt andet lige svækker truppen, så bliver svækkelsen mindre, fordi dem der tager over, kender filosofien og fortællingen, og fordi udskiftningen er en del af selve fortællingen: "vi klarer det nok alligevel, det er sådan vi fungerer". Der er således en optimisme og tro på tingene som gør, at tilbagefaldene ikke bliver så voldsomme, som de kunne have været.

                            Fodbold er i høj grad psykologi. Som Mads Timm sagde i et interview, da han var kommet hjem til OB, så var forskellen på niveauet til træningerne ikke voldsomt store mellem United og OB, og så pegede han på sin pande (skrev journalisten), og sagde at fodbold i høj grad spilles med hovedet.

                            Jeg vil påstå, at alle menneskelige aktiviteter påvirkes af psyken, der findes intet i denne verden, som er ren logik og rationalitet, når mennesker er involveret.

                            Hvilken fortælling har Jesper Hansen skabt? et ord: kontinuitet. Det er den eneste positive fortælling han har, og det er ikke nok. Slet ikke, når alle elementer, af hans øvrige fortælling om OB, faktisk er dybt negativ: Vi har ingen penge, kulturen har været dårlig, vores faciliteter er elendige, kommunen er umulige at samarbejde med, fans er alt for krævende mv. Spillerer og trænere i OB har alle undskyldningerne klar for ikke at præstere. Er det det AK tænker, når han ikke præsterer, at holdkammeraterne jo heller ikke er så gode, at faciliteterne er elendige, at folk jo også har alt for store forventninger...?

                            Jesper Hansen forsøger desperat at tale kontinuiteten op som hans enorme bedrift, og pege på enhver lille statistik, der peger i positiv retning, i fint sammenspil med kammeraten Kent. Problemet er bare, at fortællingen ikke har bund i virkeligheden, den erfarne virkelighed. Spillet bliver ikke bedre, resultaterne bliver ikke bedre, truppen fungerer ikke bedre sammen, der er kun lille fremgang i forhold til signings og forvaltning af økonomien.

                            Dertil har Jesper Hansen samtidigt bygget en fortælling om kontinuitet i spillestil oven på en fortælling om de elendige forhold, hvilket reelt undergraver hele projektet! Men på en måde, er det også reelt nok, tror jeg, for jeg tror ikke på, at rammerne i Ådalen inspirerer til poleret fodbold, den sanselige erfaring af anlægget gør det ikke muligt, at tro på en fortælling om den spillestil, uanset hvor meget man taler det op.

                            OB har nogle specielle rammer, og i forhold til andre superligaklubber, er de mildest talt elendige. Der findes serieklubber med bedre faciliteter end OB. Men sådan har det jo været længe, og det kan aldrig blive en undskyldning. Når forholdene er som de er, kan man jo godt arbejde med at forbedre dem, men samtidigt må man forsøge, at gøre sine svagheder til sin styrke. Ricardo gjorde det, Brink gjorde det: skabte fortællinger om, hvordan de primitive rammer, udviklede en hårdhed og en form, som målte sig med de bedste ligaer i verden. Spillerne kastede op, men troede på det, de vidste, at ingen kunne slå dem på fysikken, selv ikke de største stjerner i verden, fortællingen blev skabt, og det fungerede.

                            OB spillerne skal være spillere med hjerte og vilje som få, de skal være jernmænd, der vokser i de primitive træningsforhold, hærdes af det, ikke skræmmes af det, og føler sig utilstrækkelige i det.

                            JHs set-up er hverken godt nok, heller ikke til midlerne, men det besidder heller ingen troværdig fortælling. Jesper Hansen undergraver tilmed konstant sin egen fortælling, udover det nævnte, bemærkede jeg, hvordan JHs analyse af vores efterår, i foråret var fuldstændig enslydende med fans analyse, nemlig at de havde svært ved at skabe kampene, skabe chancer, i efteråret hed det sig, at man var uheldig...

                            Det her projekt ender ikke godt, sorry, det er bare et spørgsmål om tid, før JH og KN er færdige i OB, uden at de nogensinde opnår nævneværdige resultater.

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
                              Nu har Troels Bech så været ude og skaffe en ny spiller til bif igen. En tysk venstre back med 16 Bundesliga kamp i sidste sæson.

                              Vildt hold de har.

                              Og vi har Jesper Hansen der kun har er netværk i 1 division næsten haha
                              Argh. Han har også kontakter i 2. Division. ;-) Der kom Frederik jo fra. :-)

                              Comment


                                #30
                                Oprindeligt indsendt af Matti1887 Se indlæg
                                Argh. Han har også kontakter i 2. Division. ;-) Der kom Frederik jo fra. :-)
                                Haha det sandt :-D

                                Men man kommer stadig ikke uden om at manden mandler netværk. Self skal klubben heller ikke bare købe en spiller bare fordi han har et okay CV. Spilleren skal også passe ind i klubben.

                                Men vi har lavet så mange fejlkøb gennem flere år. Det er sgu trist.

                                Self er det ikke bif vi skal måle os med. Men man må sgu sige de formår at hente spillere som er gode. Om det så er økonomisk godt for dem hvis de får krise igen er så en anden side af sagen

                                Comment

                                Working...
                                X