Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er det for nemt at være OB spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Fedt at høre. Tror han bliver god. Man skal ikke se meget af en træning for at kunne se, at han virkelig kan noget med bolden.
    Det bedste der kunne ske for OB og vores selvforståelse var at han allerede fik et lille gennembrud i denne sæson hvor håbet om en ny Falk bliver til et samtale emne over kaffebordet.. Det løb er nok kørt for Greve selvom jeg håber at han etablerer sig i denne sæson og limer Jønnes røv fast til bænken

    Comment


      #47
      http://fodboldtalent.mediajungle.dk/akademiet/scouten/

      Han har en pointe. Danske fodboldspillere er generelt alt for vattede, og for mange tror, at talentet er nok, det er AKs store problem f.eks. Der var engang, hvor OB havde udviklet en kultur, hvor man havde en indstilling og mentalitet der gjorde, at man altid var parat på banen, og vi solgte faktisk også mange talenter til udlandet. Det var den kultur som Ricardo især udviklede, men som han var inspireret af fra tidligere OB trænere mv. Den har vi mistet desværre.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        http://fodboldtalent.mediajungle.dk/akademiet/scouten/

        Han har en pointe. Danske fodboldspillere er generelt alt for vattede, og for mange tror, at talentet er nok, det er AKs store problem f.eks. Der var engang, hvor OB havde udviklet en kultur, hvor man havde en indstilling og mentalitet der gjorde, at man altid var parat på banen, og vi solgte faktisk også mange talenter til udlandet. Det var den kultur som Ricardo især udviklede, men som han var inspireret af fra tidligere OB trænere mv. Den har vi mistet desværre.
        Igen, jeg vil gerne se noget data der underbygger, at danske spillere skulle være specielt vattede, at de skulle have sværere ved at slå igennem i udlandet end andre nationaliteter. Flopper danske spillere mere end spillere fra andre (niveaumæssigt) sammenlignelige lande? Ellers bliver det bare, som i dit link og i flere indlæg i denne tråd, rent anektodisk bevisføring, og det giver jeg ærlig talt ikke meget for.

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          Igen, jeg vil gerne se noget data der underbygger, at danske spillere skulle være specielt vattede, at de skulle have sværere ved at slå igennem i udlandet end andre nationaliteter. Flopper danske spillere mere end spillere fra andre (niveaumæssigt) sammenlignelige lande? Ellers bliver det bare, som i dit link og i flere indlæg i denne tråd, rent anektodisk bevisføring, og det giver jeg ærlig talt ikke meget for.
          Ja det kunne være rart med noget troværdig statistik. Af nyere talenteter fra OB i udlandet er Eriksen Daniel Høgh og Kasper Larsen, de ser ud til at klarer sig fint, Hvilket egentlig også svarer til mine forventninger de har arbejdet hårdt i OB som talenter, og er på ingen måde blevet pakket ind i vat.

          Eriksen har man måske været lidt forsigtig med, men man var jo også klar over at han var noget helt usædvanligt, men han har godt nok arbejdet hårdt for sagen, med uddannelse ungdomslandhold og daglig transport offentlig til Middelfart. Kæmpe respekt til ham.

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            Igen, jeg vil gerne se noget data der underbygger, at danske spillere skulle være specielt vattede, at de skulle have sværere ved at slå igennem i udlandet end andre nationaliteter. Flopper danske spillere mere end spillere fra andre (niveaumæssigt) sammenlignelige lande? Ellers bliver det bare, som i dit link og i flere indlæg i denne tråd, rent anektodisk bevisføring, og det giver jeg ærlig talt ikke meget for.
            Men det sidste er jo blevet en nationalsport her til lands og bestemt ikke kun i forbindelse med sport :D.
            Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

            Jeg er ikke fan.
            Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
              http://fodboldtalent.mediajungle.dk/akademiet/scouten/

              Han har en pointe. Danske fodboldspillere er generelt alt for vattede, og for mange tror, at talentet er nok, det er AKs store problem f.eks. Der var engang, hvor OB havde udviklet en kultur, hvor man havde en indstilling og mentalitet der gjorde, at man altid var parat på banen, og vi solgte faktisk også mange talenter til udlandet. Det var den kultur som Ricardo især udviklede, men som han var inspireret af fra tidligere OB trænere mv. Den har vi mistet desværre.
              Giver ikke meget for, hvad den mand har at sige. Han er komplet idiot og elsker "at have kant" og være kontroversiel i sine udtalelser. Det sidste kostede ham en fyreseddel i Man. United.

              Og det er da lykkedes for et pænt antal unge danskere at klare sig i udlandet, så det siger da mindst ligeså meget om hans evner som scout, at han ikke har kunne finde en eneste

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Igen, jeg vil gerne se noget data der underbygger, at danske spillere skulle være specielt vattede, at de skulle have sværere ved at slå igennem i udlandet end andre nationaliteter. Flopper danske spillere mere end spillere fra andre (niveaumæssigt) sammenlignelige lande? Ellers bliver det bare, som i dit link og i flere indlæg i denne tråd, rent anektodisk bevisføring, og det giver jeg ærlig talt ikke meget for.
                I din verden findes der åbenbart kun tal og statistik, du ved godt, at tal og statistik er yderst tvivlsomt som sandhedsgrundlag og kræver uddybning og analyse som alt andet? Jeg vil nu mene, at en så erfaren scout som Torben, der virkelig kender det danske marked indefra, har en rimelig tungtvejende holdning.

                Comment


                  #53
                  Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                  Giver ikke meget for, hvad den mand har at sige. Han er komplet idiot og elsker "at have kant" og være kontroversiel i sine udtalelser. Det sidste kostede ham en fyreseddel i Man. United.

                  Og det er da lykkedes for et pænt antal unge danskere at klare sig i udlandet, så det siger da mindst ligeså meget om hans evner som scout, at han ikke har kunne finde en eneste
                  Jeg kender udemærket Torben, og han har bestemt nogle til tider ret hårde holdninger, som man finder i nye borgerlige, f.eks. til kriminelle indvandrere, at det så kostede ham et job, fordi et par sensationshungrende journalister, anført af den berømte Q, der senere blev fældet for at fabrikere falske kilder og historier, rokker ikke ved mandens evner og viden om fodbold. Det kostede ham et drømmejob i United pga. dårlig PR, men manden lever sjovt nok stadig ganske godt af sin viden, gad vide hvorfor....

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                    Ja det kunne være rart med noget troværdig statistik. Af nyere talenteter fra OB i udlandet er Eriksen Daniel Høgh og Kasper Larsen, de ser ud til at klarer sig fint, Hvilket egentlig også svarer til mine forventninger de har arbejdet hårdt i OB som talenter, og er på ingen måde blevet pakket ind i vat.

                    Eriksen har man måske været lidt forsigtig med, men man var jo også klar over at han var noget helt usædvanligt, men han har godt nok arbejdet hårdt for sagen, med uddannelse ungdomslandhold og daglig transport offentlig til Middelfart. Kæmpe respekt til ham.
                    Tror det bliver meget svært at finde en statistik over hvorfor spillere ikke slår igennem. Der er sikkert en et sted over hvor mange der ikke gør, men ikke over hvorfor, tænker jeg. For mig at se handler det om at lytte til de personer der arbejder med området og har gjort det i mange år. Vores egen træner har også været ude med en opsang til ungdommen.

                    Jeg er enig i at der arbejdes hårdt hos mange unge danske talenter, men det er vel heller ikke det der argumenteres mod. Der er vel ingen der siger der ikke arbejdes hårdt. Som jeg ser og hører det, så handler det om at tingene indrettes meget efter talenterne. Selv for Eriksen var der jo også en tid hvor forældrene kørte ham frem og tilbage. De vasker ikke selv tøj - skolen bliver specielt tilrettelagt - trænere kører frem og tilbage for at hjælpe - forældre kører, og den slags ting der. Det er jo godt for selve det fodboldmæssige, at de sådan set "kun" skal tænke på at spille bold og udvikle diverse færdigheder, men hvad gør det mentalt for dem at de altid har folk ved deres side til at træde til, og at tingene altid kan arrangeres så det går op?
                    Ingen tvivl om at Eriksen og mange andre har knoklet for det og haft lange dage med offentlig transport, træning, skole, osv... men så snart der er noget der ikke går op, så står der en klar til at køre, eller en træner der kommer ud til dem i stedet, eller en skoleopgave der flyttes til et andet tidspunkt, osv... og det er vel meget den slags ting der menes, samt at de ikke møder den modstand på banen som de gør mange andre steder. De oplever ikke den modgang og det pres som der er mange steder i udlandet.

                    Der er mange i fodboldens verden der har den mening, lader det til, og det synes jeg da man skulle lytte til, fremfor at slå det væk med at der ikke er en statistik over tingene...

                    Og for at blive ved Eriksen, så har han også udtalt at i OB fik vi serveret det hele på et fad... og det er jo netop sagens kerne.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                      I din verden findes der åbenbart kun tal og statistik, du ved godt, at tal og statistik er yderst tvivlsomt som sandhedsgrundlag og kræver uddybning og analyse som alt andet? Jeg vil nu mene, at en så erfaren scout som Torben, der virkelig kender det danske marked indefra, har en rimelig tungtvejende holdning.
                      Men det vejer nu alligevel tungere med dokumentation, end når man bare fyrer noget af som man føler ... eller den scout der.
                      Manden taler jo med sin pengepung ...
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Men det vejer nu alligevel tungere med dokumentation, end når man bare fyrer noget af som man føler ... eller den scout der.
                        Manden taler jo med sin pengepung ...
                        Det er ikke noget han føler, det er jo en faglig vurdering af markedet. Kan ikke se, hvad det har med nogen pengepung at gøre, han ville jo tjene flere penge, hvis han kunne scoute flere danske spillere, så hans interesse er jo netop modsat af, hvad du påstår.

                        Comment


                          #57
                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Tror det bliver meget svært at finde en statistik over hvorfor spillere ikke slår igennem. Der er sikkert en et sted over hvor mange der ikke gør, men ikke over hvorfor, tænker jeg. For mig at se handler det om at lytte til de personer der arbejder med området og har gjort det i mange år. Vores egen træner har også været ude med en opsang til ungdommen.

                          Jeg er enig i at der arbejdes hårdt hos mange unge danske talenter, men det er vel heller ikke det der argumenteres mod. Der er vel ingen der siger der ikke arbejdes hårdt. Som jeg ser og hører det, så handler det om at tingene indrettes meget efter talenterne. Selv for Eriksen var der jo også en tid hvor forældrene kørte ham frem og tilbage. De vasker ikke selv tøj - skolen bliver specielt tilrettelagt - trænere kører frem og tilbage for at hjælpe - forældre kører, og den slags ting der. Det er jo godt for selve det fodboldmæssige, at de sådan set "kun" skal tænke på at spille bold og udvikle diverse færdigheder, men hvad gør det mentalt for dem at de altid har folk ved deres side til at træde til, og at tingene altid kan arrangeres så det går op?
                          Ingen tvivl om at Eriksen og mange andre har knoklet for det og haft lange dage med offentlig transport, træning, skole, osv... men så snart der er noget der ikke går op, så står der en klar til at køre, eller en træner der kommer ud til dem i stedet, eller en skoleopgave der flyttes til et andet tidspunkt, osv... og det er vel meget den slags ting der menes, samt at de ikke møder den modstand på banen som de gør mange andre steder. De oplever ikke den modgang og det pres som der er mange steder i udlandet.

                          Der er mange i fodboldens verden der har den mening, lader det til, og det synes jeg da man skulle lytte til, fremfor at slå det væk med at der ikke er en statistik over tingene...

                          Og for at blive ved Eriksen, så har han også udtalt at i OB fik vi serveret det hele på et fad... og det er jo netop sagens kerne.
                          Meget enig. Talent er intet værd uden indsats og dedikation, uden vilje til at ville gøre det. Spørg enhver der har arbejdet med talentudvikling: det er aldrig de mest åbentlyse talenter der slår igennem, det altid dem nedenunder, der har en udfordring, noget de skal kæmpe med, det gælder lige fra Agger til Ronaldo.

                          Desværre er der opstået sådan en mekanisk opfattelse af fodboldtalent i DK, at det bare handler om at kunne gøre bestemte ting og udvikle bestemte færdigheder, men med meget lidt fokus på det mentale og psykologiske.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            http://fodboldtalent.mediajungle.dk/akademiet/scouten/

                            Han har en pointe. Danske fodboldspillere er generelt alt for vattede, og for mange tror, at talentet er nok, det er AKs store problem f.eks. Der var engang, hvor OB havde udviklet en kultur, hvor man havde en indstilling og mentalitet der gjorde, at man altid var parat på banen, og vi solgte faktisk også mange talenter til udlandet. Det var den kultur som Ricardo især udviklede, men som han var inspireret af fra tidligere OB trænere mv. Den har vi mistet desværre.
                            Han har sikkert ret i, at talenterne ikke skal bæres frem og pakkes ind i vat, og må droppe deres skole, hvis de skal op på højeste niveau. Nu kan mindre jo også gøre det i OB. Vi skal aldrig tiltrække spillere, som kan spille i topklubber i verden. Ej heller bør det være vores formål at udvikle spillere til det niveau.

                            Jeg er meget stor tiltaler for, at OB fortsætter med at være en fortaler for, at man uddanner hele mennesker, hvorfor der bliver opfordret til, at de tager en ungdomsuddannelse ved siden af fodbolden, ligesom der også i flere tilfælde er set seniorspillere i OB, som har kombineret fodbold med (videregående) studier.
                            Det er fandme ikke at pakke nogen som helst ind i vat at sige "hey, man kan godt fordele sin tid mellem at spille fodbold og få en uddannelse eller have et arbejde - eller i det hele taget have et liv, der består af andet end fodbold".

                            Jeg er på ingen måde interesseret i, at spillerne i OB, specielt ikke i ungdomsrækkerne, skal leve og ånde for fodbold og kun skal koncentrere sig om at blive en så god fodboldspiller som muligt. Den tankegang tror jeg aldrig har været herskende i OB, ej heller i Ricardos dage.

                            Kultur er ikke at være det bedste fodboldhold. Kultur er så meget andet. En del af OB-kulturen kan sagtens være hårdt arbejde - og hårdt arbejde kan godt eksistere flere steder simultant i ens tilværelse.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              I din verden findes der åbenbart kun tal og statistik, du ved godt, at tal og statistik er yderst tvivlsomt som sandhedsgrundlag og kræver uddybning og analyse som alt andet? Jeg vil nu mene, at en så erfaren scout som Torben, der virkelig kender det danske marked indefra, har en rimelig tungtvejende holdning.
                              Nej, der findes ikke KUN tal og statistik. Men de er nu meget rare at have fremfor anekdoter og en ligegyldig sammenligning med hvordan alting var meget bedre i gamle dage. Jeg er helt med på at der er en del danske spillere der fejler i udlandet og at det nogle gange skyldes det mentale (men en hel del gange skyldes det nok også bare at det fodboldmæssige niveau ikke er der), men er problemet virkelig større her end i Sverige, Norge, Østrig, Schweiz, Tjekkiet og andre lande der er sammenlignelige på det fodboldmæssige niveau i ligaen? Fejler deres talenter ikke i lige så høj grad? Det synes jeg faktisk er ret interessant at undersøge, inden man skriger det op til at Danmark skulle have en unikt stort problem fordi de unge mennesker i dag er åh så forkælede...
                              Last edited by driflin; 03-08-2017, 13:00.

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Tror det bliver meget svært at finde en statistik over hvorfor spillere ikke slår igennem. Der er sikkert en et sted over hvor mange der ikke gør, men ikke over hvorfor, tænker jeg. For mig at se handler det om at lytte til de personer der arbejder med området og har gjort det i mange år. Vores egen træner har også været ude med en opsang til ungdommen.

                                Jeg er enig i at der arbejdes hårdt hos mange unge danske talenter, men det er vel heller ikke det der argumenteres mod. Der er vel ingen der siger der ikke arbejdes hårdt. Som jeg ser og hører det, så handler det om at tingene indrettes meget efter talenterne. Selv for Eriksen var der jo også en tid hvor forældrene kørte ham frem og tilbage. De vasker ikke selv tøj - skolen bliver specielt tilrettelagt - trænere kører frem og tilbage for at hjælpe - forældre kører, og den slags ting der. Det er jo godt for selve det fodboldmæssige, at de sådan set "kun" skal tænke på at spille bold og udvikle diverse færdigheder, men hvad gør det mentalt for dem at de altid har folk ved deres side til at træde til, og at tingene altid kan arrangeres så det går op?
                                Ingen tvivl om at Eriksen og mange andre har knoklet for det og haft lange dage med offentlig transport, træning, skole, osv... men så snart der er noget der ikke går op, så står der en klar til at køre, eller en træner der kommer ud til dem i stedet, eller en skoleopgave der flyttes til et andet tidspunkt, osv... og det er vel meget den slags ting der menes, samt at de ikke møder den modstand på banen som de gør mange andre steder. De oplever ikke den modgang og det pres som der er mange steder i udlandet.

                                Der er mange i fodboldens verden der har den mening, lader det til, og det synes jeg da man skulle lytte til, fremfor at slå det væk med at der ikke er en statistik over tingene...

                                Og for at blive ved Eriksen, så har han også udtalt at i OB fik vi serveret det hele på et fad... og det er jo netop sagens kerne.
                                Man kan sikkert godt tvinge alle de unge OB-spillere til selv at vaske deres tøj og cykle til træning. Men så står der nok en anden klub klar med tilbud om bedre forhold til de største talenter... man er som klub også nødt til at tilpasse sig normen. Hvad foreslår I mere konkret at man gør ved det? For det der med at tvinge dem til diverse pligter og undlade at give dem gode muligheder for skolegang ved siden af fodbolden, det tror jeg simpelthen ikke på. Så skal FCM eller FCN nok stå klar med en akademikontrakt, som så kan virke noget mere attraktiv. Og er det virkelig i OBs ånd at tvinge helt unge mennesker til at fravælge eller blive ringere i skolen for at satse 100% på en fodboldkarriere, hvor 1 ud af 20 kommer i gennem nåleøjet...? I så fald har vi ikke samme syn på hvad OBs kultur består i.

                                Derudover synes jeg godt nok Eriksen er et ret ringe eksempel at bringe frem - han er vel NETOP kendetegnet ved at være stærk mentalt og kunne klare modgang. Hvorfor havde den gode Torben ikke held med at signe ham?

                                Comment

                                Working...
                                X