Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Er det for nemt at være OB spiller?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Er det for nemt at være OB spiller?

    Jeg har i megen tid overvejet dette ovenstående emne, fordi jeg i megen tid har vendt og drejet dette i hovedet.
    Fordi vi har nogle professionelle fodboldspillere/(ungdomsspillere med okay kontrakter), som har nogle ganske fine kontrakter lønmæssigt ift. andre normale jobs. Ja, der er mange penge i fodbold bevares...og det er enlig også fint nok for mig, men kan man så tillade sig at forvente sig noget ekstra af en OB spiller eller en anden professionel fodboldspiller?
    Hvordan ser en normal hverdag enlig ud for en professionel OB fodboldspiller?
    Ser den således ud:
    kl. 07-8 --> står op
    kl. 8-9 --> afgang mod Ådalen
    kl. 10-11.30 --> træning
    kl. 11.30-12.30 --> diverse behandling
    5 gange om ugen og så kamp i weekenden (de er selvfølgelig også ude til arrangementer engang i mellem)
    Hvis denne skitse er bare nogenlunde, så er det alligevel ikke mange timer ift. deres løn og et andet normalt fuldtidsarbejde.
    Træner OB og andre fodboldspillere enlig "nok"? Jeg kan godt tvivle lidt på det ift. hvad man gør andre steder og i andre sportsgrene. Jeg mener selv, at jeg synes de træner for lidt eller bare generelt for lidt i Norden. I OB træner man vel ca. 5 gange om ugen + kamp. Når jeg oplever mange fodboldspillere, så beklager de sig allerede med kun 2 træninger/ugen. Jeg tænker bare...jamen hvad gør de i f.eks. svømning osv. I svømning træner de unge helt op til 12 gange om ugen --> 20-25 timer om ugen og det er imens de har gymnasie ved siden af + i nogle tilfælde også et fritidsjob ved siden af. De får INGEN penge for det. Der kan måske være nogle små bonusser og goder ved siden, men i meget små beløb! Der er selvfølgelig en masse faktorer som spiller ind...det er hårdt for kroppen at løbe meget i fodbold osv. Min pointe er heller ikke, at fodboldspillere skal træne 12 gange om ugen, men pointen er, at jeg mener de træner for lidt ift. så mange andre sportsgrene og andre fodboldspillere i verden. Måske det er derfor vi i Danmark er så dårlige til fodbold i et verdens perspektiv ift. mange andre sportsgrene i Danmark? :-)

    #2
    Oprindeligt indsendt af Hurra Se indlæg
    Jeg har i megen tid overvejet dette ovenstående emne, fordi jeg i megen tid har vendt og drejet dette i hovedet.
    Fordi vi har nogle professionelle fodboldspillere/(ungdomsspillere med okay kontrakter), som har nogle ganske fine kontrakter lønmæssigt ift. andre normale jobs. Ja, der er mange penge i fodbold bevares...og det er enlig også fint nok for mig, men kan man så tillade sig at forvente sig noget ekstra af en OB spiller eller en anden professionel fodboldspiller?
    Hvordan ser en normal hverdag enlig ud for en professionel OB fodboldspiller?
    Ser den således ud:
    kl. 07-8 --> står op
    kl. 8-9 --> afgang mod Ådalen
    kl. 10-11.30 --> træning
    kl. 11.30-12.30 --> diverse behandling
    5 gange om ugen og så kamp i weekenden (de er selvfølgelig også ude til arrangementer engang i mellem)
    Hvis denne skitse er bare nogenlunde, så er det alligevel ikke mange timer ift. deres løn og et andet normalt fuldtidsarbejde.
    Træner OB og andre fodboldspillere enlig "nok"? Jeg kan godt tvivle lidt på det ift. hvad man gør andre steder og i andre sportsgrene. Jeg mener selv, at jeg synes de træner for lidt eller bare generelt for lidt i Norden. I OB træner man vel ca. 5 gange om ugen + kamp. Når jeg oplever mange fodboldspillere, så beklager de sig allerede med kun 2 træninger/ugen. Jeg tænker bare...jamen hvad gør de i f.eks. svømning osv. I svømning træner de unge helt op til 12 gange om ugen --> 20-25 timer om ugen og det er imens de har gymnasie ved siden af + i nogle tilfælde også et fritidsjob ved siden af. De får INGEN penge for det. Der kan måske være nogle små bonusser og goder ved siden, men i meget små beløb! Der er selvfølgelig en masse faktorer som spiller ind...det er hårdt for kroppen at løbe meget i fodbold osv. Min pointe er heller ikke, at fodboldspillere skal træne 12 gange om ugen, men pointen er, at jeg mener de træner for lidt ift. så mange andre sportsgrene og andre fodboldspillere i verden. Måske det er derfor vi i Danmark er så dårlige til fodbold i et verdens perspektiv ift. mange andre sportsgrene i Danmark? :-)
    For at gøre det kort: Ja. Det er for nemt at være OB-spiller. Det er for nemt at spille i Danmark. Det er derfor langt størstedelen af de spillere, der tager ud (fortrinsvis danske), de knækker halsen på udlandsophold, fordi de får et kulturchok. De træner hårdere - tonen er hårdere - presset er hårdere - barmhjertigheden kortere. Der er langt hjem til "mor".

    Spillere i Danmark er forkælede.

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      #3
      Jeg ved ikke om de træner for lidt her skal man kigge på andre klubber. Vil tro der er nogle der selvtræner for at få bedre færdigheder indlæg hjørnespark driblinger smidighed m.m. Det ved jeg en del superliga spillere gør.

      Restitution er vigtig, mange fodbold spillere er meget stive i bentøjet hofter m.m, derfor er generel større træningsmængde måske ikke særlig godt men special træning tilpasset den enkelte spiller, her kunne der nok gøres mere.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Hurra Se indlæg
        Jeg har i megen tid overvejet dette ovenstående emne, fordi jeg i megen tid har vendt og drejet dette i hovedet.
        Fordi vi har nogle professionelle fodboldspillere/(ungdomsspillere med okay kontrakter), som har nogle ganske fine kontrakter lønmæssigt ift. andre normale jobs. Ja, der er mange penge i fodbold bevares...og det er enlig også fint nok for mig, men kan man så tillade sig at forvente sig noget ekstra af en OB spiller eller en anden professionel fodboldspiller?
        Hvordan ser en normal hverdag enlig ud for en professionel OB fodboldspiller?
        Ser den således ud:
        kl. 07-8 --> står op
        kl. 8-9 --> afgang mod Ådalen
        kl. 10-11.30 --> træning
        kl. 11.30-12.30 --> diverse behandling
        5 gange om ugen og så kamp i weekenden (de er selvfølgelig også ude til arrangementer engang i mellem)
        Hvis denne skitse er bare nogenlunde, så er det alligevel ikke mange timer ift. deres løn og et andet normalt fuldtidsarbejde.
        Træner OB og andre fodboldspillere enlig "nok"? Jeg kan godt tvivle lidt på det ift. hvad man gør andre steder og i andre sportsgrene. Jeg mener selv, at jeg synes de træner for lidt eller bare generelt for lidt i Norden. I OB træner man vel ca. 5 gange om ugen + kamp. Når jeg oplever mange fodboldspillere, så beklager de sig allerede med kun 2 træninger/ugen. Jeg tænker bare...jamen hvad gør de i f.eks. svømning osv. I svømning træner de unge helt op til 12 gange om ugen --> 20-25 timer om ugen og det er imens de har gymnasie ved siden af + i nogle tilfælde også et fritidsjob ved siden af. De får INGEN penge for det. Der kan måske være nogle små bonusser og goder ved siden, men i meget små beløb! Der er selvfølgelig en masse faktorer som spiller ind...det er hårdt for kroppen at løbe meget i fodbold osv. Min pointe er heller ikke, at fodboldspillere skal træne 12 gange om ugen, men pointen er, at jeg mener de træner for lidt ift. så mange andre sportsgrene og andre fodboldspillere i verden. Måske det er derfor vi i Danmark er så dårlige til fodbold i et verdens perspektiv ift. mange andre sportsgrene i Danmark? :-)
        Jeg har svært ved at tro at der trænes mere i andre lande og det er faktuelt forkert at vi er dårlige til fodbold, i forhold til vores størrelse :).
        Du er mere ude i noget mavefornemmelse er du ikke?
        Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

        Jeg er ikke fan.
        Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

        Comment


          #5
          Har selv bragt dette emne på bane nogle gange men må bare erkende at jeg ikke har indsigt i hvornår man træner for lidt og hvornår man overtræner.
          Men umiddelbart forlyder det at de i BIF møder kl 08.00 og går hjem ca kl 17.00. Det må vi bare konstatere at dette sker nok ikke i OB
          Det er nærmere fra kl 9-13 mm man er i opstartsfasen og har styrketræning igen kl 14.00.

          Så kan man så diskuttere hvad der er rigtigt

          Comment


            #6
            Er der nogen der ved hvor meget de træner i udlandet da? De klubber jeg følger, træner gerne fra ca 10-15:30 i opstarten. Det er jo så med spisning, massage, og alt hvad vi også gør.
            Jeg er enig i man trænere hårdere, og tonen sikkert er hårdere, alt efter hvem man har(Felix Magath eller Klopp). Man er dog også matchet af formentlig stærkere spillere til træning. Syntes dog nogle gange det også handler om at finde den rigtige klub. Eks. er Nicolaj Thomsen ikke god nok til et sub top hold i Frankrig. Det var Braithwaite dog. Zohore klarer den i Cardiff, mens Uffe Bech har det svært i Hannover. De spillere som ikke ligger helt i top som Eriksen og Dolberg, de skal finde noget der passer til deres evner.

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Har selv bragt dette emne på bane nogle gange men må bare erkende at jeg ikke har indsigt i hvornår man træner for lidt og hvornår man overtræner.
              Men umiddelbart forlyder det at de i BIF møder kl 08.00 og går hjem ca kl 17.00. Det må vi bare konstatere at dette sker nok ikke i OB
              Det er nærmere fra kl 9-13 mm man er i opstartsfasen og har styrketræning igen kl 14.00.

              Så kan man så diskuttere hvad der er rigtigt
              skal heller ikke gøre mig klog på træningsmængder....forestiller mig også en stor del af det at være prof handler om at få hvile og spise rigtigt - altså ting der rækker ud over de enkelte træningspas.

              Om spillerne i truppen så er gode nok til det er jo en anden sag. Og selvtræning er vel heller ikke forbudt.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                skal heller ikke gøre mig klog på træningsmængder....forestiller mig også en stor del af det at være prof handler om at få hvile og spise rigtigt - altså ting der rækker ud over de enkelte træningspas.

                Om spillerne i truppen så er gode nok til det er jo en anden sag. Og selvtræning er vel heller ikke forbudt.
                syntes bare det er rystende hvis BIF generelt har arbejdsdage der er dobbelt så lange dage som vores.. Det er jo ikke sådan at de så har mindre energi end vores i weekenderne..

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                  Jeg ved ikke om de træner for lidt her skal man kigge på andre klubber. Vil tro der er nogle der selvtræner for at få bedre færdigheder indlæg hjørnespark driblinger smidighed m.m. Det ved jeg en del superliga spillere gør.

                  Restitution er vigtig, mange fodbold spillere er meget stive i bentøjet hofter m.m, derfor er generel større træningsmængde måske ikke særlig godt men special træning tilpasset den enkelte spiller, her kunne der nok gøres mere.
                  Men er spørgsmålet så ikke heller om det burde være obligatorisk, at ENHVER PROFESSIONEL fodboldspiller selvtræner?
                  Jeg oplever ikke decideret at "selvtræne" som professionel fodboldspiller er et obligatorisk fænomen. Jeg ved der er undtagelser :-) Jeg er helt med på, at restitution er en vigtig del i fodbold, da der skal præsteres hver weekend, hvor man derimod i mange andre sportsgrene har bygget hele sin træning op til få topninger hvert år. Men jeg synes godt man stadig kunne stramme op på træningsmængden. Jeg siger ikke de skal tonse 10 km. til hver træning 12 gange om ugen, men man kunne godt stadig have et 6. eller 7. træningspas hvor man stadig bibeholde kvaliteten i form af træning af måske deciderede skills, boldføling eller hvad ved jeg ;)
                  Jeg tror simpelhen ikke på det er tilfældigt, at en spiller som Ronaldo kan være i så kanon god en form HVERT år. Han er selvfølgelig også født med et aldeles stort talent, men han er ikke kommet sovende til hans status. :-)

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af Hurra Se indlæg
                    Men er spørgsmålet så ikke heller om det burde være obligatorisk, at ENHVER PROFESSIONEL fodboldspiller selvtræner?
                    Jeg oplever ikke decideret at "selvtræne" som professionel fodboldspiller er et obligatorisk fænomen. Jeg ved der er undtagelser :-) Jeg er helt med på, at restitution er en vigtig del i fodbold, da der skal præsteres hver weekend, hvor man derimod i mange andre sportsgrene har bygget hele sin træning op til få topninger hvert år. Men jeg synes godt man stadig kunne stramme op på træningsmængden. Jeg siger ikke de skal tonse 10 km. til hver træning 12 gange om ugen, men man kunne godt stadig have et 6. eller 7. træningspas hvor man stadig bibeholde kvaliteten i form af træning af måske deciderede skills, boldføling eller hvad ved jeg ;)
                    Jeg tror simpelhen ikke på det er tilfældigt, at en spiller som Ronaldo kan være i så kanon god en form HVERT år. Han er selvfølgelig også født med et aldeles stort talent, men han er ikke kommet sovende til hans status. :-)
                    Har du læst historierne om Ingvartsen og hans tilgang til sin karriere? Virkelig fed læsning og et skoleeksempel på hvad det kræves for at blive blandt de bedste selvom talentet måske ikke var til det

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                      Jeg har svært ved at tro at der trænes mere i andre lande og det er faktuelt forkert at vi er dårlige til fodbold, i forhold til vores størrelse :).
                      Du er mere ude i noget mavefornemmelse er du ikke?
                      Du kan da vel nok godt have ret i, at vi er okay ift. være størrelse :) men når det så er sagt, så tror jeg ikke det er tilfældigt, at der er så mange danskere som kikser i udlandet. Jeg tror en af de årsager er manglende træningstimer i kroppen. Jeg tror heller ikke det er tilfældigt, at argentinere, brasilianere osv. har så mange dygtige spillere og kan fodre svin med dem. Der er selvfølgelig MANGE flere mennesker der end i DK, men stadig :-)

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Har du læst historierne om Ingvartsen og hans tilgang til sin karriere? Virkelig fed læsning og et skoleeksempel på hvad det kræves for at blive blandt de bedste selvom talentet måske ikke var til det
                        Ja, det har jeg :-) Han er et fantastisk eksempel, virkelig. Han er en af dem, som jeg ved der virkelig selvtræner. Jeg ved at Marcondes og ham b.la. har et fysisk forløb kørende ved en skarp fysisk træner som ikke er ansat i FCN ved siden af deres normale træning. :-)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af Hurra Se indlæg
                          Du kan da vel nok godt have ret i, at vi er okay ift. være størrelse :) men når det så er sagt, så tror jeg ikke det er tilfældigt, at der er så mange danskere som kikser i udlandet. Jeg tror en af de årsager er manglende træningstimer i kroppen. Jeg tror heller ikke det er tilfældigt, at argentinere, brasilianere osv. har så mange dygtige spillere og kan fodre svin med dem. Der er selvfølgelig MANGE flere mennesker der end i DK, men stadig :-)
                          Det er dit gæt, personligt tror jeg at den fysiske stab i de forskellige klubber, har okay godt styr på hvor meget spillerne kan presses.
                          Så kan der være noget med at falde til et nyt sted ... men der snakker vi psyke og det er muligt at der kunne arbejdes med noget der, da det nok ikke er noget den nuværende arbejdsgiver gør så meget i.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Hurra Se indlæg
                            Du kan da vel nok godt have ret i, at vi er okay ift. være størrelse :) men når det så er sagt, så tror jeg ikke det er tilfældigt, at der er så mange danskere som kikser i udlandet. Jeg tror en af de årsager er manglende træningstimer i kroppen. Jeg tror heller ikke det er tilfældigt, at argentinere, brasilianere osv. har så mange dygtige spillere og kan fodre svin med dem. Der er selvfølgelig MANGE flere mennesker der end i DK, men stadig :-)
                            Er der en større procentdel af danskere der ikke slår til i udlandet end det er tilfældet for andre små lande? Sverige, Norge, Finland, Østrig, Schweiz osv...? Eller er det bare en floskel? Mit bud er, at man i mange andre lande har præcis samme "problem"...

                            Jeg husker forøvrigt et gammelt interview med Mikkel Bischoff der berettede om at man i hans tid i England trænede meget mindre og desuden mere useriøst end i Danmark. De har selvfølgelig også en del flere kampe derovre, men det ændrer ikke ved at træningsmængde ikke nødvendigvis er lig med succes.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Har du læst historierne om Ingvartsen og hans tilgang til sin karriere? Virkelig fed læsning og et skoleeksempel på hvad det kræves for at blive blandt de bedste selvom talentet måske ikke var til det
                              Ja og der er mange andre beretninger Skulason der gjorde meget ud af at special træne styrke. Brian Laudrup der brugte meget tid på tekniske færdigheder og har udtalt at han aldrig ville være så god uden selvtræning. Eriksens frispark der heller ikke er en tilfældighed, men resultatet af mange timers selvtræning.

                              Måske BIF har den rigtige løsning, planlagt træning sammen og herefter individuel træning. Her er rammerne så sat op for alle.

                              Har overværet en del træninger før hen, og syntes ikke der blev mange OB spillere tilbage efter planlagt træning, har dog ofte set Helveg selvtræne hjørnespark indlæg m.m da han kom tilbage til OB, efter alle andre var gået i bad, han har også udtalt at hans talent måske ikke rakte
                              til hans store karrierer, men det var det ekstra arbejde han lagde i træningen der bragte ham så langt.

                              Comment

                              Working...
                              X