Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Ser FCN - Helsingør. Det er helt sygt, hvor effektivt det kan være, når deres wings eller wingbacks tager det rigtige løb, og de får den rigtige aflevering i dybden.

    Kunstgræs og modstanderen uagtet - kan det så passe, at vi slet ikke magter at gøre disse samme enkle ting?

    Er vores spillere bare for dårlige til de skarpe afleveringer, mangler løbene eller farten, eller hvad?
    FCN er MARKANT bedre besat centralt og på kanten. Mini og især Mathias Jensen kan blive profiler på landsholdet, Magnus K. har også et meget højt niveau med bolden.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      FCN er MARKANT bedre besat centralt og på kanten. Mini og især Mathias Jensen kan blive profiler på landsholdet, Magnus K. har også et meget højt niveau med bolden.
      Jeg er enig i, at de er dygtige. Deres centrale midt har dog ikke meget Superliga-erfaring, og jeg tror heller ikke jeg køber den om, at de spillere skulle være så markant meget bedre end vores tilsvarende.

      Comment


        Jeg har taget en for holdet og kan spare jeg for en masse ævl om NordtyskE og PSE.
        Hør med fra 36:00 inde:

        https://soundcloud.com/medianonu/sl-...francis-dickoh

        Bl.a. fra Fearrington: "... Jeg synes ofte Kent Nielsen har det med at tage livet ud af hold".

        Selv tak :O)

        MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

        Comment


          Den hørte jeg også. Jeg gad vide om det gør det mindste smule indtryk på Kent og Jesper når de hører sådan noget som det; når Peter Bruchmann i Mediano siger at OB er/bliver det mindst interessante hold i ligaen, og når OB er det hold i ligaen med det største fald i antal tilskuere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af lassepedersen Se indlæg
            Den hørte jeg også. Jeg gad vide om det gør det mindste smule indtryk på Kent og Jesper når de hører sådan noget som det; når Peter Bruchmann i Mediano siger at OB er/bliver det mindst interessante hold i ligaen, og når OB er det hold i ligaen med det største fald i antal tilskuere.
            Fedt der også nævnes at det også er midtbanen den er gal med og at der ikke er en eneste som bedriver noget uventet , ligesom det nævnes at spillet er ensporet , forudsigeligt og letlæseligt som en Pixi bog .

            Men jeg tror ikke det fører til andet end hovedrysten fra Komiske Ali og søn , for i lighed med sidste år så er det jo dem som ved bedst og de ser massere af kreativitet i holdet ..

            jeg håber den øvrige presse efterhånden også får hovedet ud af røven og at deres overdrevne begejstring over KN engang har vundet et mesterskab ..
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Jeg er enig i, at de er dygtige. Deres centrale midt har dog ikke meget Superliga-erfaring, og jeg tror heller ikke jeg køber den om, at de spillere skulle være så markant meget bedre end vores tilsvarende.
              Når de spiller som de gør, er det jo ligegyldigt hvor meget de har spillet før :).
              Der er pæn forskel, især i forhold til udførelsen af en boldbesiddende og fremadrettet spillestil.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Fedt der også nævnes at det også er midtbanen den er gal med og at der ikke er en eneste som bedriver noget uventet , ligesom det nævnes at spillet er ensporet , forudsigeligt og letlæseligt som en Pixi bog .

                Men jeg tror ikke det fører til andet end hovedrysten fra Komiske Ali og søn , for i lighed med sidste år så er det jo dem som ved bedst og de ser massere af kreativitet i holdet ..

                jeg håber den øvrige presse efterhånden også får hovedet ud af røven og at deres overdrevne begejstring over KN engang har vundet et mesterskab ..
                Ja det er sgu trist.

                Men vi må igennem endnu en sæson der bliver lige så slem som sidste. Måske marginalt bedre på point men stemningen og presset fra fans og omgivelser gør at det bliver så træls og hjerteskærende.. De fortsætte undskyldninger og forklaringer vil kun få fans endnu mere op i det røde felt og negativiteten vil ingen ende få..

                Det eneste spændende for mig at se bliver om Kent og Jesper overlever et bundresultat igen.. Hvordan vil man forklare Thorborg at man endnu engang har leveret en placering som er langt fra det man har sat sig uden at blive fyret? Den havde da ikke gået i det private erhvervsliv med Thorborg i spidsen.. Han har vel også øjne i hovedet og kan se hvad der foregår.

                Vi får da givetvis en lille opblomstring på et tidspunkt hvor vi får lidt point og scorer nogle flotte mål. Det gør alle hold i løbet af en sæson. Den vil 100% blive brugt til at konstatere at nu er vi der hvor vi skal være. Men frygter bare det bliver "To little to late" og løbet vil være kørt..

                Satme trist at være OB fan stadigvæk. Det negative fylder bare så meget mere end det marginalt positive der dukker op til tider..
                Men kan se at fans fra AaB,Randers,AGF osv osv også syntes at deres hold ikke er godt nok og at den sportsligeledelse er lort..
                Så det er nok bare sådan det er at være en pasioneret fodboldfan
                Last edited by fmprOB; 22-08-2017, 08:09.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg
                  Jeg har taget en for holdet og kan spare jeg for en masse ævl om NordtyskE og PSE.
                  Hør med fra 36:00 inde:

                  https://soundcloud.com/medianonu/sl-...francis-dickoh

                  Bl.a. fra Fearrington: "... Jeg synes ofte Kent Nielsen har det med at tage livet ud af hold".

                  Selv tak :O)

                  MvT
                  Tak for link. En fremragende, deprimerende analyse af OB og Kent.

                  Hvis Kent ikke kan se, at han er nødt til at ændre noget af det han plejer dur han ikke og skal væk. Punktum.

                  Kent Kedelig?
                  Last edited by Tåhyler; 22-08-2017, 09:15.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    Tak for link. En fremragende, deprimerende analyse af OB og Kent.

                    Hvis Kent ikke kan se, at han er nødt til at ændre noget af det han plejer dur han ikke og skal væk. Punktum.

                    Kent Kedelig?
                    Ja den er spot on.. Nu prøvede han jo også at ændre lidt i søndags ved at smide Jønne på bænken.. Men det gav jo stortset samme resultat.. Ingen fart og ingen kreativitet.. Det er vel kun Greve der i glimt har lavet noget kædebrydende og uforudsigeligt i denne sæson..
                    Så længe vi bliver ved med at spille skabelon fodbold af værste skuffe med disse spillere tvivler jeg på at der sker noget revolutionerende uanset hvor meget vi justerer rundt på en plads eller 2.. Sidste skud i bøssen er vel at smide Joan på toppen og håbe på at han finder formen

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Ja det er sgu trist.

                      Men vi må igennem endnu en sæson der bliver lige så slem som sidste. Måske marginalt bedre på point men stemningen og presset fra fans og omgivelser gør at det bliver så træls og hjerteskærende.. De fortsætte undskyldninger og forklaringer vil kun få fans endnu mere op i det røde felt og negativiteten vil ingen ende få..

                      Det eneste spændende for mig at se bliver om Kent og Jesper overlever et bundresultat igen.. Hvordan vil man forklare Thorborg at man endnu engang har leveret en placering som er langt fra det man har sat sig uden at blive fyret? Den havde da ikke gået i det private erhvervsliv med Thorborg i spidsen.. Han har vel også øjne i hovedet og kan se hvad der foregår.

                      Vi får da givetvis en lille opblomstring på et tidspunkt hvor vi får lidt point og scorer nogle flotte mål. Det gør alle hold i løbet af en sæson. Den vil 100% blive brugt til at konstatere at nu er vi der hvor vi skal være. Men frygter bare det bliver "To little to late" og løbet vil være kørt..

                      Satme trist at være OB fan stadigvæk. Det negative fylder bare så meget mere end det marginalt positive der dukker op til tider..
                      Men kan se at fans fra AaB,Randers,AGF osv osv også syntes at deres hold ikke er godt nok og at den sportsligeledelse er lort..
                      Så det er nok bare sådan det er at være en pasioneret fodboldfan
                      De skal nok overleve. Thorborg er godt tilfreds med status quo. I den forbindelse er Jesper Hansen en glimrende mand at have ansat, fordi han er god til at spare, og fordi han ikke kæfter op i tide og utide. Jesper Hansen er en bondedreng som af helt uforståelige grunde er blevet konge. Selvfølgelig kæfter han ikke op. Det her job er det største, som den mand kommer til at opnå i hele sit liv, og han vil klæbe sig til det liges så længe, han kan.

                      Kent Nielsen virker også mæt. Han har prøvet at vinde the double i Aalborg. Nu er han en af ligaens bedst betalte trænere, og han sidder sikkert i stolen, uanset hvor dårligt det går.

                      Odense Stadion er et sted, hvor Thorborg og vennerne mødes for at hygge sig lidt hver anden weekend. De er dybest set ligeglade med, hvordan det går klubben. Selvfølgelig ville de helst have succes, men de er ingenlunde parate til at betale, hvad det koster.

                      Og sådan kan det gå nogle år endnu, men på et eller andet tidspunkt kommer vi nok til en skillevej. Her ser jeg to scenarier for mig. Det ene er, at klubben er blevet så fattig på både penge, hjerteblod og traditioner, at vi rykker ned og kommer til at dele skæbne med Vejle. Det andet er, at vi får skiftet ud i ejerkredsen af klubben. Jeg kan ikke se andre på Fyn tage over, men måske kunne det være interessant for nogle udlændinge eller en udenlandsk klub, der vil bruge os som satellit.

                      Men jeg tror ganske enkelt ikke på bedre tider de kommende år. Jesper Hansen og Kent Nielsen er talentløse, og der er ikke nogen økonomi eller vilje til at rykke ved det. De er ansat som administratorer, der skal holde ved lige. OB skal ikke udvikles.

                      Og nej, jeg er ikke så bange for at rykke ned i denne sæson, fordi det er blevet så svært (desværre). Vi ender nok som nummer 10 eller lignende, og så får vi at vide, at det er forbandet, men at vores kummerlige duo i den sportslige ledelse har store forventninger, og at vi satser på kontinuitet.

                      Jeg gider efterhånden kun sjældent hidse mig op over det mere. OB er ved at dø, og det har de fleste opdaget. Ingen kan rigtigt hidse sig op over klubben mere. Det er som at se et sygt familiemedlem sygne hen lidt efter lidt. Det er ikke et chok som en pludselig blodprop eller kortvarigt kræftforløb. Det er bare trist at være vidne til.

                      P.S. Jesper Hansen er den værste sportsdirektør, som jeg nogensinde har set. Hvordan kan han og Kent Nielsen ikke se, at vi mangler kreativitet og hurtighed på holdet? Hvor svært kan det være? Åbenbart svært, men man gør det jo også lidt svært for sig selv, når man fx på forhånd udelukker alle spillere fra fx Argentina. Nej, de skal helst have haft en fodboldopvækst i Horsens eller Haderslev, og man skal helst ikke stikke for meget udenfor. Jesper vil have kedelige og forudsigelige spillere, og sådan er det åbenbart bare.
                      Last edited by StateTrooper; 22-08-2017, 09:38.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        "Det er nemt at spille mod OB" Kent og Jespers epoke opsummeret i én sætning.

                        Ingen dybdeløb. Hvor har der været mange gange, hvor jeg har siddet på stadion og direkte skreget dette, når jeg kunne se potentielle områder, hvor man under normale omstændigheder ville løbe dybt, men det sker bare aldrig. Nej midtbanen er programmet til at spille bolde centralt, dernæst bagud og så ud til backs - then reverse and repeat.

                        Alene mod Midtjylland sad jeg konstant og forbandede, at AK hele tiden stod med ryggen til mål. Hvordan Helenius hele tiden trak ud til siden i stedet for at løbe dybt. Midtjylland behøvedes end ikke at svede for at dække sådan noget op.

                        De ved Izunna ikke slår den afgørende bold - de ved kantspillerne trækker ind og spiller bolden til back og omvendt.

                        De ved at de er programmeret til den samme skabelon - og de ved der sjældent kommer et dybdeløb. Den ene gang det skete, groft sagt, skabte vi pludselig et overtal, men Festersen valgte at skyde.

                        Det svarer til at spille sig selv til døde. Den spillestil kræver individuel klasse, som vi bare ikke har.

                        At træneren og sportsdirektøren ikke kan se det, skyldes enten total inkompetence eller en massiv psykose agtig tilstand hvor man bevidst lukker af for virkeligheden, fordi man har lagt sig fast på én ting, og kun én ting.

                        Det svarer til at stå og løbe mod en mur og så blive ved med at sige til omverdenen, at hvis man bare fortsætter samme vej, så flytter den mur sig nok.

                        Vi er, i særklasse, ligaens mindst interessante hold. Vi er der bare.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          "Det er nemt at spille mod OB" Kent og Jespers epoke opsummeret i én sætning.

                          Ingen dybdeløb. Hvor har der været mange gange, hvor jeg har siddet på stadion og direkte skreget dette, når jeg kunne se potentielle områder, hvor man under normale omstændigheder ville løbe dybt, men det sker bare aldrig. Nej midtbanen er programmet til at spille bolde centralt, dernæst bagud og så ud til backs - then reverse and repeat.

                          Alene mod Midtjylland sad jeg konstant og forbandede, at AK hele tiden stod med ryggen til mål. Hvordan Helenius hele tiden trak ud til siden i stedet for at løbe dybt. Midtjylland behøvedes end ikke at svede for at dække sådan noget op.

                          De ved Izunna ikke slår den afgørende bold - de ved kantspillerne trækker ind og spiller bolden til back og omvendt.

                          De ved at de er programmeret til den samme skabelon - og de ved der sjældent kommer et dybdeløb. Den ene gang det skete, groft sagt, skabte vi pludselig et overtal, men Festersen valgte at skyde.

                          Det svarer til at spille sig selv til døde. Den spillestil kræver individuel klasse, som vi bare ikke har.

                          At træneren og sportsdirektøren ikke kan se det, skyldes enten total inkompetence eller en massiv psykose agtig tilstand hvor man bevidst lukker af for virkeligheden, fordi man har lagt sig fast på én ting, og kun én ting.

                          Det svarer til at stå og løbe mod en mur og så blive ved med at sige til omverdenen, at hvis man bare fortsætter samme vej, så flytter den mur sig nok.

                          Vi er, i særklasse, ligaens mindst interessante hold. Vi er der bare.

                          MvH ChrisOB
                          Det du beskriver er vel det, som man kalder kognitiv dissonans.

                          Comment


                            Aab, og Randers fans kan man godt forstår. De her ikke så gode hold som før, og så er spørgsmålet også om besætningen på bænken i de 2 klubber er god nok. Vedr. GF, så tror jeg på, at holdet ender i top 6. De har klaret sig hæderligt uden Dunken, og har et fint hold.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                              Aab, og Randers fans kan man godt forstår. De her ikke så gode hold som før, og så er spørgsmålet også om besætningen på bænken i de 2 klubber er god nok. Vedr. GF, så tror jeg på, at holdet ender i top 6. De har klaret sig hæderligt uden Dunken, og har et fint hold.
                              Ja jeg har også lidt fidus til Agf - Det er også et ekstremt godt kæmpene hold. Vil ikke helt opgive håbet for at vi kan havne i top 6, mener vi har spillerene til det, Det kræver dog at de finder formen, og viser hvad man retteligt kan forvente af dem. Eks. Helinius hvis han begynder at finde målmaskenerne igen vil det alene allerede hælpe. Festersen Edmudson AK Helenius, JJT Greve Casper Nielsen Izunna alle med stabil god form, og vores forsvar målmand holder nivauet. Så burde vi sagtens kunne være en bejler til de 2 pladser.
                              Tvivsomt om det lykkes - men potentiallet er der.

                              Vi må nok antage at BIF FCK FCM FCN er bedre end os set over hele sæsonen. Hvis vi løfter vores spil, burde vi kunne spille med om de sidste 2 pladser.




                              1 FC Nordsjælland 6 5 0 1 16 - 10 15
                              2 FC Midtjylland ! 6 4 0 2 11 - 10 12
                              3 AC Horsens 6 3 2 1 8 - 4 11
                              4 Hobro 6 3 2 1 8 - 4 11
                              5 Brøndby 6 3 1 2 12 - 8 10
                              6 F.C. København ! 6 2 3 1 8 - 5 9
                              7 SønderjyskE 6 2 2 2 11 - 7 8
                              8 OB 6 2 2 2 4 - 4 8
                              9 Silkeborg 6 2 1 3 8 - 8 7
                              10 AGF 6 2 1 3 6 - 7 7
                              11 FC Helsingør ! 6 2 0 4 6 - 11 6

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                                Ja jeg har også lidt fidus til Agf - Det er også et ekstremt godt kæmpene hold. Vil ikke helt opgive håbet for at vi kan havne i top 6, mener vi har spillerene til det, Det kræver dog at de finder formen, og viser hvad man retteligt kan forvente af dem. Eks. Helinius hvis han begynder at finde målmaskenerne igen vil det alene allerede hælpe. Festersen Edmudson AK Helenius, JJT Greve Casper Nielsen Izunna alle med stabil god form, og vores forsvar målmand holder nivauet. Så burde vi sagtens kunne være en bejler til de 2 pladser.
                                Tvivsomt om det lykkes - men potentiallet er der.

                                Vi må nok antage at BIF FCK FCM FCN er bedre end os set over hele sæsonen. Hvis vi løfter vores spil, burde vi kunne spille med om de sidste 2 pladser.




                                1 FC Nordsjælland 6 5 0 1 16 - 10 15
                                2 FC Midtjylland ! 6 4 0 2 11 - 10 12
                                3 AC Horsens 6 3 2 1 8 - 4 11
                                4 Hobro 6 3 2 1 8 - 4 11
                                5 Brøndby 6 3 1 2 12 - 8 10
                                6 F.C. København ! 6 2 3 1 8 - 5 9
                                7 SønderjyskE 6 2 2 2 11 - 7 8
                                8 OB 6 2 2 2 4 - 4 8
                                9 Silkeborg 6 2 1 3 8 - 8 7
                                10 AGF 6 2 1 3 6 - 7 7
                                11 FC Helsingør ! 6 2 0 4 6 - 11 6
                                Der er som ikke noget galt med vores angribere. Både AK, Festersen og Helinius ville gøre det godt, hvis der 1) var en Rasmus Falk-type på holdet eller 2) der var en generel ide med vores offensive spil og strategi.

                                Men problemet ligger på midtbanen, hvor JJT er alene om at finde på noget kreativt. Vi har ingen strateger og kreative spillere på holdet, og vi mangler folk med hurtighed i benene. Angriberne får intet at arbejde med, og så tror jeg såmænd at vi kunne grave Ebbe Sand frem fra en tidsmaskine, uden at det ville gøre os meget bedre. Fejlen ligger hos vores uduelige midtbanespillere og trænerens mangel på indsigt.
                                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                                Comment

                                Working...
                                X