Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Randers FC - OB (29-05-2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Randers FC - OB (29-05-2017)

    Sidste og afgørende kamp om én knald eller fald kamp imod nr. 4 fra mesterskabs-slutspillet, formentlig Lyngby.

    Først skal Randers kampen afgøres! OB sender busser afsted fra stadion. Kun 125 kr. (Transport, billet og en enkelt øl). Det må siges at være en meget fair pris. Reelt set er transporten og bajeren gratis, og så betaler du blot for billetten.

    Jeg ved fandeme ikke hvad jeg skal forvente af kampen på mandag, men det ser sort ud ift. de spillere vi kan stille med - men de overrasker sgu også en gang imellem, typisk når man mindst venter det.. Hvad tror i kampen ender?

    Hvordan tror i opstillingen bliver?

    Jeg gætter på:

    Falkesgaard
    Desler - Tverskov - Oliver - Pereira
    Casper - Izu - JJT - Jønne
    Joan - Festersen

    #2
    Tænker også samme start 11... Og har det ligesom dig. Aner ikke hvad jeg skal forvente da man spiller som nat og dag.. Specielt ude og hjemme..
    Om ikke andet så forventer jeg samme vilje og fight som i lørdags. Så må vi se hvor langt det rækker

    Comment


      #3
      Vi har ihvertfald en grim plet at vaske væk. Håber vi henter en samlet sejr. Men synes Kent Nielsen har nogle mærkelige dispositioner en gang imellem.

      Comment


        #4
        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
        Vi har ihvertfald en grim plet at vaske væk. Håber vi henter en samlet sejr. Men synes Kent Nielsen har nogle mærkelige dispositioner en gang imellem.
        Med de skader og karantæner giver holdet næsten 100% sig selv.. Så nok ikke nogen overraskelser der.. Og syntes nu at holdopstillingen og taktikken i lørdags var til ug.. Man kan altid diskuttere om Yao skulle starte fremfor AK men syntes det var et frisk sats

        Comment


          #5
          Det bliver nok overstående opstilling ja, men håber lidt Kent vil eksperimentere med formationen så det bliver en 3-4-3.

          Falke

          OL - Tverskov - JP

          Desler - Izunna - JJT - CN

          Joan - Festersen - Jønson

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
            Det bliver nok overstående opstilling ja, men håber lidt Kent vil eksperimentere med formationen så det bliver en 3-4-3.

            Falke

            OL - Tverskov - JP

            Desler - Izunna - JJT - CN

            Joan - Festersen - Jønson
            Jønsson bag ved de to andre i en fri offensiv rolle ligesom han var efter det røde kort sidst, så har vi en vinderopstilling

            Comment


              #7
              Har det godt nok underligt med de her kampe. Jeg ser er to kæmpe svagheder ved den nye struktur (der er sikkert flere og mere grundlæggende, som man kan sige meget om), og det er 1) at man kan tabe alle kampe i en sæson, pånær de(n) sidste playoff, og så overleve i ligaen, og 2) at nr 7 kan stjæle en EL-kval plads fra nr 3/4.

              Hvis vi ryger ud til Randers, så er vi nr 8 og spillerne har ferie og kan lade op. Hvis vi bliver 7 og taber til FCM/Lyngby, så ryger der ferie/restitution. Skulle vi gå hen og gå videre og ligefrem vinde en EL-kval, så er det da fint i sig selv, men det er fanme en fesen baggrund at kvalificere sig på. PÅ den anden side skal man jo ikke bare give chancen gratis til Randers. Hm.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Har det godt nok underligt med de her kampe. Jeg ser er to kæmpe svagheder ved den nye struktur (der er sikkert flere og mere grundlæggende, som man kan sige meget om), og det er 1) at man kan tabe alle kampe i en sæson, pånær de(n) sidste playoff, og så overleve i ligaen, og 2) at nr 7 kan stjæle en EL-kval plads fra nr 3/4.

                Hvis vi ryger ud til Randers, så er vi nr 8 og spillerne har ferie og kan lade op. Hvis vi bliver 7 og taber til FCM/Lyngby, så ryger der ferie/restitution. Skulle vi gå hen og gå videre og ligefrem vinde en EL-kval, så er det da fint i sig selv, men det er fanme en fesen baggrund at kvalificere sig på. PÅ den anden side skal man jo ikke bare give chancen gratis til Randers. Hm.
                Jeg er fuldstændig enig! Den nye struktur er altså bare for mærkelig, og den kan til tider synes meget unfair

                Comment


                  #9
                  Hvis man taber alle kampe i sæsonen kan man da ikke redde sig.. Selv hvis man vinder samtlige i nedrykningsspillet ville det formentlig ikke være nok, da man formentlig stadigvæk vil være på sidstepladsen målt på point, ihvertfald hvis næstsidste hold har over 18 point. Så rykker man vel direkte ned, eller misforstår jeg din formulering?

                  Comment


                    #10
                    Og iøvrigt, hvis nu ligaen var meget tæt, måske kun 2-3 point mellem nr.3-4 til 9-10 og målscore inden der blev delt op i slutspil og nedrykningsspil, og nogle af dem som røg i nedrykningsspil cruisede derudaf, mens f.eks. Nr 5 og 6 bare stod i stampe, er det så overhovedet rimeligt at de slutter 5 og 6 i tabellen? Lad os side at de lå på 30 point inden de røg i mesterskabsspillet og taber alle kampe og slutter på 30 point. Mens nr.7 vinder alle kampe i nedrykningsspillet, startede på f.eks 28 point og slutter på 46 point. Er det så rimeligt at de samlet slutter 7 16 point flere end nr??? Turneringen har alle dage varet 33 runder, og der inddeles efter 25 nu.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                      Hvis man taber alle kampe i sæsonen kan man da ikke redde sig.. Selv hvis man vinder samtlige i nedrykningsspillet ville det formentlig ikke være nok, da man formentlig stadigvæk vil være på sidstepladsen målt på point, ihvertfald hvis næstsidste hold har over 18 point. Så rykker man vel direkte ned, eller misforstår jeg din formulering?
                      Det spiller, i princippet, ingen rolle om man taber alle kampe, både i grundspillet og slutspil. Hvis man slutter sidst i én af de to nedrykningspuljer skal man stadig spille imod nr. 3 fra den anden pulje, og taber man den også - så skal man så møde taberen af det andet opgør - og vinder man de opgør, så rykker man ikke ned - med det samme. Først hvis man så taber imod nr. 2 fra 1. Division.

                      Det er den deal, der ramte Horsens og Esbjerg der lige nu kæmper om at undgå sidstepladsen, der giver direkte nedrykning.

                      Esbjerg tabte til AGF, Horsens til Viborg - nu mødes de om at undgå nedrykning.

                      Så jo, man kan tabe alle opgør frem til kampen om sidstepladsen - over to opgør - og så redde sig.

                      I princippet.

                      Det klart hvis man taber alle opgør i grund og slutspil, så er der ikke store chancer for, at man kan vinde samlet - over 4 opgør - for at redde sig.

                      Forvirret endnu?

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                        Det spiller, i princippet, ingen rolle om man taber alle kampe, både i grundspillet og slutspil. Hvis man slutter sidst i én af de to nedrykningspuljer skal man stadig spille imod nr. 3 fra den anden pulje, og taber man den også - så skal man så møde taberen af det andet opgør - og vinder man de opgør, så rykker man ikke ned - med det samme. Først hvis man så taber imod nr. 2 fra 1. Division.

                        Det er den deal, der ramte Horsens og Esbjerg der lige nu kæmper om at undgå sidstepladsen, der giver direkte nedrykning.

                        Esbjerg tabte til AGF, Horsens til Viborg - nu mødes de om at undgå nedrykning.

                        Så jo, man kan tabe alle opgør frem til kampen om sidstepladsen - over to opgør - og så redde sig.

                        I princippet.

                        Det klart hvis man taber alle opgør i grund og slutspil, så er der ikke store chancer for, at man kan vinde samlet - over 4 opgør - for at redde sig.

                        Forvirret endnu?

                        MvH ChrisOB
                        Nej du har selvfølgelig helt ret. Man har endnu to skud i bøssen mod nr.sjok i den anden nedrykningspulje, mig der er søvnmanglende tror jeg:)

                        Comment


                          #13
                          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                          Det spiller, i princippet, ingen rolle om man taber alle kampe, både i grundspillet og slutspil. Hvis man slutter sidst i én af de to nedrykningspuljer skal man stadig spille imod nr. 3 fra den anden pulje, og taber man den også - så skal man så møde taberen af det andet opgør - og vinder man de opgør, så rykker man ikke ned - med det samme. Først hvis man så taber imod nr. 2 fra 1. Division.

                          Det er den deal, der ramte Horsens og Esbjerg der lige nu kæmper om at undgå sidstepladsen, der giver direkte nedrykning.

                          Esbjerg tabte til AGF, Horsens til Viborg - nu mødes de om at undgå nedrykning.

                          Så jo, man kan tabe alle opgør frem til kampen om sidstepladsen - over to opgør - og så redde sig.

                          I princippet.

                          Det klart hvis man taber alle opgør i grund og slutspil, så er der ikke store chancer for, at man kan vinde samlet - over 4 opgør - for at redde sig.

                          Forvirret endnu?

                          MvH ChrisOB
                          Ja, det er helt skørt!
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                            Og iøvrigt, hvis nu ligaen var meget tæt, måske kun 2-3 point mellem nr.3-4 til 9-10 og målscore inden der blev delt op i slutspil og nedrykningsspil, og nogle af dem som røg i nedrykningsspil cruisede derudaf, mens f.eks. Nr 5 og 6 bare stod i stampe, er det så overhovedet rimeligt at de slutter 5 og 6 i tabellen? Lad os side at de lå på 30 point inden de røg i mesterskabsspillet og taber alle kampe og slutter på 30 point. Mens nr.7 vinder alle kampe i nedrykningsspillet, startede på f.eks 28 point og slutter på 46 point. Er det så rimeligt at de samlet slutter 7 16 point flere end nr??? Turneringen har alle dage varet 33 runder, og der inddeles efter 25 nu.
                            Du har en pointe, for kampform/gejst osv. ændrer sig jo hele tiden. Men problemet er, at du ikke kan sammenligne: nr 5 og 6 spiller imod bedre modstandere. Hvis vi havde fået tæsk af af FCK, Brøndby, FCM osv. de seneste 9 kampe, så lignede vi også nemt nogen, der 'stod i stampe'. Sønderjyske havde omvendt sandsynligvis set bedre ud i vores pulje, end de har gjort imod lutter bedre hold (også formmæssigt). Man får aldrig svaret på et spørgsmål fra den gamle struktur, når man er i den nye struktur.

                            Spørgsmålet er nok mere, hvad man er til, og jeg er klart til den gamle. Ikke bare meget nemmere at forstå, også mere retfærdig, som jeg ser det. Den nye ser jeg primært som et 'falsk' tiltag for at hype noget kunstig spænding.

                            Jeg kommer lidt til at tænke på Anders Mattesens gamle "Hvad snakker du om?" sketch med ludo; et spil er bare ikke så sjovt, når reglerne føles som om, de bliver lavet om undervejs https://www.youtube.com/watch?v=rsKWzqOxzLo

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Har det godt nok underligt med de her kampe. Jeg ser er to kæmpe svagheder ved den nye struktur (der er sikkert flere og mere grundlæggende, som man kan sige meget om), og det er 1) at man kan tabe alle kampe i en sæson, pånær de(n) sidste playoff, og så overleve i ligaen, og 2) at nr 7 kan stjæle en EL-kval plads fra nr 3/4.

                              Hvis vi ryger ud til Randers, så er vi nr 8 og spillerne har ferie og kan lade op. Hvis vi bliver 7 og taber til FCM/Lyngby, så ryger der ferie/restitution. Skulle vi gå hen og gå videre og ligefrem vinde en EL-kval, så er det da fint i sig selv, men det er fanme en fesen baggrund at kvalificere sig på. PÅ den anden side skal man jo ikke bare give chancen gratis til Randers. Hm.
                              Den nye struktur er gal i sin grundvold. Men netop ideen om, at man spiller om en Europa i bunden er jo en naturlig konsekvens. Ellers kunne det betyder, at både mesterskabsspil og nedrykningsspil kunne være helt afgjort inden slutspillet og helt uinteressant, og det ville om muligt være endnu mere absurd.

                              Det største problem med den her struktur er, at den prostituerer superligaen på samme måde, som man har prostitueret håndbolden eller enhver anden ligegyldig sport, hvor der spilles/dyrkes VM/EM hvert år eller opfindes nye regler konstant, for at klare sig i underholdningskampen.

                              Newsflash: Superligaen klarer sig aldrig i underholdningskampen. Og det bliver heller aldrig ligeså mageligt som sofaen. Superligaen skal overleve på kultur og tilhørsforhold og den dør når

                              1) tv-aftalen betyder, der ikke er nogle faste tidspunkter, at de kendes sent og at kulturen omkring at gå til kamp udvaskes
                              2) at man fortæller det sportslige er så lidt vigtigt, at man forsøger at konstruere en model med kunstig spænding (som ender med - som jeg og flere andre forudså i efteråret - at blive mere spændende for tilskuerne i nedrykningsspillet end mesterskabsspillet)
                              3) at en del af formålet er, at de spændende kampe skal repliceres i det uendelige. F.eks. kampene mellem BIF og FCK. Men det er nu en gang sådan, at det skønne kun findes på grund af det grimme. At de specielle lejligheder kun er specielle, fordi de er specielle, og at det endelige dødsstød til superligaen netop kan gives fordi man forsøger at vride den sidste underholdning ud af produktet ved at lade de samme hold møde hinanden så mange gange på en sæson.

                              Og jeg er ret sikker på man kunne fortsætte rækken...

                              Comment

                              Working...
                              X