Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Randers FC - OB (29-05-2017)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #16
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
    Den nye struktur er gal i sin grundvold. Men netop ideen om, at man spiller om en Europa i bunden er jo en naturlig konsekvens. Ellers kunne det betyder, at både mesterskabsspil og nedrykningsspil kunne være helt afgjort inden slutspillet og helt uinteressant, og det ville om muligt være endnu mere absurd.

    Det største problem med den her struktur er, at den prostituerer superligaen på samme måde, som man har prostitueret håndbolden eller enhver anden ligegyldig sport, hvor der spilles/dyrkes VM/EM hvert år eller opfindes nye regler konstant, for at klare sig i underholdningskampen.

    Newsflash: Superligaen klarer sig aldrig i underholdningskampen. Og det bliver heller aldrig ligeså mageligt som sofaen. Superligaen skal overleve på kultur og tilhørsforhold og den dør når

    1) tv-aftalen betyder, der ikke er nogle faste tidspunkter, at de kendes sent og at kulturen omkring at gå til kamp udvaskes
    2) at man fortæller det sportslige er så lidt vigtigt, at man forsøger at konstruere en model med kunstig spænding (som ender med - som jeg og flere andre forudså i efteråret - at blive mere spændende for tilskuerne i nedrykningsspillet end mesterskabsspillet)
    3) at en del af formålet er, at de spændende kampe skal repliceres i det uendelige. F.eks. kampene mellem BIF og FCK. Men det er nu en gang sådan, at det skønne kun findes på grund af det grimme. At de specielle lejligheder kun er specielle, fordi de er specielle, og at det endelige dødsstød til superligaen netop kan gives fordi man forsøger at vride den sidste underholdning ud af produktet ved at lade de samme hold møde hinanden så mange gange på en sæson.

    Og jeg er ret sikker på man kunne fortsætte rækken...
    Jeg er 110% enig; virkelig godt skrevet. Kan du ikke sende det til Divisionsforeningen (og alle mulige andre)? Det med at klare sig i underholdningskampen er bare spot on.

    Comment


      #17
      Det bliver en helt anden kamp end afklapsningen sidste gang. Gætter på 2-2! Uden KEP på banen stiger chancerne for at gå videre helt pænt.
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        #18
        Mange klubber er som vores privatejede. Divisionsforeningen tænker mest på at skrave penge til disse. DBU har i dyre domme betalt konsulenter til a finde ud af hvordan dansk fodbold bliver bedre inkl Superligaen. Spredningen af fodboldkampene og strukturen er et resultat af dette . Antallet af seere til de reklamefinancierede fodboldkampe er vigtigere end antallet på stadion.

        Jeg kan godt se fornuft i dele af den nye struktur, men barnet bliver smidt ud med badevandet, fordi tilskuerne ikke kan opretholde en rutine som for snart længe siden: søndag eftermiddag går vi til fodbold. Og i den sidste fase af turneringen kendes spilledag først kort tid før.

        Ja, fodbold kan godt kaldes en del af underholdningsindustrien, men for at lykkes, kræver det, at fans bliver så meget fans at de også elsker og støtter når "idolet" er blevet dårlig. Indenfor pop og rock er der jo mange med stor, trofast fanskare der ikke har været gode i årevis.
        Men det kommer ikke til at ske, hvis vi ikke kan komme til at elske holdet.
        Lyngby er, igen, et af de allermest spændende hold (i dag afgøres det om de får licens), men de har en meget lille naturlig fanskare. Og der er ikke langt fra B1903 til Lyngby.
        OB har en stor potentiel fanskare. Og klubben prøver febrilsk og forkert at få flere. Jeg tror ikke der er den store tilgang af nye fans - og slet ikke hvis ikke de har andre muligheder eller måske er vant til at gå til kampe med fædre. Og mange af os fædre gider ikke så meget som før. For mange syge kampe. Og nu på dårlige tidspunkter.
        Hvad skal der ske? Ja, som B(ob) påviser skal der ske noget andet.
        Men det, der er indflydelse på, er spillerne, trænerne mm. Vi har ikke haft et godt fungerende hold i årevis og under JH/KN har vi vel ramt bunden med fejlkøb, forkerte holdopstillinger, taktikker, indstillinger etc.
        Vi får næppe medaljer igen før træningsfaciliteterne er forbedret. Men vi kan tilkæmpe os bedre spilletidspunkter ved at blive mere attraktive. Det kræver dygtige indkøb nu. Og når man møder til kampe og ikke får kulde og en våd klud i hovedet men kys og glæde kommer der også fans.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #19
          nogen der har været ude og se noget træning, og som kan berette hvordan det ser ud med Joan? Bliver han klar til på mandag?

          Comment


            #20
            Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
            nogen der har været ude og se noget træning, og som kan berette hvordan det ser ud med Joan? Bliver han klar til på mandag?
            Da han var millimeter fra at være klar i lørdags må man formode at han træner med men måske holder igen med sprints..
            Men ellers +1. Ville også gerne have en opdatering

            Comment


              #21
              Billig bustur til Randers

              http://www.ob.dk/artikel/billig-bust...i-randers.aspx

              Comment


                #22
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Da han var millimeter fra at være klar i lørdags må man formode at han træner med men måske holder igen med sprints..
                Men ellers +1. Ville også gerne have en opdatering
                Han var med i dagens jubilæums kamp mod Langtved, så han må bestemt være klar når han bruges i sådan en kamp... Scorede i øvrigt 6 mål efter hvad jeg talte mig frem til. Kampen endte 22-0...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  #23
                  Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Han var med i dagens jubilæums kamp mod Langtved, så han må bestemt være klar når han bruges i sådan en kamp... Scorede i øvrigt 6 mål efter hvad jeg talte mig frem til. Kampen endte 22-0...
                  Yes. AK scorer 4. Han har fundet sin rette hylde Det gas

                  Comment


                    #24
                    Er det ikke et lidt skidt tidspunkt at spille sådan en kamp? Tænker med så vigtig en kamp på mandag.

                    Comment


                      #25
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Han var med i dagens jubilæums kamp mod Langtved, så han må bestemt være klar når han bruges i sådan en kamp... Scorede i øvrigt 6 mål efter hvad jeg talte mig frem til. Kampen endte 22-0...
                      spillede Joan så fuld tid?

                      Comment


                        #26
                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        spillede Joan så fuld tid?
                        Står der ikke. Men det ligner at man byttede tæt på 11 mand i halvlegen. Så gætter på 45 min(2.halvleg)

                        Comment


                          #27
                          Nogen der har lidt indtryk fra edmundsson's bettebror? Går ud fra han også fik en halvleg?

                          Comment


                            #28
                            Oprindeligt indsendt af Stoltjyde Se indlæg
                            Nogen der har lidt indtryk fra edmundsson's bettebror? Går ud fra han også fik en halvleg?
                            Yes. Han spillede 2. Halvleg. Her er et fyldigt referat

                            http://www.ob.dk/artikel/festlig-dag...jubilaeum.aspx

                            Comment


                              #29
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Yes. Han spillede 2. Halvleg. Her er et fyldigt referat

                              http://www.ob.dk/artikel/festlig-dag...jubilaeum.aspx
                              der står dog ikke et ord om hvordan Edmundsson junior gjorde det..

                              Comment


                                #30
                                15 af vores 22 mål sat ind af angriberne..

                                Comment

                                Working...
                                X