Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/ønsker - Transfervinduet Sommeren 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
    Jeg kunne egentlig godt se det ske (om jeg personligt er for ideen er jeg mere i tvivl om).

    Jeg synes han har udviklet sig de seneste par sæsoner. På mig virker det som om han har fået mere ro i sin boldomgang og går bedre med i pasningsspillet. Det er også nødvendigt eftersom han efterhånden nærmer sig de 32 år.

    Dermed ikke sagt, at han er en markant anderledes spiller end sidst han var her. Han adskiller sig naturligvis stadig fra en type som f.eks. Jönsson. Men det mener jeg også er præcis hvad vi mangler - og jeg tror ikke vi/KN er for låst ift. systemet til at finde plads til ham.

    Angiveligt var vi jo også ude efter Borring før han skiftede til FCM (hvor han spillede et ret godt forår). Ham kunne man sige det samme om ift. vores system.

    Jönsson har (med rette) fået meget kritik det seneste år. Han lavede også gode ting, men det var nærmest udelukkende i omstillingssituationer mod hold, der gik højt på os. Det var generelt i de kampe vi var stærkest. I de resterende kampe var det for det meste miserabelt at se på når vi spillede den rundt og intet skabte. Dét var han i høj personificeringen af for mig. Når rummene bliver små ser han hurtigt ret så klodset ud.
    Som jeg ser det så bliver Absalonsen ikke bedre af at Rasmus J er, som oftest, dårlig ... :D.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
      Som jeg ser det så bliver Absalonsen ikke bedre af at Rasmus J er, som oftest, dårlig ... :D.
      Min pointe var også mere, at vores system bliver (for) låst når kanterne ikke bidrager med noget/nok temposkift, udfordringer og dynamik i det hele taget. Det synes jeg var tydeligt i mange kampe i sidste sæson.

      I AaB havde de (KN) Kusk og Thomsen. Udover bare at være rigtig gode spillere, så havde de også flere forskellige spidskompetencer (herunder fart). Det gav dem flere strenge at spille på rent offensivt og gjorde dem sværere at læse som hold.

      Absalonsen minder ikke nødvendigvis om de to (og er ikke ligeså god), men jeg kunne godt se ham passe ind hos os. Og på kort sigt tror jeg han ville være en forstærkning.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
        Min pointe var også mere, at vores system bliver (for) låst når kanterne ikke bidrager med noget/nok temposkift, udfordringer og dynamik i det hele taget. Det synes jeg var tydeligt i mange kampe i sidste sæson.

        I AaB havde de (KN) Kusk og Thomsen. Udover bare at være rigtig gode spillere, så havde de også flere forskellige spidskompetencer (herunder fart). Det gav dem flere strenge at spille på rent offensivt og gjorde dem sværere at læse som hold.

        Absalonsen minder ikke nødvendigvis om de to (og er ikke ligeså god), men jeg kunne godt se ham passe ind hos os. Og på kort sigt tror jeg han ville være en forstærkning.
        Det hjælper bare ikke noget, når Kent ikke ser det på samme måde. Det er lidt ligesom historien med boksangriberen, som mange herinde ønskerde/ønsker sig om igen. Det er fint nok, at vi kan sidde og ønske os alternative løsninger, men Kent sværger til sit system og tror så meget på det, at han ikke ønsker alternative løsninger. Absalonsen fart betyder ikke så meget for Kent, hvis han ikke også kan spille hurtigt i små rum.

        Man kan sagtens være uenig i den strategi, men så længe Kent er ved roret, så ser jeg ingen grund til at ønske spillere til klubben, som han ikke kan/vil bruge

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
          Det hjælper bare ikke noget, når Kent ikke ser det på samme måde. Det er lidt ligesom historien med boksangriberen, som mange herinde ønskerde/ønsker sig om igen. Det er fint nok, at vi kan sidde og ønske os alternative løsninger, men Kent sværger til sit system og tror så meget på det, at han ikke ønsker alternative løsninger. Absalonsen fart betyder ikke så meget for Kent, hvis han ikke også kan spille hurtigt i små rum.

          Man kan sagtens være uenig i den strategi, men så længe Kent er ved roret, så ser jeg ingen grund til at ønske spillere til klubben, som han ikke kan/vil bruge
          Der tror jeg så bare du skyder ham noget i skoene. Jeg tror ikke han er så låst ift. præcis hvilke typer der skal spille hvor som du har lægger op til. Langt fra.

          Jeg synes lidt det er en opdigtet virkelighed, der hersker herinde. At Kent skulle være så låst ift. system og spilfilosofi. Han har spillet på ret forskellige måder i hans periode som træner. Kusk og Thomsen i AaB havde, som nævnt, bestemt også nogle spidskompetencer som vores nuværende kanter ikke har.

          Igen derfor jeg nævnte Borring som jeg tror vi var oprigtigt interesserede i. Han er jo bestemt heller ikke en spiller, der ville gå under betegnelsen "en Kent Nielsen-kant" herinde.

          Lige pt. har vi bare ikke så mange alternativer (med niveau) på de pladser.
          Last edited by Agbre; 05-07-2017, 13:40.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
            Der tror jeg så bare du skyder ham noget i skoene. Jeg tror ikke han er så låst ift. præcis hvilke typer der skal spille hvor som du har lægger op til. Langt fra.

            Jeg synes lidt det er en opdigtet virkelighed, der hersker herinde. At Kent skulle være så låst ift. system og spilfilosofi. Han har spillet på ret forskellige måder i hans periode som træner. Kusk og Thomsen i AaB havde, som nævnt, bestemt også nogle spidskompetencer som vores nuværende kanter ikke har.

            Igen derfor jeg nævnte Borring som jeg tror vi var oprigtigt interesserede i. Han er jo bestemt heller ikke en spiller, der ville gå under betegnelsen "en Kent Nielsen-kant" herinde.

            Lige pt. har vi bare ikke så mange alternativer (med niveau) på de pladser.
            Der er jo ingen trænere, der har noget imod hurtige spillere, men det er ikke nok. Mht. boksangriberen ligger det jo også helt fast. Jesper Hansen slog det fast så sent som med afskeden med Thomas Mikkelsen, hvor hans type (boksspiller) ikke passer ind i den type fodbold, som vi gerne vil spille.

            Og så er Kusk og Thomsen slet ikke klassiske kantspillere som Absalonsen, som jeg ser det.

            Jeg ved ikke, om du anser det som en kritik af Kent Nielsen fra min side, for det er det ikke.

            Altnerativer pt: Joan, Jønsson, Greve, Casper Nielsen (måske endda Eskesen). Kan ikke se, at Absa skulle være en markant forstærkning der
            Last edited by Limefrugten; 05-07-2017, 13:49.

            Comment


              Tvivler efterhånden på at vi overhovedet kigger efter en kant. Ihvertfald ikke kvalitet ala Absalonsen
              De sidste 2 træningskampe har jo vist at Joan er tilbage på sin højrekant hvor han må slås med Casper om spilletiden. På venstrekanten sidder Jönsson tungt på det og kan vel afløses af Greve og også Casper som spillede pladsen i Efb og U21..
              Desler kan også rykkes frem når Ryan bliver helt klar for tror helt sikkert på at OB satser stærkt på ham..

              Hvis vi henter en kant mere er det fordi noget dukker som var for godt til at sige nej til. En som Kusk fx. Vi har ikke brug for flere fyld spillere på kanten. Vi skal bruge spillere der kan rykke os. Og det kan Absa næppe

              Comment


                Ser ud til at vores konkurrenter ikke har problemer med at finde egnede midtbanespillere i disse dage

                http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...idtbanespiller

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  Ser ud til at vores konkurrenter ikke har problemer med at finde egnede midtbanespillere i disse dage

                  http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...idtbanespiller
                  Skal vi ikke lige se, hvor egnet han er? Det lyder da som et ret fornuftigt CV, men det gjorde Kaukos sådan set også - og han har jo ikke ligefrem sat ligaen i brand endnu.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Skal vi ikke lige se, hvor egnet han er? Det lyder da som et ret fornuftigt CV, men det gjorde Kaukos sådan set også - og han har jo ikke ligefrem sat ligaen i brand endnu.
                    Rolig nu

                    Det skal forståes sådan at de andre klubber har fundet spillere til midten DE mener er egnet nok til en kontrakt

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Rolig nu

                      Det skal forståes sådan at de andre klubber har fundet spillere til midten DE mener er egnet nok til en kontrakt
                      Arh, sorry Nu skal jeg heller ikke være så liderlig efter at forsvare JH, at jeg glemmer nuancerne

                      Og en anfører fra en klub, der har ligget 3 og 4 i Skotland de sidste to år med ham på holdet; det lyder bestemt som en stærk signing.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                        Arh, sorry Nu skal jeg heller ikke være så liderlig efter at forsvare JH, at jeg glemmer nuancerne

                        Og en anfører fra en klub, der har ligget 3 og 4 i Skotland de sidste to år med ham på holdet; det lyder bestemt som en stærk signing.
                        Det lyder jo også som en forstærkning når man henter en u21 anføre fra PSG, eller en bomber fra Norge. men ikke alle falder til i sin nye klub.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Arh, sorry Nu skal jeg heller ikke være så liderlig efter at forsvare JH, at jeg glemmer nuancerne

                          Og en anfører fra en klub, der har ligget 3 og 4 i Skotland de sidste to år med ham på holdet; det lyder bestemt som en stærk signing.
                          Ja det gør det på papiret. De køber ham også fri af kontrakt. Siger lidt om at han har haft prioritet..

                          Hvornår er det vores tur

                          Comment


                            Ikke så meget med spiller, men i følge Lasse Vøge på Twitter så forhandler OB med en ny storsponsor som er Lokal.

                            Comment


                              Kunne det være Albani tilbage i hanerne??

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
                                Ikke så meget med spiller, men i følge Lasse Vøge på Twitter så forhandler OB med en ny storsponsor som er Lokal.
                                lyder spændende

                                Comment

                                Working...
                                X