Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træningsfaciliteter

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #76
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Elsker Dyrskuets modspil, der i virkeligheden bare er et ønske om status quo.

    I min optik er der ingen af forslagene der er optimale for superligafodbold i Odense. I det ene af scenarierne snakker de om, at OB's amatør- og ungdomsafdeling skal spille og træne på fire forskellige addresser. Det er jo håbløst for rygraden i klubben. Jeg kan ikke vente til kommunen træffer en beslutning; herefter er det så mit håb, at OB's professionelle afdeling tager konsekvensen og investerer i nye faciliteter.

    Comment


      #77
      Hvis amatør afdelingen forsvinder fra Ådalen, køber OSE så faciliteterne og banerne? Eller vil man kun leje? For jeg kan da ikke forestille mig at eliteadelingen bare uden videre for lov at blive, uden et salg eller leje af arealerne.

      Comment


        #78
        Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
        Elsker Dyrskuets modspil, der i virkeligheden bare er et ønske om status quo.

        I min optik er der ingen af forslagene der er optimale for superligafodbold i Odense. I det ene af scenarierne snakker de om, at OB's amatør- og ungdomsafdeling skal spille og træne på fire forskellige addresser. Det er jo håbløst for rygraden i klubben. Jeg kan ikke vente til kommunen træffer en beslutning; herefter er det så mit håb, at OB's professionelle afdeling tager konsekvensen og investerer i nye faciliteter.
        Jeg bryder mig ikke om tanken om at OB skal overtage baner fra andre Odenseklubber som så skal flytte. Det optimale må være at Dyreskuet flytter ud til Højstrup og OB kan lave permanente kvalitetsbaner på hele dyreskuepladsen samt få bygget et tidssvarende klubhus der. Det er dog som artiklen antyder usandsynligt at der er politisk flertal for den løsning men for fodbolden i Odense vil det være den mest optimale løsning da de mindre klubber (Kildemosen, Posten osv.) kan blive hvor de er og OB (prof og amatør) kan holde sig på to adresser som ligger tæt på hinanden (Ådalen og Dyreskuepladsen). Sorteper bliver så naturligvis dyreskuet, men det er altså kun én gang om året det bliver holdt og det må simpelthen kunne lade sig gøre at lokke folk til dyreskue selvom det rykkes til Højstrup.
        Håber politikerne i Odense træffer en beslutning som kan gøre at vi endelig kan få lukket den snak om hvor dybt pinlige faciliteter OB har sammenlignet med samtlige klubber vi konkurrerer med.

        Comment


          #79
          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
          Jeg bryder mig ikke om tanken om at OB skal overtage baner fra andre Odenseklubber som så skal flytte. Det optimale må være at Dyreskuet flytter ud til Højstrup og OB kan lave permanente kvalitetsbaner på hele dyreskuepladsen samt få bygget et tidssvarende klubhus der. Det er dog som artiklen antyder usandsynligt at der er politisk flertal for den løsning men for fodbolden i Odense vil det være den mest optimale løsning da de mindre klubber (Kildemosen, Posten osv.) kan blive hvor de er og OB (prof og amatør) kan holde sig på to adresser som ligger tæt på hinanden (Ådalen og Dyreskuepladsen). Sorteper bliver så naturligvis dyreskuet, men det er altså kun én gang om året det bliver holdt og det må simpelthen kunne lade sig gøre at lokke folk til dyreskue selvom det rykkes til Højstrup.
          Håber politikerne i Odense træffer en beslutning som kan gøre at vi endelig kan få lukket den snak om hvor dybt pinlige faciliteter OB har sammenlignet med samtlige klubber vi konkurrerer med.
          Dyrskuepladsen er ikke optimalt på nogen måde efter min mening. Det vil kræve sindssygt mange penge at få det område ombygget til noget der minder om moderne træningsfaciliteter. Jeg synes den professionelle afdeling med Thorborg i spidsen skal finde et oplagt sted i Odense at udvikle til superligatruppen og eliteungdomsholdene.

          Comment


            #80
            Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
            Dyrskuepladsen er ikke optimalt på nogen måde efter min mening. Det vil kræve sindssygt mange penge at få det område ombygget til noget der minder om moderne træningsfaciliteter. Jeg synes den professionelle afdeling med Thorborg i spidsen skal finde et oplagt sted i Odense at udvikle til superligatruppen og eliteungdomsholdene.
            Enig, vi skal i hvert fald have noget langtidsholdbart, ikke noget der er en nød- og lappeløsning.

            Comment


              #81
              Oprindeligt indsendt af jonashj0305 Se indlæg
              Dyrskuepladsen er ikke optimalt på nogen måde efter min mening. Det vil kræve sindssygt mange penge at få det område ombygget til noget der minder om moderne træningsfaciliteter. Jeg synes den professionelle afdeling med Thorborg i spidsen skal finde et oplagt sted i Odense at udvikle til superligatruppen og eliteungdomsholdene.
              Dyreskuepladsen er ret optimal pga sin placering tæt på Ådalen og tæt på byen (fordel for klubbens nuværende ungdomsspillere at de ikke skal cykle for langt væk for at træne). Jeg synes det vil være ærgerligt at adskille amatørklubben og den professionelle afdeling alt for meget (kultur, klubliv, synergi osv.). Men begge afdelinger har åbenlyst brug for langt bedre forhold om langt mere plads. Hvis Dyreskuet flytter til Højstrup og Dyreskuepladsen derved kan gøres til permanent træningsanlæg så tror jeg faktisk ikke det vil være noget kæmpe problem at etablere det som et rigtig godt fodboldanlæg for OB og klubben har vist allerede tegninger og planer klar. Når du nævner at Thorborg skal finde "et oplagt sted i Odense" så lyder det lidt som om du har noget i tankerne?, hvad ser du som et oplagt sted i Odense?.

              Comment


                #82
                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                Dyreskuepladsen er ret optimal pga sin placering tæt på Ådalen og tæt på byen (fordel for klubbens nuværende ungdomsspillere at de ikke skal cykle for langt væk for at træne). Jeg synes det vil være ærgerligt at adskille amatørklubben og den professionelle afdeling alt for meget (kultur, klubliv, synergi osv.). Men begge afdelinger har åbenlyst brug for langt bedre forhold om langt mere plads. Hvis Dyreskuet flytter til Højstrup og Dyreskuepladsen derved kan gøres til permanent træningsanlæg så tror jeg faktisk ikke det vil være noget kæmpe problem at etablere det som et rigtig godt fodboldanlæg for OB og klubben har vist allerede tegninger og planer klar. Når du nævner at Thorborg skal finde "et oplagt sted i Odense" så lyder det lidt som om du har noget i tankerne?, hvad ser du som et oplagt sted i Odense?.
                For fodboldens skyld i Odense (både amatør, ungdom og prof.) håber jeg de kommer frem til en løsning så Dyreskuet kan flytte til højstrup og der etableres nogle gode forhold til dyreskue der, samt at OB kan gå "all in" på at lave et permanent kvalitets fodboldanlæg på dyreskuepladsen. Samtidig med at de mindre fodboldklubber i Odense kan få lov til at blive hvor de er:
                http://www.fyens.dk/odense/Vil-flytt...rtikel/3166527

                Comment


                  #83
                  Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg
                  For fodboldens skyld i Odense (både amatør, ungdom og prof.) håber jeg de kommer frem til en løsning så Dyreskuet kan flytte til højstrup og der etableres nogle gode forhold til dyreskue der, samt at OB kan gå "all in" på at lave et permanent kvalitets fodboldanlæg på dyreskuepladsen. Samtidig med at de mindre fodboldklubber i Odense kan få lov til at blive hvor de er:
                  http://www.fyens.dk/odense/Vil-flytt...rtikel/3166527
                  Enig. Så må kommunen finde en løsning til dyreskuet som selvfølgelig ikke skal lukke. For hvor er det dog latterligt at alt dette skal stå tomt det meste af året for 3 dyreskuedage og 1 grøn dag

                  Comment


                    #84
                    Ved ikke om jeg syntes det er ok at dyreskuet skal lukkes, kun hvis der kan findes en løsning der tilfredsstiller dem.

                    Noget andet er at faciltternes må kunne deles meget bedre, med omklædningsfacilleter bedre baner m.m på dyreskuepladsen. Det må kunne lade sig gøre.

                    Det vil selvfølgelig koste lidt ekstra at reetablerer banerne efter dyreskuet, men på andre fodboldbaner afholdes der jo indimellem andre aktiviteter som koncerter speedway m.m

                    Comment


                      #85
                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Enig. Så må kommunen finde en løsning til dyreskuet som selvfølgelig ikke skal lukke. For hvor er det dog latterligt at alt dette skal stå tomt det meste af året for 3 dyreskuedage og 1 grøn dag
                      Enig, men kan godt se det er svært at finde en rigtig god løsning. En løsning hvor OB får spredte baner rundt omkring Falen virker i hvert fald ikke optimal for OB. Forhåbentlig når de frem til en beslutning hurtigst muligt.

                      Men hvordan er pladsen egentlig på Dyskuet? Hvor mange baner kan der ligge? Og hvor mange har OB reelt brug for hvis både amatørafdelingen og eliten flyttes dertil? 3-4 græsbaner og en kunstgræsbane? Samt et nyt klubhus.
                      Last edited by Agbre; 11-07-2017, 12:57.

                      Comment


                        #86
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Enig. Så må kommunen finde en løsning til dyreskuet som selvfølgelig ikke skal lukke. For hvor er det dog latterligt at alt dette skal stå tomt det meste af året for 3 dyreskuedage og 1 grøn dag
                        Men.... så er der jo bare et andet sted, der måske skal stå tomt og ubrugt hen...for 3 dyrskuedage og en grøn koncert...
                        Mvh Kent

                        Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                        Comment


                          #87
                          Nu er det sikkert ikke praktisk muligt, for så var der andre end mig der havde fået ideen.

                          Dyrskuet kan ikke dele plads med Tinderbox ?

                          Comment


                            #88
                            Jeg synes at det lyder som fis i en hornlygte, når man siger at Dyreskuet ikke kan overleve et andet sted. Det er noget vrøvl! Det er et spørgsmål om arealet, parkeringspladser og bustransport. Det kan man laver andre steder; om det skal være en del af Højrstrupbanens gamle areal eller andet sted, er et spørgsmål om vilje og muligheder.

                            Men sådan er det vel egentlig også med fodbolden - Specielt OB. Jeg ved godt at de gerne vil blive i ådalen/centralt. Men nogle skal jo gøre et eller andet og man kan ikke blive ved med bare at trække den i langdrag. De små klubber er dårligere stillet fordi de har ikke samme mulighed som de to andre (OB og kommunen). Det her er sådan en rigtig 'der går odense i den' sag. træls.
                            Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

                            Comment


                              #89
                              Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                              Men.... så er der jo bare et andet sted, der måske skal stå tomt og ubrugt hen...for 3 dyrskuedage og en grøn koncert...
                              Måske man kunne bruge højstrups arealer til noget multi agtigt noget hvor dyreskuet kunne indgå mens andre aktiviteter kunne foregå resten af året.
                              Nemmere at bygge noget hvis man kender formålet/formålene fra starten

                              Comment


                                #90
                                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                                Nu er det sikkert ikke praktisk muligt, for så var der andre end mig der havde fået ideen.

                                Dyrskuet kan ikke dele plads med Tinderbox ?
                                Lyder da bestemt som en mulighed. Der skal bruges nogle penge men mon ikke?

                                Comment

                                Working...
                                X