Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Optakt OB-AaB 6/3
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
Men jo, AaB er favoritter.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Tilfældig dude fra Tipsbladet der tror at KEP starter over Tingager - vs. - Verdensomspændende bettingmarked der lever af at lave chancevurderinger, der sidder med diverse algoritmer og modtager spil for millioner og atter millioner af kroner.
Jo, det tror jeg sgu også, at jeg vil gå med tilfældig dude fra Tipsbladet.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægTilfældig dude fra Tipsbladet der tror at KEP starter over Tingager - vs. - Verdensomspændende bettingmarked der lever af at lave chancevurderinger, der sidder med diverse algoritmer og modtager spil for millioner og atter millioner af kroner.
Jo, det tror jeg sgu også, at jeg vil gå med tilfældig dude fra Tipsbladet.
De samme algoritmer havde os som favoritter imod både Silkeborg og Lyngby i starten af sæsonen - og i flere andre kampe.
Det er tilladt at basere sin mening på andet end odds.
MvH ChrisOB1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægInteressant kobling. Tror jeg går med almindelig, sund fodboldlogik fremfor luftige algoritmer.
De samme algoritmer havde os som favoritter imod både Silkeborg og Lyngby i starten af sæsonen - og i flere andre kampe.
Det er tilladt at basere sin mening på andet end odds.
MvH ChrisOB
Hvis du ikke mener, at vi var favoritter imod Silkeborg og Lyngby i starten af sæsonen, ved jeg sgu snart ikke hvad jeg skal sige til det...
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægAlmindelig sund logik er, når man ikke mistænker et marked der lever af at lave chancevurderinger og tager imod kæmpe store pengesummer på pågældende kampe, for at skyde 6-8% forkert i deres chancevurderinger. Hvis man kan slå markedet med sådan en margin kontinuerligt, er der ingen grund til at møde op på arbejde på mandag, så kan du ligeså godt leve af at spille på Superligaen, hvor du kan omsætte for kæmpe summer.
Hvis du ikke mener, at vi var favoritter imod Silkeborg og Lyngby i starten af sæsonen, ved jeg sgu snart ikke hvad jeg skal sige til det...
Jeg gentager: Det er tilladt at vurdere styrkeforholdet imellem to hold anderledes end alverdens oddssættere.
Jeg havde kæmpe forbehold over for vores hold og trup forud for sæsonen, så jeg var personligt ikke synderligt overrasket over, at vi ikke levede op til favoritværdigheden imod Silkeborg og Lyngby. For nogen, inklusiv Oddssættere kan overvurdere et holds styrke.
Comment
-
Er det ikke en lidt latterlig diskussion? enhver bestemmer jo selv sin egen vurdering af favoritværdigheden. Hvorfor skulle nogle odds ændre min mening omkring det? Jeg mener, at AaB er godt kørende, scorer mange mål og ser bedre ud en OB pt. kampen på mandag kan vise et andet billede, nå ja og hvad så? så blev jeg mere overrasket end en oddsetsætter, og hvis AaB vinder, er jeg mindre overrasket.... kan slet ikke følge den totalt opskruen, den debat har fået, det giver jo ingen mening.
Når det er sagt, hvordan sætter man så odds? er det ikke en blanding af sportslig vurdering og spillemønster?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægEr det ikke en lidt latterlig diskussion? enhver bestemmer jo selv sin egen vurdering af favoritværdigheden. Hvorfor skulle nogle odds ændre min mening omkring det? Jeg mener, at AaB er godt kørende, scorer mange mål og ser bedre ud en OB pt. kampen på mandag kan vise et andet billede, nå ja og hvad så? så blev jeg mere overrasket end en oddsetsætter, og hvis AaB vinder, er jeg mindre overrasket.... kan slet ikke følge den totalt opskruen, den debat har fået, det giver jo ingen mening.
Når det er sagt, hvordan sætter man så odds? er det ikke en blanding af sportslig vurdering og spillemønster?
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægEr det ikke en lidt latterlig diskussion? enhver bestemmer jo selv sin egen vurdering af favoritværdigheden. Hvorfor skulle nogle odds ændre min mening omkring det? Jeg mener, at AaB er godt kørende, scorer mange mål og ser bedre ud en OB pt. kampen på mandag kan vise et andet billede, nå ja og hvad så? så blev jeg mere overrasket end en oddsetsætter, og hvis AaB vinder, er jeg mindre overrasket.... kan slet ikke følge den totalt opskruen, den debat har fået, det giver jo ingen mening.
Så vidt jeg ved, så sætter man odds ved at dividere den såkaldte chancevurdering med tilbagebetalingsprocenten, som er forskellig fra kamp til kamp. Så hvis procenten for hjemmesejr er 55 procent og procenten er 94 så vil oddset blive: 94:55 = 1.70.
Altså har hver oddstsætter en chancevurdering til hver kamp. Den er så faldet ud til vores fordel denne gang. Og den er jeg uenig i.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlægDiskussionen er der jo, fordi der er én, der mener man kun skal se på odds for at vurdere en favoritværdighed. Det var og er jeg uenig i. Og min pointe er den samme som din.
Så vidt jeg ved, så sætter man odds ved at dividere den såkaldte chancevurdering med tilbagebetalingsprocenten, som er forskellig fra kamp til kamp. Så hvis procenten for hjemmesejr er 55 procent og procenten er 94 så vil oddset blive: 94:55 = 1.70.
Altså har hver oddstsætter en chancevurdering til hver kamp. Den er så faldet ud til vores fordel denne gang. Og den er jeg uenig i.
MvH ChrisOB
Det er jeg sgu for dum til at forstå :-) hvad bygger chancevurderingen så på? og hvad er tilbagebetalingsprocenten? ja undskyld jeg spørger så dumt :-)
Comment
-
Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlægMan kan jo godt kigge på odds og dermed se, hvad flertallet mener og eksperter mener om favoritværdigheden, men aldrig være et absolut sandhedsværdi, fordi det bygger på subjektive og objektive forhold, hvoraf subjektiviteten også dækker over de ubekendte forhold. Når odds er som de er på kampen, med høje odde til alle udfald, tyder det på, at oddssætterne er noget i tvivl.
Det er jeg sgu for dum til at forstå :-) hvad bygger chancevurderingen så på? og hvad er tilbagebetalingsprocenten? ja undskyld jeg spørger så dumt :-)
Hvordan de når frem til de enkelte procenter ved jeg ikke. Ej heller i chancevurderingen. Det er bare den sandsynlighed de har sat for det enkelte tegn, og så opererer de ud fra dét. Det kan være statistik, form, tidligere møder, skader, karantæner, spillemønstre, markedet, hvad som helst der kan have betydning for udfaldet af kampen.
Det er noget af et matematisk cirkus de skal begive sig ud i, - jeg kender kun det endelige regnestykke.
Comment
-
Det der er min anfægtelse er, at det i min verden virker ureflekteret, når man kategorisk påstår, at AaB selvfølgelig skulle være favoritter til denne kamp, når en branche der lever af at lave sådanne vurderinger og modtager spil for millioner af kroner, mener noget klart andet. Det er helt fair at mene, at kampen er tættere end den umiddelbart er vurderet, jeg vil endda også sige, at man næsten kan gå så langt som at sige, at man vurderer den som næsten lige, men at påstå, at et helt marked af store internationale selskaber og storspillere, som sætter sådan et odds her, tager så grueligt fejl, det er i min verden useriøst.
Det er i øvrigt meget forkert at påstå, at sådan et kampodds som der er sat på OB-AaB, er subjektivt sat af bookmakerne. Det er det absolut modsatte. Det er et odds der bliver sat udfra den akkumulerede viden samtlige bookmakere der har odds på denne kamp har, hvilket er hundredevis. Det subjektive element fra bookmaker til bookmaker ligger i, hvor de afviger fra medianoddset, hvilket formentlig er et resultat af den vurdering de enkelte oddssættere ved bookmakeren, eller hvilket hold de har fået flest penge på.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægDet der er min anfægtelse er, at det i min verden virker ureflekteret, når man kategorisk påstår, at AaB selvfølgelig skulle være favoritter til denne kamp, når en branche der lever af at lave sådanne vurderinger og modtager spil for millioner af kroner, mener noget klart andet. Det er helt fair at mene, at kampen er tættere end den umiddelbart er vurderet, jeg vil endda også sige, at man næsten kan gå så langt som at sige, at man vurderer den som næsten lige, men at påstå, at et helt marked af store internationale selskaber og storspillere, som sætter sådan et odds her, tager så grueligt fejl, det er i min verden useriøst.
Det er i øvrigt meget forkert at påstå, at sådan et kampodds som der er sat på OB-AaB, er subjektivt sat af bookmakerne. Det er det absolut modsatte. Det er et odds der bliver sat udfra den akkumulerede viden samtlige bookmakere der har odds på denne kamp har, hvilket er hundredevis. Det subjektive element fra bookmaker til bookmaker ligger i, hvor de afviger fra medianoddset, hvilket formentlig er et resultat af den vurdering de enkelte oddssættere ved bookmakeren, eller hvilket hold de har fået flest penge på.
Selvfølgelig er chancevurderingen ikke en subjektiv vurdering. Der er ikke nogen der har sat sig ned og sagt "55 procent. Basta bum" men det betyder ikke, at virkeligheden viser sig at være en anderledes størrelse end en akkumulereret procentsats, der sandsynligvis er meget ligeligt fordelt imellem os og AaB. Jeg mener så styrkeforholdet i virkeligheden er til AaBs fordel mere end en udregnet procentsats kan forudsige.
Hvis du alene baserer din mening på odds, så er det måske snarre dig, der i virkeligheden er ureflekteret.
Comment
Comment