Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Optakt OB-AaB 6/3

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
    Synes nu ikke at kunne læse at han ligefrem pålægger os en favoritrolle.. Randers og Horsens er vel også stærkere modstandere end Agf og Silkeborg, just sayin.. Han pointerer vel bare, hvad hans mavefornemmelse er. IMO er det to ret jævne hold, og mon ikke styrkeforholdet er nogenlunde som sidst vi mødte dem? Hvis vi kan undgå at give foræringer væk som sidst, samtidig med at vi kommer med det udtryk vi har vist på det seneste, så tror jeg egentlig også at vi kan slå dem. Men der er vel ingen storfavorit i den kamp.
    Ahvad? Silkeborg som slog Horsens, og Randers der er i en historisk krise? Synes bestemt ikke, vi har mødt stærkere modstandere, snarere tværtimod, hvis jeg skulle afgive en endelig dom, men det er marginalt.
    Tror, man skal passe på med, at overvurdere OB på baggrund af vores to første kampe, der er stadig problemer, omend det bestemt ser bedre ud. Vel nu stadig mene, at AaB har spillet bedre, og indiskutabelt fået bedre udbytte, og har et bedre angreb. Så AaB er i mine øjne svagt favoritter.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Det der kan tippe det til AaBs fordel er at de har en angriber, der har scoret 4 mål i 2 kampe og har givet et hold, der faktuelt har flere points end os og derfor er faktuelt bedre, mere selvtillid, og så har de, generelt, et mere sammenspillet hold. Derfor er det "jævnt" men med fordel til AaB, både hold og formmæssigt.

Det der kan tippe det til vores fordel er vores hidtidige lovende præstationer og så Jönsson. Men hvis vi starter som vi gjorde mod Horsens, så tror jeg det bliver svært for os at overkomme den selvtillid AaB har.

Fordi så er AaB altså lige den tand bedre. Hvilket, i en "jævn" Superliga, betyder en forskel på 10 points imellem os og AaB.

Det bliver sandsynligvis en jævn kamp - hvor vi har en god chance for at vinde. Men det har AaB også. Bedømt ud fra aktuel form.

MvH ChrisOB
      Jeg syntes vi var klart bedre en Horsens og Randers, og at pilen peger opad. Deri ligger optimismen, Tror at spillerne vil være total opsatte til denne kamp, og har vist at de både kan fighte og spille god fodbold på samme tid.

Hvis vi ikke er klar fra start kan det hurtigt blive opad bakke i kampen, forventer at de har løst dette mod Aab. Forventer også vi skal scorer mere end et mål for at vinde kampen, så vores angribere skal vise de er skarpe i denne kamp.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
        Jeg syntes vi var klart bedre en Horsens og Randers, og at pilen peger opad. Deri ligger optimismen, Tror at spillerne vil være total opsatte til denne kamp, og har vist at de både kan fighte og spille god fodbold på samme tid.

Hvis vi ikke er klar fra start kan det hurtigt blive opad bakke i kampen, forventer at de har løst dette mod Aab. Forventer også vi skal scorer mere end et mål for at vinde kampen, så vores angribere skal vise de er skarpe i denne kamp.
        Jeg opponerer ikke mod optimismen omkring troen på, at vi kan få en sejr, men imod at vi skulle være bedre og/eller have præsteret bedre end AaB i de to første kampe. Det synes jeg ikke. Vi har præsteret bedre end forventet med enkelte perioder i kampene, de første 20 mod Randers, det første kvarter af 2. Halvleg mod Randers, de første 20 mod Horsens hvor vi i tråd med vores stabilitet eller mangel på samme, præsterede "under".

Vi var uskarpe i vores gode perioder imod Horsens og for lidt farlige efter udligningen i betragtningen af overtaget. Ud fra det vil jeg lave en samlet vurdering af, at vi hænger bedre sammen, er blevet sværere at slå, har tanket mentalt op, men at vi stadig har de sædvanlige problemer med at vi "koldstarter", er for uskarpe i afslutningerne, mangler de skarpe angribere og bliver for lidt direkte, når modstanderne stiller sig i kæderne.

Alt i alt - pil op, men at det pludselig gør os bedre end AaB, både generelt og p.t, det anser jeg for at være særdeles tvivlsomt. Vi vandt jo ikke i Horsens. Vi har ikke en angriber med 4 mål i 2 kampe. Vi har en kantspiller med 3 i 2. Hvis vi kan blive ved med at "overleve", at vores angribere mangler selvtillid og form, så kan jeg da bestemt leve med, at der er andre der scorer målene.

Det er et stille: tro på det, men husk lige, at fremskridt ikke betyder, at vi skal kaste os ud i et "nu har vi præsteret så godt, at vi er bedre end dem og dem og dem".

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
          Jeg har en fin fornemmelse forud for kampen. Jeg har ikke set Aab i denne sæson, og notere mig da at de er startet godt. De har fået ny træner og nye spillere i start-11. Det ser ud til at have givet fornyet energi i offensiven, hvor de var lidt sløje i efteråret. De må dog stadig have ting at arbejde hen imod ud fra den måde wieghorst vil spille, så selvom de har to sejre og scorer mange mål, så må der komme bump på vejen, og derfor tror jeg nu ikke de står så stærkt, som det ligner.
          Vi er flere meter bedre end vi var i efteråret målt på de første par kampe. Kent har virkelig proppet fornyet tro ind i spillerne. Spillere som Izu, Jønsson, Jjt og Tingager er steppet op og Casper Nielsen er kommet godt fra start i klubben. Vores genpres står stærkere. Vi spiller hurtigere og organisatorisk står vi stærkere, således vores defensiv ser mere komfortabel ud. Foran kassen bar Horsenskampen præg af at vi stadig er uskarpe. Så der skal vi selvfølgelig igang, for ellers slår vi ikke AaB. Jeg tror dog med det spil vi har vist, at vi nok skal få skabt mulighederne imod aab, for vi spiller godt og kommer til mange chancer. De skal bare ind. Hjemme i Odense synes jeg også målt på efteråret at vi er en my bedre end ude. Det er overhovedet ikke målt på stats eller andet, men blot hvad jeg ser med det blotte øje. Jeg er fortrøstningsfuld og tror vi vinder. Håber at se lidt flere striber på stadion selvom det igen er en åndssvag mandagskamp. Drengene fortjener støtten lige pt, for de gør det bedre end man turde håbe på
          Og jeg har set AaB i begge kampe, og de præsenterede sig bedre, end vi har gjort. Det med mine øjne. ;-) Navnlig i offensiven.

Alt det andet er jeg helt enig i.

MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Analytisk er vi ikke pt. bedre end Aab. Derfor kan vi godt slå dem, og syntes godt vi kan havde en forventning om at vi gør det. Syntes vi meget på vej frem, og selv om Aab har masser at spille for, tror jeg vi vil det endnu mere og også kan det. Vi startede dårligt mod Horsens og egentlig også Randers, men havde stor mental styrke kølighed og mod til at finde det gode spil frem og total dominerer de 2 hold.

Derfor tror jeg vi vinder, vi har tegningen til et rigtigt godt hold.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
              Analytisk er vi ikke pt. bedre end Aab. Derfor kan vi godt slå dem, og syntes godt vi kan havde en forventning om at vi gør det. Syntes vi meget på vej frem, og selv om Aab har masser at spille for, tror jeg vi vil det endnu mere og også kan det. Vi startede dårligt mod Horsens og egentlig også Randers, men havde stor mental styrke kølighed og mod til at finde det gode spil frem og total dominerer de 2 hold.

Derfor tror jeg vi vinder, vi har tegningen til et rigtigt godt hold.
              Det sidste er jeg enig i, men kun hvis vores angribere finder sig selv igen eller er blevet erstattet. Det tager tid at lade mentalt op fra et nulpunkt til et punkt, hvor vi ikke går så tit i panik, når modstanderen starter godt.

Jeg har absolut ingen forventninger til, at vi vinder mod AaB, og det synes jeg heller ikke, du burde have. Det er dog ikke det samme som, at man har større og realistiske forhåbninger til en sejr, denne gang.

Jeg tror AaB vil den sejr lige så meget, som vi vil, så det der kommer til at afgøre det er formen på dagen og de små detaljer. Som f.eks at være skarpere. Dér har AaB lige nu en klar fordel.

Vi bliver klogere mandag.

MvH ChrisOB

Comment

Det sidste er jeg enig i, men kun hvis vores angribere finder sig selv igen eller er blevet erstattet. Det tager tid at lade mentalt op fra et nulpunkt til et punkt, hvor vi ikke går så tit i panik, når modstanderen starter godt.

Jeg har absolut ingen forventninger til, at vi vinder mod AaB, og det synes jeg heller ikke, du burde have. Det er dog ikke det samme som, at man har større og realistiske forhåbninger til en sejr, denne gang.

Jeg tror AaB vil den sejr lige så meget, som vi vil, så det der kommer til at afgøre det er formen på dagen og de små detaljer. Som f.eks at være skarpere. Dér har AaB lige nu en klar fordel.

Vi bliver klogere mandag.

MvH ChrisOB
                Hvis vi ikke allerede bliver klogere i aften.

Aab skal jo møde Silkeborg, lad os se hvordan den kamp kommer til at gå.

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                  Hvis vi ikke allerede bliver klogere i aften.

Aab skal jo møde Silkeborg, lad os se hvordan den kamp kommer til at gå.
                  Du har en pointe. Men selv hvis AaB blæser Silkeborg ud af banen - så tror jeg stadig, vi har en større chance for at få point og endda få en sejr, end vi havde i efteråret.

Og selv hvis Silkeborg vinder, vil jeg stadig mene, at AaB har et bedre hold end os.

MvH ChrisOB

Comment

Du har en pointe. Men selv hvis AaB blæser Silkeborg ud af banen - så tror jeg stadig, vi har en større chance for at få point og endda få en sejr, end vi havde i efteråret.

Og selv hvis Silkeborg vinder, vil jeg stadig mene, at AaB har et bedre hold end os.

MvH ChrisOB
                    En stille bøn om 120 min i dag i mudder til knæene...

Comment

Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                      En stille bøn om 120 min i dag i mudder til knæene...
                      Det kunne så afgjort være en lille hjælp til os. Men i den sidste ende, så er det helt op til vores egen mentale tilstand, hvis vi skal vinde over dem på mandag - tunge ben eller ej. Og det har set bedre ud end noget som helst tidspunkt i denne sæson, bare i de to første kampe.

Men på mandag kan vi atter stå i l... til halsen. Bedre er vi altså ikke.

MvH ChrisOB

Comment

MvH ChrisOB
                        Ja, det er jeg helt enig med dig om.
                        Men f.eks. en skade til f.eks. Aab eller noget i den retning vil jo nemt kunne rykke vores chancer et hak den positive vej.
                        Men mener også mere, at blæser Silkeborg dem ud af banen, kunne man jo forestille sig at Kent ville se om det var noget specifikt de gjorde som Aab ikke havde et modsvar til.

Er det ikke noget med at alle kneb gælder i kærlighed og krig?
                        Og fodbold er vel egentligt både krig og kærlighed :D

Comment

Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                          Ja, det er jeg helt enig med dig om.
                          Men f.eks. en skade til f.eks. Aab eller noget i den retning vil jo nemt kunne rykke vores chancer et hak den positive vej.
                          Men mener også mere, at blæser Silkeborg dem ud af banen, kunne man jo forestille sig at Kent ville se om det var noget specifikt de gjorde som Aab ikke havde et modsvar til.

Er det ikke noget med at alle kneb gælder i kærlighed og krig?
                          Og fodbold er vel egentligt både krig og kærlighed :D
                          Normalt ville jeg sige, at jeg foretrækker at vinde kampe på vores evner, og ikke på om modstanderne får skader, men jeg tager alle sejre i øjeblikket. Hvad jeg synes bedre om, lige nu, er udtrykket.

Som kan blive udvisket, hvis vi fortsætter med at være uskarpe i de gode perioder. Omvendt var vi det ikke i de gode perioder imod Randers.

MvH ChrisOB

Comment

Normalt ville jeg sige, at jeg foretrækker at vinde kampe på vores evner, og ikke på om modstanderne får skader, men jeg tager alle sejre i øjeblikket. Hvad jeg synes bedre om, lige nu, er udtrykket.

Som kan blive udvisket, hvis vi fortsætter med at være uskarpe i de gode perioder. Omvendt var vi det ikke i de gode perioder imod Randers.

MvH ChrisOB
                            Det var nu heller ikke noget jeg ønskede, men det kan jo ske, i kampe.

Vil også hellere vinde på vi spiller god bold, men kan Silkeborg give et par fif om hvad Aab er er så skarpe til, så synes jeg da vi skal tage i mod det :)

Comment

Næste runde er en gylden mulighed for at komme tættere på de andre i bunden.

Enten EFB eller VFF eller begge kommer til at smide point. AGF møder SJE, FCN møder Brøndby ude. Horsens møder FCK ude.

Kan vi få bare et enkelt point, vil vi hale ind på to-tre-fire af konkurrenterne, hvis favoritterne ellers vinder, og tre point vil virkelig rykke noget i denne runde!
                              "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                              Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Ja, en sejr til os (7-9-13) og uafgjort Efb - Vff og favorit sejre i de andre, så vil det se meget godt ud :)

Comment

Working...
                                X