Oprindeligt indsendt af hankatten
Se indlæg
Case in point - AaB havde store problemer med at score i den sidste del af efteråret; ikke lige så store som vores, men nu har de så hentet en angriber, der per stående fod har scoret hattrick imod Silkeborg her til eftermiddag, og som også scorede i den første kamp. Det sker, når man gør sit hjemmearbejde godt nok, og agerer på et akut angrebsproblem; som nu ser ud til at blive løst. Hvilket giver selvtillid til resten af holdet, og bum, så ligner AaB atter sig selv.
Jönsson har fået foden inden for scoringsdøren, hatten af for dét, men det er stadig fra andet geled; og en angriber er altså stadig, oftest, garantien for, at når de har scoret én gang, så kan de godt finde på at score én gang mere, så holdet vinder. Det er jo også paradoksalt, at det mål vi scorede igår, det fik vi foræret, af Kryger, hvorefter vi kniber med at få de helt åbne målchancer.
Vi kan stadig falde på manglen på skarpe angribere, upåagtet de utvivlsomt og meget glædelige gode takter i de første 2 kampe. Vi er bare i den situation, hvor vi ikke kan bruge gode indsatser til ret meget; hvis det er meningen vi skal prøve at undgå playoff-kampene om at undgå nedrykning.
I en sådan situation, der SKAL vi simpelthen have 3 points, når vi moser modstanderen i 75 minutter. Gør vi det ikke, er det, i min optik, det samme som et nederlag. Et mere spiseligt nederlag.
Men du har ret i, at det ser bedre ud - også med hensyn til at gøre os klar til playoff-kampene; som bliver det uundgåelige, hvis ikke vi vinder de kampe, hvor vi er bedst!
Så jeg holder fast i, at jeg er skuffet. Næsten lige så skuffet, som hvis vi havde tabt.
MvH ChrisOB
Comment