Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Makrini solgt til Roda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Det jeg synes er meget problematisk, er at Mo var en af de få modgangsspillere, som vi havde tilbage. Folk som Lasse Nielsen og Haddi var ved gud ikke gudsbenåede fodboldspillere, men det var sgu stærke i modgang og viste altid en god attitude og fightede indædt. Den attitude synes jeg er svær at få øje hos ret mange spillere, nu hvor Mo er væk. De bedste bud er nok KEP og Thrane, men for sidstnævnte i hvert fald, gælder det faktum, at han spillemæssigt er langt fra god nok.

    I stedet henter vi så en masse luksusspillere. Spillere som AK, Jönsson, RJL, Casper Nielsen og sågar Helenius, er luksusspillere der fungerer bedst, når spillet kører, vejret mildt og græsset grønt. Det her hold er bygget op omkring luksusspillere i sådan en grad, at vi er ved at nå til det punkt, hvor enkelte spilleres selvtillid og humør afgør, om det skal være pokal eller hospital med det her hold.

    Faktum er desværre, at det her hold har været til en indlæggelse det meste af efteråret, og ved at sælge en integral del af rygraden, og erstatte den med medgangsspillere, falder mit blodtryk ikke ligefrem.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Det jeg synes er meget problematisk, er at Mo var en af de få modgangsspillere, som vi havde tilbage. Folk som Lasse Nielsen og Haddi var ved gud ikke gudsbenåede fodboldspillere, men det var sgu stærke i modgang og viste altid en god attitude og fightede indædt. Den attitude synes jeg er svær at få øje hos ret mange spillere, nu hvor Mo er væk. De bedste bud er nok KEP og Thrane, men for sidstnævnte i hvert fald, gælder det faktum, at han spillemæssigt er langt fra god nok.

      I stedet henter vi så en masse luksusspillere. Spillere som AK, Jönsson, RJL, Casper Nielsen og sågar Helenius, er luksusspillere der fungerer bedst, når spillet kører, vejret mildt og græsset grønt. Det her hold er bygget op omkring luksusspillere i sådan en grad, at vi er ved at nå til det punkt, hvor enkelte spilleres selvtillid og humør afgør, om det skal være pokal eller hospital med det her hold.

      Faktum er desværre, at det her hold har været til en indlæggelse det meste af efteråret, og ved at sælge en integral del af rygraden, og erstatte den med medgangsspillere, falder mit blodtryk ikke ligefrem.
      Jeg er næsten enig i dine synspunkter, dog husker jeg en opgivende KEP i kampene inden han blev skadet.

      Comment


        #48
        Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
        Synes den passer bedre:

        Eller ser du nogen fighter?
        Det var os fans rødfrakkerne skulle symbolisere
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Det var os fans rødfrakkerne skulle symbolisere
          Så går jeg med!!!
          "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
          - Norbert Elgert -

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Det jeg synes er meget problematisk, er at Mo var en af de få modgangsspillere, som vi havde tilbage. Folk som Lasse Nielsen og Haddi var ved gud ikke gudsbenåede fodboldspillere, men det var sgu stærke i modgang og viste altid en god attitude og fightede indædt. Den attitude synes jeg er svær at få øje hos ret mange spillere, nu hvor Mo er væk. De bedste bud er nok KEP og Thrane, men for sidstnævnte i hvert fald, gælder det faktum, at han spillemæssigt er langt fra god nok.

            I stedet henter vi så en masse luksusspillere. Spillere som AK, Jönsson, RJL, Casper Nielsen og sågar Helenius, er luksusspillere der fungerer bedst, når spillet kører, vejret mildt og græsset grønt. Det her hold er bygget op omkring luksusspillere i sådan en grad, at vi er ved at nå til det punkt, hvor enkelte spilleres selvtillid og humør afgør, om det skal være pokal eller hospital med det her hold.

            Faktum er desværre, at det her hold har været til en indlæggelse det meste af efteråret, og ved at sælge en integral del af rygraden, og erstatte den med medgangsspillere, falder mit blodtryk ikke ligefrem.
            Jeg er sgu ikke enig i, at Haddi og Lasse N var gode i modgang. De var i den grad med til at skabe den modgang, personificeret ved det guddommelige selvmål, som de i skøn forening fik lavet i afklapsningen i Parken. Deres fight opvejede på ingen måder deres åbenlyse mangler i både samarbejde, forsvarsstyring og det at være en leder. Vi har brug for evner.

            Ellers er jeg helt enig.

            Det næste, der vel sker, er at vi sælger Tverskov og så skal høre pladen om, at "vi er godt dækket ind" og "Oliver Lund kan spille derinde" og noget andet udenomssnak, der ingen rod har i virkeligheden.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              #51
              Og så sælges den nok vigtigste spiller efter Gryte. Jeg har ikke tillid til Den Tragikomisk Duo's vurderinger så med mindre der kommer to væsentlige forstærkninger med til Spanien i morgen tabes de første kampe og ja behøver jeg sige mere. Trist trist.
              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

              OB - engang var vi gode

              Comment


                #52
                Hvis man skal forsøge at tage ja-hatten lidt på (ved godt, at det er et farligt og upopulært træk lige nu), så havde Makrini også begrænsninger. Han tilførte ikke meget i pasningsspillet, og jeg synes også, at han ind i mellem var en hæmsko i det høje pres, fordi han lavede frispark næsten hver gang, så vi ikke havde mulighed for at erobre bolden højt på modstanderens bane. Jeg underkender på ingen måde, at vi kommer til at savne hans vilje og løbekapacitet, og at han var med til at holde balancen på holdet. Han var på den måde en herlig type, som bragte minder om tidligere tiders OB dyder. Men hvis Desler rent faktisk skal bruges på en kant, så får vi også en spiller ind, der arbejder mere begge veje end Jønsson, og som kan supplere de centrale (som kunne være JJT og C. Nielsen) mere i det defensive arbejde. Det kunne måske godt fungere fint. Men det er selvfølgeligt et temmeligt kedeligt tidspunkt at stå med det måske på. Vinduet er self heller ikke lukket endnu.

                Comment


                  #53
                  Ingen tvivl om at Makrini, var en af holdets bedste. Men han var ikke nogen super spiller, og det siger jo alt om den dybe dale JH har bragt os i. Egentlig lidt sørgeligt at bedste marksspillers bedste evner var løbepensum og taklinger kombineret med mange frispark- hvoraf halvdelen var unødvendige

                  Comment


                    #54
                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Hvis man skal forsøge at tage ja-hatten lidt på (ved godt, at det er et farligt og upopulært træk lige nu), så havde Makrini også begrænsninger. Han tilførte ikke meget i pasningsspillet, og jeg synes også, at han ind i mellem var en hæmsko i det høje pres, fordi han lavede frispark næsten hver gang, så vi ikke havde mulighed for at erobre bolden højt på modstanderens bane. Jeg underkender på ingen måde, at vi kommer til at savne hans vilje og løbekapacitet, og at han var med til at holde balancen på holdet. Han var på den måde en herlig type, som bragte minder om tidligere tiders OB dyder. Men hvis Desler rent faktisk skal bruges på en kant, så får vi også en spiller ind, der arbejder mere begge veje end Jønsson, og som kan supplere de centrale (som kunne være JJT og C. Nielsen) mere i det defensive arbejde. Det kunne måske godt fungere fint. Men det er selvfølgeligt et temmeligt kedeligt tidspunkt at stå med det måske på. Vinduet er self heller ikke lukket endnu.
                    Så det du tænker er, at løsningen kunne være en midtbane med Edmundsson og Desler på kanterne, og JJT og Nielsen centralt? Hvis det er tilfældet så deler jeg i hvert fald slet ikke den optimisme.

                    Først er fremmest er JJT og Nielsen klart mest offensivt funderede. Udover hans debut i Esbjerg, hvor vi spillede med 5-mands forsvar, har JTT mig bekendt ikke spillet centralt uden at have en mere defensiv type ved siden af sig, hvilket har været nødvendigt. Ligeledes kan jeg ikke huske, at Nielsen har været inde i et kontinuerligt forløb centralt, uden at det har været med en Palsson, Jørgensen, Lekven eller Friberg ved siden af sig.

                    Det vil godt nok være noget af et rul med terningerne at satse på de to sammen centralt, mere solidt synes jeg godt nok ikke vores firbackkæde er. Så kan det godt være, at Desler kan arbejde defensivt, men hvis der er en motorvej ned gennem midten, fordi at vi spiller med to centralt der mangler decideret diciplin og placeringsevner, så kommer han sgu på overarbejde.

                    Derudover tror jeg heller ikke på, at sådan en kvartet kan løse vores problemer offensivt. Edmundsson ved vi hvad kan. Han er direkte, kan sætte sin modstander, en god afslutter, men han excellerer ikke i at sætte sine medspillere op. JJT har nogle kvaliteter i det fremadrettede spil ift. at se afleveringer og rum, men her også en stor spildprocent. Han skal have lov at udvikle sig, men heller ikke tildeles et alt for stort ansvar. Udover at han får rettet et skud af i Viborg, har han haft problemer med at komme i positioner til at score. Det kan blive problematisk for ham i det offensive spil, hvis han skal til at tage et langt større ansvar den anden vej.

                    Desler har jo i tre sæsoner bevist nu, at han stort set ikke er i besiddelse af et offensivt slutprodukt. Til det er hans sparketeknik simpelthen for horribel. Han kan tilføre noget fart og fight i offensiven men at tro, at han kommer til at løfte os offensivt på nuværende tidspunkt, er naivt.

                    Og så har vi Casper Nielsen tilbage. Det må så blive ham der skal bringe X Factoren offensivt i den konstellation, og med det jeg har set i Esbjerg, har jeg svært ved at tro på, at han er i stand til det. Jeg er ikke imponeret over hans evner som mellemrumsspiller, og målfarlighed tilfører han ikke meget af. Jeg håber godt nok på at blive overrasket her.

                    Jeg tror fortsat, at vi vil se Jönsson fra start, fordi at han fortsat er den bedste mellemrumsspiller vi har, uanset hans mange andre mangler. Han er fortsat mit bedste bud, omend et ringe bud, på en spiller der kan skabe flow og spillemæssige gennembrud i opspillet. De bedste alternativer er nok JJT og Nielsen, men dem vil jeg sgu ikke være tryg ved at hænge min hat på. Og nu står vi tilmed med nogle defensive udfordring også. Jeg gruer meget for den midtbane.

                    Comment


                      #55
                      Måske ikke den rigtige tråd, men hvem kan bedst afløse Makrini i den nuværende trup?

                      Izunna kan jeg tvivle på nogensinde bliver god igen og mon han stadig er OB spiller i morgen?

                      Tverskov har visse kvaliteter, men efterlader et hul i forsvaret og kan han spille hurtigt nok på midten?

                      Welbeck er købt som 8'er men bliver ofte stresset i de små rum. Han er aggressiv og hans motor virker god, men når han får gult kort, så bliver han virkelig hæmmet i spil. Han viste potentiale på pladsen i den 'nemme' kamp mod Silkeborg, så der er potentiale men er det nok nu?

                      Thrane er ikke et emne. God fyr, men desværre ikke en stor fodboldspiller...

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
                        Måske ikke den rigtige tråd, men hvem kan bedst afløse Makrini i den nuværende trup?

                        Izunna kan jeg tvivle på nogensinde bliver god igen og mon han stadig er OB spiller i morgen?

                        Tverskov har visse kvaliteter, men efterlader et hul i forsvaret og kan han spille hurtigt nok på midten?

                        Welbeck er købt som 8'er men bliver ofte stresset i de små rum. Han er aggressiv og hans motor virker god, men når han får gult kort, så bliver han virkelig hæmmet i spil. Han viste potentiale på pladsen i den 'nemme' kamp mod Silkeborg, så der er potentiale men er det nok nu?

                        Thrane er ikke et emne. God fyr, men desværre ikke en stor fodboldspiller...
                        Én for én mener jeg klart, at det er Tverskov, med laangt ned til den næste. Jeg synes bare også, at det vil være rigtigt ærgerligt at flytte ham fra forsvaret. Især når vi ret beset kun har to midterforsvarer udover ham, og de har vidst yderst svingende kvalitet.

                        Comment


                          #57
                          Pis og lort og en masse andet grimt. Brüchmann glemmer, at Kent ikke er Zorniger og vi ikke er Brøndby. Naturligvis kan man altid mene, at det jo alligevel er gået skidt med El Mak på holdet, men det er dælme ikke def midts rolle at klaske bolden i kassen. Gruer for en tilbagevenden til en tynd central midtbane, som modstanderne fiser igennem.

                          Nåh, here goes googletranslate: "Mohamed - dank u voor de tackles, voor het harde werk en de vechtlust. Je hebt een licht in de duisternis geweest"

                          Comment


                            #58
                            OB afviser et bud på Makrini, på et tidspunkt hvor der stadig er god tid til at finde en erstatning. Med henvisning til, at det er vigtigt at bevare truppen intakt af hensyn til kontinuiteten. Nærmest på sidstedagen af vinduet, accepteres så alligevel et bud. Hovedrystende tåbeligt, men typisk Jesper Hansen
                            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                            Comment


                              #59
                              Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                              OB afviser et bud på Makrini, på et tidspunkt hvor der stadig er god tid til at finde en erstatning. Med henvisning til, at det er vigtigt at bevare truppen intakt af hensyn til kontinuiteten. Nærmest på sidstedagen af vinduet, accepteres så alligevel et bud. Hovedrystende tåbeligt, men typisk Jesper Hansen
                              Med mindre han har et es i ærmet
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                #60
                                Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                                OB afviser et bud på Makrini, på et tidspunkt hvor der stadig er god tid til at finde en erstatning. Med henvisning til, at det er vigtigt at bevare truppen intakt af hensyn til kontinuiteten. Nærmest på sidstedagen af vinduet, accepteres så alligevel et bud. Hovedrystende tåbeligt, men typisk Jesper Hansen
                                timingen er uheldig, men at kalde det hovedrystende tåbeligt synes jeg ikke, at man kan ud fra den info du skitserer der. Der er mange faktorer, der kan have ændret sig siden det første bud: makrini har fundet frem til at han ikke vil forlænge, man har fået nogle nye ind, man kan have noget i baghånden (hvem ved), og så har vi først og fremmest ingen info om prisen

                                Comment

                                Working...
                                X