Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Makrini solgt til Roda

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    timingen er uheldig, men at kalde det hovedrystende tåbeligt synes jeg ikke, at man kan ud fra den info du skitserer der. Der er mange faktorer, der kan have ændret sig siden det første bud: makrini har fundet frem til at han ikke vil forlænge, man har fået nogle nye ind, man kan have noget i baghånden (hvem ved), og så har vi først og fremmest ingen info om prisen
    Der behøver jo egentlig ikke flere faktorer til en den ene. Roda er måske ikke så meget bedre end OB, men det er hans hjemland, og løn er måske samme eller bedre, who knows. Under alle omstændigheder kan man jo ikke bebrejde manden, at han ikke helt tror på projektet.

    I den situation ser jeg faktisk ikke nogen stor forbrydelse i at sælge ham. Det er mere tabet, der gør ondt her, end det er en dårlig handel.

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
      Der behøver jo egentlig ikke flere faktorer til en den ene. Roda er måske ikke så meget bedre end OB, men det er hans hjemland, og løn er måske samme eller bedre, who knows. Under alle omstændigheder kan man jo ikke bebrejde manden, at han ikke helt tror på projektet.

      I den situation ser jeg faktisk ikke nogen stor forbrydelse i at sælge ham. Det er mere tabet, der gør ondt her, end det er en dårlig handel.
      Skrev med en hollandsk ven fra Roda idag. Det løber rigtigt dårligt der i sæsonnen. Hentede de forkerte spiller i sæsonstart, står i nedrykningsfare og prøver nu at redde sig med at købe ind.
      Så intet nyt for El Makrini... men bare i hjemlandet.
      Min hollandsk ven prøver at finde ud noget om prisen de betalte. Han er rigtigt god informeret om alt i Roda og håber han svarer snart.
      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
      - Norbert Elgert -

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
        OB afviser et bud på Makrini, på et tidspunkt hvor der stadig er god tid til at finde en erstatning. Med henvisning til, at det er vigtigt at bevare truppen intakt af hensyn til kontinuiteten. Nærmest på sidstedagen af vinduet, accepteres så alligevel et bud. Hovedrystende tåbeligt, men typisk Jesper Hansen
        Det er jo bare en påstand for egen regning. Måske har man vurderet at han ikke ville forlænge. Eller man forventer at lande en afløser inden for et døgn.

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
          Så det du tænker er, at løsningen kunne være en midtbane med Edmundsson og Desler på kanterne, og JJT og Nielsen centralt? Hvis det er tilfældet så deler jeg i hvert fald slet ikke den optimisme.

          Først er fremmest er JJT og Nielsen klart mest offensivt funderede. Udover hans debut i Esbjerg, hvor vi spillede med 5-mands forsvar, har JTT mig bekendt ikke spillet centralt uden at have en mere defensiv type ved siden af sig, hvilket har været nødvendigt. Ligeledes kan jeg ikke huske, at Nielsen har været inde i et kontinuerligt forløb centralt, uden at det har været med en Palsson, Jørgensen, Lekven eller Friberg ved siden af sig.

          Det vil godt nok være noget af et rul med terningerne at satse på de to sammen centralt, mere solidt synes jeg godt nok ikke vores firbackkæde er. Så kan det godt være, at Desler kan arbejde defensivt, men hvis der er en motorvej ned gennem midten, fordi at vi spiller med to centralt der mangler decideret diciplin og placeringsevner, så kommer han sgu på overarbejde.

          Derudover tror jeg heller ikke på, at sådan en kvartet kan løse vores problemer offensivt. Edmundsson ved vi hvad kan. Han er direkte, kan sætte sin modstander, en god afslutter, men han excellerer ikke i at sætte sine medspillere op. JJT har nogle kvaliteter i det fremadrettede spil ift. at se afleveringer og rum, men her også en stor spildprocent. Han skal have lov at udvikle sig, men heller ikke tildeles et alt for stort ansvar. Udover at han får rettet et skud af i Viborg, har han haft problemer med at komme i positioner til at score. Det kan blive problematisk for ham i det offensive spil, hvis han skal til at tage et langt større ansvar den anden vej.

          Desler har jo i tre sæsoner bevist nu, at han stort set ikke er i besiddelse af et offensivt slutprodukt. Til det er hans sparketeknik simpelthen for horribel. Han kan tilføre noget fart og fight i offensiven men at tro, at han kommer til at løfte os offensivt på nuværende tidspunkt, er naivt.

          Og så har vi Casper Nielsen tilbage. Det må så blive ham der skal bringe X Factoren offensivt i den konstellation, og med det jeg har set i Esbjerg, har jeg svært ved at tro på, at han er i stand til det. Jeg er ikke imponeret over hans evner som mellemrumsspiller, og målfarlighed tilfører han ikke meget af. Jeg håber godt nok på at blive overrasket her.

          Jeg tror fortsat, at vi vil se Jönsson fra start, fordi at han fortsat er den bedste mellemrumsspiller vi har, uanset hans mange andre mangler. Han er fortsat mit bedste bud, omend et ringe bud, på en spiller der kan skabe flow og spillemæssige gennembrud i opspillet. De bedste alternativer er nok JJT og Nielsen, men dem vil jeg sgu ikke være tryg ved at hænge min hat på. Og nu står vi tilmed med nogle defensive udfordring også. Jeg gruer meget for den midtbane.
          Jeg skrev "kunne være" med den centrale konstellation. Det er nok ikke sådan, at man skal stille i Parken. Nu vil det næst døgn jo nok være temmeligt afgørende for, hvem der spiller hvor, så den her diskussion må jo blive med en del forbehold for, at vi kan være meget klogerer i morgen aften - og så kommer det også an på situationen på højre back. Men med de forbehold: Tror du har ret i, at Jønsson kommer til at spille (af netop de grunde du nævner), men jeg tror, at han får en større andel af spilletiden i angrebet. Når vi har bolden, er spillernes placeringer allerede meget mobile, og med den konstellation jeg foreslog, kan jeg også se, at den fleksibilitet kan overføres til defensiven. Det er samtidig en mere boldfast (især hvis Jønsson spiller en hængende angriber) og stadig løbestærk midtbane, hvilket til en vis grad kan opveje manglen af en ankermand, hvis presspillet kommer til at fungere ordentligt. Men jeg vil da give dig, at det er svært at se, hvem der skal svinge dirigentstokken, når det ikke går som ønsket - og med efteråret in mente, så er det jo nok rimeligt at antage, at der kan komme en del perioder med modgang.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
            Skrev med en hollandsk ven fra Roda idag. Det løber rigtigt dårligt der i sæsonnen. Hentede de forkerte spiller i sæsonstart, står i nedrykningsfare og prøver nu at redde sig med at købe ind.
            Så intet nyt for El Makrini... men bare i hjemlandet.
            Min hollandsk ven prøver at finde ud noget om prisen de betalte. Han er rigtigt god informeret om alt i Roda og håber han svarer snart.
            Desperate klubber betaler altid lidt ekstra

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Desperate klubber betaler altid lidt ekstra
              Men om desperate fans tror på at en uduelig sportsdirektør reinvesterer den penge...
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                Men om desperate fans tror på at en uduelig sportsdirektør reinvesterer den penge...
                De ryger lige ned i den lyserøde sparegris der står fremme på hans bord.. Den uden nøgle til....

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                  De ryger lige ned i den lyserøde sparegris der står fremme på hans bord.. Den uden nøgle til....

                  Er det den?
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

                    Er det den?
                    Jeps

                    Hvis man vender den om står der: "Må ikke tømmes" på maven... True story

                    Comment


                      #70
                      Den er lige lidt mere udsultet den vi snakker om

                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                      Comment


                        #71
                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeps

                        Hvis man vender den om står der: "Må ikke tømmes" på maven... True story
                        Ja, og "Vi er helt tilfreds med truppen" på røven...
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
                          Ja, og "Vi er helt tilfreds med truppen" på røven...
                          Tysk humor når det er bedst

                          Comment


                            #73
                            Morten Crone vil ikke slippe sit forsvar af sin udmelding om Makrini, så nu har han oprettet en afstemning... så må vi så se om han kan få overvægt i opbakningen på den måde...
                            Skynd jer ind og smid jeres X

                            https://twitter.com/Morten_Crone/status/826154752643837952
                            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                            Comment


                              #74
                              17%JA �� (og jeg er OB-fan)
                              02%NEJ �� (og jeg er OB-fan)
                              40%JA ��(jeg er IKKE OB-fan)
                              41%NEJ ��(jeg er IKKE OB-fan)
                              Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                                Morten Crone vil ikke slippe sit forsvar af sin udmelding om Makrini, så nu har han oprettet en afstemning... så må vi så se om han kan få overvægt i opbakningen på den måde...
                                Skynd jer ind og smid jeres X

                                https://twitter.com/Morten_Crone/status/826154752643837952
                                Hermed gjort

                                Comment

                                Working...
                                X