Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervindue: Januar 2017

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af NicolaiN Se indlæg
    Det der bekymrer mig mest er, at jeg ikke ser nogen linje i vores transferstrategi. Jeg tænker, at da man startede på en frisk efter LO og Kim Brink burde have været mere grundig en en strategi, der hed "Fynsk identitet krydret med international klasse" (ca.) Man kunne jo skue lidt til Hoffenheim, Arsenal, Ajax eller RB Leipzig, hvor jeg så vidt jeg ved har været nogle faste dogmer for hvilke spillere, som man henter eller forlænger med.

    Man kunne fx sige:

    1) Fynske spillere der spillere i Danmark eller ligaer på højere niveau er altid aktuelle uanset alder.

    2) Vi henter kun spillere under 25 år, som er ikke-skandinaviske, hvis de skal købes fri. De skal have spillet fast den seneste sæson. Tilbydes max en 3-årig kontrakt

    3) Skandinaviske spillere må max være 27 år, hvor de skal minimum have spillet fast inden for det seneste halve år. De skal have erfaring på u-landshold eller A-landshold. Tilbydes max en 4-kontrakt

    3) Transferfrie spillere må max være 30 år, og hvis de er ældre end det, så skal de have erfaring på landsholdsniveau, der enten svarer til det danske eller højere - de tilbydes ikke mere end en 2-årig kontrakt.

    4) Det er legitimt at hente unge udviklingsspillere, som ikke har præsteret på højeste niveau, men så skal de også have spillet fast på et givent ungdomshold eller eventuelt en række på niveau under Danmark. Disse spillere må ikke være over 20 år. Spillerne tilbydes 1,5 til 2-årig kontrakter med option på forlængelse.

    Det er selvfølgelig bare noget jeg hurtigt lige har strikket sammen, men det ville for mig som fan være nemmere at forholde sig til et transfervindue, hvor man vidste hvad klubben ville, og hvorfor man ikke henter spillere. Lige nu, så ser jeg ingen klar retning i vores transferstrategi. For mig er det tydeligste mønster, at de spillere vi henter gerne vil spille noget possesion-fodbold, hvor de langt hen ad vejen køber Kent Nielsens ideer.

    Overordnet set, så virker det som om at OB er inde i en stor legitimitetskrise. Klubben er konstant i konflikt med sine fans grundet manglende resultater og retning. Alle de "sammenstød" som er mellem klubben og fans bliver aldrig løst, og skællet mellem klub og fans bliver bare større, hvis man ikke er villig til at indgå "kompromisser"/ eller løsninger. Vi befinder os i to forskellige "verdener", hvor klubben tænker på at få resultater med et minimum af et budget, mens vi fans ønsker spillere, der udviser respekt og vilje for klubben. Hvordan skal vi nogensinde kunne gå i samme retning, når de verdenssyn vi betragter OB ud fra er vidt forskellige?

    Fodfodklubber er selvfølgelig notoriske kendt for at komme i clinch med sine fans, men det handler måske mere om dialog. Afstemning om hvad klubben forventer, og hvad vi fans forventer. Fx i casen med Rasmus Falk, hvorfor meldte man ikke bare ud med det samme, at Rasmus Falk ikke ønsker at forlænge. Han havde jo aldrig for alvor intention om at forlænge, men Jesper Hansen blev ved med at trække smerten i langdrag - det var jo et plaster, der var flere måneder om at blive revet af - så er det jo klart, at der bliver skabt rygter og historier, som ender med at svække Jesper Hansen legitimitet frem for at lade "vreden" gå over på markedskrafterne.
    👍
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Seneca Se indlæg
      Haha. Rettigheder? Selvfølgelig har du ret til det, men hvad får du helt præcist ud af det? Du er sgu da dummere en vådt bølgepap. Hvis du nu havde haft din gang på stadion, havde du også vidst, at han var rigeligt aktiv i den periode han besad stillingen.
      Mit formål var at en facebookbruger skulle have spurgt ham om han var aktiv, og evt. Hvorfor han ikke længere var i stillingen..

      Jeg har haft min gang på stadion, men jeg flyttede til København for mange år siden, og kommer derfor sjældent på stiften. Jeg har et manden på stadion et par gange i nærheden af capo, men kender intet til ham, og har intet hørt om ham.. og sikkert med god grund.

      Det undrende i hele dette er jo netop hvorfor det ikke er blevet formidlet? Det er ikke alle der er del af jeres lille fine kreds, og derfor kender til alle omstændighederne..

      Vælger Kenneth at gå ud offentlig og fortælle at han er SLO, så må han da også være så tilpas begavet, at han kan risikere at få en henvendelse eller to i de fremtidige år.. Skulle han nu få en henvendelse pga. Mig på facebook, så skriver han jo bare pænt "Jeg er ikke SLO mere, så kan desværre ikke hjælpe dig". Jeg tror nok han skal overleve og klare sig igennem livet alligevel.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
        Hm. Jeg er egentlig mere interesseret i, hvem der er SLO nu. Så vidt jeg ved er det et DBU-krav, at man har én.
        Som 'Seneca' siger så er han ulønnet.
        Men yder et ufatteligt stort stykke arbejde for scenen og er i konstant dialog Med klubben og er ALTID med om det heddet vendsyssel i pokalen eller Helsingborg ude til en træningskamp i Januar.
        Jeg vil ikke skrive hans navn herinde før han siger OK for det selv.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Dinjo Se indlæg
          Fatai...... a hva for noget??? - Bare så vi er enige så gik man "jævnfør medier" efter Fellah fra fcn.

          Pinligt det er naturligvis Fellah, det er ikke nemt at være ordblind

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Marco1887 Se indlæg
            Som 'Seneca' siger så er han ulønnet.
            Men yder et ufatteligt stort stykke arbejde for scenen og er i konstant dialog Med klubben og er ALTID med om det heddet vendsyssel i pokalen eller Helsingborg ude til en træningskamp i Januar.
            Jeg vil ikke skrive hans navn herinde før han siger OK for det selv.
            Hvis man er Supporters Liason Officer, så er man vel bindeled for alle fans. Det kan man sgu da ikke være som anonym!?
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Hvis man er Supporters Liason Officer, så er man vel bindeled for alle fans. Det kan man sgu da ikke være som anonym!?
              Præcis?

              Men respekt for det arbejde han nu engang laver, og alle hans udebaneture..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                Hvis man er Supporters Liason Officer, så er man vel bindeled for alle fans. Det kan man sgu da ikke være som anonym!?
                Enig! Det er en fuldstændig barok tankegang, at du kan indtage sådan en position, og så krybe langs panelerne.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Hvis man er Supporters Liason Officer, så er man vel bindeled for alle fans. Det kan man sgu da ikke være som anonym!?
                  Det er vi enige om. Men eftersom manden ikke er præsenteret som SLO på medier af OB vil jeg ikke bare kaste hans navn ud .

                  Jeg har lige orienteret ham om det der bliver skrevet herinde ang. SLO'EN og der vil blive kigget på hvordan det håndteres.
                  Altså kommunikationen bland fans og ham.

                  Comment


                    Marco og Sneca, er i fra Province Boys? Det er den eneste gruppe som er så lukket, og det må jo så være jeres SLO.. ikke vores, men jeres egen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Ricardo Se indlæg
                      Pinligt det er naturligvis Fellah, det er ikke nemt at være ordblind
                      Jeg var også lidt forvirret og fandt faktisk en nigeriansk angriber bed navn Fatai, som ikke så så tosset ud, og som ikke virkede totalt urealistisk, så jeg troede et øjeblik, at du vidste noget, som vi andre ikke gjorde :)
                      https://en.wikipedia.org/wiki/Kehinde_Fatai

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Marco1887 Se indlæg
                        Det er vi enige om. Men eftersom manden ikke er præsenteret som SLO på medier af OB vil jeg ikke bare kaste hans navn ud .

                        Jeg har lige orienteret ham om det der bliver skrevet herinde ang. SLO'EN og der vil blive kigget på hvordan det håndteres.
                        Altså kommunikationen bland fans og ham.
                        Du modsiger jo dig selv? Han kan ikke være anonym, men han er anonym.. det giver ingen mening.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Marco1887 Se indlæg
                          Det er vi enige om. Men eftersom manden ikke er præsenteret som SLO på medier af OB vil jeg ikke bare kaste hans navn ud .

                          Jeg har lige orienteret ham om det der bliver skrevet herinde ang. SLO'EN og der vil blive kigget på hvordan det håndteres.
                          Altså kommunikationen bland fans og ham.
                          Ok, cool.

                          Det er i øvrigt været et DBU-krav siden 2011 at klubberne har en SLO (fankoordinator). UEFA definerer en SLO som et klubaflønnet hel- eller deltidsansat bindeled mellem klubben og alle dens fans. Hvis OB bare har peget på en eller anden uofficiel, som de ikke aflønner, og som vi andre ikke kan snakke med, er det en rimeligt besyndelig fortolkning af begrebet..
                          "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                          Kluden Krew - O'ense Internationals

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                            Marco og Sneca, er i fra Province Boys? Det er den eneste gruppe som er så lukket, og det må jo så være jeres SLO.. ikke vores, men jeres egen.
                            Det er jeg ikke, nej.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                              Du modsiger jo dig selv? Han kan ikke være anonym, men han er anonym.. det giver ingen mening.
                              Kogtbaby88 du er helt væk.

                              Nej jeg er ikke med i the Province Boys.
                              Og the province boys har ikke deres egen SLO ����

                              Måske du skulle have din gang lidt mere på stiften end det er tilfældet siden du tydeligvis ikke aner en skid.
                              Du kan evt spørge nogen fra de stribede hvem der er SLO så får du nok dit svar.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                                Ok, cool.

                                Det er i øvrigt været et DBU-krav siden 2011 at klubberne har en SLO (fankoordinator). UEFA definerer en SLO som et klubaflønnet hel- eller deltidsansat bindeled mellem klubben og alle dens fans. Hvis OB bare har peget på en eller anden uofficiel, som de ikke aflønner, og som vi andre ikke kan snakke med, er det en rimeligt besyndelig fortolkning af begrebet..
                                Det er vi enige om.

                                OB har bare ikke lige været de skarpesteskarpeste til at "hype" den efterfølgende SLO. Det har du fuldstændig ret i.
                                Men jeg ved at mange ved hvem han er på stadion. Jeg ser tit han taler med officielle som uofficielle .

                                Det skal nok blive oplyst herinde hvem han er af ham selv.

                                Comment

                                Working...
                                X