Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB-EfB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
    Man er nød til at genfinde OBs DNA. Det er ikke gjort med at indkøbe Kents kæledægger fra AAB. Vi har for længst passeret det punkt, hvor Jesper Hansen og Kent Nielsen kan vende det her.

    Ansæt Ove P som manager nu, og giv ham vinter vinduet til at forstærke holdet.
    hvorfor tror du at OP kan genfinde OB's DNA?
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Bare en eller anden DNA! Jeg er snart ligeglad...
      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Oves tilgang til spillet fysik og fight, er tættere på hvad der har bragt os resultater. Og så er jeg overbevist om, at han er i besiddelse af både større netværk og fodbold forstand end Jesper Hansen. Ove forstår at komponere et hold.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Der er uheld på uheld på uheld osv. Gud kan tilsyneladende ikke lide OB. Kan det skyldes personer i ledelsen.

          Næ, forkæl spillerne med en ordentlig træningsbane NU. De ynkelige forhold er med til at signalisere at OB er ynk. Og så spiller de ynkeligt. Det har ingen trænere jo formået at hæve holdet over selv med skide gode spillere. Spillere der ikke kendte andet kunne fungere i det, men de der kommer fra bedre forhold rammes.

          Men at det kunne ende som det ser ud til at ende er vi jo rigtig mange her der har forudset længe. For mig er den største dødsynd, som andre nævner, at Zohore slet ikke blev godt nok erstattet.

          3400 til den sidste og meget vigtige hjemmekamp siger vel alt om et hold og en klub i en dødsspiral.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Først 20 minutters fantasiløst boldtrilleri, hvor udeholdet havde de to eneste afslutninger. Så 25 minutter, hvor vi vadede i chancer imod ligaens ringeste defensiv. Ingen mål. Starter 2. Halvleg som man sluttede første. Straffe. 0-1. Herefter ca 40 minutters fantasiløst boldtrilleri, hvor udeholdet reelt var tættest på en scoring. Horrible indlæg og afslutninger, ja faktisk var OBs farligste afslutninger, hvis vi tæller Festersens skud på overlæggeren fra, skud/hovedstød lige på keeperen, der på trods af OBs dominans ikke lavede ekstraordinære redninger.

            Hvis vi ser bort fra Festersens skud, så har jeg svært ved at tage ordet "udtur" i min mund som et udtryk for kampens reelle forløb. Nej. Det er først og fremmest manglende kvalitet. Det hele startede med manglende kvalitet, manglende procenter hos de enkelte spillere, i teknik, vendinger, fart og fysik. Læg manglende erfaring sammen med det faktum, at dem med reel erfaring måske er hentet på et tidspunkt, hvor deres karrierer er på vej i hæld, ja så får du summen af et klassisk bundhold. Den manglende kvalitet kombineret med timing og ledelsesmæssige blundere i trupsammensætningen og taktik, samt horrible træningsforhold har fra starten kvalt selvtilliden, som så bliver yderligere drænet, når man taber så mange kampe. Uheldet forfølger bundhold fordi man ikke har kvaliteten til at vende heldet i mere end 1 kamp ad gangen. Dette hold kommer aldrig til at vinde kampe kontinuerligt. Dertil har vi tabt for mange kampe allerede, og så er kvaliteten der bare ikke.

            "Udtur" bliver bare endnu én i rækken af mere eller mindre dårlige undskyldninger for, at man ikke gør sit job godt nok. Vi vinder 3-1 mod FCN uden at vi bruger den sejr til at skabe en selvtillidskonto. Hvorfor? Fordi vores problemer ikke forsvinder blot fordi vi får en "forløsende" sejr. 4-0 i Vejle - heller ikke vekslet til hverken points eller indskud til selvtillidskontoen efterfølgende. Hvorfor? Fordi vores problemer ikke forsvinder, blot fordi vi får en forløsende sejr. Det samme gælder for sejrene over AGF og Brøndby.

            Og ja træner teamet bidrager også væsentligt til den ligning ved at fastholde en spillestil, som holdet hverken har kvalitet eller selvtillid til at praktisere. Man skifter 2 angribere ind mod Esbjerg, én hvis force er fart; den anden hvis force er fight i boksen. Går man så over til at spille mere "primitivt" og gå efter andenbolde, der imod et usikkert forsvar kan skabe mere grobund for misforståelser i selvsamme usikre forsvar? Nej, man fortsætter med at trille bold og tro man kan kombinere sig igennem med spillere, der ikke ejer skyggen af kvaliteten til det.

            Udtur? Nej, manglende kvalitet. Der kombineret med lav selvtillid giver et hold, der umuligt kan vinde 2 kampe i træk end sige få kontinuerligt med points.

            Og det drejer sig mere om manglende konkurrence og kvalitet i angrebet kontra en såkaldt "ok" trup.

            Med undtagelse af enkelte positioner er det over hele linjen. Og også ude på bænken.

            MvH ChrisOB
            1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

            Comment


              Jeg savner den mand som kan samle holdet, når det ikke lige går vores vej. Fra vi kommer bagud, har jeg på intet tidspunkt en tro på, at vi kommer tilbage i kampen. Spillet bliver rodet, og alle de ting vi gjorde rigtigt i første halveg, bliver afløst af fantasiløse afleveringer bagud eller til siden, inden en eller anden prøver at slå den afgørende, på et tidspunkt hvor vi på ingen måde har fået Efb's organisation udfordret.
              Vi bliver simpelthen nødt til at have en mand, der kan samle de her spillere op, så det hele ikke går i opløsning af en modstanderscoring 40 min. før tid.
              Vi sidder fuldstændig på kampen, spiller os igennem gang på gang og gør alt rigtigt i 1. Halveg bortset fra at score. Så scorer de, og vi formår ikke at lægge et pres resten af kampen, hvor de er tættere på 2-0
              Kent skal simpelthen også have noget at smide ind, som kan ændre noget. Det er jo forfærdelige indhop vi ser i dag!
              Tag det nu alvorligt OB. Det vi så igår kunne ligeså godt ske i en nedrykningskamp, og så er vores top 6 trup pludselig i 1. Div

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Kent har udtalt at hvis der skal noget ind skal der noget ud.. Og det er ikke lort han snakkede om.. Og Thorborg godkender jo ikke noget udenfor budget.
                Så HVIS vi henter... Hvis.. Så gætter jeg på max 1 stk
                Der har ad to omgange været mulighed for at afskibe Thomas Mikkelsen hvilket er ubegribeligt for mig , men endnu mere ubegribeligt at man ikke gjorde så man kunne få et alternativ til de to angribere vi har .

                Det er ligeledes ufatteligt at man ikke indså at man havde lavet en gigantisk brøler med fejlkøbet Izunna .
                817 ⚪️
                Y.N.W.A ❤️

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                  Oves tilgang til spillet fysik og fight, er tættere på hvad der har bragt os resultater. Og så er jeg overbevist om, at han er i besiddelse af både større netværk og fodbold forstand end Jesper Hansen. Ove forstår at komponere et hold.
                  Tættere på måske men jeg ser ikke at OP kommer med den gang mosebold som jeg forbinder OB's DNA med ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Det sædvanlige piveri :

                    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...noget-lignende

                    Ja vi skabte chancerne , men når målmanden enten skal dukke sig eller springe til siden for at undgå at blive ramt af vores afslutninger så er det ikke uheld men mangel på kvalitet i afslutningerne .
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Det sædvanlige piveri :

                      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...noget-lignende

                      Ja vi skabte chancerne , men når målmanden enten skal dukke sig eller springe til siden for at undgå at blive ramt af vores afslutninger så er det ikke uheld men mangel på kvalitet i afslutningerne .
                      Jeg vil nu sige at den Fester laver på stangen er godt lavet og havde fortjent bedre.. Men ellers er vi jo generelt enige..
                      Igen.. Bare kig mod Randers der har 5 angribere i truppen med forskellige kvaliteter. På samme budget

                      Comment


                        Spiller reaktioner

                        http://www.ob.dk/artikel/reaktioner-...ergkampen.aspx

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Jeg vil nu sige at den Fester laver på stangen er godt lavet og havde fortjent bedre.. Men ellers er vi jo generelt enige..
                          Igen.. Bare kig mod Randers der har 5 angribere i truppen med forskellige kvaliteter. På samme budget
                          14 mål i 19 kampe , 11 kampe uden scoringer .. hmm hvorfor prøver man ikke nogle af alle de alternativer vi har til angrebet ?
                          Vores aldeles kyndige sportsdirektør listede jo en masse navne op som kunne spille angriber da han forklarede at man var fuldt tilfredse med truppen og derfor ikke anså det som nødvendigt at handle i transfervinduet .
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                            14 mål i 19 kampe , 11 kampe uden scoringer .. hmm hvorfor prøver man ikke nogle af alle de alternativer vi har til angrebet ?
                            Vores aldeles kyndige sportsdirektør listede jo en masse navne op som kunne spille angriber da han forklarede at man var fuldt tilfredse med truppen og derfor ikke anså det som nødvendigt at handle i transfervinduet .
                            Kent sagde igår at pt spiller de 2 bedste angribere af det han har til rådighed

                            Comment


                              Man kan jo altid være bagklog, men man kunne jo godt fristes til at tro, at grunden til vores to angriberes manglende form skyldes, at de reelt ikke har behøvet at præstere for at spille. I Zohore havde man en 3. angriber, som havde start-11'er niveau, hvilket gjorde, at alle tre angribere var nødt til at være konstant skarpe. Både AK og Fester ved jo begge godt, at Kent ikke anser Mikkelsen som et reelt alternativ. Og Yao viser i ny og næ brugbare ting, men han er alt for ufærdig på superliganiveau.

                              Og så begriber jeg ikke, at man misbruger to frispark i nærmest optimal position, på at lave den samme lortevariant. Hvorfor sparkes der ikke på kassen? Den kunne jo risikere at gå ind eller give en farlig retur?

                              Og hvorfor bruger OB spillerne (hej Desler) aldrig momentum og slår indlægget på førsteberøringen? Ved at stoppe den eller spille lidt frem og tilbage derude, giver man jo Esbjerg-spillerne mulighed for at komme på plads og finde deres markering.

                              Jeg er forbandet (hej Kent) over at se på den jammerbold. Fix det Kent!

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                                Der har ad to omgange været mulighed for at afskibe Thomas Mikkelsen hvilket er ubegribeligt for mig , men endnu mere ubegribeligt at man ikke gjorde så man kunne få et alternativ til de to angribere vi har .

                                Det er ligeledes ufatteligt at man ikke indså at man havde lavet en gigantisk brøler med fejlkøbet Izunna .
                                Enig.
                                Ang pengene fra salget af Zohore. Så er JH blevet pålagt, at bruge disse på at dække huller. Og så var/er Både Jesper og Kent overbeviste om, at Thomas Mikkelsen kunne udfylde pladsen efter Zohore.
                                OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                                Comment

                                Working...
                                X