Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Lyngby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Jeg er enig i alt andet end det markerede. Med fare for at lyde religiøs, så er jeg ret stor tilhænger af den her DNA tanke, eller kultur tanke om man vil. Altså ideen om, at der ligger rodfæstet en historie, fortælling, kultur, værdier mv. i en organisation, som man bare ikke kan lave grundlæggende om på. Noget kan man godt gradvist forandre, men fundamentet kan man ikke rive op. Hvor den er placeret, er vanskelig at sige? på væggene i Ådalen? omgivelserne? træerne? Banernes beskaffenhed? ekkoet fra fortiden? de kloges klub? tilskuernes reaktioner? historiebøgerne? de gamle koryfæer? Avisens spalter? Stadionets indretning? måske en blanding af det hele. Men jeg tror på, den findes, og jeg tror på, at hvis du går imod den DNA vil du mislykkedes totalt. Det er det, der sker i OB lige nu.
    Nogenlunde som hvis nogen indførte bordfodbold, krearum og slikfredag i Mærsk.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
      Nogenlunde som hvis nogen indførte bordfodbold, krearum og slikfredag i Mærsk.
      Ja, Møller senior og juniors sjæl runger i gangene på esplanaden, det bliver aldrig anderledes.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
        Jeg er enig i alt andet end det markerede. Med fare for at lyde religiøs, så er jeg ret stor tilhænger af den her DNA tanke, eller kultur tanke om man vil. Altså ideen om, at der ligger rodfæstet en historie, fortælling, kultur, værdier mv. i en organisation, som man bare ikke kan lave grundlæggende om på. Noget kan man godt gradvist forandre, men fundamentet kan man ikke rive op. Hvor den er placeret, er vanskelig at sige? på væggene i Ådalen? omgivelserne? træerne? Banernes beskaffenhed? ekkoet fra fortiden? de kloges klub? tilskuernes reaktioner? historiebøgerne? de gamle koryfæer? Avisens spalter? Stadionets indretning? måske en blanding af det hele. Men jeg tror på, den findes, og jeg tror på, at hvis du går imod den DNA vil du mislykkedes totalt. Det er det, der sker i OB lige nu.
        Du kan læse lidt om kultur i sportsorganisationer her, hvis det er noget, som interesserer dig:

        http://ac.els-cdn.com/S1441352314000...f5959d6974b2d7

        (Er ikke 100% sikker på, at linket virker)

        Comment


          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
          Skulle der ikke være vrede? skulle der ikke være frustration? hvad er det for en tabermentalitet, når vi skal sidde her og dysse kritikken ned, når OB er sunket til absolut bundniveau? er der virkelig OB fans, der vil acceptere det, og fortsat snakke proces/ tid/ udvikling...?
          Enig. Vil folk virkelig acceptere at topfodbolden er slut for Danmarks tredjestørste by?
          OB: Danske mestre i 2075/6

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fynsland_85 Se indlæg
            Enig. Vil folk virkelig acceptere at topfodbolden er slut for Danmarks tredjestørste by?
            Bestemt ikke. Konsekvensen af det ser du jo allerede nu. Der er oprør fra alle kanter. Også fra folk tæt på toppen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
              Bestemt ikke. Konsekvensen af det ser du jo allerede nu. Der er oprør fra alle kanter. Også fra folk tæt på toppen
              Det er da ikke alle herinde der er overbevist. Men de er vist i undertal efterhånden.
              OB: Danske mestre i 2075/6

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Bestemt ikke. Konsekvensen af det ser du jo allerede nu. Der er oprør fra alle kanter. Også fra folk tæt på toppen
                Kan du uddybe det?
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                  Sommerpausen:
                  Hvis Kent har sagt til Jesper at han ikke behøver finde spillere til x pladser, har Kent aben.
                  Hvis Jesper har sagt til sportsudvalget/ledelsen, at det er et godt hold vi har nu, har han aben.
                  Hvis Jesper har fået nej fra ledelsen til at bruge penge på de pladser der så klart er dårligt besatte, har ledelsen aben.

                  Det sidste er værst, for ledelsen er ejerne, og dem hænger vi på.

                  Dette gad jeg godt have et tydeligt svar på, for jeg synes, det er noget tåget. Min opfattelse er, at KN har så meget pondus i forhold til JH, at der ikke bliver hentet nogen spillere, som han ikke har nikket ja til eller direkte foreslået. Ellers ville vi vel ikke have hentet fx aab'erne? Men det gør Kent til hovedansvarlig for elendigheden, også i forhold til, at han ikke har kunnet få sin egen trup, som han har lovprist gentagne gange, til at præstere på en måde, som giver points i tabellen. Det sidste kan jeg så ikke få til at passe med, at jeg aldrig nogensinde har læst om, at en spiller har kritiseret Kent for sin træning eller taktik (kan ikke huske, om det skete i Brøndby).

                  Under alle omstændigheder kan jeg ikke huske nogensinde, at et par som JH og KN har fået lov til over så langt et forløb at køre en klub af OBs kaliber resultatmæssigt i sænk? Hvorfor får de så lang snor? Hvor mange nederlag skal der til? Jeg opfatter det som et spørgsmål om stædighed og nærighed i bestyrelsen.
                  Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
                    Dette gad jeg godt have et tydeligt svar på, for jeg synes, det er noget tåget. Min opfattelse er, at KN har så meget pondus i forhold til JH, at der ikke bliver hentet nogen spillere, som han ikke har nikket ja til eller direkte foreslået. Ellers ville vi vel ikke have hentet fx aab'erne? Men det gør Kent til hovedansvarlig for elendigheden, også i forhold til, at han ikke har kunnet få sin egen trup, som han har lovprist gentagne gange, til at præstere på en måde, som giver points i tabellen. Det sidste kan jeg så ikke få til at passe med, at jeg aldrig nogensinde har læst om, at en spiller har kritiseret Kent for sin træning eller taktik (kan ikke huske, om det skete i Brøndby).

                    Under alle omstændigheder kan jeg ikke huske nogensinde, at et par som JH og KN har fået lov til over så langt et forløb at køre en klub af OBs kaliber resultatmæssigt i sænk? Hvorfor får de så lang snor? Hvor mange nederlag skal der til? Jeg opfatter det som et spørgsmål om stædighed og nærighed i bestyrelsen.
                    Ja, bestyrelsen er hamrende stædig, og låget til pengekassen er smækket i af Niels Thorborg. Bestyrelsen fejlede i den grad, da man uden nogen plan fyrede Brink, Olsen og Jensen fra den ene dag til den anden. Jeg siger ikke, at de ikke skulle have været fyret, men det ødelagde alt, at man ikke havde nogen plan. Derefter var man flere år om at finde fucking Plapre Poul, hvilket selvfølgelig var en katastrofe af et valg. Så prøver man at hente noget østjysk snusfornuft i Jammerlige Jesper, men man glemmer at se på, at han faktisk egenhændigt har kørt Horsens ned i 1. Division med røde tal i regnskaberne.

                    En fyring af Jesper og Kent vil falde tilbage på dem selv og deres usandsynligt dårlige dømmekraft, så nu sidder de fast i egen stædighed og stolthed. Taberen er OB og klubbens fans, for det her ender i en nedrykning, hvis ikke ledelsen fyrer Jesper og Kent senest til vinter.
                    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                      Tak, fordi du så elegant skriver det, som jeg sidder og tænker. Frustrationerne hos mig er så store, at jeg efterhånden ikke kan formulere mig klart længere. Jesper Hansen og Kent Nielsen ødelægger mit fodboldliv og gør mig faktisk lidt dummere dag for dag.
                      er kun delvis enig. Det er TB's bold flytterri som vi lider under nu. Det er længe siden, at vi var farlige på dødbolde. Ja det er måske kedeligt at score mange mål på dødbolde, men der scores nu engang flest mål via dødbolde. Når vi så efterhånden har fået udslettet vores airforce, så får vi heller ikke de lette mål. f.eks. er AK og RF for ens. Vi mangler en rigtig angriber, som man slår sig på. en som kræver ekstra opdækning, så der bliver mere plads til de spinkle.

                      Comment


                        Worst Case KN fyres og JH forsætter.

                        Syntes egentlig vi spillede OK - Vi havde flest chancer, men blev straffet blandt andet på en dårlig tilbagelægning.

                        Vi skabte så ikke nok chancer til at vinde - specielt ikke når vi satser på at være boldbesiddende og er sårbare overfor modstanderens omstillinger.
                        Lyngby er jo godt nok et oprykker hold men ligger fint i tabellen.

                        Silkeborg kampen her var der vel også en rimelig indsats.

                        Med klubbens ambitioner om en top 6 er det selvfølgelig ikke særligt godt.

                        Men det vel stadig ok at glæde sig over de positive ting der trods alt er. Syntes ikke holdet falder sammen eller har opgivne attityder på banen, så med nogle gode forstærkninger, burde vi kunne klarer nogle af de andre bundhold.

                        Om KN er den rigtige ved jeg ikke, men ser helst at en ny sportsdirektør vurderer dette fremfor JH.

                        Comment


                          Når der er ild i et hus, skynder brandmænd sig at få slukket branden. Derefter undersøges hvorfor branden opstod og hvordan det kan undgåes fremover.

                          Mange steder i dagens samfund foregår det anderledes. Man (konsuleter) skal finde ud af hvordan branden opstod før den slukkes. Og da også gerne hvordan det kan forhindres fremover - før den slukkes.................
                          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                          OB - engang var vi gode

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Kent om det kommende transfervindue

                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ransfervinduet
                            Så man vil først begynde at kikke på mulige nye spillere når vinduet åbner? Jeg ville måske starte allerede nu med at forberede mig.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                              Så man vil først begynde at kikke på mulige nye spillere når vinduet åbner? Jeg ville måske starte allerede nu med at forberede mig.
                              Det er jo også svært når nu man er så tilfreds med truppen ;-)
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Så man vil først begynde at kikke på mulige nye spillere når vinduet åbner? Jeg ville måske starte allerede nu med at forberede mig.
                                Siger Kent jo også at de gør nu. Altså tager snakken om hvad man gør til vinter

                                Comment

                                Working...
                                X