Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Lyngby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
    Prøv at lave en udregning af hvor mange sekunder målmanden har til at flytte sig fra hans startposition, som gerne skulle være længere mod bagerste stolpe end mod forreste, og frem FORAN angriberen. Husk at regne fra det tidspunkt hvor det er realistisk at se nogenlunde hvor bolden rammer i feltet og ikke blot fra det øjeblik bolden bliver sparket. Og fortæl mig så hvor realistisk det er at han skal kunne nå frem til den.

    Mvh. en målmand.
    Inde i det lille felt?
    Jamen det er naturligvis kort tid, præcis som når han skal dykke ned efter et skud ... men det er jo lidt det man forventer af en målmand, at han kan agere i det tidsrum.
    Godt inde i det lille felt og mellem stolperne ... der må målmanden ikke blive på stregen, så bliver det for nemt.
    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

    Jeg er ikke fan.
    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

    Comment


      Er det ikke lige meget om han skulle have haft den eller ikke? Faktum er at samtlige målmand har stået fint mod OB i denne sæson, og dette skyldes ikke et generelt højt niveau hos dem, men nærmere uskarpe angribere. Hvem husker ikke kampen mod Silkeborg i første runde, hvor deres målmand tog det ene skud efter det andet. I de efterfølgende runder droppede han et par gange, så OB får bare andre målmænd til at se bedre ud end de i realiteten er :-(

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
        Inde i det lille felt?
        Jamen det er naturligvis kort tid, præcis som når han skal dykke ned efter et skud ... men det er jo lidt det man forventer af en målmand, at han kan agere i det tidsrum.
        Godt inde i det lille felt og mellem stolperne ... der må målmanden ikke blive på stregen, så bliver det for nemt.
        Jeg gi'r op.

        Comment


          Er vi endt derhenne, hvor diskussionen om OBs niveau, afhænger af, om en målmand fra oprykkerholdet på vores hjemmebane, ikke står en dårlig kamp? Eller om han lige tog den ene eller den anden redning?

          Enhver med OB i blodet, burde græmme sig over det spil, som Kent og Hansen har besluttet OB skal spille. Det har intet med OB at gøre, al identitet er tabt i klubben, DNA'en er skyllet væk, og vi rykker ned på denne måde! At se et OB hold trille bolden langsomt rundt, at foretrække lidt flere spilninger tilbage i banen, frem for at presse på med tempo og fysik, det er ikke OB værdigt, gamle OB folk må jo have forvredne ansigter, legenderne må rotere i graven.

          Nielsen og Hansen skal af helvedes til, og det meget meget snart, ellers hedder det 1.division næste år. Bestyrelsen må indse, at man ikke finder klubbens DNA ved at kopiere forældede koncepter, men derimod kun ved, at finde tilbage til klubbens klassiske dyder: Stolthed og ydmyghed

          Comment


            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            Er vi endt derhenne, hvor diskussionen om OBs niveau, afhænger af, om en målmand fra oprykkerholdet på vores hjemmebane, ikke står en dårlig kamp? Eller om han lige tog den ene eller den anden redning?

            Enhver med OB i blodet, burde græmme sig over det spil, som Kent og Hansen har besluttet OB skal spille. Det har intet med OB at gøre, al identitet er tabt i klubben, DNA'en er skyllet væk, og vi rykker ned på denne måde! At se et OB hold trille bolden langsomt rundt, at foretrække lidt flere spilninger tilbage i banen, frem for at presse på med tempo og fysik, det er ikke OB værdigt, gamle OB folk må jo have forvredne ansigter, legenderne må rotere i graven.

            Nielsen og Hansen skal af helvedes til, og det meget meget snart, ellers hedder det 1.division næste år. Bestyrelsen må indse, at man ikke finder klubbens DNA ved at kopiere forældede koncepter, men derimod kun ved, at finde tilbage til klubbens klassiske dyder: Stolthed og ydmyghed
            Nej, men vi er derhenne hvor nogen er nødt til at lege djævlens advokat når tilsviningerne går over grænsen og bliver lidt for usaglige.

            Og så skal ud forøvrigt ikke bestemme hvad man som OB'er burde synes.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              Nej, men vi er derhenne hvor nogen er nødt til at lege djævlens advokat når tilsviningerne går over grænsen og bliver lidt for usaglige.

              Og så skal ud forøvrigt ikke bestemme hvad man som OB'er burde synes.
              Usagligt i forhold til hvad? Du mener, vi spillede godt? Det er jo til grin.

              Jeg bestemmer ikke, hvad du skal synes, jeg gør det klart, hvad man burde synes, hvis man kender til, forstår og respekterer OBs DNA. Hvis du er uenig i det, kan du forklare hvorfor.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                Nej, men vi er derhenne hvor nogen er nødt til at lege djævlens advokat når tilsviningerne går over grænsen og bliver lidt for usaglige.

                Og så skal ud forøvrigt ikke bestemme hvad man som OB'er burde synes.
                Hvad syntes du vi skal gøre de næste 6-12 måner eller længere mht træner,sportschef,spillestil,transfervindue osv?

                Comment


                  Skulle der ikke være vrede? skulle der ikke være frustration? hvad er det for en tabermentalitet, når vi skal sidde her og dysse kritikken ned, når OB er sunket til absolut bundniveau? er der virkelig OB fans, der vil acceptere det, og fortsat snakke proces/ tid/ udvikling...?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Skulle der ikke være vrede? skulle der ikke være frustration? hvad er det for en tabermentalitet, når vi skal sidde her og dysse kritikken ned, når OB er sunket til absolut bundniveau? er der virkelig OB fans, der vil acceptere det, og fortsat snakke proces/ tid/ udvikling...?
                    Det skal der bestemt. Men nogle mennesker lever i LaLa Land og mener at man skal stå bag holdet uanset hvad.
                    Og det gør man jo umiddelbart også. Ufattelig lidt lidt kritik af spillerne og trænerne ift vores spil og placering..
                    Det er jo ledelsen der står for skud

                    Comment


                      Sommerpausen:
                      Hvis Kent har sagt til Jesper at han ikke behøver finde spillere til x pladser, har Kent aben.
                      Hvis Jesper har sagt til sportsudvalget/ledelsen, at det er et godt hold vi har nu, har han aben.
                      Hvis Jesper har fået nej fra ledelsen til at bruge penge på de pladser der så klart er dårligt besatte, har ledelsen aben.

                      Det sidste er værst, for ledelsen er ejerne, og dem hænger vi på.
                      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                      OB - engang var vi gode

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                        Sommerpausen:
                        Hvis Kent har sagt til Jesper at han ikke behøver finde spillere til x pladser, har Kent aben.
                        Hvis Jesper har sagt til sportsudvalget/ledelsen, at det er et godt hold vi har nu, har han aben.
                        Hvis Jesper har fået nej fra ledelsen til at bruge penge på de pladser der så klart er dårligt besatte, har ledelsen aben.

                        Det sidste er værst, for ledelsen er ejerne, og dem hænger vi på.
                        Da JH var ude og sige i Aug at der stadig var midler til at handle men undlod har man vel mest tendens til at give ham den.
                        På sidstedagen gik han kun efter en urealistisk PL spiller fordi han mente at kun sådan en kvalitet kunne forstærke holdet..
                        Man undlod at sælge Izunna som nu kun sidder på bænken og suger lønbudgettet i bund...

                        Den falder på JH. også i dette vindue

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Er vi endt derhenne, hvor diskussionen om OBs niveau, afhænger af, om en målmand fra oprykkerholdet på vores hjemmebane, ikke står en dårlig kamp? Eller om han lige tog den ene eller den anden redning?

                          Enhver med OB i blodet, burde græmme sig over det spil, som Kent og Hansen har besluttet OB skal spille. Det har intet med OB at gøre, al identitet er tabt i klubben, DNA'en er skyllet væk, og vi rykker ned på denne måde! At se et OB hold trille bolden langsomt rundt, at foretrække lidt flere spilninger tilbage i banen, frem for at presse på med tempo og fysik, det er ikke OB værdigt, gamle OB folk må jo have forvredne ansigter, legenderne må rotere i graven.

                          Nielsen og Hansen skal af helvedes til, og det meget meget snart, ellers hedder det 1.division næste år. Bestyrelsen må indse, at man ikke finder klubbens DNA ved at kopiere forældede koncepter, men derimod kun ved, at finde tilbage til klubbens klassiske dyder: Stolthed og ydmyghed
                          Ad det fremhævede:

                          Både og... altså kigger vi "historisk" på OB's spillestil (historisk = de sidste 30 år), så har de sidste 3-4 års tid været så langt fra det, som OB ellers har stået for, som man næsten kan komme det.
                          OB har næsten altid (i de nævnte år) stået for blod, sved, fight...og fight. Og OB har haft spillerne, der kunne spille den type bold. Fysisk har OB ofte mast modstanderne - både i dueller men også langsomt med sikkert slidt dem op i løbet af kampene.
                          Dén del er i hvert fald helt og aldeles væk.

                          Men rent principielt er jeg fuldstændigt fløjtende ligeglad med, hvilken type bold OB spiller - bare de vinder! Spiller de grimt ad helvede til, men vinder, så er jeg tilfreds. Spiller de smukt tiki-taka men intet får ud af det, så er jeg ikke tilfreds.
                          Man har bevæget sig væk fra det første, fordi man ville noget andet. Fair nok - hvis bare det virkede. Jeg har hele tiden sagt, at skal man spille det der boldflyttende, boldbesiddende og "fine" fodbold, så koster det dyrt, hvis man vil ligge i toppen af dansk fodbold. De spillere, der virkelig kan dette, de er dyre, for de er eftertragtede. Schoop kunne. Azer kunne. Fine spillere. Bare ikke dygtige nok til at bringe OB til tops.
                          I mine øjne er det lettere (og billigere) at sammensætte et hold af fighter-typer, som har ild i øjnene hver gang, de er på banen. Og det er dét, OB mangler - i høj grad! (udover at man pt. ikke har nogen, der kan score mål).

                          I mine øjne kan det her hold godt spille "fint og poleret" fodbold og samtidig dominere kampene... i 1. div. Vi ser jo, det ikke går i Superligaen. Og så er det bare sådan, at den type spillere, der er på holdet lige nu, tror jeg ikke på, kan omstilles til at spille den klassiske OB type fodbold.

                          Jeg er rigtigt ked af at sige det - men jeg savner de dage, hvor OB bare spillede og spillede, kværnede løs derudaf, maste modstanderne - og vandt til sidst. Til tider en omgang halvkedelig fodbold, men de vandt.

                          Sidst men ikke mindst - jeg kan tåle alverdens nederlag til OB, så længe jeg kan se spillerne på banen kæmpe, som gjaldt det deres liv! Det sidste ser jeg desværre ikke længere...
                          Mvh Kent

                          Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                          Comment


                            Kent om det kommende transfervindue

                            http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...ransfervinduet

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Er vi endt derhenne, hvor diskussionen om OBs niveau, afhænger af, om en målmand fra oprykkerholdet på vores hjemmebane, ikke står en dårlig kamp? Eller om han lige tog den ene eller den anden redning?

                              Enhver med OB i blodet, burde græmme sig over det spil, som Kent og Hansen har besluttet OB skal spille. Det har intet med OB at gøre, al identitet er tabt i klubben, DNA'en er skyllet væk, og vi rykker ned på denne måde! At se et OB hold trille bolden langsomt rundt, at foretrække lidt flere spilninger tilbage i banen, frem for at presse på med tempo og fysik, det er ikke OB værdigt, gamle OB folk må jo have forvredne ansigter, legenderne må rotere i graven.

                              Nielsen og Hansen skal af helvedes til, og det meget meget snart, ellers hedder det 1.division næste år. Bestyrelsen må indse, at man ikke finder klubbens DNA ved at kopiere forældede koncepter, men derimod kun ved, at finde tilbage til klubbens klassiske dyder: Stolthed og ydmyghed
                              Tak, fordi du så elegant skriver det, som jeg sidder og tænker. Frustrationerne hos mig er så store, at jeg efterhånden ikke kan formulere mig klart længere. Jesper Hansen og Kent Nielsen ødelægger mit fodboldliv og gør mig faktisk lidt dummere dag for dag.
                              OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                                Ad det fremhævede:

                                Både og... altså kigger vi "historisk" på OB's spillestil (historisk = de sidste 30 år), så har de sidste 3-4 års tid været så langt fra det, som OB ellers har stået for, som man næsten kan komme det.
                                OB har næsten altid (i de nævnte år) stået for blod, sved, fight...og fight. Og OB har haft spillerne, der kunne spille den type bold. Fysisk har OB ofte mast modstanderne - både i dueller men også langsomt med sikkert slidt dem op i løbet af kampene.
                                Dén del er i hvert fald helt og aldeles væk.

                                Men rent principielt er jeg fuldstændigt fløjtende ligeglad med, hvilken type bold OB spiller - bare de vinder! Spiller de grimt ad helvede til, men vinder, så er jeg tilfreds. Spiller de smukt tiki-taka men intet får ud af det, så er jeg ikke tilfreds.
                                Man har bevæget sig væk fra det første, fordi man ville noget andet. Fair nok - hvis bare det virkede. Jeg har hele tiden sagt, at skal man spille det der boldflyttende, boldbesiddende og "fine" fodbold, så koster det dyrt, hvis man vil ligge i toppen af dansk fodbold. De spillere, der virkelig kan dette, de er dyre, for de er eftertragtede. Schoop kunne. Azer kunne. Fine spillere. Bare ikke dygtige nok til at bringe OB til tops.
                                I mine øjne er det lettere (og billigere) at sammensætte et hold af fighter-typer, som har ild i øjnene hver gang, de er på banen. Og det er dét, OB mangler - i høj grad! (udover at man pt. ikke har nogen, der kan score mål).

                                I mine øjne kan det her hold godt spille "fint og poleret" fodbold og samtidig dominere kampene... i 1. div. Vi ser jo, det ikke går i Superligaen. Og så er det bare sådan, at den type spillere, der er på holdet lige nu, tror jeg ikke på, kan omstilles til at spille den klassiske OB type fodbold.

                                Jeg er rigtigt ked af at sige det - men jeg savner de dage, hvor OB bare spillede og spillede, kværnede løs derudaf, maste modstanderne - og vandt til sidst. Til tider en omgang halvkedelig fodbold, men de vandt.

                                Sidst men ikke mindst - jeg kan tåle alverdens nederlag til OB, så længe jeg kan se spillerne på banen kæmpe, som gjaldt det deres liv! Det sidste ser jeg desværre ikke længere...
                                Jeg er enig i alt andet end det markerede. Med fare for at lyde religiøs, så er jeg ret stor tilhænger af den her DNA tanke, eller kultur tanke om man vil. Altså ideen om, at der ligger rodfæstet en historie, fortælling, kultur, værdier mv. i en organisation, som man bare ikke kan lave grundlæggende om på. Noget kan man godt gradvist forandre, men fundamentet kan man ikke rive op. Hvor den er placeret, er vanskelig at sige? på væggene i Ådalen? omgivelserne? træerne? Banernes beskaffenhed? ekkoet fra fortiden? de kloges klub? tilskuernes reaktioner? historiebøgerne? de gamle koryfæer? Avisens spalter? Stadionets indretning? måske en blanding af det hele. Men jeg tror på, den findes, og jeg tror på, at hvis du går imod den DNA vil du mislykkedes totalt. Det er det, der sker i OB lige nu.

                                Comment

                                Working...
                                X