Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd: OB - Lyngby

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Det hjælper jo ikke at inddrage fridage og træne hårdt. Bare se på Esbjerg

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      Tillykke, du har lige fremvist en helt exceptionel mangel på forståelse for målmandssspil. Lad mig gætte, du har aldrig selv stået så meget som ét minut på mål?

      P.s. Jesper Hansen har blandt andet en glimrende fodparade på AK.
      I stedet for bare at gå i personangrebs-mode, som du jo er så dygtig til, kunne du måske forklare mig, hvad det er jeg ikke forstår ved målmandsspil..

      P.S: Jeg lader mig ikke dupere af, at en keeper parerer en afslutning der sidder lige på. Det kan godt være, at Koval havde ladet den gå ind, men på Superliga-niveau må det være forventeligt, at en keeper afviser den. Jesper Hansen stod en fin kamp, omend han ser skidt ud i to situationer, men det var absolut ikke ham der var forskellen på resultatet i dag, det var vores egen kvalitet.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
        Sikke en gang fornægtelse hele vejen igennem. Det er til at få kvalme af...

        "....og vi dominerer meget i første halvleg. Efter pausen er det lidt det samme mønster. Lyngby begynder at lukrere på, at vi satser så meget. De får lidt omstillinger, men vi får også vores muligheder. Vi kommer på 1-1 og jagter også det andet mål. Der er ingen tvivl om, at vi har skullet holde tempo i kampen i rigtig lang tid. Lyngby ville jo gerne have, at det var lidt mere roligt. Så vi brugte mange kræfter, men det er jo en tilfældighed, at bolden dumper ned foran Jeppe Kjær, som scorer. Det er tungt. Jeg må også erkende, at Jesper Hansen stod en god kamp. Vi havde nogle fine skud, men han tog det, der skulle være..."
        lige præcis det der er noget vrøvl - efter vi kom på 1-1 overtog lyngby da i den grad kampen.

        Comment


          Enig. Men jeg ville gerne bytte deres JH med vores. Det ville også skærpe kampen om kassen, selvom det vel er en af få pladser hvor vi har en top 6 spiller

          Comment


            Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
            lige præcis det der er noget vrøvl - efter vi kom på 1-1 overtog lyngby da i den grad kampen.
            Fuldstændig enig

            Comment


              Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
              Enig. Men jeg ville gerne bytte deres JH med vores. Det ville også skærpe kampen om kassen, selvom det vel er en af få pladser hvor vi har en top 6 spiller
              Kampen om kassen? Lyngby's JH kunne ja blive sportsdirektør i OB. På den position kan vi ja kun steppe op...
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                I stedet for bare at gå i personangrebs-mode, som du jo er så dygtig til, kunne du måske forklare mig, hvad det er jeg ikke forstår ved målmandsspil..

                P.S: Jeg lader mig ikke dupere af, at en keeper parerer en afslutning der sidder lige på. Det kan godt være, at Koval havde ladet den gå ind, men på Superliga-niveau må det være forventeligt, at en keeper afviser den. Jesper Hansen stod en fin kamp, omend han ser skidt ud i to situationer, men det var absolut ikke ham der var forskellen på resultatet i dag, det var vores egen kvalitet.
                Tak for dit rosende ord. Personangreb er jo paradedisciplinen her på forum.

                Hvis du synes JH skal ud til det hjørnespark vi scorer på, så ja, så er det fordi du ikke er ret meget inde i hvordan en målmand skal agere. Et hårdt slået hjørnespark i det forreste område er aldrig målmandens. Medmindre han står helt forkert placeret når hjørnesparket bliver sparket har han ingen som helst mulighed for at nå ud til sådan en bold. Var han gået ud havde han set ekstremt dum ud, for han var aldrig nået frem til bolden. Derudover negligerer du også flere af hans andre redninger, men det er selvfølgelig smartest, hvis det skal passe ind i diskursen om at Kent lyver.
                Last edited by driflin; 06-11-2016, 19:44.

                Comment


                  trist men sandt

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                    Fornægtelse? Tja. Han har jo ret. Vi dominerer rent faktisk kampen i dag. Det er jo tydeligt for enhver, der ikke er forblændet af had.
                    Syntes også det så ganske fornuftigt ud i store dele af kampen. Det gjorde sgu ondt at vi tabte.

                    Klart at vi har mangler på flere positioner.

                    Håber at Kent får chancen med en ny sportsdirektør, eller at han får flere klarer forstærkninger i transfervinduet.

                    Comment


                      Det er hvad, der sker når der ikke findes klubfølelse .. det er jo bare det samme vrøvl hele tiden.. bare en journalist dog spurgte KN og JH hvor længe de vil vente. Spørg dem hvor længe de vil sige det samme. De kunne samtidige spørger hvad de gør for at ændre det som jo tydeligvis ikke er godt nok.
                      "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                        Tak for dit rosende ord. Personangreb er jo paradedisciplinen her på forum.

                        Hvis du synes JH skal ud til det hjørnespark vi scorer på, så ja, så er det fordi du ikke er ret meget inde i hvordan en målmand skal agere. Et hårdt slået hjørnespark i det forreste område er aldrig målmandens. Medmindre han står helt forkert placeret når hjørnesparket bliver sparket har han ingen som helst mulighed for at nå ud til sådan en bold. Var han gået ud havde han set ekstremt dum ud, for han var aldrig nået frem til bolden. Derudover negligerer du også flere af hans andre redninger, men det er selvfølgelig smartest, hvis det skal passe ind i diskursen om at Kent lyver.

                        Selv tak.

                        Og tak for at give mig en målmandslektion. Jeg vil så godt tillade mig at udfordre din påstand om, at det bare er en hård bold til forreste stolpe. Det er en bold som Edmundsson er den første der får hovedet på, og som han header på vinkelret næsten lige midt for målet. Er det dårligt forsvarspil? Ja. Kunne keeperen have trådt 2-3 meter ud fra sin streg og bokset den væk? I mine øjne, Ja.

                        Jeg negligerer absolut ikke flere af hans redninger. Han har en god håndfuld redninger på nogle hovedsagligt ret sløje forsøg der stort set alle sammen sidder lige på. Man skal godt nok lide af vrangforestillinger, hvis man så Jesper Hansen have noget der bare mindede om kampafgørende redninger. Derfor er det selvfølgelig heller ikke relevant at nævne ham, da det i høj grad er vores egen offensiv der er skyld i, at vi ikke scorede flere mål. Det er bare en dårlig undskyldning.

                        Jeg ved godt, at det ikke passer ind i diskursen om, at vi totalt rundbarberede Lømbø, og at det kun var ved Fru Fortunas hjælp, at de fik point med hjem, det ændrer bare ikke på, at deres keeper ingen store redninger havde, og at de havde flere afslutninger i feltet, end vi havde.
                        Last edited by Sheed; 06-11-2016, 20:18.

                        Comment


                          Generelt synes jeg, at der er alt for lidt bevægelse fra vores spillere. Det kommer særligt til udtryk når vores 2 midtstoppere har bolden, de har ikke rigtig nogen at spille fremad banen, så den eneste mulighed er at spille frem og tilbage i uendeligheder :(!
                          Et andet sted den manglende bevægelse bliver et problem er, at vi ikke tør spille bolden til en OB'er, som er lidt presset, vi tør ikke lægge "farlige" afleveringer i fødderne på hinanden. Hvis vi var bedre til hele tiden at løbe i huller, så tror jeg også, at der ville blive mere kvalitet i afleveringer og flere spillere, som ville turde lægge de pressede afleveringer, da de ville være sikre på, at der hele tiden ville være en OB'er klar i næste bevægelse.
                          Men vi står fuldstændig lænket til jorden desværre, jeg får lange løg af den evindelige gang boldflytteri mellem vores forsvarsspillere og Makrini, som trækker ned. Vi er simpelthen nødt til at få flyttet spillet op på modstanderens banehalvdel, og for at kunne gøre det, så skal vi have mere bevægelse fra de spillere, som forhåbentlig gerne vil have bolden!

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                            Selv tak.

                            Og tak for at give mig en målmandslektion. Jeg vil så godt tillade mig at udfordre din påstand om, at det bare er en hård bold til forreste stolpe. Det er en bold som Edmundsson er den første der får hovedet på, og som han header på vinkelret næsten lige midt for målet. Er det dårligt forsvarspil? Ja. Kunne keeperen have trådt 2-3 meter ud fra sin streg og bokset den væk? I mine øjne, Ja.

                            Jeg negligerer absolut ikke flere af hans redninger. Han har en god håndfuld redninger på nogle hovedsagligt ret sløje forsøg der stort set alle sammen sidder lige på. Man skal godt nok lide af vrangforestillinger, hvis man så Jesper Hansen have noget der bare mindede om kampafgørende redninger. Derfor er det selvfølgelig heller ikke relevant at nævne ham, da det i høj grad er vores egen offensiv der er skyld i, at vi ikke scorede flere mål. Det er bare en dårlig undskyldning.

                            Jeg ved godt, at det ikke passer ind i diskursen om, at vi totalt rundbarberede Lømbø, og at det kun var ved Fru Fortunas hjælp, at de fik point med hjem, det ændrer bare ikke på, at deres keeper ingen store redninger havde, og at de havde flere afslutninger i feltet, end vi havde.
                            Jeg tror helt ærligt ikke vi kommer videre her. Du har tilsyneladende set en anden kamp end mig. Eller også har du bare en helt anden idé om hvad en målmand skal kunne og hvor han skal placere sig på et hjørnespark.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
                              Jeg tror helt ærligt ikke vi kommer videre her. Du har tilsyneladende set en anden kamp end mig. Eller også har du bare en helt anden idé om hvad en målmand skal kunne og hvor han skal placere sig på et hjørnespark.
                              Bolden er helt inde i det lille felt og vel i hvert fald 1 meter fra stolpen i bredderetningen ... den må målmanden ikke lade komme så langt ind, uden at gøre noget.

                              Jeg tænker hverken at det er specielt hårdt eller blødt sparket.
                              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                              Jeg er ikke fan.
                              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                                Bolden er helt inde i det lille felt og vel i hvert fald 1 meter fra stolpen i bredderetningen ... den må målmanden ikke lade komme så langt ind, uden at gøre noget.

                                Jeg tænker hverken at det er specielt hårdt eller blødt sparket.
                                Prøv at lave en udregning af hvor mange sekunder målmanden har til at flytte sig fra hans startposition, som gerne skulle være længere mod bagerste stolpe end mod forreste, og frem FORAN angriberen. Husk at regne fra det tidspunkt hvor det er realistisk at se nogenlunde hvor bolden rammer i feltet og ikke blot fra det øjeblik bolden bliver sparket. Og fortæl mig så hvor realistisk det er at han skal kunne nå frem til den.

                                Mvh. en målmand.

                                Comment

                                Working...
                                X