Annoncering

Collapse
No announcement yet.

StateTroopers klare besked til ledelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #61
    Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
    Endnu et forventeligt nederlag. Denne gang til Brøndby, som så ud til at have et ekstra gear, der kunne have givet en afklapsning på 4-5 mål, hvis de havde gidet. Det gad de heldigvis ikke i dag.

    Det hele ramler lige nu. Selv de acceptable spillere i truppen har tabt al selvtillid. OB består af divisionsspillere og udenlandske lykkeriddere. Vi har måske to-tre spillere i truppen med niveau til top seks. Resten af truppen ville kun kunne gøre sig i bundklubben eller toppen af 1. Division. Dybest set mener jeg ikke, at der er noget at bygge videre på foruden Grytebust, Makrini og til dels Tverskov (som mest af alt kommer til at se god ud, fordi resten er så dårlige).

    Krejlerkongen fra Horsens troede, at han kunne bygge et vinderhold af taberspillere, men det er nu endelig bevist, at truppen er en fiasko. 50+ spillere har været inde om OB de seneste par år. 95% har været rendyrkede fiaskoer. Vores arvesølv er sendt til udlandet og FCK for småpenge eller det rene ingenting. Alle kulturbærere er sendt væk. Ind er henter afdankede og mætte spillere på lange og dyre kontrakter. Resten har simpelthen ikke niveau til ligaen.

    JH har et lille og svagt budget at arbejde med, men så ringe er det trods alt heller ikke. En dygtig sportsdirektør kunne på den tid godt have samlet et vinderhold af nogenlunde billige, men stærke spillede. JH lovede, at vi nu endelig var ved at være tilbage, men faktum er, at endnu en udrensning står for døren. Denne gang hedder de bare Izunna, Festersen, KEP, Jonsson og Thrane i steder for Dvashvili, Kryger, Jonasson, Skulason og lignende.

    Vores sportsdirektør har gabt over for stor en opgave. Han magter den ikke. Det bør enten han selv eller bestyrelsen nu have indset. Det er på tide at fyre ham i OB.

    Men er det ikke kontinuitet, som vi har skreget på lige siden Brink, Olsen og Jensen? Jo, men det har vi ikke fået. JH har prædiket og handlet stik modsat. Jeg ser to løsninger for mig:

    1. Kent Nielsen og Jesper Hansen bliver fyret. Bestyrelsen hiver Ove Pedersen ind i en managerrolle og satser benhårdt på overlevelse og Oves fodboldkynisms.

    2. Kent Nielsen bliver, Jesper Hansen fyres og erstattes af ny sportsdirektør som Ove P eller en anden fyr, der har bevist, at han har evnen til at skabe et tophold af begrænsede midler.

    Jeg er ikke en håbløs Ove P-romantiker, men han er i vores situation og i mine øjne der bedste bud på en mand, der kan lave det nødvendige turn around. Han har den klassiske OB-tilgang med hårdt arbejde og konsekvens. Her tæller mål mere end boldbesiddelse. Kent Nielsen må for min skyld gerne fortsætte, men med et nederlag til AGF risikerer vi, at holdet har nået et lavpunkt så voldsomt, at man er nødt til at skifte chefen ud.

    Min klare appel til ledelsen er, at Jesper Hansen fyres nu. Han må ikke få endnu et transfervindue at sjuske med. Får han det, vil OB spillemi 1. Division inden for senest tre år.

    Fyr ham!
    hvad er ideen med OP som sportschef og KN som træner? Samme system- og spilfilosofi???
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      #62
      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      hvad er ideen med OP som sportschef og KN som træner? Samme system- og spilfilosofi???
      Synes bestemt ikke, at de deler filosofi. Kent er alt for bundet op på, at det skal være flot og med mange boldberøringer. Ove er ligeglad med, om holder nærmest ikke har haft bolden, hvis bare vi vinder 1-0. Her tæller kun resultater og proces er fandens udtryk.

      Jeg er bange for, at Kent er for stolt/naiv til at forlade sin stil, selvom den ikke virker.

      Desuden må Ove være god til at forenkle tingene, så spillerne forstår, hvad de skal. Ligesom Zorniger i Brøndby, der har rettet dem op efter Franks pseudoakademiske fodboldtilgang (Troels Bech-klon).
      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

      Comment


        #63
        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Synes bestemt ikke, at de deler filosofi. Kent er alt for bundet op på, at det skal være flot og med mange boldberøringer. Ove er ligeglad med, om holder nærmest ikke har haft bolden, hvis bare vi vinder 1-0. Her tæller kun resultater og proces er fandens udtryk.

        Jeg er bange for, at Kent er for stolt/naiv til at forlade sin stil, selvom den ikke virker.

        Desuden må Ove være god til at forenkle tingene, så spillerne forstår, hvad de skal. Ligesom Zorniger i Brøndby, der har rettet dem op efter Franks pseudoakademiske fodboldtilgang (Troels Bech-klon).
        det er det neg mener ... Du vil hjerne at Kent bliver og så hente Ove ... Det ser jeg ikke meget ide i .
        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

        Venter man for længe, får man ingenting ...

        Comment


          #64
          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
          det er det neg mener ... Du vil hjerne at Kent bliver og så hente Ove ... Det ser jeg ikke meget ide i .
          Fordi jeg tror på, at Ove Pedersen kan blive en fremragende sportsdirektør i OB.

          Han har måske det største fodboldnetværk i Danmark. Han kan finde de der gode spillere til rimelige penge, som ikke er opdaget af andre endnu. Det er jo lige netop det, som Jesper Hansen ikke magter. Desuden har Ove måske efterhånden nået en alder, hvor han er klar til ikke at skulle være træner mere.

          Vil det så fungere, at han træder ind som chef for Kent? Jeg ved det ikke, men situationen med Kent + JH er dødsdømt og har været det længe. Kent er den rigtige træner, men han skal have en dygtig chef, som kan finde de rigtige spillere til den rigtige pris. Ingen siger, at Kent nødvendigvis er ret god i den rolle selv.
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

          Comment


            #65
            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
            Fordi jeg tror på, at Ove Pedersen kan blive en fremragende sportsdirektør i OB.

            Han har måske det største fodboldnetværk i Danmark. Han kan finde de der gode spillere til rimelige penge, som ikke er opdaget af andre endnu. Det er jo lige netop det, som Jesper Hansen ikke magter. Desuden har Ove måske efterhånden nået en alder, hvor han er klar til ikke at skulle være træner mere.

            Vil det så fungere, at han træder ind som chef for Kent? Jeg ved det ikke, men situationen med Kent + JH er dødsdømt og har været det længe. Kent er den rigtige træner, men han skal have en dygtig chef, som kan finde de rigtige spillere til den rigtige pris. Ingen siger, at Kent nødvendigvis er ret god i den rolle selv.
            Jeg kunne ikke skrive det bedre selv.

            Comment


              #66
              Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
              Fordi jeg tror på, at Ove Pedersen kan blive en fremragende sportsdirektør i OB.

              Han har måske det største fodboldnetværk i Danmark. Han kan finde de der gode spillere til rimelige penge, som ikke er opdaget af andre endnu. Det er jo lige netop det, som Jesper Hansen ikke magter. Desuden har Ove måske efterhånden nået en alder, hvor han er klar til ikke at skulle være træner mere.

              Vil det så fungere, at han træder ind som chef for Kent? Jeg ved det ikke, men situationen med Kent + JH er dødsdømt og har været det længe. Kent er den rigtige træner, men han skal have en dygtig chef, som kan finde de rigtige spillere til den rigtige pris. Ingen siger, at Kent nødvendigvis er ret god i den rolle selv.
              men tænker de fodbold ens? Det er trods alt den bedste forudsætning for at kunne skabe et godt hold ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                #67
                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                men tænker de fodbold ens? Det er trods alt den bedste forudsætning for at kunne skabe et godt hold ..
                Ove P er vel først og fremmest pragmatiker... og hvis KN gik til ham og bad om en løbevillig, kreativ kant, der kunne lave indlæg (tænkt eksempel), så ville Ove P finde en sådan, selvom han som træner måske selv ville have foretrukket en løbevillig, defensivt dygtig kant... (også tænkt eksempel).

                Altså, en sportsdirektør og en træner BEHØVER jo ikke tænke fodbold ens, hvis de blot kan kommunikere sammen, og ende med at træneren har de typer han vil have...

                Mvh

                MaxHH

                Comment


                  #68
                  Oprindeligt indsendt af MaxHH Se indlæg
                  Ove P er vel først og fremmest pragmatiker... og hvis KN gik til ham og bad om en løbevillig, kreativ kant, der kunne lave indlæg (tænkt eksempel), så ville Ove P finde en sådan, selvom han som træner måske selv ville have foretrukket en løbevillig, defensivt dygtig kant... (også tænkt eksempel).

                  Altså, en sportsdirektør og en træner BEHØVER jo ikke tænke fodbold ens, hvis de blot kan kommunikere sammen, og ende med at træneren har de typer han vil have...

                  Mvh

                  MaxHH
                  Jeg mener jo så at ledelsen bestemmer hvilken type bold man ønsker at spille, ansætter en sportsdirektør der ud fra den beskrivelse finder en træner der praktiserer dette og der så er fælles fodslag. Det der med at tilpasse sig, gå på kompromis og finde "polivante" spillere og opfinde/omskole spillere af nød og ikke ud fra potentiale er i mine øjne noget fanden har skabt hvis man ønsker et fast koncept.
                  Er man tro mod sit koncept, handler ind til dette, opbygger en stamme og kan fastholde ... SÅ tror jeg på succes ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    #69
                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Jeg mener jo så at ledelsen bestemmer hvilken type bold man ønsker at spille, ansætter en sportsdirektør der ud fra den beskrivelse finder en træner der praktiserer dette og der så er fælles fodslag. Det der med at tilpasse sig, gå på kompromis og finde "polivante" spillere og opfinde/omskole spillere af nød og ikke ud fra potentiale er i mine øjne noget fanden har skabt hvis man ønsker et fast koncept.
                    Er man tro mod sit koncept, handler ind til dette, opbygger en stamme og kan fastholde ... SÅ tror jeg på succes ..
                    Mja, jeg er jo nok fortaler for en mellemting... At træneren får de spillere han skal bruge for at praktisere den spillestil han mener er den korrekte... At sportsdirektøren henter spillere som HAN mener passer ind, uden at vinge den af dem træneren er i hvert fald en opskrift på fiasko...

                    Mvh

                    MaxHH

                    Comment


                      #70
                      Endnu engang får man lyst til at bede Jesper Hansen om at tage sit tøj og gå, mens han krampagtigt holder fast i sin amatørplan og sit job.

                      Jesper, jeg ved, at du sidder og læser med, så gider du ikke godt at gøre os den tjeneste at skride ad helvede til? Eller bare over en af de to broer. Jeg taler normalt pænt til folk, men det har du ganske enkelt ikke fortjent. Du er en skamplet på Odense og OB. Ud af de efterhånden få tilbageværende OB-fans, kan det tælles på én hånd, hvor mange der ønsker, at du bliver som sportsdirektør.

                      Du er elendig, luset og pivfalsk. Du er alt det, som OB ikke står for. Du hører til i en anden tid, en anden kultur og en anden landsdel. Du bygger dit netværk på Youtube-videoer, sender vores arvesølv til konkurrenter gratis eller til udlandet for symbolske småpenge. Du køber ind som var du en 13-årig dreng i Football Manager. Du fortrænger al den kultur og stolthed, som OB er bygget på et fundament af.

                      Du tror selv, at du gemmer på store kvaliteter, og at det kun er et spørgsmål om tid, før det bliver forløst. Men ved du hvad, kære Jesper? Du kan ikke en skid. Du sendte Horsens ned i mørket, og de kom først tilbage, da du skred. Uheldigvis kom du til OB, fordi du fik nogle naive bestyrelsesmedlemmer bildt ind, at du havde en genial plan.

                      Jesper, du har skåret budgetterne til, som du blev ansat til. Alle kan finde ud af at spare penge. Få kan finde ud af at bygge et hold op samtidig. Det magter du tydeligvis ikke. Og nu prøver du tilmed at fortie kritikken af dig selv. OB-fans må tilsyneladende ikke ytre sig. Det er pinligt og ligner unægteligt en diktators ledelse.

                      Jeg ved, at jeg taler for utroligt mange passionerede OB-fans, når jeg pænt og høfligt beder dig om rive din kontrakt i stykker og forlade OB og Odense - jo før, jo bedre.

                      VI VIL IKKE HAVE DIG SOM SPORTSDIREKTØR - FAT DET!
                      Last edited by StateTrooper; 23-10-2016, 17:54.
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        #71
                        Jeg ønsker ikke at sige noget dårligt om JH. Han virker som et rart menneske og jeg tror han har gjort alt hvad han kan.. Og jeg er sikker på at han lider mere end os fordi det både går dårligt på banen samtidig med at han kan mærkes fansnes utilfredshed.. Kent prøvede at tage noget af presset fra JH idag ved at sige at han havde besluttet de fleste signings og derfor skulle han også dele skylden. Og det er noteret Kent. Det er skrevet bag ørene. Men du har før bevist dit værd og har et glimrende cv. Du har stadig lidt snor..

                        Men jeg ønsker stadig at Jesper Hansen forlader min klub. Jo hurtigere jo bedre.. Tilliden er væk og kan ikke genopbygges

                        Comment


                          #72
                          Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                          Endnu engang får man lyst til at bede Jesper Hansen om at tage sit tøj og gå, mens han krampagtigt holder fast i sin amatørplan og sit job.

                          Jesper, jeg ved, at du sidder og læser med, så gider du ikke godt at gøre os den tjeneste at skride ad helvede til? Eller bare over en af de to broer. Jeg taler normalt pænt til folk, men det har du ganske enkelt ikke fortjent. Du er en skamplet på Odense og OB. Ud af de efterhånden få tilbageværende OB-fans, kan det tælles på én hånd, hvor mange der ønsker, at du bliver som sportsdirektør.

                          Du er elendig, luset og pivfalsk. Du er alt det, som OB ikke står for. Du hører til i en anden tid, en anden kultur og en anden landsdel. Du bygger dit netværk på Youtube-videoer, sender vores arvesølv til konkurrenter gratis eller til udlandet for symbolske småpenge. Du køber ind som var du en 13-årig dreng i Football Manager. Du fortrænger al den kultur og stolthed, som OB er bygget på et fundament af.

                          Du tror selv, at du gemmer på store kvaliteter, og at det kun er et spørgsmål om tid, før det bliver forløst. Men ved du hvad, kære Jesper? Du kan ikke en skid. Du sendte Horsens ned i mørket, og de kom først tilbage, da du skred. Uheldigvis kom du til OB, fordi du fik nogle naive bestyrelsesmedlemmer bildt ind, at du havde en genial plan.

                          Jesper, du har skåret budgetterne til, som du blev ansat til. Alle kan finde ud af at spare penge. Få kan finde ud af at bygge et hold op samtidig. Det magter du tydeligvis ikke. Og nu prøver du tilmed at fortie kritikken af dig selv. OB-fans må tilsyneladende ikke ytre sig. Det er pinligt og ligner unægteligt en diktators ledelse.

                          Jeg ved, at jeg taler for utroligt mange passionerede OB-fans, når jeg pænt og høfligt beder dig om rive din kontrakt i stykker og forlade OB og Odense - jo før, jo bedre.

                          VI VIL IKKE HAVE DIG SOM SPORTSDIREKTØR - FAT DET!
                          er han ansat på kontrakt? Er han ikke blot funktionær med 1, 3, X mdr. opsigelse?
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            #73
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            er han ansat på kontrakt? Er han ikke blot funktionær med 1, 3, X mdr. opsigelse?
                            Jo det tror jeg han er. Derfor skal han jo stadig fyres :)

                            Comment


                              #74
                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg ønsker ikke at sige noget dårligt om JH. Han virker som et rart menneske og jeg tror han har gjort alt hvad han kan.. Og jeg er sikker på at han lider mere end os fordi det både går dårligt på banen samtidig med at han kan mærkes fansnes utilfredshed.. Kent prøvede at tage noget af presset fra JH idag ved at sige at han havde besluttet de fleste signings og derfor skulle han også dele skylden. Og det er noteret Kent. Det er skrevet bag ørene. Men du har før bevist dit værd og har et glimrende cv. Du har stadig lidt snor..

                              Men jeg ønsker stadig at Jesper Hansen forlader min klub. Jo hurtigere jo bedre.. Tilliden er væk og kan ikke genopbygges
                              Ja det er en lidt barsk verden, han syntes sikkert selv han har gjort det fint udfra de rammer og betingelser han blev ansat under. Håber ledelsen nu er vågnet op det er ikke blot nogle få på et forum der er utilfredse og bekymret med en stor del af fanskaren. Tilskuertallet baneren og den utilfredshed der blev udtrykt idag, er nu kommet ud i offentligheden.

                              Ledelsen bør enten hjælpe JH kraftigt mht til næste transfervindue, og sørger for at der er kompetente folk bag JH, så der kan sammensættes en stærk trup. Eller opgive ham.

                              Tror helt klart at protesten idag vil have en gavnlig effekt. Udadtil må det være pinligt at utilfredsheden er så klar og tydelig.

                              Comment


                                #75
                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Jeg ønsker ikke at sige noget dårligt om JH. Han virker som et rart menneske og jeg tror han har gjort alt hvad han kan.. Og jeg er sikker på at han lider mere end os fordi det både går dårligt på banen samtidig med at han kan mærkes fansnes utilfredshed.. Kent prøvede at tage noget af presset fra JH idag ved at sige at han havde besluttet de fleste signings og derfor skulle han også dele skylden. Og det er noteret Kent. Det er skrevet bag ørene. Men du har før bevist dit værd og har et glimrende cv. Du har stadig lidt snor..

                                Men jeg ønsker stadig at Jesper Hansen forlader min klub. Jo hurtigere jo bedre.. Tilliden er væk og kan ikke genopbygges
                                det sjovt - jeg hørte det på en helt anden måde; som en indirekte kritik af JH og andre (sportsudvalg?), da kent ved at sige han havde været inde over en stor del af de spillere der er blevet hentet....ikke alle - som han vel bør

                                måske det bare er mig der lægger for meget i ordene - men jeg havde da forventet at kent var inde over hver enkelt spiller og sagde ja tak/ nej tak

                                Comment

                                Working...
                                X