Annoncering

Collapse
No announcement yet.

StateTroopers klare besked til ledelsen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    StateTroopers klare besked til ledelsen

    Jeg har med vilje holdt mig fra forum siden transfervinduets lukning, da der var en alvorlig risiko for total nedsmeltning og livstidskarantæne, hvis jeg skrev min ærlige mening på daværende tidspunkt.

    MEN HOLD NU LIGE KÆFT, hvor har det været deprimerende at se OB's sande niveau på både banen og ledelsesområdet den seneste måneds tid. Én ting er spillet på banen, som fuldstændig efter min forventning ikke har fungeret. Hvorfor kører det ikke i OB for tiden, tænker du måske. Det er der flere gode grunde til:

    - OB overhørte alle gode forslag om at droppe Rasmus Falk i foråret, hvor han alligevel mentalt var på vej til FCK. Han SKULLE have en Lars Høghsk afsked, så han måske engang kunne finde på at vende hjem som løntung og udbrændt 35-årig. På grund af Hobro var foråret nærmest gratis for OB. Der var alle muligheder for at eksperimentere med holdet, så man stod bedre forberedt, når guldfuglen var fløjet. Men nej, han var garanteret plads i startopstillingen, og man skubbede problemerne foran sig. Jeg kunne til dels have tilgivet denne beslutning, hvis det havde bragt OB i nærheden af noget europæisk fodbold, men det gjorde det jo langt fra.

    - Det næste problem opstår, da ledelsen langt om længe begynder at se sig om efter en erstatning for Rasmus Falk. Havde vi nu været FC Midtjylland, ville den eller de erstatninger formentlig allerede være hentet, da Rasmus Falk skrev under i København, men "iskolde" Jesper Hansen regnede naturligvis med, at han sagtens kunne finde en over sommeren. Den spiller blev så Rasmus Jönsson, som godt nok havde spillet elendigt i AaB det seneste lange stykke tid, men som alligevel fejlagtigt blev præsenteret som en stjerne. Lige fra den første træningskamp stod det da også klart, at han ikke havde niveauet til at afløse Falk. Faktisk på INGEN som helst måde.

    - Fløjene og den centrale midtbane SKRIGER på forstærkning hele vejen mod transfervinduets lukning. Kent Nielsen har fået mundkurv på, og Jesper Hansen holder stædigt fast i, at truppen er god nok, som den er. Alligevel prøver han i sidste øjeblik - AKKURAT som sidste sæson med et latterligt lavt bud på Mads Fenger - at hente Aiden McGeady. Det lykkedes selvfølgelig ikke, men så kan Jesper Hansen i det mindste sige, at han har forsøgt et eller andet. Det mest provokerende her er, at Jesper Hansen på den ene side melder sig tilfreds, mens han alligevel med halv kraft forsøger at finde en forstærkning. Jeg tror, at det er denne idiotiske, jyske købmandsattitude, som provokerer så mange OB-fans. Enten holder du fast i, at truppen er, som den skal være, eller også melder du ud, at OB SKAL have forstærkninger, inden vinduet smækker i. Vi gider IKKE det der købmandsspil, som Jesper Hansen alligevel taber gang på gang på gang.

    - Nej, Jesper Hansen er ikke min kop te, og han fortjener både kritik og en fyring i min optik, men det er trods alt ikke ham, som har ødelagt OB indefra lige siden 2010. OB har aldrig været længere væk fra sin oprindelige DNA. Som en pose over et voldtægtsoffers hoved er den ny "dominerende" spillestil forsøgt trukket ned over klubben. Det ville som sådan være fint nok, hvis strategien var bakket op af penge. Det koster nemlig MANGE penge at skifte til sådan en spillestil - eller også kræver det et langt bedre ungdomsarbejde, og OB har ingen af delene.

    - Så HVORFOR anerkender ledelsen ikke bare, at der ikke er penge til at gennemføre den strategi med boldbesiddende og underholdende spil? Hvorfor siger man ikke helt åbent og ærligt, at man vil tilbage til de gamle OB-dyder med jernhård kondition og ekstrem muskelkraft? Richard Møller, brødrene Hemmingsen, Brian Steen, Søren Berg, Steen Nedergaard og alle de andre har ikke været i OB forgæves. Hvorfor ikke ansætte en Ove Pedersen eller Viggo Jensen-type, som kan finde og bruge de billige, men rigtige spillere? Dem, som ikke piver, når de bliver sendt rundt om skovsøen igen og igen en mørk og mudret novemberaften, mens de er ved at brække deres lunger op af anstrengelse. Dem, som uden at skele til uret på mobilen bliver på træningsbanen, indtil hjørne- og frisparkskombinationerne bare FUNGERER? Dem, der er så sultne, at de med flammer i øjnene pisser på et foto af Rasmus Falk inden kampen lørdag og slår huller i døren til omklædningsrummet, når holdkammeraterne ikke kæmper for deres sidemand?

    - Nej, det ville ikke være possesion og elegant, men det ville være effektivt, billigt og vigtigst af alt binde bånd til klubbens fans og tilskuere igen. For jeg tror faktisk, at langt de fleste fynboer og OB-fans ville være ret tilfredse med, at modstanderen blev voldbollet af fysisk overlegenhed og kondition. Pyt så med, at vi måske kun vandt 1-0 eller spillede 0-0 i Parken.

    OB kan med et LANGT mindre budget klare sig LANGT bedre. Det er kun et spørgsmål om at æde sin stolthed og vende tilbage til det, som OB er bygget på og af. Hele fundamentet står klart. Nu er det bare at hive det skrøbelige telt op ad jorden og flytte tilbage på den borg, som OB faktisk ejer. Den her løsning kræver ikke penge, men VILJE og STOLTHED. Vi KAN ikke købe os til det her, men vi kan ARBEJDE os til det! Nej, vi skal ikke have spillere, som går mere op i Twitter end træning. Og så er jeg ligeglad med, om de hedder Keld Jensen og spiller i Krogsbølle eller Gudbjerg.

    Men det tror jeg simpelthen ikke på, at Jesper Hansen og ledelsen forstår endnu. Vi får et par år med elendige resultater - og helt sikkert kamp for at undgå nedrykning, før de vil se det her i øjnene.
    Last edited by StateTrooper; 07-09-2016, 09:31.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

    #2
    Spørgsmålet er om at undgå nedrykning bliver det der sker.

    Jeg er tættere på at tro at en nedrykning kommer til at ske i den nærmeste fremtid (læs: 2-3 år).

    Comment


      #3
      Spot on State Trooper👍

      Comment


        #4
        Jeg indrømmer jeg tog fejl for jeg var en af dem der sagde at guldfalken skulle flyve så meget som muligt. Men det var også fordi der ikke var en erstatning klar der kunne spilles ind.
        JH er ikke dårlig, slet ikke. Men hans tid må snart være forbi i en klub der skal kunne kæmpe om medaljer.
        Noget SKAL der ske. Kunne da også være en Bo Henriksen måske.
        Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

        OB - engang var vi gode

        Comment


          #5
          Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
          Jeg indrømmer jeg tog fejl for jeg var en af dem der sagde at guldfalken skulle flyve så meget som muligt. Men det var også fordi der ikke var en erstatning klar der kunne spilles ind.
          JH er ikke dårlig, slet ikke. Men hans tid må snart være forbi i en klub der skal kunne kæmpe om medaljer.
          Noget SKAL der ske. Kunne da også være en Bo Henriksen måske.
          Jeg tror at KN er for dyr at fyre pt.

          JH er med garanti noget andet, kan ikke forestille mig han er på kontrakt på samme måde som Kent Nielsen, så nemmere at fyre ham end KN.

          Comment


            #6
            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Jeg indrømmer jeg tog fejl for jeg var en af dem der sagde at guldfalken skulle flyve så meget som muligt. Men det var også fordi der ikke var en erstatning klar der kunne spilles ind.
            JH er ikke dårlig, slet ikke. Men hans tid må snart være forbi i en klub der skal kunne kæmpe om medaljer.
            Noget SKAL der ske. Kunne da også være en Bo Henriksen måske.
            Det er meget let at sige at man skulle have bænket Falk hele foråret , men hvem er det man ville have spillet ind på holdet i stedet for .
            Hvem skulle vi lægge spillet an på i den trup vi havde i foråret , som vi i så fald havde kunnet bygge videre på ?

            Svaret er INGEN , men hvorfor det , tjaa fordi man på trods af rigelig tid ikke havde og stadig ikke har fundet nogle brugbare spillere til kanterne og 8'er pladsen .



            De point Falk skaffede os i starten af foråret var jo vigtige for målsætningen om en solid midterplacering , ellers ville JH allerede der udstille sin inkompetence .
            817 ⚪️
            Y.N.W.A ❤️

            Comment


              #7
              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
              Det er meget let at sige at man skulle have bænket Falk hele foråret , men hvem er det man ville have spillet ind på holdet i stedet for .
              Hvem skulle vi lægge spillet an på i den trup vi havde i foråret , som vi i så fald havde kunnet bygge videre på ?

              Svaret er INGEN , men hvorfor det , tjaa fordi man på trods af rigelig tid ikke havde og stadig ikke har fundet nogle brugbare spillere til kanterne og 8'er pladsen .



              De point Falk skaffede os i starten af foråret var jo vigtige for målsætningen om en solid midterplacering , ellers ville JH allerede der udstille sin inkompetence .
              Bare han dog havde gjort det, så kunne han have været smidt på porten nu.

              Comment


                #8
                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Det er meget let at sige at man skulle have bænket Falk hele foråret , men hvem er det man ville have spillet ind på holdet i stedet for .
                Hvem skulle vi lægge spillet an på i den trup vi havde i foråret , som vi i så fald havde kunnet bygge videre på ?

                Svaret er INGEN , men hvorfor det , tjaa fordi man på trods af rigelig tid ikke havde og stadig ikke har fundet nogle brugbare spillere til kanterne og 8'er pladsen .



                De point Falk skaffede os i starten af foråret var jo vigtige for målsætningen om en solid midterplacering , ellers ville JH allerede der udstille sin inkompetence .
                Rasmus Falk skiftede til FCK i fucking januar. Der var RIGELIGT med tid til at få hentet en erstatning. Kom det FULDSTÆNDIG bag på Jesper Hansen & co., at Rasmus Falk måske ikke ville blive i OB? Der var tilsyneladende ikke nogen erstatning i kikkerten. Bevares, måske kunne vi ikke få fat i ham, som vi helst ville have, men burde man så ikke have et 2. 3. og 4. valg parat i det tilfælde? Det her er måske den mest kortsigtede ageren, som jeg nogensinde har set i OB.

                Ingen planer overhovedet. Bare en lalleglad attitude, hvor vi alle skulle huske at knæle for Rasmus Falk og takke ham for tiden i OB. FC Midtjylland vidste, hvem de ville have, da Sisto blev solgt. FCK havde en plan, da N. Jørgensen blev skudt af sted. OB havde en fedtspillende, elendig købmand af en sportsdirektør, som gik mere op i at sende et signal til de hardcore fans end at finde en løsning på klubbens akutte problem.

                Resultatet ser vi nu, og hvis nogen tror, at det ser skidt ud nu, så vent til om et par måneder, når OB er isoleret blandt de dårligste fire hold og kan se frem til nedrykningsspil i foråret. Jeg har også en grim fornemmelse af, at vi ryger ud i aften til Vejle. Kan man næsten have andet?
                OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                Comment


                  #9
                  Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                  Rasmus Falk skiftede til FCK i fucking januar. Der var RIGELIGT med tid til at få hentet en erstatning. Kom det FULDSTÆNDIG bag på Jesper Hansen & co., at Rasmus Falk måske ikke ville blive i OB? Der var tilsyneladende ikke nogen erstatning i kikkerten. Bevares, måske kunne vi ikke få fat i ham, som vi helst ville have, men burde man så ikke have et 2. 3. og 4. valg parat i det tilfælde? Det her er måske den mest kortsigtede ageren, som jeg nogensinde har set i OB.

                  Ingen planer overhovedet. Bare en lalleglad attitude, hvor vi alle skulle huske at knæle for Rasmus Falk og takke ham for tiden i OB. FC Midtjylland vidste, hvem de ville have, da Sisto blev solgt. FCK havde en plan, da N. Jørgensen blev skudt af sted. OB havde en fedtspillende, elendig købmand af en sportsdirektør, som gik mere op i at sende et signal til de hardcore fans end at finde en løsning på klubbens akutte problem.

                  Resultatet ser vi nu, og hvis nogen tror, at det ser skidt ud nu, så vent til om et par måneder, når OB er isoleret blandt de dårligste fire hold og kan se frem til nedrykningsspil i foråret. Jeg har også en grim fornemmelse af, at vi ryger ud i aften til Vejle. Kan man næsten have andet?
                  Det stod klart allerede i august sidste år at Falk ikke var interesseret i at forlænge .
                  Lang tid inden da havde Emil Larsen meldt sig ud af OB , og i et par år stod det klart at Azer ikke var løsningen på 8'er pladsen . Der har været oceaner af tid og flere transfer vinduer at gøre med så vi ikke havde havnet hvor vi står i dag .
                  817 ⚪️
                  Y.N.W.A ❤️

                  Comment


                    #10
                    Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                    Bare han dog havde gjort det, så kunne han have været smidt på porten nu.
                    Ja jeg ville da også ønske at Falk var blevet bænket , hvilket med stor sandsynlighed havde kastet nederlag af sig i starten af foråret og betydet at hele foråret havde været en katastrofe fremfor kun sidste halvdel . Det ville for alvor have udstillet de alvorlige mangler i truppen , men jeg nærer intet håb og ingen tro på det havde ændret JH's indkøbs strategi eller mangel på samme ..


                    Så havde der måske været håb for at dem som stadig ser et lys i JH nu ville have haft en anden mening .
                    Last edited by Magge; 07-09-2016, 14:03.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                      Det stod klart allerede i august sidste år at Falk ikke var interesseret i at forlænge .
                      Lang tid inden da havde Emil Larsen meldt sig ud af OB , og i et par år stod det klart at Azer ikke var løsningen på 8'er pladsen . Der har været oceaner af tid og flere transfer vinduer at gøre med så vi ikke havde havnet hvor vi står i dag .
                      Fuldstændig enig. Falks skifte i januar kunne ses på 100 kilometers afstand allerede et halvt år før. Det er også derfor, at jeg simpelthen ikke forstår de folk, som så indædt forsvarer Jesper Hansen mod kritik. Hvad fanden laver den mand egentlig? Jeg har forståelse for, at man ikke kan finde en spiller på Falks niveau til vores pengepung, men et eller andet SKAL man jo gøre. Det gjorde Jesper Hansen så bare ikke, og det ser vi resultatet af nu.

                      Havde jeg siddet i bestyrelsen, ville Jesper Hansen have været fyret for sin manglende indsats.

                      Han var sikkert en fin fyr, da der skulle spares, spares og spares uden at rykke ned. Det gjorde Jesper Hansen og tillykke med det. Manden har intet at gøre i en klub, som vil noget i toppen af dansk fodbold. Smid ham ud!
                      OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                      Comment


                        #12
                        Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                        Ja jeg ville da også ønske at Falk var blevet bænket , hvilket med stor sandsynlighed havde kastet nederlag af sig i starten af foråret og betydet at hele foråret havde været en katastrofe fremfor kun sidste halvdel . Det ville for alvor have udstillet de alvorlige mangler i truppen , men jeg nærer intet håb og ingen tro på det havde ændret JH's indkøbs strategi eller mangel på samme ..


                        Så havde der måske været håb for at dem som stadig ser et lys i JH nu ville have haft en anden mening .
                        Jeg var en af dem der så Falk spille, men håbede lidt at det kunne give muligvis en Europa plads, da det var slut var jeg ikke så meget fortaler for det mere, men jeg ville gerne have OB sluttede i bedste halvdel, gjorde vi så ikke rigtigt, men er jo nemt at se bagefter :)

                        Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                        Fuldstændig enig. Falks skifte i januar kunne ses på 100 kilometers afstand allerede et halvt år før. Det er også derfor, at jeg simpelthen ikke forstår de folk, som så indædt forsvarer Jesper Hansen mod kritik. Hvad fanden laver den mand egentlig? Jeg har forståelse for, at man ikke kan finde en spiller på Falks niveau til vores pengepung, men et eller andet SKAL man jo gøre. Det gjorde Jesper Hansen så bare ikke, og det ser vi resultatet af nu.

                        Havde jeg siddet i bestyrelsen, ville Jesper Hansen have været fyret for sin manglende indsats.

                        Han var sikkert en fin fyr, da der skulle spares, spares og spares uden at rykke ned. Det gjorde Jesper Hansen og tillykke med det. Manden har intet at gøre i en klub, som vil noget i toppen af dansk fodbold. Smid ham ud!
                        Jeg tror (læs: Håber) at JH fik vinduet med, fordi man ikke smider en sportsdirektør væk midt i et vindue hvis man ikke har en til at tage over, og det har vi med garanti ikke haft. Men jeg håber da at bestyrelsen er gået i gang med at finde en, og han kan komme ind gerne om 1-2 måneder, så vi kan have ham klar til vinter vinduet. Inden vi risikerer at miste Makrini fordi JH ikke vil give hvad der skal til for at beholde ham, da han jo bare skal spare og spare. Tvivler på at hans spare-mode er blevet slået fra igen, så tror han kører i spare rillen hele tiden, og kan da huske at han sagde 1-1 i foråret. (Der omkring hvor Falk skiftede).

                        Og kan vi 1-1, så har jeg svært ved at tro at: Falk, Emil Larsen, Haddi, Ari, Azer og Diarra's løn er blevet brugt på de spillere vi har fået ind, og der bør være en relativ stor del tilbage.

                        Comment


                          #13
                          Et bud på en ny sportsdirektør kunne være Henrik Lehm. Jeg ville gerne se en mand, som først og fremmest kender alt til fynsk fodbold. Han skal så bare suppleres med nogle scouts uden for Fyn.

                          Et andet bud kunne være Ove Pedersen. Ham kunne jeg faktisk godt tænke mig at se i en rolle som sportsdirektør. Der findes få folk med så stort et netværk inden for fodbold, og alderen taget i betragtning ville det måske passe ham fint, at han ikke længere skulle træne et hold.
                          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
                            Et bud på en ny sportsdirektør kunne være Henrik Lehm. Jeg ville gerne se en mand, som først og fremmest kender alt til fynsk fodbold. Han skal så bare suppleres med nogle scouts uden for Fyn.

                            Et andet bud kunne være Ove Pedersen. Ham kunne jeg faktisk godt tænke mig at se i en rolle som sportsdirektør. Der findes få folk med så stort et netværk inden for fodbold, og alderen taget i betragtning ville det måske passe ham fint, at han ikke længere skulle træne et hold.
                            Henrik kender jeg ikke så vildt meget til, altså hvad angår hans kendskab til folk rundt omkring i verden.

                            Ove kunne ellers være super spændende, men kan jo være han stadigvæk helst vil træner delen.

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af QuesT Se indlæg
                              Jeg var en af dem der så Falk spille, men håbede lidt at det kunne give muligvis en Europa plads, da det var slut var jeg ikke så meget fortaler for det mere, men jeg ville gerne have OB sluttede i bedste halvdel, gjorde vi så ikke rigtigt, men er jo nemt at se bagefter :)



                              Jeg tror (læs: Håber) at JH fik vinduet med, fordi man ikke smider en sportsdirektør væk midt i et vindue hvis man ikke har en til at tage over, og det har vi med garanti ikke haft. Men jeg håber da at bestyrelsen er gået i gang med at finde en, og han kan komme ind gerne om 1-2 måneder, så vi kan have ham klar til vinter vinduet. Inden vi risikerer at miste Makrini fordi JH ikke vil give hvad der skal til for at beholde ham, da han jo bare skal spare og spare. Tvivler på at hans spare-mode er blevet slået fra igen, så tror han kører i spare rillen hele tiden, og kan da huske at han sagde 1-1 i foråret. (Der omkring hvor Falk skiftede).

                              Og kan vi 1-1, så har jeg svært ved at tro at: Falk, Emil Larsen, Haddi, Ari, Azer og Diarra's løn er blevet brugt på de spillere vi har fået ind, og der bør være en relativ stor del tilbage.
                              Jeg var også en af dem som ville have Falk skulle spille , både for at slutte bedst muligt men også fordi vi ikke kunne lægge spillet an på andre spillere fordi der ganske enkelt ikke var ( og stadig ikke er ) andre i truppen dom kunne tage taktstokken .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment

                              Working...
                              X