Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Indlæg fra OB om klubbens kommunikation

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Jeg har på ingen måde opgivet Kent endnu. Vil stadig gerne se hvad han udrette med en top 5 trup modsat denne som vel kan vurderes til en 7-9 stykker IMO..

Men skal vi ikke prøve at holde os til emnet for en gang skyld :) så dette utroligt vigtige emne ikke drukner?
    Kommunikationen fordres af et positivt outlook på fremtiden. Og dér er spørgsmålet om vi har de rette folk ansat altså kritisk vigtige.

MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
      Kommunikationen fordres af et positivt outlook på fremtiden. Og dér er spørgsmålet om vi har de rette folk ansat altså kritisk vigtige.

MvH ChrisOB
      Jo selvfølgelig. Men vi har tusindvis af andre tråde om hvor udulig Jesper Hansen er og hvor dårligt og uengageret vi har spillet... Jeg er selv stordebatør i dem og finder debatten utrolig vigtig
      Men denne tråd skal være konstruktiv i at fortælle Morten hvordan kommunikationen kan blive bedre. Ikke spillet på banen..
      Og det er i nogle stykker der allerede har beskrevet på en konstruktiv og tydelig måde

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jo selvfølgelig. Men vi har tusindvis af andre tråde om hvor udulig Jesper Hansen er og hvor dårligt og uengageret vi har spillet... Jeg er selv stordebatør i dem og finder debatten utrolig vigtig
        Men denne tråd skal være konstruktiv i at fortælle Morten hvordan kommunikationen kan blive bedre. Ikke spillet på banen..
        Og det er i nogle stykker der allerede har beskrevet på en konstruktiv og tydelig måde
        Og vi ville få bedre kommunikation, hvis OB fyrede Jesper Hansen. Ansatte én, der er bedre i medierne. Ansatte én, der er bedre til sit arbejde. Så det hænger skam sammen. Så kan du og OB måske kalde det ukonstruktivt; men det er sådan, jeg ser det. Jesper Hansen bliver ikke bedre til kommunikation, bare fordi vi skriver nogle konstruktive tips og ord ned på et forum og Wamsler så formidler det videre. Og jeg tror sådan én som Jesper Hansen heller ikke er garanten for, at nul-tolerance poliitikken overfor stemningsskabere den kommer op til revision. Ej heller, at der kommer sammenhæng imellem, hvad man kommunikerer til omverdenen, og hvad man ser på banen.

Så mit forslag er: Fyr Jesper Hansen, så kan vi måske få bedre kommunikation. Lav spillestilen om. Så kan vi få bedre kommunikation. Alt det andet risikerer jo bare at gå ind af OSE's ører og ud af det andet. Havde jeg stillet mig op med det forslag til det møde, som Wamsler snakker om, så var jeg nok blevet beskyldt for at sprede dårlig stemning. Og så var der ingen, der havde lyttet.

Du skal passe på med ikke lade dig "appease"; for Wamsler er stadig ansat i den samme koncern, der har så svært ved at fange både de hardcores og dem udenfors hjerter; så selv om vi så sandelig skal komme med konstruktive og gode forslag til bedre kommunikation; som der allerede er blevet givet, så skal vi ikke lulles ind i en tilstand, hvor netop ikke tør kalde en spade for en spade: Fyr Jesper Hansen.

Så tror jeg det bliver nemmere for os som fans at nærme os klubben rent kommunikationsmæssigt. Det nytter jo ikke at have folk siddende på de højeste pladser, der mener det stik modsatte af, hvad et stort segment af OB's fanskare mener er god kommunikation og virkelighedsopfattelse. En sådan person kan man jo ikke lave om på. Så hvis vi skal have løsninger på kommunikationskrisen, så kommer vi ikke uden om, om vi har de rette folk til at varetage disse opgaver.

MvH ChrisOB
        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Det er også bare blevet sådan, at lige meget hvad OB kommunikerer ud, så modtager vi det med lortesmag i munden. F.eks. dén, hvor man savner championsleaguemelodien på Odense stadion, hvor de fleste af os vel var ved at brække os. Det er dét der sker på banen der har indflydelse på, hvordan man modtager dén kommunikation der kommer ud - og dét der sker på banen er ikke dét OB jeg vil se. Så efter min mening skal der kigges på sportsdirektøren, men i lige så høj grad også på trænerteamet.

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
            Det var ikke kønt, og vores pointsnit var nede omkring 1.5, men Ove P. er stadig den eneste træner vi har haft siden Rioch, der har føltes som en "rigtig OB-træner" for mig.
            Nede omkring..? 1.5 være det bedste snit en træner har i OB siden LO...

Så var der Bruce og Hemmingsen før ham, som også må have to høje snit, især Bruce, men ellers tror jeg faktisk vi skal tilbage til dengang det var Viggo J, eller Kim brink, i midt 90Žerne, for at finde gennemsnit der er højere... Ud over dem, så er det i hvert fald ikke mange trænere som er endt over 1.50 i OB i de 25 år det har heddet Superliga/Reklame navne...

Ps. Så var der Uffes 2. gang. Det var vist noget med få kampe og lige mange tabte og vunde, så det blev 1.5 pr. kamp, men jeg ved ikke om det er fair at sammenligne...
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Og vi ville få bedre kommunikation, hvis OB fyrede Jesper Hansen. Ansatte én, der er bedre i medierne. Ansatte én, der er bedre til sit arbejde. Så det hænger skam sammen. Så kan du og OB måske kalde det ukonstruktivt; men det er sådan, jeg ser det. Jesper Hansen bliver ikke bedre til kommunikation, bare fordi vi skriver nogle konstruktive tips og ord ned på et forum og Wamsler så formidler det videre. Og jeg tror sådan én som Jesper Hansen heller ikke er garanten for, at nul-tolerance poliitikken overfor stemningsskabere den kommer op til revision. Ej heller, at der kommer sammenhæng imellem, hvad man kommunikerer til omverdenen, og hvad man ser på banen.

Så mit forslag er: Fyr Jesper Hansen, så kan vi måske få bedre kommunikation. Lav spillestilen om. Så kan vi få bedre kommunikation. Alt det andet risikerer jo bare at gå ind af OSE's ører og ud af det andet. Havde jeg stillet mig op med det forslag til det møde, som Wamsler snakker om, så var jeg nok blevet beskyldt for at sprede dårlig stemning. Og så var der ingen, der havde lyttet.

Du skal passe på med ikke lade dig "appease"; for Wamsler er stadig ansat i den samme koncern, der har så svært ved at fange både de hardcores og dem udenfors hjerter; så selv om vi så sandelig skal komme med konstruktive og gode forslag til bedre kommunikation; som der allerede er blevet givet, så skal vi ikke lulles ind i en tilstand, hvor netop ikke tør kalde en spade for en spade: Fyr Jesper Hansen.

Så tror jeg det bliver nemmere for os som fans at nærme os klubben rent kommunikationsmæssigt. Det nytter jo ikke at have folk siddende på de højeste pladser, der mener det stik modsatte af, hvad et stort segment af OB's fanskare mener er god kommunikation og virkelighedsopfattelse. En sådan person kan man jo ikke lave om på. Så hvis vi skal have løsninger på kommunikationskrisen, så kommer vi ikke uden om, om vi har de rette folk til at varetage disse opgaver.

MvH ChrisOB
              Jeg bliver sgu ikke "appeaset" af nogen overhovedet. Og jeg har ment i 100 år at Jesper Hansen skal fyres. Manden skal væk
              Men mener også at nu er dit, onkels og andres super gode og konstruktive indlæg givet videre.

Quit while you're ahead og lad os smutte over i en anden tråd for at fortsætte tilsviningen af Jesper Hansen. Den er jeg altid klar på. Bare ikke i denne..
              Tror Wamsler læser med herinde og har forstået budskabet om Jesper Hansen for længe siden fra os hardcore

Comment

Det skal ikke udvikle sig til en JH tråd, men når jeg bringer det i spil, er det fordi, der tales om en nærmest historisk distance mellem klub og fans. Der spiller enkeltpersoner altså en rolle, og jeg er bange for, at JH i høj grad blev valgt, fordi han er en kølig type der holder på informationerne, ikke braldrer løs i pressen (hej Poul Hansen), som er loyal og vedholdende, og som ikke føler den store behov for at gøre opmærksom på sig selv. Forståeligt valg af bestyrelsen efter mange års kaos, men klogt på sigt? Når man så samtidigt her en træner, der vel er danmarksmester i lukkethed og pressesky, så ender vi med en duo, som ikke appellerer til fans, tilskuere, presse.

Det hænger også sammen med et større problem hos OSE/OB, der handler om, at klubben har meget svært ved at inddrage sine fans, og se sine fans som noget som helst andet end kunder. Der var for nogle år siden et vindue åben for, at lade fans komme lidt tættere på, at udnytte potentialet og ressourcerne hos omgivelserne, men den lem er jo blevet smækket i, ja den blev vel nærmest lukket med de billige sæsonkort: SLAM, men i får det billigt til gengæld...

Om så det var gratis at komme på stadion, ville der kun komme marginalt flere end der gør idag, ikke på grund af resultaterne, men netop pga. udtrykket i holdet, som er så fjernt fra det man forbinder med OB, som noget overhovedet kan være. Men er det ikke netop det udtryk trænerduoen står for? Der giver heller ikke nogen fortælling om klubben, og Jesper Hansen har nu endnu engang bevist, at når der er krise, er han ikke manden der stiller sig forrest og levere en troværdig fortælling om, hvorfor tingene alligevel går i den rigtige retning, at lade pladespilleren gentage ordene "jeg er tilfreds", virker jo bare dumt og utroværdigt i nuværende situation.

Så det er svært at adskille personer og kommunikation

ps. men det skal kommunikationsafdelingen jo forstå og reagere på, er det ikke deres fineste job? eller er den afdeling efterhånden for travlt beskæftige med at løbe rundt af sig selv, end at gå op i relationen mellem klub og fans?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                  Nede omkring..? 1.5 være det bedste snit en træner har i OB siden LO...

Så var der Bruce og Hemmingsen før ham, som også må have to høje snit, især Bruce, men ellers tror jeg faktisk vi skal tilbage til dengang det var Viggo J, eller Kim brink, i midt 90Žerne, for at finde gennemsnit der er højere... Ud over dem, så er det i hvert fald ikke mange trænere som er endt over 1.50 i OB i de 25 år det har heddet Superliga/Reklame navne...

Ps. Så var der Uffes 2. gang. Det var vist noget med få kampe og lige mange tabte og vunde, så det blev 1.5 pr. kamp, men jeg ved ikke om det er fair at sammenligne...
                  Oves var lavere end jeg huskede det. Det hed 1.42. Rioch lå på 1.7-1.8 i sine to sæsoner. LO svingede fra 2.09(!) i den bedste sæson, til 1.3 i den sidste. HCs var 1.49. Troels Bechs sidste toœ sæson hed 1.15, 1.21 og 0.67 (for 9 kampe)

Så jo, Oves var ganske fint, sammenlignet med hvad der gik forud. Kent lå på 1.39 sidste sæson, og lige nu, som man kan regne ud, på 1.0.

Listen er her, til de der vil sammenligne selv: http://www.superstats.dk/tranere/pointsnit
                  "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                  Kluden Krew - O'ense Internationals

Comment

Jeg egentlig er fint tilfreds med kommunikation: der er jo netop grænser for, hvad der giver mening at melde ud, når der er levende mennesker i den anden ende. Her tænker jeg især på spillerne, hvor jeg hverken kan se OBs, fans' eller andres interesse i at udlevere eller nedgøre folk. Det samme gør sig jo gældende for sportschef og træner: jeg ville ikke kunne have respekt for en klub, der lagde afstand til egne medarbejdere. Jeg er heller ikke på nogen måde utilfreds med 'luftige' meldinger om transferaktivitet, da jeg hellere vil have besked, når der rent faktisk sker noget - men det er jo smag og behag.

Når de sportslige resultater ikke kører, så er der i en moderne medietid rigeligt med måder at komme af med sin frustration på. Jeg kan bare ikke se, at der egentlig har specielt meget med kommunikationsafdelingens arbejde at gøre. Helt ærligt: hvis OB havde 14 points lige nu, i stedet for 7, hvor dårlig synes folk så kommunikationen var? Jeg tror personligt ikke en meter på, at kommunikation overhovedet var et issue, hvis der var flere points på kontoen.

Det er det sportslige, som halter pt., og det er næppe nogen stor åbenbaring for spillere, trænere, sportschef og fans. I den situation kan man så lufte sin harme og frustration herinde og på alskens andre medier, og det må vel også være ok. Jeg vil anbefale kommunikationsafdeling, spillere mv. helt eller i periodevis at lukke ned for 'larmen', hvis det forstyrrer. Det er bare larm, undskyld jeg sådan siger det lidt ligeud. Der er ingen regning for udsagn på nettet. Hvis folk skulle sige det, der bliver skrevet herinde, til andre menneskers ansigt, så ville der allerede blive skruet en hel del ned for retorikken.

Og ja; jeg er en spejderdreng, flinkeskole-elev, uambitiøs 'forkert' fan, OB-ledelseskæledægge, Thorborgs/Jesper Hansens alias, og alle de andre ting. Jeg kan bare ikke se, hvad skuffende resultater i superligaen har at gøre med facebook-updates eller dækning af talentarbejde.

Comment

Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                      Det var ikke kønt, og vores pointsnit var nede omkring 1.5, men Ove P. er stadig den eneste træner vi har haft siden Rioch, der har føltes som en "rigtig OB-træner" for mig.
                      Det er kun 7 eller 8 år jeg følger OB så du og mange andre har en meget, meget længere ægteskab med OB end jeg. Men Ove P med sin ærlig-arbejde-attitude og sin no-nonsens-snak repræsenterer det hvad jeg ønsker og forventer i min klub.
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                        Det skal ikke udvikle sig til en JH tråd, men når jeg bringer det i spil, er det fordi, der tales om en nærmest historisk distance mellem klub og fans. Der spiller enkeltpersoner altså en rolle, og jeg er bange for, at JH i høj grad blev valgt, fordi han er en kølig type der holder på informationerne, ikke braldrer løs i pressen (hej Poul Hansen), som er loyal og vedholdende, og som ikke føler den store behov for at gøre opmærksom på sig selv. Forståeligt valg af bestyrelsen efter mange års kaos, men klogt på sigt? Når man så samtidigt her en træner, der vel er danmarksmester i lukkethed og pressesky, så ender vi med en duo, som ikke appellerer til fans, tilskuere, presse.

Det hænger også sammen med et større problem hos OSE/OB, der handler om, at klubben har meget svært ved at inddrage sine fans, og se sine fans som noget som helst andet end kunder. Der var for nogle år siden et vindue åben for, at lade fans komme lidt tættere på, at udnytte potentialet og ressourcerne hos omgivelserne, men den lem er jo blevet smækket i, ja den blev vel nærmest lukket med de billige sæsonkort: SLAM, men i får det billigt til gengæld...

Om så det var gratis at komme på stadion, ville der kun komme marginalt flere end der gør idag, ikke på grund af resultaterne, men netop pga. udtrykket i holdet, som er så fjernt fra det man forbinder med OB, som noget overhovedet kan være. Men er det ikke netop det udtryk trænerduoen står for? Der giver heller ikke nogen fortælling om klubben, og Jesper Hansen har nu endnu engang bevist, at når der er krise, er han ikke manden der stiller sig forrest og levere en troværdig fortælling om, hvorfor tingene alligevel går i den rigtige retning, at lade pladespilleren gentage ordene "jeg er tilfreds", virker jo bare dumt og utroværdigt i nuværende situation.

Så det er svært at adskille personer og kommunikation

ps. men det skal kommunikationsafdelingen jo forstå og reagere på, er det ikke deres fineste job? eller er den afdeling efterhånden for travlt beskæftige med at løbe rundt af sig selv, end at gå op i relationen mellem klub og fans?
                        Jeg er helt enig der... Det er også en af JHs forcer, og jo også var det i Horsens hvor han fik meget ros for sin måde at håndtere tingene på... Det foregår ikke i pressen, og tingene får ikke lov at sive ret meget ud eller blive til drama... og hvis det gør, så findes der ét svar til spørgsmålet, og så er det ligegyldigt hvem eller hvor mange gange der spørges...

Det synes jeg har været rigtigt i den tid vi har været igennem, og den position vi har været i, og selvom jeg ikke altid er enig i det der meldes ud, så kan jeg egentlig godt lide stilen... men det har også passet bedre, og været nemmere i en tid/og i Horsens, hvor presset ikke har været helt så stort... men nu hvor ambitioner, økonomi, forventninger, medier, KNs tid i OB, hans egen tid i OB, osv. kun peger længere op/frem, så mener jeg godt vi kan forvente mere fra JH...

Han må et eller andet sted også følge med, og bevise han kan håndtere det at skal være sportsdirektør i en klub der vil være med blandt de bedre. Og der begynder der måske nok at komme lidt grus i maskineriet, når en top-6 ambitiøs sportsdirektør stadig kun vil svare "ja det æ fin do", uanset om solen skinner eller om det pisser ned i så tykke stråler, at det kun er set værre én gang siden skybruddet i nedrykningssæsonen... Der kan jo også komme et tidspunkt hvor der er ikke længere er interesse fra journalisten... (Det er måske også derfor at JHs potentielt dyreste indkøb til dato, kan komme med en sådan udmelding som han(Izu) gjorde her bare et halvt år efter tiltrædelse, uden en eneste fodboldjournalist i landet har fulgt op på det) De får ikke noget svar...

Nå, jeg var egentlig heller ikke ude på at gøre det til en basher-tråd, eller fordi jeg ønsker drama om Izu... og som sagt, overordnet har jeg været positiv omkring JH på det her område...
                        Last edited by Kaspernon; 29-08-2016, 18:16.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                          Jeg egentlig er fint tilfreds med kommunikation: der er jo netop grænser for, hvad der giver mening at melde ud, når der er levende mennesker i den anden ende. Her tænker jeg især på spillerne, hvor jeg hverken kan se OBs, fans' eller andres interesse i at udlevere eller nedgøre folk. Det samme gør sig jo gældende for sportschef og træner: jeg ville ikke kunne have respekt for en klub, der lagde afstand til egne medarbejdere. Jeg er heller ikke på nogen måde utilfreds med 'luftige' meldinger om transferaktivitet, da jeg hellere vil have besked, når der rent faktisk sker noget - men det er jo smag og behag.

Når de sportslige resultater ikke kører, så er der i en moderne medietid rigeligt med måder at komme af med sin frustration på. Jeg kan bare ikke se, at der egentlig har specielt meget med kommunikationsafdelingens arbejde at gøre. Helt ærligt: hvis OB havde 14 points lige nu, i stedet for 7, hvor dårlig synes folk så kommunikationen var? Jeg tror personligt ikke en meter på, at kommunikation overhovedet var et issue, hvis der var flere points på kontoen.

Det er det sportslige, som halter pt., og det er næppe nogen stor åbenbaring for spillere, trænere, sportschef og fans. I den situation kan man så lufte sin harme og frustration herinde og på alskens andre medier, og det må vel også være ok. Jeg vil anbefale kommunikationsafdeling, spillere mv. helt eller i periodevis at lukke ned for 'larmen', hvis det forstyrrer. Det er bare larm, undskyld jeg sådan siger det lidt ligeud. Der er ingen regning for udsagn på nettet. Hvis folk skulle sige det, der bliver skrevet herinde, til andre menneskers ansigt, så ville der allerede blive skruet en hel del ned for retorikken.

Og ja; jeg er en spejderdreng, flinkeskole-elev, uambitiøs 'forkert' fan, OB-ledelseskæledægge, Thorborgs/Jesper Hansens alias, og alle de andre ting. Jeg kan bare ikke se, hvad skuffende resultater i superligaen har at gøre med facebook-updates eller dækning af talentarbejde.
                          Hvornår har du sidst været på stadion?

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Hvornår har du sidst været på stadion?
                            Hvad har det med kommunikation at gøre?

Comment

Til at starte med vil jeg gerne sige, hold da op. Hvor er det bare fedt, at komme hjem efter en lang dag, og så se, at så mange har deltaget i debatten. Jeg har læst nogle indlæg og glæder mig til at læse resten.

Tak, for jeres svar.
                              Om man overhovedet kan kalde jer for en kommunikationsafdeling, hvis i er 1.5 mand, det skal jeg ikke kunne sige. Men skal halvanden mand, forstås som en fultidsansat og en deltidsansat? Eller er det en voksen mand og en dreng, fordi det ville faktisk give mening, med i siger, at man helst skal have knallertkørekort. Om det er det ene eller det andet, så forklarer det da en del, at i ikke er flere.

At i så ikke er flere, det kan jeg ikke forstå. Fordi det er tydeligt, at tingene går alt for stærkt. Hvis i ansatte en virkelig dygtig kommunikationsmedarbejder eller en journalist, så ville vedkommende kunne tjene sin løn ind. Jeg er desværre ikke så sikker på, at i også er jeres løn værd, men det kommer jeg tilbage til. Jeg håber at jeres kærlighed til klubben, som jeg formoder i har, gør i kan indse, at Niels Thorborg, Jesper Hansen, Kent Nielsen og ikke mindst jer er godt i gang med at tømme OB-stadion for fans.

Niels Thorborg er nærmest en figur, en sagnomspunden myte i min verden. Jeg har hørt mange historier om, hvor genial en forretningsmand han er. Af og til kan jeg læse en artikel om, hvor svimlende mange penge han har tjent. Men jeg har aldrig nogensinde set manden i virkeligheden. Ligesom jeg ingen idé har om, hvad hans planer er med OB.
                              Hvorfor er han så sky for at give interviews? Han er altså boss for den eneste Superligaklub på Fyn. Vi får at vide gang på gang at OB skal tilbage til toppen af dansk fodbold, men hvornår skal vi være der, og hvordan skal vi komme derhen? Vi sakker år for år længere bagud i forhold til vores konkurrenter. Jeg og mange andre ville blive så glad, hvis han ville svare på det.

Jesper Hansens kommunikation er ikke god nok. Det er for at bruge en kliche, den samme plade hver gang. Han er på hans jyske facon godt tilfreds og hvis man skulle falde over noget særligt, vil man slå til. Hvis vi, gud forbyde det, skulle blive halalslagtet levende som AGF en dag, så skulle han nok kunne finde et eller andet, som han var tilfreds med.
                              Han har om nogen banket det ind i os fans, at OB skal tilbage til toppen af dansk fodbold. Det synes jeg også, at vi skal, men han viser det bare ikke igennem hans handlinger. Jesper Hansen har, om det så er hans eller andres skyld, endnu ikke vist os, at han er manden, som kan få OB tilbage til toppen af dansk fodbold inden for en overskuelig fremtid.

Kent Nielsen gør samme fejl som Jesper, han står gang på gang fem minutter efter en kæmpe skuffelse og fremhæver alt det positive. Hvis han bare én gang viste modet til at sige: Det var simpelthen ikke gode nok. Hvor var det skuffende. Det ville få stort set få alt kritik af ham til at forsvinde.

Nu til den halvanden mand. Det er jeres opgave at forklare Jesper Hansen, hvordan han skal kommunikerer bedre med fansene. Det er altså ikke hans opgave at sætte sig ind i, hvordan kommunikation fungerer – præcis det samme med Kent. Et skrækeksempel var jeres håndtering af sagen med Emil Larsen. Det var godt nok synd for ham. Det var lige før jeg overvejede selv at hjælpe ham, når i nu ikke gjorde det. Hvis i ikke gør den slags ting, så er ikke andet end en skribent. Jeres sproglige evner vil i aldrig kunne leve af, men nu går kritikken også på kommunikationsdelen.
                              Jeg forstår simpelthen ikke jeres kommunikationsstrategi, fordi i har forhåbentligt sat jer ned og lavet sådan en. Jeg kender dig ikke Morten og heller ikke din halve kompagnon. Men jeg ville også ønske, at jeg ligesom Niels Hausgaard kunne indtage en scene, justere et par gange på min guitar, og fortælle at min svigerinde lige har ringet, hvorefter hele salen er ved at dø af grin. Men det kan jeg ikke, og det har jeg indfundet mig med. Det samme håber jeg, at i vil gøre – helst lige nu. I skal da nok kunne finde nogen, som synes jeres jokes er sjove, jeg har da selv lagt en 30års fødselsdag ned af grin en gang eller to, men det er sgu ikke noget, jeg kan leve af.
                              Jeg har læst alle kommentarer på jeres Facebook, og der er fans fra andre klubber som morer sig gevaldigt. Det samme møder jeg rundt omkring i landet. Jeg har altid været stolt af, at jeg er OB-fan. Men efter jeres hestejokes og Kys OB, der har jeg skåret en anelse ned på, hvor meget jeg skildrer med det. Jeg synes, at i er pinlige, og jeg håber virkelig i højner niveauet.
                              Det er via forskning bevist, at man i hvilken som helst organisation påvirker hinanden. Simplificeret ved at hvis i ansætter en ny person, så vil vedkommende langsomt blive mere som jer, end han var før ansættelsen. Det er helt tydeligt et problem for jer. Det starter med at Niels på ingen måde taler over sig i medierne. Derefter går det videre til Jesper, der som en anden Birthe Rønn nægter at fodrer medierne. Det går så igen videre til Kent, som af en eller anden mærkelig grund ikke vil kalde en spade for en spade, det bliver den sidste kliché fra mig nogensinde. Derefter ender det hos jer, som i stedet for bare at sige til beskederne nedenunder: De var en fejl, vi er også bare mennesker. Hvilket havde i dræbt alt snak og de fleste frustrationer.
                              Men det gjorde i ikke.. I siger: De tweets, der er gengivet her, er ikke dem, vi er mest stolte over, selvom de er taget ud af en sammenhæng. Korte tweets, der er skrevet som en del af en dialog, vil sjældent blive opfattet korrekt, når de sættes op som enkelt-statements, som det er tilfældet her. Hvis vi har kommunikeret på en måde, der har stødt nogen, så beklager vi det. Enkelte tweets kan have været skæve, fordi vi – tro det eller ej – også bliver påvirket af resultater. Andre kan være blevet opfattet skævt, fordi man nu en gang opfatter den slags forskelligt.
                              Det opslag burde blive vist på alle kommunikationsuddannelser til skræk og advarsel. Bortforklaring på bortforklaring. Hvis nogen er blevet stødt, det ved i jo udmærket godt, at der er. Vi er ikke stolte af.. Men fortryder i det? Er det en fejl? Det kan jo ikke passe, at jeg som er en ung gut, skal fortælle en meget mere erfaren mand som dig det. OB og du undervurderer fodboldfans. Folk lader sig ikke narre af standardkommentarer som: vi er tilfredse. De tror ikke på det glansbillede i konstant forsøger at tegne – her kunne jeres sukkersøde ”artikel” om pressemødet også nævnes. Jeres allerstørste problem er jeres situationsfornemmelse, i gør det altså virkelig også svært for jer selv.
                              Lige for at have mest mulig sammenhæng med, så poster jeg lige de tweets, som er taget ud af en sammenhæng, som ikke er dem i er mest stolte af, jeg beklager, HVIS det støder nogen. Det gør jeg fordi, at det ALDRIG må ske. Det er en direkte invitation til en shit-storm. Det minder mig om en retssag, hvor en dørmand fortalte om, hvor meget han var blevet svinet til, og fordi han var menneske fik han nok på et tidspunkt. Det er en forklaring, men du har altså stadigvæk gennemtævet en 16 årig dreng..

Last edited by RASH; 29-08-2016, 19:29.

Comment

Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg

jeg er stort set enig. Men også kun stort set.

Det virkelige problem er rigtigt nok ikke kommunikationen - det ER spillet og udtrykket eller mangel på samme vi ser kamp efter kamp på banen.
                                Når det alligevel bliver til et kommunikationsproblem så er det fordi der er en markant uoverensstemmelse i hvad man melder ud og hvad folk oplever.
                                Det handler om ærlighed og troværdighed.

Og det er ikke særligt troværdigt når der gang på gang bliver meldt ud at truppen skam er fin nok, og ambitionsniveauet er top 6. For det os på den anden side ser er et hold der ikke er i nærheden af at være gode nok til top 6. Og næsten værre endnu - et hold der i mange kampe har lignet en flok spillere der ikke rigtigt gad.
                                Og nej det handler ikke om at man skal hænge enkelte spillere ud i fuld offentlighed - det ville jo være komplet uproffesionelt, det er der ingen der ønsker.

Comment

Working...
                                X