Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ambitionsniveau - Denne sæson

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    I får lige et citat mere fra artiklen: Det fynske fodboldfolk har stor sympati for spillestilen.

Har vi ligefrem stor sympati for spillestilen?
    Jeg har da sympati for spillestilen , indtil den sidste 1/3 af banen hvor spilles forkludres, /klumpes sammen , ideerne forsvinder eller evnerne bare ikke rækker og modstanderne let trævler vores spil op .

Syntes at have læst at nogle påpegede inden sæsonen at vi manglede spillere der kunne bruges i netop den del af spillet .
    817 ⚪️
    Y.N.W.A ❤️

Comment

Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
      Jeg har da sympati for spillestilen , indtil den sidste 1/3 af banen hvor spilles forkludres, /klumpes sammen , ideerne forsvinder eller evnerne bare ikke rækker og modstanderne let trævler vores spil op .

Syntes at have læst at nogle påpegede inden sæsonen at vi manglede spillere der kunne bruges i netop den del af spillet .
      Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

Jeg synes, det kunne være spændende at høre, om folk har det sådan. Ind til jeg læste citatet, der havde jeg ikke selv tænkt over, om spillestilen isoleret var noget jeg havde stor sympati for. Jeg tænker mere sådan, hvis vi vinder, så kan jeg lide spillestilen, men på den anden side så kan jeg lide alle spillestile, hvor vi vinder. Men når vi ikke vinder så frustrere den mig en anelse.
      Jeg kan sagtens se, at hvis vi eksempelvis er foran, at det er et godt redskab, at vi kan lave 50-60 afleveringer til siden og bagud i træk. Det jeg synes, at man kunne forbedre taktisk, det er når vi skal jagte et resultat. Der har jeg endnu ikke set en plan b, ret mig gerne, hvis jeg tager fejl. Men jeg ville ønske, at hvis vi kunne se som eksempelvis mod Viborg, at vores spillestil ikke gjorde os farlig, at vi så kunne prøve noget andet. Ligesom at jeg ville ønske, at vi når vi var bagud og skulle satse alt som mod Esbjerg, at vi kunne satse hele butikken.
      Jeg ved ikke om Kent er stædig eller bare tror så meget på sin spillestil, at han ikke mener den skal ændres. Det kunne også være fordi, at han ikke mener, at han har spillere på bænken, som ville kunne gå ind og ændre noget. Jeg ved det ikke, men jeg synes, at det er interessant.

Det var der ganske rigtig nogle, der gjorde. Men de har jo været negative de sidste fem år, hvor vi i tabellen er endt som henholdsvis nummer 10, 10, 8, 9 og 7, plus mange af dem vover at rette kritik mod sportschefen. Det er jo slet ikke til at forstå, at dem der elsker klubben mest, kan finde på at udtrykke deres mening, hvis den ikke er positiv.

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Jeg vil vædde 100kr med at vi er langt mere væk end 1p når der er spillet 12 runder. Med de modstandere vi har haft burde vi jo have ligget i Top 3 hvis målet skal nåes
        Hold da op, 100 kr, du må virkelig føle dig sikker i din sag?

Comment

Jeg har sympati for spillestilen, men vores kvalitet har jeg ikke sympati for.

Jeg tror dog ikke på Ove P. vejen, hvis man skal helt til tops, så skal man selv på en eller anden vis skabe kampene.

Vores problem er simpelthen manglende kvalitet, både i idealopstillingen og i bredden. En spillestil som vores kræver generelt et spillerbudget i den meget pæne ende af rækken. Det er en udfordring.

NB: Jeg har hørt om at FCN blev mester, men det betragter jeg som undtagelsen, der bekræfter reglen.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
            Hold da op, 100 kr, du må virkelig føle dig sikker i din sag?
            Vi kan sagtens vædde mere. Syntes bare mange gange at når folk vædder og slynger store tal ud er det for at puste sig op. "Se mig og mine mange penge"..
            Selve væddemålet er vigtigere end beløbet

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Kom bare med dem, det ændrer jo ikke en døjt på rigtigheden i mit udsagn. Lige meget hvor meget vi støtter og motiverer holdet, trænere og klubben, så vil det i den sidste ende være deres evner og formåen, der afgører om vi får succes.

Har lidt svært ved at se, hvordan en opremsning af klubber uden sportslig succes skulle illustrere din pointe, men kom bare med dem så. Du må jo mene, det er relevant.

MvH ChrisOB
              Her er hurtigt nogle eksempler på hold, vi bør kunne sammenligne os selv med i nogen grad. Både sportsligt, og nogenlunde geografisk (Hammarby og til dels Dresden undtaget)

Dynamo Dresden
              (By med 500k indbyggere) - er netop røget op fra 3. bundesliga til 2. bundesliga. Fylder stadion hver gang, har en helt anden kultur bygget op omkring klubben.

Hammarby (Én af flere store klubber i Stockholm) - Selv da klubben lå i Superettan havde de flotte tilskuertal.

Osnabrück (
              By med 160k) - ligger i 3. bundesliga - kan stadig mønstre bedre fremmøde end os.

FC Magdeburg (By med 230k Indbyggere) - Ligger ligeledes i 3. bundesliga.

Cambuur (By med 108k) - (pt i den 2. bedste række i Holland)

Roda Kerkrade (By med 46k indbyggere) - elevatorhold op og ned i de to øverste rækker i Holland i de sidste mange år.

SV Mechelen (by med 85k indbyggere) - Ligger og roder rundt i midten eller bunden af den belgiske række.

Ovenstående klubber har ingen sportslig succes, og flere af dem hopper desuden op og ned i rækkerne, men folk kommer på stadion (både hjemme og ude), og klubberne fremstår, i min optik, helt anderledes end vores. Sammenlignet er vi godt nok langt efter på alle parametre.

Min pointe i mit oprindelige indlæg var ikke, at vi var skyld i vores situation, men at vi i lige så høj grad er MEDVIRKENDE til, at klubben fremstår taberagtig. Og hvis din tese i ovenstående indlæg er, at vores bidrag på tribunen eksempelvis ingen effekt har på spillernes præstationer, så lad os bare lade den ligge her.

Det kan være sundt at kigge indad nogle gange, og ikke bare pege fingre efter forgodtbefindende.
              Last edited by mckellberg; 24-08-2016, 08:28.

Comment

Vi kan sagtens vædde mere. Syntes bare mange gange at når folk vædder og slynger store tal ud er det for at puste sig op. "Se mig og mine mange penge"..
                Selve væddemålet er vigtigere end beløbet
                Jeg siger ikke, at vi ikke er mere end 1 point bagud efter 12 kampe, men så kan vi lige så vel være mindre bagud efter 18 kampe.

Min pointe i hele indlægget var dog ikke vores aktuelle placering, men at vi i lige så høj grad selv er med til at præge klubbens image som en taberklub. Så synes jeg bare det var ironisk, at klubben nærmest var på vej mod afgrunden med vores nuværende sportslige situation.

Comment

Jeg siger ikke, at vi ikke er mere end 1 point bagud efter 12 kampe, men så kan vi lige så vel være mindre bagud efter 18 kampe.

Min pointe i hele indlægget var dog ikke vores aktuelle placering, men at vi i lige så høj grad selv er med til at præge klubbens image som en taberklub. Så synes jeg bare det var ironisk, at klubben nærmest var på vej mod afgrunden med vores nuværende sportslige situation.
                  Syntes nu aldrig at jeg(måske har andre) har sagt eller antydet armageddon. Men vi er bare grunlæggende uenige hvis du mener vi præger klubbens image mod at være en taberklub..
                  Jeg syntes der imod at det er vigtigt at vi som fans ikke bare er tilfreds med middelmådighed og vi altid stiler efter mere. At man holder presset på spillere og klubben i hverdagen og støtter dem i weekenden..
                  At alt så kommer negativt og kritisk i disse dage er jo næste uundgåeligt med 5 års nedtur,kaos,dårligt spil og stort set ingen succes anden end sporadisk..

Nu var man endelig sat i udsigt at økonomien var på plads og at vi fra denne sæson havde større råderum og skulle i top 6. Alt skulle begynde at "toppe" lidt..
                  Lige pludselig står vi 1/4 inde i grundspillet med en trup der samlet på ingen måde er forstærket.. Vi er færre i antal og det virker på ingen måde som om at budgettet er større. Hvis noget nærmere modsat.. Vi spiller af helvede til og mange dyre spillere underpræsterer og ligner ikke folk der giver sig 100%.
                  Truppen hænger stadig ikke helt sammen og vi har problemer med bare at få point over oprykkerhold..

Imens har vi bare en træner og en sportschef der udad til fortæller os at truppen er som den skal være når vi alle kan se den ikke er. Men får vi noget kastet i nakken er det da muligt at vi slår til. Hvad hulen er det for en indstilling overfor sponsorer og hårdt prøvede fans??
                  De kunne da i det mindste prøve at "spinne" det lidt så man fik indtrykket af at man gør alt hvad man kan for at få en så stærk trup som muligt. Så må vi så se om det lykkedes.
                  Men vi kan bare konstatere at eneste forstærkning i 3 måneder er en ung uprøvet som endda blev frasorteret til sidste kamp i start 11 til fordel for en spiller der aldrig i sin seniortid havde startet på den centrale midtbane. Så er man jo ikke forstærket hvis han pt er 4-5 valg.. Så har man bare fået en udviklingsspiller i truppen.

De må sgu da vide at det er vigtigt at sende signaler ud der viser ambitioner og lederskab.
                  Dette var netop en af grundende til at Troels Bech fik jobbet i BIF fordi de forstår vigtigheden af kommunikation ud til fans på den rigtige måde er Alpha og Omega..

Fair nok hvis de fleste her mener at sådan et indlæg er demotiverende og folk snart er trætte af konstante negativ ladede indlæg. Men jeg mener at det er vores job at holde ledelsen oppe på tærene og ikke bare kun komme med kommentarer som "op på hesten igen", "det kommer nok snart" og "det går jo nok det hele"..

note: Min intention var ikke at forklejne Nana som faktisk har gjort det overraskende godt. Mere at midtbanens 5. Valg vel næppe kan betragtes som en forstærkning

Comment

Her er hurtigt nogle eksempler på hold, vi bør kunne sammenligne os selv med i nogen grad. Både sportsligt, og nogenlunde geografisk (Hammarby og til dels Dresden undtaget)

Dynamo Dresden
                    (By med 500k indbyggere) - er netop røget op fra 3. bundesliga til 2. bundesliga. Fylder stadion hver gang, har en helt anden kultur bygget op omkring klubben.

Hammarby (Én af flere store klubber i Stockholm) - Selv da klubben lå i Superettan havde de flotte tilskuertal.

Osnabrück (
                    By med 160k) - ligger i 3. bundesliga - kan stadig mønstre bedre fremmøde end os.

Roda Kerkrade (By med 46k indbyggere) - elevatorhold op og ned i de to øverste rækker i Holland i de sidste mange år.

SV Mechelen (by med 85k indbyggere) - Ligger og roder rundt i midten eller bunden af den belgiske række.

Ovenstående klubber har ingen sportslig succes, og flere af dem hopper desuden op og ned i rækkerne, men folk kommer på stadion (både hjemme og ude), og klubberne fremstår, i min optik, helt anderledes end vores. Sammenlignet er vi godt nok langt efter på alle parametre.

Min pointe i mit oprindelige indlæg var ikke, at vi var skyld i vores situation, men at vi i lige så høj grad er MEDVIRKENDE til, at klubben fremstår taberagtig. Og hvis din tese i ovenstående indlæg er, at vores bidrag på tribunen eksempelvis ingen effekt har på spillernes præstationer, så lad os bare lade den ligge her.

Det kan være sundt at kigge indad nogle gange, og ikke bare pege fingre efter forgodtbefindende.
                    Dine sammenligninger er meningsløse. Faktisk illustrerer det min pointe. Mellem store byer, gode tilskuertal, gode fans, men alligevel kikser de, mens klubber fra byer af samme eller mindre størrelse ikke gør. Hvorfor? Fordi rammerne er bedre, beslutningerne er bedre, folkene omkring holdet er bedre, og tager derfor bedre beslutninger. Nogle er motorcykler - de klubber du nævner er knallerter. Og en knallert vil altid tabe til en motorcykel, uanset hvor glad du så er for din knallert. Med mindre motorcyklen falder.

MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Dynamo Dresden

Osnabrück (

Fælles for både Dresden, Hammarby og Magdeburg, er at de alle tre formentlig er i top 10 i Nordeuropa, når det kommer til stemning og progressiv fankultur. Det er en fantastisk stemning der er til de respektive kampe for de tre hold, og klubberne arbejder mig bekendt ikke med en modkultur ift. den stemning, som OB har gjort i en årrække.

Den tilgang OB har valgt dræber nemlig stemning, opbakning, fankultur og i sidste ende tilskuertallet. Ingen gider dukke op til en forestilling, hvor det der bliver leveret er så pauvret, og publikum stort set kun ytrer sig, når det går dårligt.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                        Fælles for både Dresden, Hammarby og Magdeburg, er at de alle tre formentlig er i top 10 i Nordeuropa, når det kommer til stemning og progressiv fankultur. Det er en fantastisk stemning der er til de respektive kampe for de tre hold, og klubberne arbejder mig bekendt ikke med en modkultur ift. den stemning, som OB har gjort i en årrække.

Den tilgang OB har valgt dræber nemlig stemning, opbakning, fankultur og i sidste ende tilskuertallet. Ingen gider dukke op til en forestilling, hvor det der bliver leveret er så pauvret, og publikum stort set kun ytrer sig, når det går dårligt.
                        Lige præcis. De dårlige beslutninger er ikke kun begrænset til de sportslige og økonomiske. Også på det fanmæssige område halter samarbejdet og/eller albuerummet overfor fangrupperne. Så i OB halter stort set alt, der skal til for at skabe en velfungerende topklub. Derfor forbliver vi elevatorhold indtil beslutningerne bliver bedre. Indtil personerne, der tager beslutningerne bliver bedre. Og hvis de ikke kan blive bedre, så skal de ikke være her.

MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Dine sammenligninger er meningsløse. Faktisk illustrerer det min pointe. Mellem store byer, gode tilskuertal, gode fans, men alligevel kikser de, mens klubber fra byer af samme eller mindre størrelse ikke gør. Hvorfor? Fordi rammerne er bedre, beslutningerne er bedre, folkene omkring holdet er bedre, og tager derfor bedre beslutninger. Nogle er motorcykler - de klubber du nævner er knallerter. Og en knallert vil altid tabe til en motorcykel, uanset hvor glad du så er for din knallert. Med mindre motorcyklen falder.

MvH ChrisOB
                          Heldigvis laver motorcyklister også fejl, ellers ville FCK vinde hvert år. Knallerterne har en chance, hvis de bliver styret og plejet ordentligt og navigerer med snilde. Synes ikke, at problemet er, at vi ikke er en motorcykel (det ville self være dejligt, men det er midlerne ikke tid og bliver det desværre nok ikke foreløbigt - hvis nogensinde).

Vi har forsøgt at købe en gammel motorcykel for at konkurrere, med det resultat at FCK bare købte en, der var større og bedre, så vi måtte køre vores så hårdt, at motoren næsten brændte sammen. Den forsøgte vi så at lappe på i flere, skidte år, inden vi endegyldigt vendte tilbage til knallerten.

Problemet er, at vores knallert på ingen måde er tunet pt. og sakker agterud ift. de andre knallerter, og så når man i hvert fald aldrig op på siden af motorcyklen.

Et par rigtige reservedele, i den rigtige kvalitet, så er vi dog ikke længere væk fra de andre knallerter, end at vi kan undgå gruppettoen og kan hægte os på igen. Det har en uge til at ske...

Der er dog god grund til bekymring - jeg er især bekymret over, at jeg igen skal være bekymret. Det havde jeg sådan håbet at undgå i år.

Comment

Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

Enten misforstår jeg dit indlæg, eller også forstår du ikke hvad jeg skriver. Det er jo netop det tilskuerne af disse klubber gør. Altså dukker op til en forestilling, selvom det der bliver leveret er pauvret... Og hvad angår den sidste sætning, så er det jo lige præcis dét, der er hovedet på sømmet. Hvis vi ændrer denne holdning, kan det netop smitte positivt af...

Comment

MvH ChrisOB
                              Jeg siger jo netop heller ikke, at vi ligger til grund for den sportslige deroute, men at vi ved at hanke op i os selv, kan undgå at forstærke taber-imaget modsat tilfældet nu.

Det var hele pointen med mit indlæg. At vi selv er med til at skabe en taberkultur. Fans af disse klubber er det modsatte..

Comment

Syntes nu aldrig at jeg(måske har andre) har sagt eller antydet armageddon. Men vi er bare grunlæggende uenige hvis du mener vi præger klubbens image mod at være en taberklub..
                                Jeg syntes der imod at det er vigtigt at vi som fans ikke bare er tilfreds med middelmådighed og vi altid stiler efter mere. At man holder presset på spillere og klubben i hverdagen og støtter dem i weekenden..
                                At alt så kommer negativt og kritisk i disse dage er jo næste uundgåeligt med 5 års nedtur,kaos,dårligt spil og stort set ingen succes anden end sporadisk..

Nu var man endelig sat i udsigt at økonomien var på plads og at vi fra denne sæson havde større råderum og skulle i top 6. Alt skulle begynde at "toppe" lidt..
                                Lige pludselig står vi 1/4 inde i grundspillet med en trup der samlet på ingen måde er forstærket.. Vi er færre i antal og det virker på ingen måde som om at budgettet er større. Hvis noget nærmere modsat.. Vi spiller af helvede til og mange dyre spillere underpræsterer og ligner ikke folk der giver sig 100%.
                                Truppen hænger stadig ikke helt sammen og vi har problemer med bare at få point over oprykkerhold..

Imens har vi bare en træner og en sportschef der udad til fortæller os at truppen er som den skal være når vi alle kan se den ikke er. Men får vi noget kastet i nakken er det da muligt at vi slår til. Hvad hulen er det for en indstilling overfor sponsorer og hårdt prøvede fans??
                                De kunne da i det mindste prøve at "spinne" det lidt så man fik indtrykket af at man gør alt hvad man kan for at få en så stærk trup som muligt. Så må vi så se om det lykkedes.
                                Men vi kan bare konstatere at eneste forstærkning i 3 måneder er en ung uprøvet som endda blev frasorteret til sidste kamp i start 11 til fordel for en spiller der aldrig i sin seniortid havde startet på den centrale midtbane. Så er man jo ikke forstærket hvis han pt er 4-5 valg.. Så har man bare fået en udviklingsspiller i truppen.

De må sgu da vide at det er vigtigt at sende signaler ud der viser ambitioner og lederskab.
                                Dette var netop en af grundende til at Troels Bech fik jobbet i BIF fordi de forstår vigtigheden af kommunikation ud til fans på den rigtige måde er Alpha og Omega..

Fair nok hvis de fleste her mener at sådan et indlæg er demotiverende og folk snart er trætte af konstante negativ ladede indlæg. Men jeg mener at det er vores job at holde ledelsen oppe på tærene og ikke bare kun komme med kommentarer som "op på hesten igen", "det kommer nok snart" og "det går jo nok det hele"..

note: Min intention var ikke at forklejne Nana som faktisk har gjort det overraskende godt. Mere at midtbanens 5. Valg vel næppe kan betragtes som en forstærkning
                                Ja, det er tilladt at være utilfreds. JEG er utilfreds. Jeg synes, ligesom mange andre, at vi spiller af helvede til, og at vi ligner et hold uden en gameplan osv osv. Jeg er jo ikke uenig i alt dét du skriver, og det er jo slet ikke min pointe. Jeg siger bare, at vi selv er med til at forstærke klubbens taberimage, ved at sidde og tude på et internetforum i stedet for aktivt at bidrage, med det som vi nu engang kan.

Comment

Working...
                                X