Oprindeligt indsendt af ChrisOB
Se indlæg
Jeg mener bare ikke Kent Nielsen er problemet. Bevares jeg havde da også håbet på mere fremgang nu her, men jeg synes bare stadig, at en af de positive ting vi har gående for os i klubben er, at han er kommet til som træner. En træner, der rent faktisk har vundet ligaen (og pokalen). Det er ikke nemt at finde en kvalificeret træner. Jeg er stadig tilhænger. Jeg vil mene det er et stort selvmål af os fans hvis vi allerede nu starter en "Fyr KN"-kampagne.
I modsætning til dig tror jeg ikke vi fans kan opbygge en vinderkultur i klubben ved bare at brokke os og kræve mere. Jeg siger ikke vi altid bare skal stille os tilpas, men så længe setup'et (i form af økonomi, talentafdeling, træningsfaciliteter m.m.) ikke er til mere, udgør det et naturligt loft. Når det ikke matcher med forventningerne vil frustration og modarbejde fra fans være vores egen (klubbens) største fjende.
Det er altså ikke bare en slidt floskel, at kontinuitet måske er det vigtigste i opbygningen af et succesfuldt hold. Selvom det kan se håbløst ud og det kan være svært at få øje på fremgangen i spillet kan den godt være der.
Jeg tror på KN kan bygge holdet op til noget godt hvis han får tilliden og tiden til det. Som i kontrakten ud.
Kritikken af JH synes jeg derimod er berettiget. Jeg vil langt hellere rette fokus og frustrationen mod ham.
Jeg køber til dels præmissen om, at han havde så dårlige betingelser de første par år, at det måske ikke er fair at forvente meget mere end overlevelse. Men nu her de sidste 2-3 vinduer har det så ændret sig (endda efter hans eget udsagn) og han har skulle løfte truppen op i den bedste halvdel.
Der synes jeg han har fejlet. Der har været for mange fejlslag og for lidt nytænkning. Synes også håndteringen af "Falk-sagen" var meget skidt.
Man kan så mene at flere handler virker som KN's ideer, men sammensætningen af truppen er JH's ansvar. Længere synes jeg ikke den er.
Lige nu ligger top6 ikke lige for os. Det er målsætningen. Hvis vi ikke lever op til den bør JH i den grad være i farezonen.
Comment