Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd EfB-OB

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Du minder mig om hvis der stod én på dækket af Titanic, som nægtede at gå i båden, fordi "den skal nok rette sig ud"

Før eller siden kommer du til at hoppe i båden, for så er både Kent og top 6 væk.

MvH ChrisOB
    Jeg vedkender mig bestemt, at det ser skidt ud. Vi har ikke spillet godt i denne sæson. På noget tidspunkt, stort set. Med den nuværende trup har jeg også svært ved at se os slutte i top6.

Jeg mener bare ikke Kent Nielsen er problemet. Bevares jeg havde da også håbet på mere fremgang nu her, men jeg synes bare stadig, at en af de positive ting vi har gående for os i klubben er, at han er kommet til som træner. En træner, der rent faktisk har vundet ligaen (og pokalen). Det er ikke nemt at finde en kvalificeret træner. Jeg er stadig tilhænger. Jeg vil mene det er et stort selvmål af os fans hvis vi allerede nu starter en "Fyr KN"-kampagne.

I modsætning til dig tror jeg ikke vi fans kan opbygge en vinderkultur i klubben ved bare at brokke os og kræve mere. Jeg siger ikke vi altid bare skal stille os tilpas, men så længe setup'et (i form af økonomi, talentafdeling, træningsfaciliteter m.m.) ikke er til mere, udgør det et naturligt loft. Når det ikke matcher med forventningerne vil frustration og modarbejde fra fans være vores egen (klubbens) største fjende.

Det er altså ikke bare en slidt floskel, at kontinuitet måske er det vigtigste i opbygningen af et succesfuldt hold. Selvom det kan se håbløst ud og det kan være svært at få øje på fremgangen i spillet kan den godt være der.

Jeg tror på KN kan bygge holdet op til noget godt hvis han får tilliden og tiden til det. Som i kontrakten ud.

Kritikken af JH synes jeg derimod er berettiget. Jeg vil langt hellere rette fokus og frustrationen mod ham.
    Jeg køber til dels præmissen om, at han havde så dårlige betingelser de første par år, at det måske ikke er fair at forvente meget mere end overlevelse. Men nu her de sidste 2-3 vinduer har det så ændret sig (endda efter hans eget udsagn) og han har skulle løfte truppen op i den bedste halvdel.

Der synes jeg han har fejlet. Der har været for mange fejlslag og for lidt nytænkning. Synes også håndteringen af "Falk-sagen" var meget skidt.

Man kan så mene at flere handler virker som KN's ideer, men sammensætningen af truppen er JH's ansvar. Længere synes jeg ikke den er.

Lige nu ligger top6 ikke lige for os. Det er målsætningen. Hvis vi ikke lever op til den bør JH i den grad være i farezonen.
    Last edited by Agbre; 22-08-2016, 21:41.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
      Jeg vedkender mig bestemt, at det ser skidt ud. Vi har ikke spillet godt i denne sæson. På noget tidspunkt, stort set. Med den nuværende trup har jeg også svært ved at se os slutte i top6.

Jeg mener bare ikke Kent Nielsen er problemet. Bevares jeg havde da også håbet på mere fremgang nu her, men jeg synes bare stadig, at en af de positive ting vi har gående for os i klubben er, at han er kommet til som træner. En træner, der rent faktisk har vundet ligaen (og pokalen). Det er ikke nemt at finde en kvalificeret træner. Jeg er stadig tilhænger. Jeg vil mene det er et stort selvmål af os fans hvis vi allerede nu starter en "Fyr KN"-kampagne.

I modsætning til dig tror jeg ikke vi fans kan opbygge en vinderkultur i klubben ved bare at brokke os og kræve mere. Jeg siger ikke vi altid bare skal stille os tilpas, men så længe setup'et (i form af økonomi, talentafdeling, træningsfaciliteter m.m.) ikke er til mere, udgør det et naturligt loft. Når det ikke matcher med forventningerne vil frustration og modarbejde fra fans være vores egen (klubbens) største fjende.

Det er altså ikke bare en slidt floskel, at kontinuitet måske er det vigtigste i opbygningen af et succesfuldt hold. Selvom det kan se håbløst ud og det kan være svært at få øje på fremgangen i spillet kan den godt være der.

Kritikken af JH synes jeg derimod er berettiget. Jeg vil langt hellere rette fokus og frustrationen mod ham.
      Jeg køber til dels præmissen om, at han havde så dårlige betingelser de første par år, at det måske ikke er fair at forvente meget mere end overlevelse. Men nu her de sidste 2-3 vinduer har det så ændret sig (endda efter hans eget udsagn) og han har skulle løfte truppen op i den bedste halvdel.

Der synes jeg han har fejlet. Der har været for mange fejlslag og for lidt nytænkning. Synes også håndteringen af "Falk-sagen" var meget skidt.

Lige nu ligger top6 ikke lige for os. Det er målsætningen. Hvis vi ikke lever op til den bør JH i den grad være i farezonen.
      Enig, jeg har svært ved at se hvilke spillere der kan forventes at præstere langt bedre end de gør ... kvaliteten er der ikke, som jeg ser det.
      Hverken i toppen eller bredden.
      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

Jeg er ikke fan.
      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

Comment

Har ellers ret god tiltro til Kent. Men jeg fatter ikke:

- At han bruger en rejsetræt Desler på HB, når OL kommer med en god kamp i benene og knolden.
        - At Jönsson får lov at gå 90 min. Igen.
        - At han ikke vælger en mere offensiv Barrett i stedet for Pereira. Vi har ikke holdet til bus, så blæs nu bare et shaky EfB ud af banen.
        - At Izunna ikke er bedre organisatorisk instrueret. Han bakker og bakker og langt væk i sine markeringer. Det er ikke første kamp og det må også falde tilbage på KN.
        - At Yao og Nana ikke bliver brugt mere. Der er meget mere drive over dem, end deres nærmeste konkurrenter.

MvT
        Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg tror på KN kan bygge holdet op til noget godt hvis han får tilliden og tiden til det.

Man kan så mene at flere handler virker som KN's ideer, men sammensætningen af truppen er JH's ansvar. Længere synes jeg ikke den er.

Enig. Lad os se, om målet om top 6 bliver indstiftet. Det er en skidt start, men der er 1 point (ét!!) til top 6 efter 6 kampe.

Vi rykker næppe ned, så selvom den kan være svær at sluge, synes jeg JH og KN m.fl. skal have chancen for at tage os til top 6 efter de 26 første kampe.

Virker det helt umuligt undervejs (hvilket det næppe er endnu), og vi smelter totalt sammen og kommer i stor nedrykningsfare, så må der tages konsekvens. Men hvis det værste derefter er en mellemsæson 7-9, så har vi trods alt stadig chancen næste sæson. Med ny træner.

Næste mission for JH og KN er at få de nødvendige forstærkninger i hus inden vinduet lukker.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg

- At han bruger en rejsetræt Desler på HB, når OL kommer med en god kamp i benene og knolden.
            - At han ikke vælger en mere offensiv Barrett i stedet for Pereira. Vi har ikke holdet til bus, så blæs nu bare et shaky EfB ud af banen.
            - At Izunna ikke er bedre organisatorisk instrueret. Han bakker og bakker og langt væk i sine markeringer. Det er ikke første kamp og det må også falde tilbage på KN.
            - At Yao og Nana ikke bliver brugt mere. Der er meget mere drive over dem, end deres nærmeste konkurrenter.

MvT
            👍

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
              Enig. Lad os se, om målet om top 6 bliver indstiftet. Det er en skidt start, men der er 1 point (ét!!) til top 6 efter 6 kampe.

Vi rykker næppe ned, så selvom den kan være svær at sluge, synes jeg JH og KN m.fl. skal have chancen for at tage os til top 6 efter de 26 første kampe.

Virker det helt umuligt undervejs (hvilket det næppe er endnu), og vi smelter totalt sammen og kommer i stor nedrykningsfare, så må der tages konsekvens. Men hvis det værste derefter er en mellemsæson 7-9, så har vi trods alt stadig chancen næste sæson. Med ny træner.

Næste mission for JH og KN er at få de nødvendige forstærkninger i hus inden vinduet lukker.
              De første 6 kampe har jo stort set været mod bundhold. De næste 6 kampe er væsenligt sværere og når de er overstået vil vi være længere væk..
              Hold som FCK,FCM og BIF smadrer os jo hvis det vi har set de første 6 kampe er niveauet

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                De første 6 kampe har jo stort set været mod bundhold. De næste 6 kampe er væsenligt sværere og når de er overstået vil vi være længere væk..
                Hold som FCK,FCM og BIF smadrer os jo hvis det vi har set de første 6 kampe er niveauet
                Sandsynligvis. Hvis de smadrer os, kan vi begynde at snakke trænerfyring.

Men what's the point - ledelsen begynder jo ikke at overveje trænerfyring før vi ligger til klar nedrykning uden det mindste håb om en midterplacering. Og det tror jeg ikke sker.

Comment

Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlæg

MvT
                  Absolut enig.
                  http://mobil.bold.dk/fodbold/nyheder...es-egen-skyld/
                  Kent: "Derfor står vi nu og er irriterede"
                  Tja, det er vi.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

Comment

Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
                    Sandsynligvis. Hvis de smadrer os, kan vi begynde at snakke trænerfyring.

Men what's the point - ledelsen begynder jo ikke at overveje trænerfyring før vi ligger til klar nedrykning uden det mindste håb om en midterplacering. Og det tror jeg ikke sker.
                    Jeg har på intet tidspunkt snakket om trænerfyring selvom jeg er lidt træt af Kent pt og hans måde at sætte holdet på. Utroligt mange underpræsterer..

Men jeg har sagt fra dag 1 i denne sæson at truppen ikke er god nok. Og det viser sig nu igen at være rigtigt.. Eneste sejr har været over et ble hold fra FCN.. Det er svært at være imponeret af.. Når man så uge efter uge skal se på lort og latterlige udtalelser fra Kent og Jesper om at truppen er komplet og tilfredsstillende får det bare en til miste troen og håbet.. For nu ved man bare at man igen skal igennem en mellemsæson uden nogen form for fremskridt i placering,trupstyrke eller spilkvalitet..
                    Og det gør mig trist mest af alt. Skal jeg blive ved med at pine mig selv og mit helbred uge efter uge? Jeg er efterhånden i tvivl

Comment

Åhh det der mellemsæson og midterplacering det skærer en i hjertet at høre, især i et slutspil...
                      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Enig, jeg har svært ved at se hvilke spillere der kan forventes at præstere langt bedre end de gør ... kvaliteten er der ikke, som jeg ser det.
                        Hverken i toppen eller bredden.
                        Ja, det er jo nok det, der er problemet. Holdet er bare ikke godt nok til at blande sig i toppen, og har ikke været det længe.
                        Kent har i hvert fald tidligere vist sig som en af ligaens bedre trænere, da han fik et middelmådigt AaB-hold til at overpræstere. Derfor kan jeg heller ikke se, hvad det skulle hjælpe at fyre ham. Hvilken anden træner slulle kunne få truppen til at fungere bedre?
                        - Måske Riddersholm, der vandt mesterskabet med FCM? (kan være han er billig, efter han fik AGF til at tabe 0-7)

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          Åhh det der mellemsæson og midterplacering det skærer en i hjertet at høre, især i et slutspil...
                          Men det er desværre realiteterne.. Jeg tror ikke på at ledelsen vil bruge de penge der skal til for at få os på rette kurs og jeg tror heller ikke at JH har evnerne til at finde kvaliteten.. Og Kent kan åbenbart ikke få dem vi har til at "shine"..
                          Så kan man snakke om at der kun er spillet 6 kampe men hvis man kigger på dem plus de 3 sidste træningskampe har vi på intet tidspunkt set gode ud eller præsteret på et højt plan.. Hvorfor skulle det ligepludselig vende? Andet en sporadisk hist og pist..
                          Mit gæt er at vi måske får 1p samlet mod FCM,FCK og BIF samlet samt en minusscore på -4 til -6.. Chancen er vel størst mod FCM...
                          Jeg havde bare sådan håbet at i år var der hvor vi så den store tegning komme til live... Og intet.. INTET... Viser foreløbig at vi er nået videre

Comment

EfB samler sammen for at forstærke truppen. Rart at se en stribet klub med handlekraft

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...orstaerkninger

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              EfB samler sammen for at forstærke truppen. Rart at se en stribet klub med handlekraft

http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...orstaerkninger
                              Esbjerg har da ikke brug for forstærkninger! De slog mægtige OB i går. ;-)

MvH ChrisOB
                              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                                Esbjerg har da ikke brug for forstærkninger! De slog mægtige OB i går. ;-)

MvH ChrisOB

Comment

Working...
                                X