Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Spændende Spiller/Rygter ... 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
    Han har jo helt klart givet udtryk for at han gerne vil væk, hvis han får et interessant tilbud og mon ikke Esbjerg godt ved at de nok er nødt til at sælge, da han sandsynligvis ikke ønsker at forlænge.
    Skulle vi så ikke have hentet ham istedet for Nana? Nu er pladsen jo ligsom besat..

    Har lige sms'et med en ven som så de første 70 min af VB-OB reserver.. Han grinte af vores midtbane der havde været ganske svag idag.. Fejl på fejl på fejl på fejl..
    "Så held og lykke med at nogen af de 2 små gutter skal hjælpe jer i superligaen"

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
      Skulle vi så ikke have hentet ham istedet for Nana? Nu er pladsen jo ligsom besat..

      Har lige sms'et med en ven som så de første 70 min af VB-OB reserver.. Han grinte af vores midtbane der havde været ganske svag idag.. Fejl på fejl på fejl på fejl..
      "Så held og lykke med at nogen af de 2 små gutter skal hjælpe jer i superligaen"
      Det synes jeg helt klart at vi skulle. Nu har jeg kun set Nana til én træning og reservekampen mod Marienlyst. Jeg synes egentlig at han gjorde det fornuftigt i kampen, men hvis man ikke skal se bare lidt fornuftig ud mod Marienlyst, så har man i hvert fald intet at gøre på højeste niveau. Jeg håber at Nana gør min tvivl til skamme, men der er ingen tvivl om at jeg til hver en tid ville foretrække Jeppe Andersen. Hans potentiale er i mine øjne meget større.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
        Det synes jeg helt klart at vi skulle. Nu har jeg kun set Nana til én træning og reservekampen mod Marienlyst. Jeg synes egentlig at han gjorde det fornuftigt i kampen, men hvis man ikke skal se bare lidt fornuftig ud mod Marienlyst, så har man i hvert fald intet at gøre på højeste niveau. Jeg håber at Nana gør min tvivl til skamme, men der er ingen tvivl om at jeg til hver en tid ville foretrække Jeppe Andersen. Hans potentiale er i mine øjne meget større.
        Uden at have set ham spille kunne jeg godt forestille mig at du har ret.. Han ligner bestemt en spiller der ville kunne forstærke os fra dag 1 på en position hvor vi er ganske svage

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Uden at have set ham spille kunne jeg godt forestille mig at du har ret.. Han ligner bestemt en spiller der ville kunne forstærke os fra dag 1 på en position hvor vi er ganske svage
          Det tror jeg bestemt han kunne. Han har selvfølgelig haft nogen langvarige skader, men den sidste her var jo i skulderen, så den burde ikke være noget som vil skabe problemer for fremtiden.

          Jeg er måske også bare lidt frustreret over at åbenlyse og tilgængelige forstærkninger bliver hentet af vores konkurrenter. Om jeg begriber at man ikke gik all in på at hente George (ved jeg selvfølgelig heller ikke om man gjorde), men jeg tror ikke at Fester kan finde den samme målform igen og AK har jo tydeligvis en ryg som formentlig ikke har lavet problemer for sidste gang. Fester har jo nærmest ikke fungeret bedre end da han havde Zohore ved siden af sig, så hvorfor ikke hente en mand som på mange punkter ligner Zohore og giver sig selv flere muligheder og som samtidig kan holde Fester og AK skarpe.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
            Det tror jeg bestemt han kunne. Han har selvfølgelig haft nogen langvarige skader, men den sidste her var jo i skulderen, så den burde ikke være noget som vil skabe problemer for fremtiden.

            Jeg er måske også bare lidt frustreret over at åbenlyse og tilgængelige forstærkninger bliver hentet af vores konkurrenter. Om jeg begriber at man ikke gik all in på at hente George (ved jeg selvfølgelig heller ikke om man gjorde), men jeg tror ikke at Fester kan finde den samme målform igen og AK har jo tydeligvis en ryg som formentlig ikke har lavet problemer for sidste gang. Fester har jo nærmest ikke fungeret bedre end da han havde Zohore ved siden af sig, så hvorfor ikke hente en mand som på mange punkter ligner Zohore og giver sig selv flere muligheder og som samtidig kan holde Fester og AK skarpe.
            Fuldstændig enig. George og Andersen kunne nok have været købt for 5 mill samlet og have fuldendt vinduet til top 6

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
              Nu har Jeppe Andersen lige scoret for Esbjerg og generelt været banens bedste på trods af at det er hans første kamp efter flere måneders pause. Få nu købt ham, JH. Nu er George glippet, så få nu lagt billet ind på ham her. Så kan han få Jønnsons plads som indadsøgende kant og så må Jønsson kæmpe med de andre angribere om spilletid.
              Vi har ikke råd til Jeppe Andersen, han er kommende landsholdsspiller ... hvis han kan holde sig fra skader ... fremadrettet.
              Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

              Jeg er ikke fan.
              Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                Vi har ikke råd til Jeppe Andersen, han er kommende landsholdsspiller ... hvis han kan holde sig fra skader ... fremadrettet.
                Og det er lige præcis derfor at han skal købes nu, hvor han gerne vil videre og hans kontrakt snart udløber.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                  Og det er lige præcis derfor at han skal købes nu, hvor han gerne vil videre og hans kontrakt snart udløber.
                  +1

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Fuldstændig enig. George og Andersen kunne nok have været købt for 5 mill samlet og have fuldendt vinduet til top 6
                    Tror nærmere det ville blive 10 mio. for de to. Hvis det kunne gøre det. Og det tror jeg slet ikke kan findes i budgettet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Balboa Se indlæg
                      Og det er lige præcis derfor at han skal købes nu, hvor han gerne vil videre og hans kontrakt snart udløber.
                      Umuligt ... han vil ikke videre til et hold på samme niveau og vi har ikke råd.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Tror nærmere det ville blive 10 mio. for de to. Hvis det kunne gøre det. Og det tror jeg slet ikke kan findes i budgettet.
                        Jeg tror du tager fejl. Hobro meddelte tidligere i dag at salget af George,Park,Berggren og Hvilsom har indbragt lige over 10 mill tilsammen. George skulle være det 2.største. Dette er udtalt officielt idag.. Så det giver vel 3-3.5 mill for George..
                        Andersen har medelt han vil væk og forlænger ikke sin kontrakt og om 4 måneder kan han frit snakke med andre klubber. Jeg tror ikke man skal forvente mere end 2 millioner for ham..

                        Jeg vurderer at mit tal er tættere på facts end dit.. Og hvis 5 millioner ikke kan findes efter man solgte Zohore for det dobbelte så er det også okay...
                        Så skal man i dagens superliga bare acceptere at man nok ikke bliver et top 6 hold i år.. Der er bare andre klubber vi sammenligner os med der er smartere, bedre til spillerindkøb og mere risikovillige i jagten på succes..
                        Allerede nu med de indkøb man hører om er AaB og Randers foran og AGF bliver svære at have med at gøre når Duncan kommer igang... Selv Viborg har brugt minimum 3-4 millioner på spillere som bla. Park og Thychosen

                        Vi har på 2 1/2 måned brugt få håndører på en ung uprøvet 21 årig som nok ikke bliver stamspiller på denne side af jul...

                        Men det går jo nok det hele...... Eller nowet

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Jeg tror du tager fejl. Hobro meddelte tidligere i dag at salget af George,Park,Berggren og Hvilsom har indbragt lige over 10 mill tilsammen. George skulle være det 2.største. Dette er udtalt officielt idag.. Så det giver vel 3-3.5 mill for George..
                          Andersen har medelt han vil væk og forlænger ikke sin kontrakt og om 4 måneder kan han frit snakke med andre klubber. Jeg tror ikke man skal forvente mere end 2 millioner for ham..

                          Jeg vurderer at mit tal er tættere på facts end dit.. Og hvis 5 millioner ikke kan findes efter man solgte Zohore for det dobbelte så er det også okay...
                          Så skal man i dagens superliga bare acceptere at man nok ikke bliver et top 6 hold i år.. Der er bare andre klubber vi sammenligner os med der er smartere, bedre til spillerindkøb og mere risikovillige i jagten på succes..
                          Allerede nu med de indkøb man hører om er AaB og Randers foran og AGF bliver svære at have med at gøre når Duncan kommer igang... Selv Viborg har brugt minimum 3-4 millioner på spillere som bla. Park og Thychosen

                          Vi har på 2 1/2 måned brugt få håndører på en ung uprøvet 21 årig som nok ikke bliver stamspiller på denne side af jul...

                          Men det går jo nok det hele...... Eller nowet
                          Det passer jo ikke. Vi har også brugt penge på KEP, Tverskov, Thrane, Jönsson og Joao. De er ikke kommet gratis, men derimod gennem de sidste måneder med signon fee m.m.
                          De indgår uden tvivl i budgettet fra denne sommers transferaktivitet på en eller anden måde.

                          Ikke, at det er godt nok at vi mangler en klassesigning. Men vi har brugt flere penge end "bare" Nana Wellbeck.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af mågen Se indlæg
                            Det passer jo ikke. Vi har også brugt penge på KEP, Tverskov, Thrane, Jönsson og Joao. De er ikke kommet gratis, men derimod gennem de sidste måneder med signon fee m.m.
                            De indgår uden tvivl i budgettet fra denne sommers transferaktivitet på en eller anden måde.

                            Ikke, at det er godt nok at vi mangler en klassesigning. Men vi har brugt flere penge end "bare" Nana Wellbeck.
                            Signon fee har de andre klubber jo betalt mens de har brugt penge på transfer.. Vi har ikke brugt over 500.000kr på nogen af dem du nævner i signon fee ved jeg..
                            Og det er nok ikke alle der har fået max beløbet. Så mon ikke det samlede beløb er 2-2,5 mill. Det er ca hvad vi fik for Skulason..
                            Så derfor skriver jeg at vi kun har brugt småpenge samlet i dette vindue..
                            Og som udgangspunkt er det også okay. Ingen problem i at man forsøger kun at hente transferfrie spillere. Tverskov,Grytebust og Makrini er jo nuværende og glimrende eksempler på at den strategi sagtens kan lade sig gøre.
                            Men når man kan se at truppen har kæmpe mangler hjælper det altså ikke bare at sidde med hænderne i lommen og lade alle de mulige gode handler der er mulige for klubber som os gå af hænde.. Spillere som fx Amini,George,Park,Pourie kunne vi sagtens have brugt og vi burde også have økonomi til det.
                            Historien under Jesper Hansen viser desuden at spillere hentet sidst i vinduet ikke har været mere succesfulde en dem hentet tidligere..

                            Heldigvis har Jesper Hansen 3 uger endnu til at overbevise mig om andet.

                            Jeg syntes bare at jeg ser mere vilje og større visioner hos andre klubber som vi skal sammenligne os med..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg tror du tager fejl. Hobro meddelte tidligere i dag at salget af George,Park,Berggren og Hvilsom har indbragt lige over 10 mill tilsammen. George skulle være det 2.største. Dette er udtalt officielt idag.. Så det giver vel 3-3.5 mill for George..
                              Andersen har medelt han vil væk og forlænger ikke sin kontrakt og om 4 måneder kan han frit snakke med andre klubber. Jeg tror ikke man skal forvente mere end 2 millioner for ham..
                              Tror den er lidt højere for George. Lad os sige 4 mio. Til gengæld tror jeg Jeppe A. er noget dyrere end det der. Han er i mine øjne Esbjergs bedste spiller og vel nok deres bedste mulighed for at rette op på deres elendige start. De har allerede mistet bl.a. Lekven, der også var vigtig for dem. Tror ikke de vil være meget for at slippe ham nu her så kan sagtens forestille mig de ville kræve 5-6 mio. for ham.

                              Mht. hans ønske om at komme videre/ikke forlænge mener jeg man skal passe på med at lægge for meget vægt på de udtalelser. Synes flere gange man har set dem og så har spilleren alligevel endt med at forlænge. Klubberne er også nogle gange nødt til at statuere eksempler så spillerne ikke får indtrykket af, at de kan tale sig væk fra klubberne på den måde. Og så har det nok også spillet ind for ham, at det næppe har været sjovt at være Esbjerg-spiller de sidste par år. Mon ikke de håber Todd kan rette lidt op på både resultatet og træningskultur så en spiller som Jeppe Andersen måske bliver nemmere at tale med?

                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Jeg vurderer at mit tal er tættere på facts end dit.. Og hvis 5 millioner ikke kan findes efter man solgte Zohore for det dobbelte så er det også okay...
                              Så skal man i dagens superliga bare acceptere at man nok ikke bliver et top 6 hold i år.. Der er bare andre klubber vi sammenligner os med der er smartere, bedre til spillerindkøb og mere risikovillige i jagten på succes..
                              Allerede nu med de indkøb man hører om er AaB og Randers foran og AGF bliver svære at have med at gøre når Duncan kommer igang... Selv Viborg har brugt minimum 3-4 millioner på spillere som bla. Park og Thychosen

                              Vi har på 2 1/2 måned brugt få håndører på en ung uprøvet 21 årig som nok ikke bliver stamspiller på denne side af jul...

                              Men det går jo nok det hele...... Eller nowet
                              Tror ikke de hold du nævner har brugt så meget mere end OB i dette vindue. Måske Randers og/eller AGF. OB har nok f.eks. nok spenderet en del lønkroner på at hente spillere som Jönsson, Kenneth Emil og Tverskov. Alle spillere som konkurrenten gerne havde forlænget med. Så er det rigtigt, at vi ikke har brugt meget på direkte transfers. På den måde er der forskellige strategier.

                              Om OB har så valgt den rigtige strategi og har forvaltet budgettet godt nok, synes jeg er mere relevant at diskutere (JH har det budget han har - tror ikke han har stor frihed til at satse helt vildt lige pludselig).

                              Personligt kan jeg godt lide, at man tidligt gik ud og forstærkede midterforsvaret med KEP og Tverskov. Det var (lidt overraskende) handlekraftigt. En af vores store problemer i sidste sæson ift. den måde vi gerne vil spille på, at midterforsvarene var får dårlige på bolden og meget usikre når vi stod højt på banen. Tverskov er god og KEP har topholds erfaring, lederegenskaber og vindermentalitet (så kan jeg godt leve med personlige fejl her og der).

                              Pereira var jeg ikke helt solgt på da vi hentede ham og er stadig ikke. Han virker lidt for langsom. Som jeg ser det er dynamiske, offensive backs ret afgørende i vores system. Ser hellere vi spiller med JBL (mener han fik bygget lidt på sit spil i løbet af foråret). Måske man kunne have hentet en lidt billigere reserve/konkurrence til ham og evt. have ventet til man vidste om Ari blev solgt. Det taler dog for Pereira, at han kan gøre sig i midterforsvaret så afhængigt af pris kan det måske vise sig fornuftigt nok.

                              Hvad vi har hentet længere fremme på banen er jeg ikke imponeret af.

                              Jönsson var jeg lidt 50/50 overfor. Han var et oplagt valg ift. hvad han tidligere har vist i ligaen, træneren kender ham og lignede lidt en spiller i formfremgang i foråret. Indtil videre har han skuffet stort. Det må man bare sige. Kan ikke lide hvis man lagde alle sine æg i Jönsson-kurven når det kommer til at erstatte Falk.

                              Thrane virker for mig som en fornuftig breddespiller som næppe har kostet meget. Ser ham som en erstatning for Lucas J. Virker for mig klart som en forstærkning på den front.

                              Nana Welbeck. Tja. Han kommer ind på en plads hvor jeg nok mener vi kunne vinde mest med en forstærkning. På papiret ser det ikke videre imponerende ud. Vil naturligvis lade tvivlen komme ham til gode.

                              Vi savner kvalitet offensivt må man sige. Spiller(e) der kan drive bolden frem og tage ansvar for spillet. Det kan de næppe løbe fra i den sportslige ledelse efterhånden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                                Signon fee har de andre klubber jo betalt mens de har brugt penge på transfer.. Vi har ikke brugt over 500.000kr på nogen af dem du nævner i signon fee ved jeg..
                                Det ved jeg så at vi har :-)

                                Comment

                                Working...
                                X