Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Spændende Spiller/Rygter ... 2016

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
    Det ved jeg så at vi har :-)
    Det ville undre mig meget hvis min kilde ikke taler sandt omkring dette her. Men ved også at du har styr på visse ting så vil lade den stå åben for debat :)

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
      Tror den er lidt højere for George. Lad os sige 4 mio. Til gengæld tror jeg Jeppe A. er noget dyrere end det der. Han er i mine øjne Esbjergs bedste spiller og vel nok deres bedste mulighed for at rette op på deres elendige start. De har allerede mistet bl.a. Lekven, der også var vigtig for dem. Tror ikke de vil være meget for at slippe ham nu her så kan sagtens forestille mig de ville kræve 5-6 mio. for ham.

      Mht. hans ønske om at komme videre/ikke forlænge mener jeg man skal passe på med at lægge for meget vægt på de udtalelser. Synes flere gange man har set dem og så har spilleren alligevel endt med at forlænge. Klubberne er også nogle gange nødt til at statuere eksempler så spillerne ikke får indtrykket af, at de kan tale sig væk fra klubberne på den måde. Og så har det nok også spillet ind for ham, at det næppe har været sjovt at være Esbjerg-spiller de sidste par år. Mon ikke de håber Todd kan rette lidt op på både resultatet og træningskultur så en spiller som Jeppe Andersen måske bliver nemmere at tale med?


      Tror ikke de hold du nævner har brugt så meget mere end OB i dette vindue. Måske Randers og/eller AGF. OB har nok f.eks. nok spenderet en del lønkroner på at hente spillere som Jönsson, Kenneth Emil og Tverskov. Alle spillere som konkurrenten gerne havde forlænget med. Så er det rigtigt, at vi ikke har brugt meget på direkte transfers. På den måde er der forskellige strategier.

      Om OB har så valgt den rigtige strategi og har forvaltet budgettet godt nok, synes jeg er mere relevant at diskutere (JH har det budget han har - tror ikke han har stor frihed til at satse helt vildt lige pludselig).

      Personligt kan jeg godt lide, at man tidligt gik ud og forstærkede midterforsvaret med KEP og Tverskov. Det var (lidt overraskende) handlekraftigt. En af vores store problemer i sidste sæson ift. den måde vi gerne vil spille på, at midterforsvarene var får dårlige på bolden og meget usikre når vi stod højt på banen. Tverskov er god og KEP har topholds erfaring, lederegenskaber og vindermentalitet (så kan jeg godt leve med personlige fejl her og der).

      Pereira var jeg ikke helt solgt på da vi hentede ham og er stadig ikke. Han virker lidt for langsom. Som jeg ser det er dynamiske, offensive backs ret afgørende i vores system. Ser hellere vi spiller med JBL (mener han fik bygget lidt på sit spil i løbet af foråret). Måske man kunne have hentet en lidt billigere reserve/konkurrence til ham og evt. have ventet til man vidste om Ari blev solgt. Det taler dog for Pereira, at han kan gøre sig i midterforsvaret så afhængigt af pris kan det måske vise sig fornuftigt nok.

      Hvad vi har hentet længere fremme på banen er jeg ikke imponeret af.

      Jönsson var jeg lidt 50/50 overfor. Han var et oplagt valg ift. hvad han tidligere har vist i ligaen, træneren kender ham og lignede lidt en spiller i formfremgang i foråret. Indtil videre har han skuffet stort. Det må man bare sige. Kan ikke lide hvis man lagde alle sine æg i Jönsson-kurven når det kommer til at erstatte Falk.

      Thrane virker for mig som en fornuftig breddespiller som næppe har kostet meget. Ser ham som en erstatning for Lucas J. Virker for mig klart som en forstærkning på den front.

      Nana Welbeck. Tja. Han kommer ind på en plads hvor jeg nok mener vi kunne vinde mest med en forstærkning. På papiret ser det ikke videre imponerende ud. Vil naturligvis lade tvivlen komme ham til gode.

      Vi savner kvalitet offensivt må man sige. Spiller(e) der kan drive bolden frem og tage ansvar for spillet. Det kan de næppe løbe fra i den sportslige ledelse efterhånden.
      Når de indrømmer at de har fået lige over 10 mill for de 4 spillere og George er den 2. Dyreste kan jeg ikke få regnstykket til at gå op hvis han skal koste 4 mill..
      Så skal Berggren have kostet 4,5-5 mill... Det giver 8,5-9 mill så skal de have solgt Park og Hvilsom for 1,5 - 2 mill tilsammen. Det giver ikke mening..
      Prisen må derfor være tættere på 3-3,5

      Comment


        Berggren havde en frikøbsklausul på 1mill. Dkr. Så han er nok den billigste.

        Tror Hvilsom har været den dyreste.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Det ville undre mig meget hvis min kilde ikke taler sandt omkring dette her. Men ved også at du har styr på visse ting så vil lade den stå åben for debat :)
          Jeg er 100% sikker på denne, men det er kun den ene spiller jeg har konkret kendskab til. De andre kan sagtens have haft så lave sign on's at gennemsnittet har været under 500K. Det tror jeg faktisk er meget plausibelt.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Signon fee har de andre klubber jo betalt mens de har brugt penge på transfer.. Vi har ikke brugt over 500.000kr på nogen af dem du nævner i signon fee ved jeg..
            Og det er nok ikke alle der har fået max beløbet. Så mon ikke det samlede beløb er 2-2,5 mill. Det er ca hvad vi fik for Skulason..
            Så derfor skriver jeg at vi kun har brugt småpenge samlet i dette vindue..
            Og som udgangspunkt er det også okay. Ingen problem i at man forsøger kun at hente transferfrie spillere. Tverskov,Grytebust og Makrini er jo nuværende og glimrende eksempler på at den strategi sagtens kan lade sig gøre.
            Men når man kan se at truppen har kæmpe mangler hjælper det altså ikke bare at sidde med hænderne i lommen og lade alle de mulige gode handler der er mulige for klubber som os gå af hænde.. Spillere som fx Amini,George,Park,Pourie kunne vi sagtens have brugt og vi burde også have økonomi til det.
            Historien under Jesper Hansen viser desuden at spillere hentet sidst i vinduet ikke har været mere succesfulde en dem hentet tidligere..

            Heldigvis har Jesper Hansen 3 uger endnu til at overbevise mig om andet.

            Jeg syntes bare at jeg ser mere vilje og større visioner hos andre klubber som vi skal sammenligne os med..
            Skulle lige til at skrive det.....problemet er jo ikke så meget om og hvor meget der bliver smidt efter spilleren - men mere om de rigtige spillere kommer ind, og helst i ordenlig tid. Kan JH samle en slagkraftig trup ved kun at hente transferfrie spillere - så fint for mig, glimrende faktisk.
            Desværre ser det ikke rigtigt ud til at han kan det.....og så tror jeg virkeligt han har svært ved at finde pengepungen frem, og så skal man da liiiige trække den frem til få dage før vinduet smækker i - det kunne jo være der kom et godt tilbud. Desværre har han bare ikke haft noget held med den strategi hidtil....og vi når jo at være 7 kampe inde i turneringen inden vinduet lukker.....det er godt nok længe at trække den - plus nye folk så skal spilles ind.
            Jeg syntes virkeligt der blev lagt godt fra land - men gassen er i den grad gået af ballonen. Og så havde jeg altså også forventet mig langt mere af jönsson - han har sgu skuffet

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
              Jeg er 100% sikker på denne, men det er kun den ene spiller jeg har konkret kendskab til. De andre kan sagtens have haft så lave sign on's at gennemsnittet har været under 500K. Det tror jeg faktisk er meget plausibelt.
              Ja okay. Vi snakkede ikke navne. Han sagde bare at OB ikke gav sign on fee's over 500.000kr... Men de må have strukket sig langt for den ene spiller så..
              Har vel også lidt med den "samlede" pakke at gøre..

              Comment


                Oprindeligt indsendt af SAN Se indlæg
                Berggren havde en frikøbsklausul på 1mill. Dkr. Så han er nok den billigste.

                Tror Hvilsom har været den dyreste.
                Ja okay. Så er han den dyreste. Regnskabet bliver det samme

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                  Skulle lige til at skrive det.....problemet er jo ikke så meget om og hvor meget der bliver smidt efter spilleren - men mere om de rigtige spillere kommer ind, og helst i ordenlig tid. Kan JH samle en slagkraftig trup ved kun at hente transferfrie spillere - så fint for mig, glimrende faktisk.
                  Desværre ser det ikke rigtigt ud til at han kan det.....og så tror jeg virkeligt han har svært ved at finde pengepungen frem, og så skal man da liiiige trække den frem til få dage før vinduet smækker i - det kunne jo være der kom et godt tilbud. Desværre har han bare ikke haft noget held med den strategi hidtil....og vi når jo at være 7 kampe inde i turneringen inden vinduet lukker.....det er godt nok længe at trække den - plus nye folk så skal spilles ind.
                  Jeg syntes virkeligt der blev lagt godt fra land - men gassen er i den grad gået af ballonen. Og så havde jeg altså også forventet mig langt mere af jönsson - han har sgu skuffet
                  Jönsson har været en katastrofe. No way about it..

                  Comment


                    Helenius på vej til Silkeborg. Ham havde jeg faktisk gerne set få en ny start hos os. Men måske for meget med endnu en AaB´er i truppen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ForzaLazio Se indlæg
                      Helenius på vej til Silkeborg. Ham havde jeg faktisk gerne set få en ny start hos os. Men måske for meget med endnu en AaB´er i truppen.
                      Man er snart så hungrende efter bare et eller andet.. Men har bare en bad feeling med ham her.. Tror han er færdig på top niveau.
                      Jeg er mere på noget Deblé, J Andersen,Mensah eller Mikkel Rygaard. De har alle fart og kreativitet

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Man er snart så hungrende efter bare et eller andet.. Men har bare en bad feeling med ham her.. Tror han er færdig på top niveau.
                        Jeg er mere på noget Deblé, J Andersen,Mensah eller Mikkel Rygaard. De har alle fart og kreativitet
                        Jeps der må gerne snart ske noget, er dog glad for vi gik udenom her. Gider ikke flere "reserve" spillere fra direkte konkurrenter.

                        Comment


                          Så er det nu i skal vise jeres interesse OB

                          http://www.tipsbladet.dk/nyhed/jeppe...om-et-par-uger

                          Comment


                            Åh gud, det bud har bare at have været pinligt ringe, ellers så mister jeg efterhånden troen på fornuft i den sportslige afdeling. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...d-paa-angriber
                            Last edited by Sheed; 10-08-2016, 13:59.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                              Åh gud, det bud har bare at have været pinligt ringe, ellers så mister jeg efterhånden tro på fornuften i den sportslige afdeling. http://www.tipsbladet.dk/nyhed/super...d-paa-angriber
                              Det kan nærmest kun have været et fornærmende ringe bud. Så længe vi ikke har flere angribere i truppen, er det fint vi beholder ham.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
                                Det kan nærmest kun have været et fornærmende ringe bud. Så længe vi ikke har flere angribere i truppen, er det fint vi beholder ham.
                                Tja. Selvom målene er udeblevet har han gjort en fin figur. Imod Viborg var han eneste mand, der kom frem til noget der lignede lidt og generelt voldte Viborg lidt problemer. Der er andre steder på banen, hvor skoen trykker dybere i vores vej imod top 6

                                Comment

                                Working...
                                X