Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Nyt sportsligt setup i OB

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nyt sportsligt setup i OB

    Jesper Hansen har en uddybende redegørelse for det nye setup i OB.

    Et par overskrifter - tilføj gerne flere:

    - Lars Høgh stopper i OB, ny mand ind på fuld tid som målmandstræner.

    - Ny fuldtidsscout i Ole Nielsen

    - Bedre faciliteter i klubben

    - Mere strømlinet talentarbejde personificeret ved Tonny Hermansen

    Alt i alt en række positive nyheder, bortset fra, at Lars Høgh stopper, men respekt for at klubben vil dedikere en fuldtidsstilling i stedet for deltidsstilling til målmandsarbejdet.

    http://www.ob.dk/artikel/stabsaendri...tidens-ob.aspx

    #2
    Enig - svært at argumentere mod ønsket om en fast målmandstræner, og Høghen har jo fået buddet. Alt i alt en spændende redegørelse.
    Det koster tid og penge at producere Stemmer fra Ådalen - derfor har vi brug for din støtte!


    Støt os med 10 kroner per udsendelse via https://obstemmer.10er.dk/ - eller send et valgfrit bidrag på 29 88 49 97.

    Comment


      #3
      Lidt om vores nye scout fra Tipsbladet:

      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...-leicester-fck
      http://www.tipsbladet.dk/nyhed/premi...igaens-juveler
      http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...reas-cornelius

      Comment


        #4
        Selvfølgelig lidt vemodigt, at Høghen ikke skal være i klubben længere, men ud fra et rationelt synspunkt, ser det jo ud til at give god mening.

        Det vigtigste take fra det her, er dog i mine øjne, at vi får Ole Nielsen ind på fuldtid, og at der vil ske nogle ændringer i vores scouting setup. Det ser jeg som alfa omega for, at vi kan rykke os et par skridt længere imod toppen. Vores spillerrekruttering er simpelthen nødt til at blive bedre, især når vi henter uden for landets grænser, og her vil Ole Nielsen forhåbentlig kunne løfte den opgave med sin erfaring fra udlandet.

        Comment


          #5
          Det er virkelig lovende. Det med øget fokus på scouting er en afgørende faktor for succes, og som jeg har hørt/læst, så er det noget mange klubber har nedprioriteret. På papiret er det virkelig et stærkt set-up, som vi er ved at samle sammen. Jesper Hansen træder mere og mere i karakter.

          Comment


            #6
            Ren faktisk lyder det meget godt og spændende for OB's fremtid. Der er jeg meget enig.
            Men følelsmæssig er det også lidt som jorden stopper at rotere når Høgh'en stopper i OB...
            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
            - Norbert Elgert -

            Comment


              #7
              Det er vemodigt at vi har måtte vinke farvel til koryfæer som Uffe og Høghen, men ellers lyder det jo fremragende. Tonny har jeg kun hørt det bedste fra folk som har haft ham i ungdomsårene. En type som er genial til at professionalisere unge spillere og indstille dem på hvad der kræves.
              Fuldtidsscouten er i den grad også et skridt i den rigtige retning. Jeg kender ikke det store til Ole Nielsen, men er han tilknyttet Leicester, så tyder noget på han har gjort et eller andet rigtigt. Det lyder rigtig spændende og vi tager gradvist steps hen imod toppen igen og det er det vigtigste

              Comment


                #8
                Man kan næsten ikke forestille sig OB uden Lars Høgh. jeg har set adskillige træninger i Ådalen og hans arbejde med målmædene er ganske enkelt sublimt. Hans engagement og coaching ikke bare af målmændene men også af øvrige spillere er bare legendarisk.
                OB har vurdererer at man vil have en målmandstræner på fuldtid det ville Høghen desværre ikke. Så på den baggrund er det vel ok man skilles, selv om at Høghen bare skal være i OB , den mand betyder så meget for spillerne, fansene ja hele klubben.
                Klub ikoner / legender er der ikke mange af idag.

                Comment


                  #9
                  Det helt store i min optik er at der øjensynligt er blevet lagt en plan efter ansættelsen af JH. Der er en masse man kan klandre JH for, men jeg må sige at han åbenbart er i stand til at lægge en langsigtet plan, som ser ud til at blive fulgt til punkt og prikke. En fantastisk træner blive hentet, truppen bliver langsomt men sikkert trimmet og der bliver solgt flere spillere til relativt gode penge. Der hentes en konge offensiv. Der er nu sandsynligvis ro på målmandsposten - jeg er i hvert fald ikke nervøs efter hvad jeg har set i de 4 første kampe - en følelse jeg ikke har haft siden Carroll i målet. Midtbanen er tæt på komplet. Der hentes ikke spillere til pladser, hvor unge danskere / OBere kan løfte opgaven. Det helt rigtige signal, hvis man ønsker at talenter skal vælge OB frem for andre klubber. Jeg har endvidere svært ved at være negativ, når det handler om, hvordan defensiven kommer til at se ud i fremtiden. Det vil overraske mig meget, hvis der ikke også er en god plan på det punkt, når der tydeligvis har været det for de andre kæder.

                  Nu "opgraderer" man så på målmandstræningen - ærgerligt med Høgh - men man må gå ud fra at Johnny har anbefalet Lars Bjerring. Så her er jeg også rimeligt tryg. Fuld tid er jo det eneste rigtige, hvis man mener det seriøst med top 4 i DK. Derudover fuld tid til scouten.

                  Personligt synes jeg, at det langsomt bliver tydeligt, hvilken proces OB har været inde i de sidste 3 år. Det er jo ikke bare at rydde op i et hold med alt for store lønninger til den indtjening man har. Det har været at lægge en helt ny strategi. Det er sgu interessant, hvad der kommer ud af disse ændringer, som indikerer en meget mere professionel tilgang - hvordan kommer vi til at se det på banen de næste 2-3 år?

                  Comment


                    #10
                    Hvor svært kan det være at forbedre faciliteterne? Det har været gribende nødvendigt i mange år. Om det indebærer en flytning eller total renovering er jeg græsk-katolsk over for.

                    Comment


                      #11
                      Oprindeligt indsendt af Bebeto999 Se indlæg
                      Hvor svært kan det være at forbedre faciliteterne? Det har været gribende nødvendigt i mange år. Om det indebærer en flytning eller total renovering er jeg græsk-katolsk over for.
                      Eftersom at klubhuset og banerne i Ådalen ligger i et fredet område (mig bekendt), så kan det være nok så svært at renovere og udvide - græsk-katolsk eller ej.

                      Flytning kunne være en mulighed i stedet for.
                      Mvh Kent

                      Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                      Comment


                        #12
                        http://www.bt.dk/fodbold/danmark-er-et-scouting-uland
                        Havde Tipsbladet ikke også en artikel for nyligt?
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          #13
                          For mig at se, er artiklens afsluttende kommentar fra Jesper Hansen om kontinuitet den vigtigste pointe:

                          - Det stiller store krav til vores måde at gøre tingene på, og den vil blive langt mere tydelig og effektiv fremover. Samtidig kan vi glæde os over, at de seneste års tilpasninger har givet os mulighed for kontraktmæssigt at have større handekraft i forhold til længden af kontrakter. Det skal gerne give en helt anden kontinuitet i truppen, og ser vi to år frem i tiden har vi med de nuværende kontrakter en god grundstamme at arbejde ud fra. Det er det, vi har arbejdet for i en lang periode, og derfor er det selvfølgelig glædeligt, at vi kan se positivt på fremtiden.

                          Man kan have nok så mange trænere, scouts og fine faciliteter, men hvis man virkelig vil skabe et tophold, kræver det, at spillere (af den rette kvalitet) får lov til at spille sammen over en lang periode, så de får en indbyrdes forståelse af løbemønstre, defensiv struktur og meget mere.

                          Comment


                            #14
                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            http://www.bt.dk/fodbold/danmark-er-et-scouting-uland
                            Havde Tipsbladet ikke også en artikel for nyligt?
                            Den her?

                            http://tipsbladet.dk/nyhed/premier-l...-fuldtidsscout
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              #15
                              Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                              Det helt store i min optik er at der øjensynligt er blevet lagt en plan efter ansættelsen af JH. Der er en masse man kan klandre JH for, men jeg må sige at han åbenbart er i stand til at lægge en langsigtet plan, som ser ud til at blive fulgt til punkt og prikke. En fantastisk træner blive hentet, truppen bliver langsomt men sikkert trimmet og der bliver solgt flere spillere til relativt gode penge. Der hentes en konge offensiv. Der er nu sandsynligvis ro på målmandsposten - jeg er i hvert fald ikke nervøs efter hvad jeg har set i de 4 første kampe - en følelse jeg ikke har haft siden Carroll i målet. Midtbanen er tæt på komplet. Der hentes ikke spillere til pladser, hvor unge danskere / OBere kan løfte opgaven. Det helt rigtige signal, hvis man ønsker at talenter skal vælge OB frem for andre klubber. Jeg har endvidere svært ved at være negativ, når det handler om, hvordan defensiven kommer til at se ud i fremtiden. Det vil overraske mig meget, hvis der ikke også er en god plan på det punkt, når der tydeligvis har været det for de andre kæder.

                              Nu "opgraderer" man så på målmandstræningen - ærgerligt med Høgh - men man må gå ud fra at Johnny har anbefalet Lars Bjerring. Så her er jeg også rimeligt tryg. Fuld tid er jo det eneste rigtige, hvis man mener det seriøst med top 4 i DK. Derudover fuld tid til scouten.

                              Personligt synes jeg, at det langsomt bliver tydeligt, hvilken proces OB har været inde i de sidste 3 år. Det er jo ikke bare at rydde op i et hold med alt for store lønninger til den indtjening man har. Det har været at lægge en helt ny strategi. Det er sgu interessant, hvad der kommer ud af disse ændringer, som indikerer en meget mere professionel tilgang - hvordan kommer vi til at se det på banen de næste 2-3 år?
                              Rørende enig! Som en anden bruger skrev: JH træder mere og mere i karakter.

                              Jeg er umådeligt positiv over for den rekruttering der foretages af JH til både stab og spillertrup.

                              Det er naturligvis ærgerligt, at Lars Høgh ikke er i Ådalen fremadrettet, det er klart. Men det er jo fuldt ud forståeligt, at han vil vie sin tid til sit firma, og at OB gerne vil have en målmandstræner på fuld tid.

                              Lars Bjerring skal have chancen, han er den eneste jeg måske kan have min tvivl om på kvaliteten, men hvis John Bredal har sagt god for Bjerring, så er jeg tryg ved det.

                              Til gengæld læser jeg intet om planer for faciliteterne? De planer må blive fremlagt senere?

                              Comment

                              Working...
                              X